Skip to content
דף הבית » סקירה מקצועית על BYD סיל – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

סקירה מקצועית על BYD סיל – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

בשנים האחרונות, כניסתם של יצרני הרכב הסינים לישראל שינתה את כללי המשחק, במיוחד בשוק הרכב החשמלי. אחת השחקניות הבולטות והמסקרנות ביותר היא BYD (Build Your Dreams), שהפכה תוך זמן קצר לשם דבר, בעיקר בזכות ה-ATTO 3 שהפך לרב מכר היסטרי. אבל BYD לא נחה על זרי הדפנה, והיא מכוונת גבוה יותר. הרבה יותר גבוה. הכירו את ה-BYD Seal (או בעברית צחה: בי-וואי-די סִיל), מכונית הסדאן-קופה החשמלית שאמורה לתת פייט רציני לאייקון הבלתי מעורער של הקטגוריה, טסלה מודל 3. האם "כלב הים" הסיני יכול לאיים על השליטה של המלכה האמריקאית?

ה-Seal היא לא סתם עוד מכונית חשמלית. היא חלק מסדרת ה-"Ocean" של BYD, הכוללת גם את הדולפין וה-ATTO 3 (שבסין נקרא Yuan Plus, אבל מי סופר?). הסיל היא חוד החנית הטכנולוגי והעיצובי של הסדרה הזו, ומתבססת על פלטפורמת ה-e-Platform 3.0 המתקדמת של היצרנית. היא משלבת עיצוב דרמטי, טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים מסעירים (תלוי בגרסה) ואיכות חומרים גבוהה יחסית, כל זאת במטרה ברורה: לנגוס נתח משמעותי בפלח השוק של מכוניות הסדאן החשמליות היוקרתיות-עממיות. או במילים אחרות, לשים את טסלה מודל 3 על הכוונת.

המתחרות העיקריות שלה בשוק הישראלי הן, כאמור, טסלה מודל 3 הדומיננטית, יונדאי איוניק 6 המרהיבה והאווירודינמית, וגם פולסטאר 2 הוותיקה והמוערכת. כל אחת מהן מביאה לשולחן חבילה שונה במקצת, וה-Seal צריכה להוכיח שיש לה את הקלפים הנכונים כדי להתבלט בחבורה הצפופה הזו. קהל היעד שלה ברור: אלו שמחפשים רכב חשמלי מתקדם, מעוצב ומהיר, אבל אולי רוצים משהו קצת שונה מהטסלה הנפוצה, או מעריכים יותר איכות תא נוסעים ועיצוב קונבנציונלי יותר (יחסית). בסקירה זו נצלול לעומק ונבחן את ה-BYD Seal מכל זווית אפשרית – מהעיצוב והאבזור, דרך הביצועים וצריכת האנרגיה, ועד לחוויית הנהיגה והבטיחות. ננסה לענות על השאלה החשובה: האם כדאי לקנות את ה-BYD Seal בישראל של 2024?

עיצוב חיצוני: דולפין טורף או כלב ים ידידותי?

אי אפשר להתעלם מהנוכחות של ה-BYD Seal על הכביש. היא פשוט נראית מצוין. מעצבי BYD, תחת השרביט של וולפגנג אגר (שעבד בעבר באאודי ולמבורגיני, לא פחות), יצרו מכונית עם פרופורציות נכונות, קווים זורמים ואלגנטיים, והרבה מאוד סטייל. השפה העיצובית, המכונה "Ocean Aesthetics", באה כאן לידי ביטוי בצורה הבוגרת והמרשימה ביותר שלה.

חזית דינמית וצללית ספורטיבית

החזית נמוכה ורחבה, עם גריל אטום כמובן (כי אין צורך בקירור מנוע בנזין), מה שמעניק לה מראה נקי ועתידני. הפנסים הקדמיים צרים וחדים, משוכים לאחור וכוללים חתימת LED ייחודית בצורת האות U כפולה, המזכירה קצת עיניים של טורף ימי. מכסה המנוע הקצר והמשתפל תורם למראה הספורטיבי. מהצד, ה-Seal מציגה צללית קלאסית של קופה-ארבע-דלתות, עם קו גג משתפל לאחור בצורה דרמטית וקו מותניים גבוה. ידיות הדלתות השקועות הנשלפות חשמלית תורמות למראה הנקי ולמקדם הגרר הנמוך (0.219 Cd, נתון מצוין). קו החלונות הצר יחסית וחישוקי הגלגלים הגדולים (19 אינץ' כסטנדרט בישראל) משלימים את המראה הדינמי.

אחוריים אלגנטיים ונוכחות מרשימה

גם החלק האחורי לא מאכזב. יחידות התאורה האחוריות מחוברות בפס LED לרוחב המכונית, טרנד עיצובי פופולרי כיום, אך כאן הוא מבוצע בצורה אלגנטית במיוחד עם עיצוב פנימי מורכב דמוי טיפות מים. הפגוש האחורי כולל דיפיוזר מובלט (בעיקר ליופי, אבל עדיין) שמוסיף למראה הספורטיבי. בסך הכל, ה-Seal נראית רחבה, נמוכה ובעלת נוכחות חזקה על הכביש. היא בהחלט מסובבת ראשים, ואולי אף יותר מהמתחרה הישירה מבית טסלה, שנראית קצת יותר… מוכרת, בלשון המעטה. בהשוואה לדורות קודמים של מכוניות סיניות, מדובר בקפיצת מדרגה עיצובית אדירה.

עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קפיצת מדרגה

אם העיצוב החיצוני הרשים אתכם, חכו שתיכנסו פנימה. תא הנוסעים של ה-BYD Seal הוא בהחלט אחת מנקודות החוזק המשמעותיות שלה, ומציג שיפור ניכר לעומת דגמי BYD קודמים וגם בהשוואה ישירה לחלק מהמתחרות.

אווירה יוקרתית ואיכות חומרים מפתיעה

הקונספט העיצובי ממשיך את מוטיב ה"אוקיינוס" מהחוץ, עם קווים גליים וזורמים על הדשבורד ודיפוני הדלתות. האווירה הכללית היא מודרנית, טכנולוגית ובעיקר – איכותית. רוב החומרים שבהם תפגשו נעימים למגע, עם שפע של דיפונים רכים, דמויי-עור איכותיים (טבעוניים, כמובן) ונגיעות של אלקנטרה ופלסטיק דמוי-אלומיניום מוברש או קריסטל (בידית ההילוכים הקטנה והמעוצבת). איכות ההרכבה מרגישה מוצקה ומהודקת, ללא קרקושים מיותרים, ובהחלט לא נופלת מרכבים אירופאיים מקבילים. זהו אחד התחומים שבהם ה-Seal מרגישה עדיפה על פני טסלה מודל 3, שלעיתים סופגת ביקורת על איכות חומרים והרכבה לא אחידה.

הנדסת אנוש: מסך מסתובב ונגיעות קלאסיות

במרכז הדשבורד שולט, איך לא, מסך מגע ענק (15.6 אינץ') ומרשים, שכמיטב המסורת של BYD ניתן לסובב אותו בלחיצת כפתור ממצב אופקי לאנכי ולהיפך. זה אולי גימיק, אבל הוא בהחלט מרשים ויכול להיות שימושי במצבים מסוימים (למשל, ניווט במצב אנכי). מתחת למסך ישנם מספר פקדים פיזיים לשליטה על עוצמת השמע, מצבי נהיגה, בקרת יציבות ועוד – החלטה מבורכת בעידן שבו הכל מועבר למסכים. הנדסת האנוש טובה ברובה, אם כי תפעול מערכות מסוימות (כמו בקרת האקלים) עדיין דורש התעסקות עם המסך. הראות החוצה טובה לפנים ולצדדים, אך מעט מוגבלת לאחור בגלל קו הגג המשתפל והחלון האחורי הקטן – מצלמת הרוורס ומערך החיישנים מפצים על כך.

מרווח נדיב ותא מטען סביר

המושבים הקדמיים, בעיצוב ספורטיבי אינטגרלי, נוחים ותומכים, ומציעים כיוונון חשמלי מלא, חימום ואוורור (כן, גם אוורור!) כסטנדרט בשתי רמות הגימור המשווקות בישראל. מאחור, המרווח מפתיע לטובה בזכות בסיס גלגלים ארוך (2.92 מטר). יש שפע של מקום לרגליים ולכתפיים, וגם מרווח הראש מספק לרוב הנוסעים, למרות קו הגג המשתפל. הרצפה שטוחה כמעט לחלוטין, מה שהופך את המושב האמצעי לשמיש יותר. תא המטען האחורי מציע נפח סביר של 400 ליטר, לא מהגדולים בקטגוריה (לטסלה מודל 3 יש 594 ליטר מאחור), אך הוא שימושי למדי עם פתח רחב וסף הטענה נמוך יחסית. בנוסף, ישנו תא מטען קדמי קטן (פראנק) בנפח 53 ליטר, שימושי לאחסון כבלי טעינה או תיקים קטנים.

טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: שפע סיני

ה-BYD Seal מגיעה לישראל עמוסה בכל טוב כבר מרמת הגימור הבסיסית (Design), ומציעה חבילת טכנולוגיה ואבזור מרשימה ביותר, כמיטב המסורת הסינית המודרנית.

מערכת מולטימדיה מתקדמת (אך דורשת הסתגלות)

כאמור, גולת הכותרת היא מסך המולטימדיה המרכזי הענק בגודל 15.6 אינץ'. הוא מציג רזולוציה מצוינת, צבעים חיים ומהירות תגובה טובה מאוד. המערכת מריצה את ממשק ה-DiLink של BYD, המבוסס על אנדרואיד. הממשק עשיר באפשרויות ופונקציות, אך המבנה שלו יכול להיות מעט מבלבל בהתחלה ודורש תקופת הסתגלות. יש תמיכה מלאה בעברית, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וגם אפשרות להתקנת אפליקציות נוספות (כמו Waze או ספוטיפיי) ישירות למערכת. העוזר הקולי המובנה ("היי BYD") מבין פקודות קוליות באנגלית לשליטה על מערכות שונות ברכב, ומתפקד בצורה סבירה. לוח המחוונים הדיגיטלי קטן יחסית (10.25 אינץ'), אך הוא קריא וברור, ומציע מספר תצוגות לבחירה.

אבזור עשיר כסטנדרט

בישראל, ה-Seal משווקת בשתי רמות גימור עיקריות: Design (הנעה אחורית) ו-Excellence (הנעה כפולה). כבר רמת הגימור Design מגיעה עם רשימת אבזור ארוכה ומכובדת, הכוללת בין היתר: ריפודי עור טבעוני, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, גג שמש פנורמי ענק (אך ללא וילון הצללה, נקודה לשיפור), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מפתח חכם עם כניסה והנעה ללא מפתח (וגם כרטיס NFC), תאורת אווירה דינמית, משטח טעינה אלחוטי כפול לסמארטפונים, מערכת שמע עם 12 רמקולים ואיכות טובה, וחישוקי 19 אינץ'. רמת הגימור Excellence מוסיפה בעיקר הנעה כפולה חזקה יותר, תצוגה עילית (HUD) צבעונית ומתקדמת, ובולמי זעזועים אדפטיביים (Frequency Selective Damping) שאמורים לשפר את נוחות הנסיעה וההתנהגות הדינמית. בהחלט חבילה נדיבה מאוד בכל קנה מידה.

ביצועים, יחידת הנעה וצריכת אנרגיה: מכלב ים רגוע ללוויתן קטלן

ה-BYD Seal מציעה שתי תצורות הנעה בישראל, שתיהן מספקות ביצועים יותר ממספקים, כאשר אחת מהן היא פשוט טיל בליסטי על גלגלים.

שתי גרסאות, שני עולמות של ביצועים

גרסת ה-Design הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי אחורי המספק 313 כ"ס ומומנט נאה של 36.7 קג"מ. ההנעה היא אחורית, כמובן. נתונים אלו מספיקים לתאוצה זריזה מאוד של 5.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. זוהי גרסה חזקה ומהנה לנהיגה יומיומית, עם כוח זמין ומיידי בכל לחיצה על הדוושה. חווית הנהיגה חלקה ושקטה במיוחד, בין היתר בזכות היעדר גיר ותיבת הילוכים מסורתיים.

גרסת ה-Excellence הבכירה היא סיפור אחר לגמרי. היא מוסיפה מנוע חשמלי קדמי, מה שיוצר מערכת הנעה כפולה עם הספק משולב מטורף של 530 כ"ס ומומנט אדיר של 68.3 קג"מ. התוצאה היא תאוצה מעולם אחר: 0-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד! זה מהיר יותר מרוב מכוניות הספורט הייעודיות, ומציב את ה-Seal Excellence בשורה אחת עם טסלה מודל 3 פרפורמנס. התחושה בנהיגה היא של כוח בלתי נגמר, עם דחף אדיר שמצמיד אתכם למושב בכל יציאה מהמקום או תאוצת ביניים. זה ממכר, זה מרגש, וזה בהחלט לא לבעלי לב חלש (או רישיון חדש).

סוללת Blade וטווח נסיעה

שתי הגרסאות מצוידות באותה סוללת Blade הייחודית של BYD, בקיבולת של 82.5 קוט"ש (נטו). סוללה זו מבוססת על טכנולוגיית LFP (ליתיום-ברזל-פוספט), שנחשבת לבטוחה ועמידה יותר לאורך זמן, אך פחות צפופת אנרגיה מסוללות NMC הנפוצות יותר. למרות זאת, הטווח המוצהר לפי תקן WLTP מרשים: 570 ק"מ לגרסת ה-Design (הנעה אחורית) ו-520 ק"מ לגרסת ה-Excellence (הנעה כפולה). בעולם האמיתי, בתנאי נהיגה ישראליים ממוצעים (מזגן פועל, קצת פקקים, קצת עליות), צפו לטווח ריאלי של כ-450-480 ק"מ בגרסת ה-Design וכ-400-430 ק"מ בגרסת ה-Excellence. אלו נתונים טובים מאוד, המאפשרים נסיעות ארוכות ללא חרדת טווח מוגזמת.

צריכת האנרגיה הרשמית עומדת על כ-16.6 קוט"ש ל-100 ק"מ בגרסת Design ו-18.2 קוט"ש ל-100 ק"מ ב-Excellence (לפי WLTP). במציאות, הצריכה תהיה קרובה יותר ל-18-20 קוט"ש ל-100 ק"מ בנהיגה רגועה, ויכולה לטפס גם לאזור ה-22-25 קוט"ש בנהיגה דינמית יותר או במהירויות גבוהות. מעניין לציין שגולשים רבים עדיין מחפשים "צריכת דלק" גם כשהם מתעניינים ברכב חשמלי, אך חשוב להבין שהעלות לקילומטר נסיעה בחשמל נמוכה משמעותית מעלות הדלק, במיוחד בטעינה ביתית.

טעינה: להטעין את כלב הים

חווית הבעלות על רכב חשמלי תלויה במידה רבה בנוחות ומהירות הטעינה. ה-BYD Seal מציעה יכולות טעינה טובות, אך לא פורצות דרך.

טעינה ביתית (AC) וטעינה מהירה (DC)

בטעינה ביתית או בעמדות AC ציבוריות, ה-Seal תומכת בטעינה תלת-פאזית בהספק של עד 11 קילוואט. זהו נתון סטנדרטי בקטגוריה, המאפשר טעינה מלאה של הסוללה הגדולה (מ-0 ל-100%) תוך כ-8.5-9 שעות. זה אומר שטעינה לילית מלאה היא אפשרית ונוחה.

בטעינה מהירה (DC), ה-Seal תומכת בהספק מקסימלי של 150 קילוואט. זהו נתון טוב, אך מעט נמוך יותר מהמתחרות המובילות (טסלה מודל 3 תומכת בעד 250 קילוואט, יונדאי איוניק 6 בעד 350 קילוואט בתלות בגרסה). בפועל, טעינה מ-10% ל-80% בעמדה מהירה מתאימה אמורה לארוך כ-37 דקות לפי נתוני היצרן. זה זמן סביר בהחלט, אם כי היינו שמחים לראות קצב טעינה מעט גבוה יותר, במיוחד בהתחשב בגודל הסוללה. הרכב משתמש במחבר CCS2 הנפוץ באירופה ובישראל, כך שלא תהיה בעיית תאימות לעמדות הטעינה הציבוריות.

ניהול טעינה וחוויה ישראלית

BYD מציעה אפליקציה לניהול הרכב והטעינה מרחוק, המאפשרת לבדוק את מצב הסוללה, לתזמן טעינה, להפעיל את המיזוג מראש ועוד. חווית הטעינה הציבורית בישראל עדיין מתפתחת, עם פריסה הולכת וגדלה של עמדות מהירות, אך לעיתים עדיין נתקלים בעמדות לא תקינות או תפוסות. קצב הטעינה של ה-Seal (150kW) מתאים היטב לרוב העמדות המהירות הקיימות כיום בארץ (שרובן הן 150-180kW), כך שהוא לא מהווה צוואר בקבוק משמעותי.

חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות מרשימה, פחות חדות ספורטיבית

על הנייר, עם הנעה אחורית או כפולה חזקה ומרכז כובד נמוך, ל-BYD Seal יש פוטנציאל להיות מכונת נהיגה מהנה. המציאות, כרגיל, קצת יותר מורכבת.

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

אחד ההיבטים המרשימים ביותר ב-Seal הוא נוחות הנסיעה. המתלים, במיוחד בגרסת ה-Excellence המצוידת בבולמים אדפטיביים (אם כי לא באמת אדפטיביים אלא סלקטיביים לתדר), מצליחים לספוג שיבושים עירוניים בצורה טובה מאוד, ומספקים נסיעה נינוחה ונעימה גם בכבישים בינעירוניים. גם גרסת ה-Design הסטנדרטית נוחה למדי. בידוד הרעשים טוב מאוד במהירויות עירוניות וסביר במהירויות גבוהות יותר, אם כי רעשי רוח וכביש כן חודרים לתא הנוסעים במהירויות אוטוסטרדה, אולי מעט יותר מאשר בחלק מהמתחרות האירופאיות. רעשי המנוע, כמובן, אינם קיימים, מה שתורם לשקט הכללי.

התנהגות דינמית: בטוחה ויציבה, פחות מרגשת

על כבישים מפותלים, ה-Seal מפגינה התנהגות כביש בטוחה ויציבה. אחיזת הכביש גבוהה, במיוחד בגרסת ההנעה הכפולה, וזוויות הגלגול נשלטות היטב. ההיגוי קל ומדויק למדי, אך הוא חסר מעט משוב ותחושה מהגלגלים הקדמיים. הוא מרגיש מעט מלאכותי, במיוחד במצבי הנהיגה הספורטיביים יותר. הבלמים חזקים ומספקים כוח עצירה טוב, אם כי תחושת הדוושה מעט ספוגית בתחילת המהלך, תופעה נפוצה ברכבים חשמליים עם מערכת בלימה רגנרטיבית. עוצמת הרגנרציה ניתנת לכיוון, אך אין מצב "נהיגה בדוושה אחת" אמיתי. בסך הכל, ה-Seal היא מכונית מהירה מאוד ונעימה לנהיגה, אך היא לא מצליחה לספק את אותה רמת חיבור וריגוש ספורטיבי כמו טסלה מודל 3 או פולסטאר 2. היא מרגישה יותר כמו GT מהירה ונינוחה מאשר מכונית ספורט חדה. קלות התמרון בעיר טובה בזכות קוטר סיבוב סביר.

בטיחות ומערכות עזר לנהג: ציון מקסימלי וחבילה מקיפה

בטיחות היא תחום שבו BYD לא מתפשרת, וה-Seal מצוידת היטב כדי להגן על נוסעיה.

חמישה כוכבים ב-Euro NCAP

ה-BYD Seal נבחנה במבחני הריסוק המחמירים של Euro NCAP בשנת 2023 וזכתה בציון המקסימלי של 5 כוכבים. היא הציגה ביצועים מצוינים בהגנה על נוסעים מבוגרים (89%) וילדים (87%), וגם קיבלה ציון גבוה בהגנה על הולכי רגל (82%) ובמערכות הבטיחות האקטיביות (76%). אלו תוצאות מרשימות המעידות על רמת בטיחות גבוהה, הן מבנית והן טכנולוגית. מבחני בטיחות ומבדקי בטיחות רשמיים אלו מחזקים את תחושת הביטחון ברכב.

מערך ADAS מקיף כסטנדרט

כל רמות הגימור של ה-Seal המשווקות בישראל מגיעות עם חבילה מקיפה של מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS). החבילה כוללת: בלימה אוטונומית בחירום (כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, ותמיכה בצמתים), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב (כולל יכולת זחילה בפקקים), ניטור שטחים מתים אקטיבי, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, התרעה על פתיחת דלת בזמן שרכב חולף, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים, ומערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות עם תצוגת תלת-ממד מרשימה. תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי הוא טוב ברובו – בקרת השיוט האדפטיבית ושמירת הנתיב פועלות בצורה חלקה ויעילה, אך לעיתים מערכת ההתרעה על סטייה מנתיב יכולה להיות מעט רגישה מדי ולהתריע יתר על המידה. בסך הכל, מדובר באחת מחבילות הבטיחות המקיפות ביותר בקטגוריה.

מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): תמורה הוגנת?

אז כמה עולה ה-BYD Seal בישראל? נכון ליוני 2024, המחירים הרשמיים (לפני אגרת רישוי) עומדים על:

  • BYD Seal Design (הנעה אחורית, 313 כ"ס): 216,990 ש"ח
  • BYD Seal Excellence (הנעה כפולה, 530 כ"ס): 233,990 ש"ח

ניתוח מחיר ורמות גימור

המחירון הזה מציב את ה-Seal במיקום תחרותי מאוד בשוק. גרסת ה-Design הבסיסית זולה משמעותית מטסלה מודל 3 RWD הבסיסית, ומציעה הספק גבוה יותר, טווח דומה ואבזור עשיר יותר (כמו מושבים מאווררים וגג פנורמי כסטנדרט). גרסת ה-Excellence הבכירה זולה משמעותית מטסלה מודל 3 לונג ריינג' (שאינה מיובאת כרגע באופן סדיר) וגם מהפרפורמנס, ומציעה ביצועים דומים לאחרונה. הפער בין שתי רמות הגימור של ה-Seal עומד על 17,000 ש"ח בלבד, פער קטן יחסית עבור התוספת המשמעותית של הנעה כפולה, 217 כ"ס נוספים, בולמים משופרים ו-HUD. נראה שגרסת ה-Excellence מציעה תמורה עדיפה לכסף למי שמחפש את הביצועים המירביים.

אחריות ועלויות תחזוקה

BYD מציעה בישראל אחריות נדיבה למדי: 6 שנים או 150,000 ק"מ לרכב (המוקדם מביניהם), ו-8 שנים או 200,000 ק"מ לסוללה (עם הבטחה לשמירה על לפחות 70% מקיבולת הסוללה). זוהי אחריות טובה המעניקה שקט נפשי. עלויות התחזוקה השוטפת של רכב חשמלי נמוכות משמעותית מרכב בנזין, בזכות פחות חלקים נעים והיעדר צורך בטיפולים כמו החלפת שמנים. לגבי תקלות או בעיות פוטנציאליות, מדובר בדגם חדש יחסית בשוק העולמי, ולכן מוקדם לקבוע דפוסים. עם זאת, BYD נחשבת ליצרנית אמינה יחסית בתחום הסוללות וההנעה החשמלית, והאחריות הארוכה מספקת כיסוי במקרה הצורך. שווי השימוש לרכב חשמלי עדיין נמוך יותר מרכב בנזין מקביל, אך הטבות המס הולכות ופוחתות.

יתרונות: למה כן?

ה-BYD Seal מציעה חבילה מרשימה עם מספר יתרונות בולטים:

  • עיצוב חיצוני ופנימי מרשימים: הרכב נראה מצוין מבחוץ ומרגיש איכותי ויוקרתי מבפנים.
  • אבזור עשיר כסטנדרט: שתי רמות הגימור מגיעות עמוסות בפינוקים וטכנולוגיה, כולל פיצ'רים שלא תמיד קיימים במתחרות (כמו מושבים מאווררים).
  • ביצועים חזקים: גרסת ה-Design זריזה מאוד, וגרסת ה-Excellence מציעה ביצועים מסעירים ברמה של מכוניות-על.
  • טווח נסיעה טוב: טווח ריאלי של מעל 400 ק"מ בשתי הגרסאות מספק שימושיות גבוהה.
  • בטיחות גבוהה: ציון 5 כוכבים ב-Euro NCAP וחבילת ADAS מקיפה כסטנדרט.
  • נוחות נסיעה: הרכב מציע נסיעה נינוחה ונעימה גם בכבישים משובשים.
  • אחריות ארוכה: 6 שנים לרכב ו-8 שנים לסוללה מעניקים שקט נפשי.
  • תמורה טובה למחיר: בהשוואה למתחרות הישירות, ה-Seal מציעה הרבה מאוד עבור מחיר תחרותי.

חסרונות: למה לא?

כמו לכל רכב, גם ל-BYD Seal יש כמה חסרונות או פשרות:

  • התנהגות כביש פחות ספורטיבית מהמתחרות: למרות הביצועים המרשימים, היא פחות מהנה ומתקשרת לנהיגה דינמית בהשוואה לטסלה מודל 3 או פולסטאר 2.
  • תא מטען אחורי לא מהגדולים בקטגוריה: 400 ליטר זה סביר, אך פחות ממה שמציעות חלק מהמתחרות.
  • הנדסת אנוש נשענת בכבדות על המסך: תפעול חלק מהפונקציות דורש התעסקות עם מסך המגע הגדול.
  • קצב טעינה DC סביר, לא פורץ דרך: 150 קילוואט זה טוב, אבל יש מתחרות מהירות יותר.
  • גג פנורמי ללא וילון הצללה: יכול להיות בעייתי בימי הקיץ החמים בישראל (אם כי הזיגוג מסנן קרינה).
  • מערכות ADAS מעט רגישות לעיתים: חלק מההתרעות יכולות להיות מעט קולניות או תכופות מדי.

בהשוואה למתחרות: קרב הטיטאנים החשמלי

ה-BYD Seal נכנסת לזירה צפופה ותחרותית, מול כמה מהשמות החזקים ביותר בשוק הרכב החשמלי. בהשוואה לטסלה מודל 3, ה-Seal מציעה עיצוב חיצוני קונבנציונלי ואלגנטי יותר (לטעמנו), תא נוסעים איכותי ומאובזר יותר כסטנדרט, ואולי נוחות נסיעה עדיפה. המחיר שלה אטרקטיבי יותר, במיוחד בגרסת ה-Excellence מול המודל 3 פרפורמנס. מנגד, המודל 3 מציעה תא מטען גדול משמעותית, רשת טעינה ייעודית (Supercharger) מהירה ואמינה יותר (אם כי פחות רלוונטי כיום עם פתיחת הרשת), מערכת מולטימדיה ותוכנה בשלה ואינטואיטיבית יותר, ובעיקר – התנהגות כביש ספורטיבית ומהנה יותר. בנוסף, המותג טסלה עדיין נהנה מיוקרה ומביקוש גבוהים יותר בשוק המשומשות.

בהשוואה ליונדאי איוניק 6, ה-Seal מציעה תא נוסעים איכותי יותר וביצועים חזקים יותר (במיוחד בגרסת ה-Excellence). האיוניק 6, מצידה, מתהדרת בעיצוב חיצוני ייחודי ואווירודינמי במיוחד (לטוב ולרע), יעילות אנרגטית וטווח נסיעה מעט עדיפים בחלק מהגרסאות, ויכולת טעינה מהירה יותר (בפלטפורמת 800V). שתי המכוניות מציעות אבזור עשיר ובטיחות גבוהה. הבחירה ביניהן תהיה תלויה במידה רבה בטעם אישי ובתעדוף בין ביצועים לאיכות פנים (Seal) מול יעילות ועיצוב יוצא דופן (איוניק 6).

סיכום ומסקנות: האם כלב הים הסיני הוא הדבר הגדול הבא?

ה-BYD Seal היא ללא ספק אחת המכוניות החשמליות המרשימות והשלמות ביותר שיצאו מסין עד כה. היא מציגה קפיצת מדרגה משמעותית עבור BYD בכל הנוגע לעיצוב, איכות פנים, טכנולוגיה וביצועים. היא נראית נהדר, מרגישה איכותית, מציעה אבזור עשיר מאוד כסטנדרט, ביצועים מסחררים (במיוחד בגרסת ה-Excellence) וטווח נסיעה שימושי. כל זאת, במחיר תחרותי מאוד שהופך אותה לאחת העסקאות המשתלמות ביותר בקטגוריה.

עם זאת, היא לא מושלמת. תא המטען יכול היה להיות גדול יותר, התנהגות הכביש פחות חדה וספורטיבית מהטסלה מודל 3, וחווית התוכנה והמולטימדיה עדיין לא מלוטשת כמו אצל המתחרה האמריקאית. אבל הפשרות הללו נראות קטנות יחסית לחבילה הכוללת המרשימה שה-Seal מציעה. היא בהחלט מהווה אלטרנטיבה ראויה ומושכת לטסלה מודל 3, ומתחרה חזקה גם מול האיוניק 6 ודומותיה.

אז האם כדאי לקנות את ה-BYD Seal? התשובה הקצרה היא כן, בהחלט כדאי לשקול אותה ברצינות. היא מתאימה במיוחד למי שמחפש מכונית סדאן חשמלית מעוצבת, מאובזרת, איכותית ומהירה, שנותנת תמורה מצוינת למחיר. היא תתאים למשפחות קטנות, לאנשי הייטק, ולכל מי שרוצה רכב חשמלי מתקדם שמרגיש קצת יותר "רכב" קונבנציונלי ופחות "גאדג'ט על גלגלים" מהטסלה. אם אתם מעדיפים איכות פנים ואבזור על פני חדות ספורטיבית קיצונית או תא מטען ענק, ה-Seal עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. גרסת ה-Excellence, עם תוספת מחיר קטנה יחסית, נראית כמו הבחירה המשתלמת יותר בזכות הביצועים המדהימים והאבזור הנוסף. בשורה התחתונה, ה-BYD Seal היא הוכחה נוספת לכך שהסינים כבר לא רק "בונים חלומות", הם גם יודעים להגשים אותם – ובגדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *