Skip to content
דף הבית » סיטרואן C5 איירקרוס תקלות – הבעיות הנפוצות שבמוסך לא יגלו לכם לעולם!

סיטרואן C5 איירקרוס תקלות – הבעיות הנפוצות שבמוסך לא יגלו לכם לעולם!

אז יש לכם סיטרואן C5 איירקרוס, או שאתם שוקלים אחת? בחירה מעניינת! זה רכב שמפנק בנוחות נסיעה כמעט כמו ספה מעופפת. באמת, המתלים שלו זה משהו מיוחד. אבל כמו כל רכב, גם הנסיכה הצרפתית הזו יכולה לפעמים להשתעל קצת. אל דאגה, זה לא אומר שהיא תתפרק לכם באמצע איילון. המטרה כאן היא להכיר את התקלות הנפוצות יותר, כדי שתדעו למה לצפות, איך אולי למנוע, ומה לעשות אם משהו קורה. בלי פאניקה, עם הרבה ידע פרקטי. מוכנים? קדימה.

מנוע ושות': מה קורה מתחת למכסה?

בלב של כל רכב נמצא המנוע. ב-C5 איירקרוס, בעיקר בדגמי הבנזין (PureTech), יש כמה נקודות ששווה להכיר.

רצועת התזמון המפורסמת (מנועי PureTech בנזין)

טוב, אי אפשר לדבר על מנועי PureTech בלי להזכיר את רצועת התזמון ה"רטובה". מה זה אומר? הרצועה הזו טובלת בשמן מנוע. הרעיון המקורי היה להפחית חיכוך ובלאי. בפועל, אם לא משתמשים בדיוק בשמן המנוע שהיצרן דורש, או אם לא מקפידים על החלפות שמן בזמן, הרצועה עלולה להתפורר. חלקיקי גומי קטנטנים מהרצועה יכולים לסתום מעברי שמן חיוניים במנוע. התוצאה? במקרה הרע, נזק משמעותי למנוע. זה נשמע מפחיד, אבל החדשות הטובות הן שעם טיפול נכון, הסיכון פוחת משמעותית.

דוגמה מהחיים: דמיינו שאתם מכינים עוגה וצריך שמן מסוים. אם תשתמשו בשמן זית במקום שמן קנולה, הטעם והמרקם יהיו שונים לגמרי, נכון? כאן זה אפילו קריטי יותר. השמן הלא נכון פשוט "אוכל" את הרצועה.

מה עושים?

  • הקפדה דתית על טיפולים: לפי הוראות היצרן, ואפילו קצת לפני הזמן המומלץ.
  • שימוש בשמן המדויק: לא "בערך", לא "דומה". רק מה שכתוב בספר הרכב. ודאו שהמוסך משתמש בשמן הנכון!
  • בדיקה ויזואלית בטיפול: מוסך שמכיר את הנושא יבדוק את מצב הרצועה בטיפולים.

מערכת ה-AdBlue (דיזל)

אם יש לכם C5 איירקרוס דיזל, אתם מכירים את הצורך למלא נוזל AdBlue (או בשמו הרשמי, Urea). הנוזל הזה עוזר להפחית את פליטת המזהמים. מערכת ה-AdBlue יכולה לפעמים לפתח תקלות. הנפוצות שבהן קשורות לחיישן מפלס הנוזל או למשאבה. לפעמים הנוזל עצמו יכול להתגבש (ליצור קריסטלים) ולסתום חלקים במערכת, במיוחד בטמפרטורות נמוכות או אם הנוזל ישן/לא איכותי.

דוגמה מהחיים: זה קצת כמו אבנית בקומקום. אם לא מנקים, היא מצטברת ופוגעת בפעולה. כאן, הקריסטלים של ה-Urea הם ה"אבנית".

מה עושים?

  • שימוש ב-AdBlue איכותי: אל תתפתו למחיר זול מדי.
  • לא לתת למיכל להתרוקן לגמרי: השתדלו למלא כשההתראה הראשונה מופיעה.
  • אם יש התראה "Engine Fault: Repair Needed" או "Urea Fault": גשו למוסך לבדיקה. לפעמים זה רק חיישן, לפעמים צריך ניקוי מערכת או החלפת רכיב.

תיבת הילוכים אוטומטית (EAT8)

תיבת ההילוכים האוטומטית (בדרך כלל 8 הילוכים, EAT8) נחשבת לאמינה ונעימה בדרך כלל. עם זאת, לעיתים רחוקות, בעלים מדווחים על העברות הילוכים לא חלקות במיוחד, בעיקר במהירויות נמוכות או כשהרכב קר. לפעמים גם על רעידות קלות בתחילת נסיעה.

מה עושים? ברוב המקרים, עדכון תוכנה לתיבת ההילוכים (שמתבצע במוסך מורשה) פותר את הבעיה. אם התופעה מחמירה או מלווה ברעשים, כדאי לגשת לבדיקה יסודית יותר.


גרמלינים במערכת? חשמל ואלקטרוניקה

בעידן המודרני, רכבים עמוסים באלקטרוניקה. זה נהדר כשהכל עובד, וקצת מתסכל כשמשהו משתבש.

מערכת המולטימדיה ומסך המגע

כמו בהרבה רכבים מודרניים, גם ב-C5 איירקרוס מערכת המולטימדיה יכולה לפעמים "להיתקע", להגיב לאט, או שהחיבור ל-Apple CarPlay / Android Auto מתנתק סתם כך. זה יכול להיות מתסכל באמצע ניווט עם Waze.

דוגמה מהחיים: בדיוק כמו שהסמארטפון שלכם צריך ריסטארט מדי פעם, גם מערכת המולטימדיה ברכב היא בעצם מחשב קטן.

מה עושים?

  • עדכוני תוכנה: בדקו במוסך אם יש עדכון תוכנה זמין למערכת המולטימדיה. זה פותר הרבה בעיות.
  • ריסטארט פשוט: לפעמים כיבוי והדלקה מחדש של הרכב פותר את הבעיה הזמנית.
  • בדקו כבלים: אם הבעיה היא בחיבור הטלפון, נסו כבל USB אחר (ורצוי מקורי ואיכותי).

חיישנים ומצלמות

ה-C5 איירקרוס מצויד בחיישני חניה, מצלמות (תלוי ברמת הגימור), חיישני גשם ואורות. לפעמים חיישני החניה יכולים להיות רגישים מדי ולצפצף בלי סיבה נראית לעין (למשל, מגשם כבד או עלים). גם המצלמות עלולות להציג תמונה לא ברורה אם העדשה מלוכלכת.

מה עושים?

  • ניקיון: שמרו על החיישנים והעדשות נקיים מלכלוך, בוץ או חרקים.
  • רגישות יתר: אם חיישני החניה ממש מטרידים, בדקו אם ניתן לכוונן את הרגישות שלהם דרך הגדרות הרכב או במוסך.
  • תקלות חוזרות: אם חיישן מסוים מתריע באופן קבוע ללא סיבה, ייתכן שהוא תקול ויש להחליפו.

מרחפים על ענן… בדרך כלל: מתלים ונוחות

גולת הכותרת של ה-C5 איירקרוס היא הנוחות, הרבה בזכות מתלי ה-Progressive Hydraulic Cushions®. באופן כללי, המערכת הזו אמינה למדי. תקלות במתלים עצמם אינן נפוצות במיוחד בשנים הראשונות.

מה כן יכול לקרות? כמו בכל רכב, עם הזמן והקילומטרים, רכיבים הקשורים למתלים כמו תותבים (בוקסות), מוטות מייצבים וכו' יכולים להתבלות. זה יכול להתבטא ברעשי דפיקה קלים בנסיעה על מהמורות, או תחושה מעט פחות "הדוקה" בפניות.

מה עושים? אם אתם שומעים רעשים חדשים מהמתלים או מרגישים שינוי בנוחות הנסיעה, גשו למוסך לבדיקה. בדרך כלל מדובר בבלאי טבעי ותיקון פשוט יחסית.


הדברים הקטנים (ולפעמים מעצבנים)

לפעמים אלו לא תקלות גדולות, אלא דברים קטנים שיכולים להציק.

  • קרקושים ורעשים קטנים: פה ושם, ייתכנו רעשי פלסטיקה קלים מתא הנוסעים, במיוחד בשינויי טמפרטורה (למשל, כשהמזגן מתחיל לעבוד חזק ביום חם). לפעמים מקור הרעש הוא פשוט משהו שהשארתם בתא הכפפות או בתאי האחסון בדלתות.
  • מערכת Stop & Start: המערכת שמכבה את המנוע בעמידה יכולה לפעמים להיות קצת הססנית או לא לפעול כמצופה. זה תלוי בהרבה גורמים (מצב טעינת המצבר, טמפרטורה חיצונית, דרישות מיזוג וכו'). אם היא מפסיקה לעבוד לגמרי, ייתכן שהמצבר מתחיל להתעייף.

מה עושים? לגבי קרקושים, נסו לאתר את המקור. לפעמים ריפוד קטן או חתיכת ספוג במקום הנכון יכולים לעשות פלאים. לגבי Stop & Start, אם זה ממש מפריע או לא עובד כלל, בקשו בדיקה במוסך בטיפול הבא.


אז מה עושים? טיפים פרקטיים

ידע הוא כוח, והכרת התקלות הפוטנציאליות יכולה לעזור לכם לשמור על ה-C5 איירקרוס שלכם במצב מעולה:

  • שגרת טיפולים קפדנית: זה המפתח, במיוחד במנועי הבנזין עם רצועת התזמון הרטובה. אל תחסכו ואל תדחו טיפולים.
  • שימוש בנוזלים נכונים: שמן מנוע בתקן המדויק, נוזל קירור מתאים, AdBlue איכותי. זה קריטי.
  • להקשיב לרכב: אתם נוהגים בו כל יום. שימו לב לרעשים חדשים, ריחות מוזרים, או שינויים בהתנהגות הרכב.
  • לא להתעלם מנורות אזהרה: נורה שנדלקת בלוח השעונים היא לא המלצה. בדקו בספר הרכב מה היא אומרת, ובמידת הצורך גשו למוסך.
  • עדכוני תוכנה: שאלו במוסך אם יש עדכונים זמינים למחשב הרכב, לתיבת ההילוכים או למערכת המולטימדיה.
  • בחירת מוסך שמכיר את הרכב: מוסך (מורשה או מתמחה) שמכיר את הדגמים של סיטרואן יידע לזהות ולטפל בבעיות האופייניות בצורה יעילה יותר.

בשורה התחתונה, הסיטרואן C5 איירקרוס הוא רכב נוח, מרווח ונעים לנסיעה. כמו כל מכונה מורכבת, גם הוא לא חף מתקלות פוטנציאליות. רובן קשורות לבלאי טבעי או לצורך בהקפדה על תחזוקה נכונה. הכרת הנקודות הללו תעזור לכם ליהנות מהרכב לאורך זמן, בתקווה עם מינימום ביקורים לא מתוכננים במוסך. סעו בזהירות ותיהנו מהנוחות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *