ברוכים הבאים לסקירה המקיפה שלנו על אחד מרכבי הפנאי-שטח הפופולריים ביותר בעולם וגם בישראל. רכב שמוכר כמעט בכל בית.
רכב שמצליח לשלב כבר דורות ארוכים בין פרקטיות משפחתית ליכולות נסיעה נעימות.
הפעם, אנחנו צוללים לעומק הדור האחרון שלו.
הונדה CR-V – דגם 2024/2025 (הדור השישי).
רכב ה-SUV הקומפקטי של הונדה.
או אם תרצו, המיקום שלו קצת מעל קומפקטי, הוא מתחרה בקטגוריה שנקראת Mid-Size SUV בחלק מהמקומות בעולם.
איך הוא מתמודד עם הכבישים בישראל?
האם הוא עדיין שומר על היתרונות המסורתיים של הדגם?
והאם כדאי לקנות אותו עכשיו, באפריל 2025?
בסקירה הזו נפרק את ה-CR-V לגורמים.
נעבור על העיצוב החיצוני והפנימי.
נצלול לטכנולוגיה ולאבזור.
נדבר על יחידת ההנעה ההיברידית שרלוונטית במיוחד לשוק שלנו ועל צריכת הדלק האמיתית.
נבחן את חווית הנהיגה.
נסקור את מערכות הבטיחות המתקדמות.
ונגיע לשורה התחתונה: מחיר, רמות גימור, ופסק דין סופי שיעזור לכם להחליט האם זה הרכב הנכון עבורכם.
עיצוב חיצוני – בגרות ונוכחות כביש
הדור השישי של הונדה CR-V (Honda CR-V), שהגיע לישראל בשנה האחרונה, מציג שפת עיצוב שונה משמעותית מהדור היוצא.
הפילוסופיה העיצובית הפעם נוטה יותר לכיוון הבגרות והאלגנטיות, אולי קצת פחות נועזת מקודמה, אבל בהחלט משדרת יציבות ונוכחות.
החזית מאופיינת בגריל גדול ומלבני, שמשתלב בצורה הדוקה עם פנסים צרים ומודרניים.
צורת ה-LED של יחידות התאורה תורמת למראה טכנולוגי ונקי יותר.
הפרופורציות הכלליות השתנו קלות, עם מכסה מנוע ארוך יותר ובתי גלגלים מודגשים, המעניקים ל-CR-V מראה מוצק ונמוך יותר ממה שהוא באמת.
מהצד, הצללית הקלאסית של ה-CR-V נשמרה בבסיסה, אך קווי המתאר חדים ומודגשים יותר.
קו המותניים גבוה יחסית, וקו הגג יורד בעדינות כלפי מטה בחלק האחורי.
החישוקים המוצעים בישראל, בהתאם לרמות הגימור, נעים בדרך כלל בין 18 ל-19 אינץ', ועיצובם תואם את המראה הכללי האלגנטי.
בחלק האחורי, הונדה נטשה את הפנסים האנכיים האייקונים של הדורות הקודמים לטובת פנסים אופקיים הנמתחים על פני דלת תא המטען.
שינוי זה שנוי במחלוקת אצל חלק מהוותיקים של הדגם, אך הוא בהחלט מודרני יותר ומתאים לשפת העיצוב העדכנית של הונדה.
הפגוש האחורי מעוצב בפשטות יחסית, ודלת תא המטען גדולה ומבטיחה גישה נוחה.
בסך הכל, הנוכחות הכביש של ה-CR-V החדש מרשימה.
הוא נראה גדול ומבוגר יותר מקודמו, ומשדר תחושת יוקרה מאופקת.
המידות הפיזיות גדלו קלות, בעיקר באורך וברוחב, מה שתורם למראה המאסיבי יותר וגם למרווח הפנימי, כפי שנראה בהמשך.
בהשוואה למתחרים כמו טויוטה ראב4 או יונדאי טוסון, ה-CR-V בוחר בגישה פחות אגרסיבית או ספורטיבית, ויותר בכיוון המרווח והנקי.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח – כשהפונקציונליות פוגשת את האיכות
עם הכניסה לתא הנוסעים של הונדה CR-V החדש, מקבל את פניכם קונספט עיצובי נקי ומינימליסטי יחסית, המזכיר דגמים אחרים עדכניים של הונדה כמו הסיוויק.
האווירה הכללית נעימה ומסודרת.
הדגש הושם על הנדסת אנוש מצוינת ושימושיות יומיומית, שזה משהו שהונדה תמיד הצטיינה בו.
איכות החומרים שודרגה משמעותית ביחס לדור הקודם, במיוחד בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות.
ניתן למצוא פלסטיק רך ונעים למגע, ובחלק מרמות הגימור גם גימורים דמויי עץ או מתכת מוברשת שמוסיפים נופך יוקרתי.
איכות ההרכבה גבוהה, וכמעט ואין קרקושים או פלסטיקים זולים לעין או למגע באזורים הנפוצים.
הנדסת האנוש היא נקודת זכות משמעותית.
הונדה הצליחה לשלב בצורה טובה בין פקדים פיזיים לבין תפעול דרך מסך המגע.
בקרת האקלים למשל עדיין נשלטת באמצעות כפתורים וגלגלות פיזיות, וזה מבורך ומקל על התפעול בזמן נהיגה מבלי להוריד את העיניים מהכביש.
מיקום הפקדים אינטואיטיבי, וכל דבר נמצא פחות או יותר איפה שהייתם מצפים למצוא אותו.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, גם בנסיעות ארוכות.
אפשרויות הכוונון רבות (חשמליות בחלק מרמות הגימור), ומציאת תנוחת נהיגה אידיאלית קלה.
הראות החוצה טובה יחסית, הודות לקורות A דקות יחסית ומיקום ישיבה גבוה.
המרווח בשתי שורות המושבים מצוין.
הודות לגידול במידות הרכב, הנוסעים מאחור נהנים ממרווח רגליים וראש נדיב במיוחד, אפילו בהשוואה למתחרים המובילים בקטגוריה.
שלושה מבוגרים יכולים לשבת מאחור יחסית בנוחות בנסיעות קצרות יותר, ושני מבוגרים עם ילד בכיסא בטיחות ישבו מצוין גם בנסיעות ארוכות.
תא המטען גדול ושימושי מאוד.
נפח תא המטען (בגרסה ההיברידית המרכזית בישראל) עומד על למעלה מ-580 ליטר, וניתן להרחיב אותו בקלות על ידי קיפול המושבים האחוריים (חלוקה של 60/40).
צורת תא המטען רבועה יחסית, מה שמקל על הטענת חפצים גדולים.
סף ההטענה נמוך יחסית, וקיימים פתרונות אחסון נוספים כמו תאים קטנים בצדדים ורצפה כפולה בחלק מרמות הגימור.
לסיכום חלק הפנים, ה-CR-V החדש מרגיש מרווח, איכותי, ומאוד ידידותי למשתמש.
הוא אולי לא המפואר ביותר בקטגוריה מבחינת חומרי עור ועץ אמיתיים, אבל הוא בהחלט מציע תמורה מצוינת במונחי איכות חומרים, הרכבה ושימושיות יומיומית שחשובה כל כך במשפחה.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה – חיבור לעידן המודרני
הונדה CR-V דור 6 מקבל שדרוג טכנולוגי משמעותי, המיישר קו עם הסטנדרטים העדכניים בקטגוריה.
בלב מערך המולטימדיה נמצא מסך מגע מרכזי, שברוב רמות הגימור המשווקות בישראל יהיה בגודל 9 אינץ'.
המסך ממוקם בחלק העליון של הדשבורד, בצורה בולטת וקלה לצפייה.
איכות התצוגה טובה, עם צבעים חדים ובהירות מספקת גם באור יום.
מהירות התגובה של המערכת סבירה בהחלט, אם כי לא תמיד מהירה כמו המערכות המתקדמות ביותר בשוק.
מבנה התפריטים הגיוני יחסית וקל להתמצאות לאחר למידה קצרה.
המערכת תומכת באופן מלא בקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, ובחלק מרמות הגימור הקישוריות היא אף אלחוטית, שזה יתרון משמעותי.
בגרסאות הבכירות יותר, לוח המחוונים הוא דיגיטלי מלא בגודל 10.2 אינץ', המאפשר תצוגה מגוונת של מידע.
ניתן להתאים אישית את התצוגה במידה מסוימת, ולקבל מידע על צריכת דלק, נתוני נסיעה, מצב מערכת היברידית ועוד.
התצוגה ברורה וקריאה.
מערכת השמע הסטנדרטית מספקת איכות סאונד טובה לרוב הנהגים, ובחלק מרמות הגימור הגבוהות יותר ניתן למצוא מערכת שמע משודרגת (למשל של Bose), המספקת חווית שמע עשירה יותר.
מבחינת אבזור נוחות, ה-CR-V מציע רשימה נדיבה למדי, במיוחד ברמות הגימור המרכזיות בישראל.
זה כולל בקרת אקלים מפוצלת (אוטומטית כמובן), חימום מושבים (ובחלק מהגרסאות גם אוורור), מושבים חשמליים עם זיכרונות, כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי (אופציה או סטנדרט בגימורים גבוהים), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם מספר זוויות צפייה, ולעיתים אף מצלמת 360 (בהתאם לרמת גימור)..
הונדה גם מציידת את ה-CR-V במספר טכנולוגיות ייחודיות, למשל בתחום מערכות הסיוע לנהג, עליהן נרחיב בהמשך.
בסך הכל, ה-CR-V מציע חבילת אבזור טובה ותחרותית.
הוא אולי לא תמיד הראשון לאמץ את הגאדג'טים הכי חדשניים, אבל הוא מציע את כל מה שחשוב לרוב המשפחות בעידן המודרני, עם דגש על פונקציונליות וקלות שימוש.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה – היברידיות חסכונית ויעילה
בישראל, הדור השישי של הונדה CR-V משווק בעיקר בגרסה היברידית (e:HEV), המשלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי בשיתוף פעולה חכם.
יחידת ההנעה הזו מורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר הפועל במחזור אטקינסון, ושני מנועים חשמליים.
ההספק המרבי המשולב של המערכת עומד על 184 כוחות סוס, ומומנט מרשים של 32.1 קג"מ.
הכוח עובר לגלגלים הקדמיים (קיימת גם גרסת הנעה כפולה בחלק מהשווקים, אך בישראל נפוצה יותר ההנעה הקדמית) דרך מערכת העברה ייחודית של הונדה, שמתפקדת בפועל כמו גיר אוטומטי רציף (eCVT), אך ללא הילוכים פיזיים במובן המסורתי.
מערכת זו מאפשרת מעבר חלק בין מצבי נהיגה שונים (חשמלי בלבד, היברידי, בנזין למהירויות גבוהות) ומייעלת את צריכת האנרגיה.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על כ-9 שניות, נתון טוב בהחלט לרכב משפחתי בגודל הזה.
תחושת הכוח בנהיגה יומיומית טובה מאוד.
התגובה לדוושת התאוצה מיידית בזכות המנוע החשמלי, במיוחד בתאוצות ביניים הדרושות לעקיפות או השתלבות בתנועה מהירה.
מנוע הבנזין מצטרף לפעולה בצורה חלקה ודי שקטה ברוב המקרים.
אחת מנקודות החוזק העיקריות של ה-CR-V ההיברידי היא צריכת הדלק.
נתוני היצרן (WLTP) מדברים על ממוצע של כ-5.5-6 ליטר ל-100 ק"מ (או כ-16.5-18 ק"מ לליטר).
בנהיגה ריאלית בישראל, המשלבת כביש מהיר, עירוני ופקקים, ניתן לצפות לצריכה ממוצעת של כ-15-17 ק"מ לליטר.
בנהיגה עדינה יותר ובפרט בתוך העיר, שבה המערכת ההיברידית מנצלת היטב את יכולות הנסיעה על חשמל, ניתן להשיג נתונים אף טובים יותר.
אמנם חיפוש אחר "צריכת דלק" נפוץ גם לרכב חשמלי מלא (BEV) או פלאג-אין היברידי (PHEV), חשוב להבהיר שה-CR-V e:HEV הוא היברידי רגיל.
זה אומר שהוא "טוען את עצמו" באמצעות בלימה רגנרטיבית ומנוע הבנזין, ואינו דורש טעינה חיצונית משקע חשמל.
זה יתרון משמעותי למי שאין לו אפשרות טעינה בבית או בעבודה, ומאפשר ליהנות מהחיסכון בדלק ללא התלות בתשתית טעינה.
בניגוד לרכבים עם גיר רגיל בעל הילוכים קבועים, מערכת ה-eCVT של הונדה מספקת נסיעה חלקה מאוד, ללא מדרגות בהעברת הילוכים.
במאמץ מרבי, מנוע הבנזין אמנם נשמע מעט רועש כשהוא מגיע לסל"ד גבוה, אך ברוב תנאי הנהיגה היום-יומית, הוא פועל בצורה דיסקרטית.
טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי) – רלוונטיות מוגבלת לדגם ההיברידי בישראל
חשוב להבהיר: הגרסה המרכזית של הונדה CR-V המשווקת בישראל היא כאמור ההיברידית הרגילה (e:HEV), שאינה דורשת או מאפשרת טעינה חיצונית.
המערכת ההיברידית אוספת אנרגיה באמצעות בלימה רגנרטיבית (הפיכת אנרגיית תנועה לחשמל בעת האטה) וטעינה ע"י מנוע הבנזין בזמן נסיעה או עמידה.
היא אינה מצוידת בסוללה גדולה מספיק או במחבר טעינה על מנת להתחבר לעמדת טעינה ביתית (AC) או מהירה (DC).
בעולם קיימת גם גרסת פלאג-אין היברידית (e:PHEV) של ה-CR-V, המאפשרת נסיעה חשמלית לטווח ארוך יותר (כ-80 ק"מ לפי WLTP) ודורשת טעינה חיצונית.
גרסה זו, נכון לתחילת 2025, אינה מיובאת לישראל באופן סדיר.
לכן, עבור מרבית רוכשי ה-CR-V בישראל, נושא הטעינה הציבורית או הביתית אינו רלוונטי כלל.
הנוחות כאן היא שאתם מתדלקים בנזין וזהו, אין צורך לתכנן עצירות טעינה או להתמודד עם זמינות עמדות טעינה ציבוריות בישראל.
אמנם חיפוש מילות מפתח כמו "צריכת דלק" או "כמה עולה טעינה" נפוץ גם בהקשר של רכבים היברידיים או חשמליים, חשוב להדגיש שוב שבדגם ה-e:HEV אין עלויות טעינה כי אין טעינה מהרשת.
החיסכון מגיע אך ורק מצריכת הדלק הנמוכה יותר בהשוואה לרכב בנזין מקביל.
למי שכן מחפש רכב פלאג-אין או חשמלי, ה-CR-V e:HEV אינו התשובה, ויש לפנות לדגמים אחרים המציעים את היכולות הללו.
חווית נהיגה והתנהגות כביש – נוחות ונינוחות מעל הכל
חווית הנהיגה בהונדה CR-V החדש שמה דגש מובהק על נוחות ונינוחות, כראוי לרכב SUV משפחתי שנועד לשרת מגוון רחב של נהגים וסוגי נסיעות.
נוחות הנסיעה היא אחת מנקודות החוזק הבולטות של הדגם.
המתלים מכוילים בצורה רכה יחסית ומצליחים לספוג היטב את מרבית שיבושי הכביש הישראליים, החל מבולענים עירוניים ועד אספלט גלי בכבישים בינעירוניים.
רק שיבושים חדים וגדולים במיוחד יורגשו בתא הנוסעים, אך גם אז הם מרוככים היטב.
רמת בידוד הרעשים טובה מאוד.
רעשי מנוע כמעט ולא נשמעים בנהיגה רגועה בעיר או בכביש בין-עירוני שקט.
רעשי רוח נשמעים קלות במהירויות גבוהות מאוד, ורעשי כביש נשמעים בהתאם לסוג האספלט וגודל החישוקים, אך בסך הכל תא הנוסעים שקט ונעים גם בנסיעות ארוכות.
מבחינת התנהגות דינמית, ה-CR-V אינו מתיימר להיות רכב ספורטיבי, וזה ניכר בהיגוי ובהתנהגות הפניות שלו.
תחושת ההיגוי קלה יחסית וחסרת משוב משמעותי מהכביש, אך היא מדויקת מספיק לנהיגה רגילה.
זוויות הגלגול בפניות קיימות ומורגשות, אך הן מרוסנות היטב ואינן מפריעות לתחושת הביטחון.
אחיזת הכביש טובה ויציבה, והרכב שומר על קו הנסיעה בקלות גם בפניות רחבות במהירות גבוהה.
תחושת הבלמים טובה ועקבית.
בגרסה ההיברידית, שילוב הבלימה הרגנרטיבית עם הבלמים ההידראוליים נעשה בצורה חלקה ואינה מורגשת כמעט על ידי הנהג או הנוסעים, וזה יתרון לעומת חלק מההיברידיות האחרות שבהן המעבר פחות לינארי.
העדר גיר עם הילוכים קבועים (המערכת מתפקדת כאוטומט רציף וירטואלי) תורם רבות לחווית הנהיגה החלקה והזורמת, במיוחד בפקקים ובתנועה עירונית צפופה.
קלות התמרון בעיר טובה בזכות שדה ראייה נאות והיגוי קל.
למרות גודלו, ה-CR-V אינו מרגיש מסורבל בעת חניה או תמרונים במקומות צרים.
לסיכום, ה-CR-V מספק חווית נהיגה נינוחה, נוחה ובטוחה.
הוא אידיאלי למי שמחפש רכב שנעים לנסוע בו למרחקים ארוכים, להתמודד עם הפקקים הישראליים, ולהסיע את המשפחה בנוחות ובשלווה.
הוא פחות מתאים למי שמחפש ריגוש ספורטיבי, אך זה גם לא היעוד שלו.
בטיחות ומערכות עזר לנהג – ציון מלא ותקן מקיף
הונדה CR-V דור 6 מצטיין בנושא הבטיחות, ומציב סטנדרט גבוה בקטגוריה.
הרכב זכה לציון המרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות של Euro NCAP, ארגון הבטיחות האירופאי המחמיר.
הציונים היו גבוהים במיוחד בקטגוריות ההגנה על מבוגרים וילדים.
מבחינה מבנית, ה-CR-V בנוי על פלטפורמה מחוזקת שנועדה לפזר את עוצמת הפגיעה במקרה של התנגשות.
הרכב מצויד במספר רב של כריות אוויר, כולל כריות קדמיות, צד, וילון, ולעיתים גם כרית ברכיים (בהתאם לרמת גימור ושוק).
בנוסף, הונדה מציידת את ה-CR-V בחבילת מערכות עזר לנהג (ADAS) מקיפה, הנקראת Honda SENSING.
בישראל, רוב מערכות ה-ADAS הסטנדרטיות מחייבות את היבואן על פי תקנה, אך ב-CR-V החבילה עשירה במיוחד וכוללת:
בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) הפועלת גם בפקקים (Low-Speed Follow).
מערכת סיוע לשמירת נתיב (LKAS) ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב.
מערכת בלימת חירום אוטונומית (CMBS) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
מערכת זיהוי תמרורים (TSR).
מערכת התרעה על רכב בשטח מת (BSI).
מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור (CTM).
מערכת אור גבוה אוטומטי.
בחלק מרמות הגימור הגבוהות יותר, ניתן למצוא גם מערכות נוספות כמו ניטור ערנות נהג או מערכת שמסייעת במניעת יציאה מהכביש.
מבדקי בטיחות בעולם האמיתי ובישראל הראו שתפקוד המערכות הללו ב-CR-V בדרך כלל חלק ונעים.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה לינארית ואינה "קופצנית", ומערכת שמירת הנתיב מסייעת בעדינות ולא מתקנת בצורה אגרסיבית מדי.
חשוב לזכור שמערכות אלו נועדו לסייע לנהג ואינן מחליפות את הצורך בקשב וריכוז מלאים בנהיגה.
התוצאות הטובות ב מבחני בטיחות, בשילוב חבילת ה-ADAS העשירה, הופכים את ה-CR-V לאחד הרכבים הבטוחים בקטגוריה שלו, נקודה קריטית עבור רכב משפחתי.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל) – השקעה משתלמת?
אחד ההיבטים החשובים ביותר בעת רכישת רכב חדש, ובוודאי בשוק הישראלי התנודתי, הוא המחיר.
כמה עולה הונדה CR-V בישראל נכון לאפריל 2025?
מחירון הדגם עשוי להשתנות בהתאם לתנאי השוק, המיסוי, ושערי החליפין, אך ניתן להעריך שטווח המחירים עבור הגרסה ההיברידית הנפוצה יתחיל באזור ה-200,000-210,000 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית, ויטפס עד לאזור ה-230,000-240,000 ש"ח ואף יותר לרמות הגימור המאובזרות.
הדגם מיובא לישראל במספר רמות גימור עיקריות, כאשר ההבדלים ביניהן מתמקדים בעיקר באבזור נוחות וטכנולוגיה.
רמת הגימור "אלגנס" (Elegance) מהווה לרוב נקודת כניסה טובה, ומציעה כבר אבזור עשיר למדי.
רמות גימור גבוהות יותר כמו "אקזקיוטיב" (Executive) או "ספורט" (Sport) יוסיפו פריטים כמו גג פנורמי, מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום/אוורור מושבים, מערכת שמע משודרגת, וחישוקים גדולים יותר.
חשוב לבדוק את מפרטי האבזור המדויקים אצל היבואן בעת הרכישה, שכן הם יכולים להשתנות.
תנאי האחריות בישראל ל-CR-V ההיברידי כוללים בדרך כלל אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים או 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) על הרכב כולו.
עבור רכיבי המערכת ההיברידית והסוללה, האחריות ארוכה יותר ומגיעה לרוב ל-8 שנים או 160,000 ק"מ (המוקדם מביניהם), וזה חשוב מאד עבור שקט נפשי.
עלויות התחזוקה השוטפות של הונדה CR-V נחשבות לסבירות בקטגוריה, וצריכת הדלק הנמוכה תורמת להפחתת עלויות ההפעלה היומיומיות.
בדיקות תקופתיות יתבצעו במוסכים המורשים של היבואן, ועלויות החלפים נחשבות לסבירות עבור רכב יפני.
נכון לאפריל 2025, אין דיווחים נרחבים על תקלות סדרתיות או בעיות נפוצות בדור השישי של ה-CR-V בישראל או בעולם, אם כי תמיד חשוב לזכור שרכב חדש עלול להיתקל ב"מחלות ילדות" ראשוניות.
האחריות הארוכה על המערכת ההיברידית מספקת הגנה טובה מפני כשלים אפשריים ברכיבים היקרים של המערכת.
שווי השימוש של ה-CR-V נחשב לטוב בקטגוריה.
הדגם שומר על ערכו בצורה טובה יחסית בשוק המשומשים, בין השאר הודות למוניטין האמינות של הונדה והפופולריות של הדגם ההיברידי החסכוני.
לסיכום סעיף המחיר, הונדה CR-V אינו הרכב הזול ביותר בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים, אך הוא מציע חבילה מקיפה של איכות, אמינות, וחיסכון בדלק (בגרסה ההיברידית) שמצדיקים את המחיר עבור רבים.
ההשקעה הראשונית עשויה להיות גבוהה יותר מחלק מהמתחרים, אך העלויות השוטפות ושמירת הערך מפצות על כך במידה רבה.
יתרונות
- נוחות נסיעה גבוהה: אחד הרכבים הנוחים בקטגוריה שלו, מתמודד מצוין עם כבישי ישראל המשובשים.
- מרווח פנים ושימושיות מעולים: תא נוסעים מרווח במיוחד לנוסעים ולמטען, פתרון מצוין למשפחות.
- איכות חומרים והרכבה: תא נוסעים איכותי, נעים למגע, ומורכב היטב, משדר תחושה עמידות ויוקרתית יותר.
- יחידת הנעה היברידית יעילה: צריכת דלק מצוינת בנהיגה יומיומית, ביצועים טובים ופעולה חלקה.
- בטיחות אקטיבית ופסיבית מצטיינת: ציון 5 כוכבים ב-Euro NCAP וחבילת Honda SENSING מקיפה ואפקטיבית.
- הנדסת אנוש מוצלחת: שילוב טוב של פקדים פיזיים ומסך מגע, הכל במקום הנכון וקל לתפעול.
- מוניטין אמינות ושמירת ערך: מותג הונדה נהנה ממוניטין אמינות מצוין, וה-CR-V שומר על ערכו היטב בשוק המשומשים.
חסרונות
- עיצוב חיצוני שמרני יחסית: פחות נועז ומעניין מחלק מהמתחרים, עשוי לא לקלוע לטעם של כולם.
- חווית נהיגה לא ספורטיבית: כוונון המתלים וההיגוי מכוונים לנוחות, ופחות לנהיגה דינמית או מרגשת. זוויות גלגול מורגשות בפניות חדות.
- מנוע רועש במאמץ גבוה: בבעיטה חזקה בדוושת התאוצה, מנוע הבנזין עלול להישמע רועש ונוכח בתא הנוסעים.
- מחיר רכישה ראשוני יחסית גבוה: ה-CR-V ממוקם בחלק העליון של טווח המחירים בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים ההיברידיים.
- אין גרסת פלאג-אין בישראל (נכון לעכשיו): למי שמחפש טווח נסיעה חשמלי משמעותי יותר ויכולת טעינה מהרשת, הגרסה ההיברידית הרגילה אינה מספקת מענה.
השוואה למתחרים – קרב ענקים בקטגוריית ה-SUV ההיברידי
הונדה CR-V מתמודד בקטגוריה צפופה ותחרותית במיוחד בישראל.
המתחרות העיקריות שלו, בוודאי בגרסאות היברידיות, הן טויוטה ראב4 היברידי, יונדאי טוסון היברידי/פלאג-אין, וקיה ספורטאז' היברידי/פלאג-אין.
כל אחת מהן מציעה יתרונות וחסרונות משלה.
בהשוואה לטויוטה ראב4 היברידי, ה-CR-V מציע בדרך כלל תא נוסעים מרווח יותר, במיוחד במרווח הרגליים מאחור, ואיכות חומרים והרכבה שמרגישה לעיתים יוקרתית יותר.
הראב4, לעומת זאת, נהנה ממוניטין אמינות כמעט ללא עוררין וממערכת היברידית מוכחת שמרגישה מעט יעילה יותר בנהיגה עירונית איטית מאוד.
ה-CR-V נוח יותר על שיבושים, בעוד הראב4 מרגיש אולי קצת יותר יציב בפניות.
מול יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' (דגמים דומים מבחינה מכאנית), ה-CR-V מציע חווית נהיגה נוחה ונינוחה יותר, ופחות "עצבנית" ביחידת ההנעה ההיברידית.
הקוריאנים מציעים לעיתים רמות גימור מאובזרות מאוד במחירים אטרקטיביים, ובפרט את האפשרות לגרסת פלאג-אין היברידית (PHEV) שהיא יתרון משמעותי למי שמתאים לו טעינה יומיומית.
מבחינת עיצוב, הטוסון והספורטאז' נועזים וקונבנציונליים פחות מה-CR-V.
בסופו של יום, הבחירה בין ה-CR-V למתחרות תלויה בסדר העדיפויות של הרוכש.
מי שמחפש את המרווח הפנימי הגדול ביותר, נוחות נסיעה מקסימלית, איכות חומרים טובה, ומוניטין אמינות וסחירות גבוה, ימצא ב-CR-V בחירה מצוינת.
מי שהעדיפות שלו היא טווח נסיעה חשמלי משמעותי (בגרסאות PHEV של המתחרים) או עיצוב חיצוני נועז יותר, עשוי להעדיף את המתחרות הקוריאניות או את הראב4.
גם מחיר ורמות הגימור הספציפיות בזמן הרכישה ישחקו תפקיד חשוב בהחלטה.
סיכום ומסקנות (פסק דין) – האם כדאי לקנות הונדה CR-V?
הונדה CR-V דור 6 מגיע לישראל כהמשך ישיר למסורת של הדגם: רכב פנאי-שטח פרקטי, מרווח, אמין ונוח, עם דגש על יחידת הנעה היברידית חסכונית.
הוא לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אלא משפר ומלטש את הנוסחה המוכרת והמצליחה.
הדור החדש מציע שדרוג משמעותי באיכות הפנים, במרווח לנוסעים ולמטען, ובחבילת הבטיחות והאבזור הטכנולוגי הבסיסית.
הוא מצטיין כרכב משפחתי מובהק, שמיועד לנסיעות יומיומיות ובינעירוניות נוחות ושקטות.
הונדה CR-V בהחלט מתאים למשפחות שמחפשות רכב בטוח, אמין, מרווח מאוד, עם תא מטען שימושי, וצריכת דלק טובה בגרסה ההיברידית.
הוא מתאים גם למי שמעריך איכות חומרים טובה והנדסת אנוש מוצלחת, ומעדיף נוחות נסיעה על פני התנהגות כביש ספורטיבית.
האם כדאי לקנות אותו? התשובה היא לרוב חיובית, במיוחד לקהל היעד שאותו הרכב משרת בצורה מצוינת.
הונדה CR-V הוא אולי לא הבחירה הראשונה למי שמחפש עיצוב פורץ דרך, חווית נהיגה מרגשת, או גרסת פלאג-אין בישראל (נכון לאפריל 2025).
המחיר הראשוני אינו נמוך, וזהו חסרון שיש לקחת בחשבון.
אך עבור מי שהפרמטרים החשובים ביותר עבורו הם מרווח, נוחות, בטיחות, אמינות, וחיסכון בדלק, ה-CR-V מספק חבילה מנצחת.
הוא עומד בכבוד בהשוואה למתחרים המובילים שלו, ולעיתים אף עולה עליהם בתחומים כמו מרווח פנים ואיכות נסיעה.
פסק הדין הסופי הוא שהונדה CR-V דור 6 ממשיך להיות אחת האפשרויות המובילות והשקולות ביותר בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים ההיברידיים בישראל.
הוא מציע שילוב מאוזן של תכונות שהופכות אותו לבן לוויה מצוין למשפחה הישראלית.
מומלץ בחום לבצע נסיעת מבחן כדי להתרשם באופן אישי מחווית הנהיגה והמרווח.