ברוכים הבאים לסקירה המקיפה והמעמיקה ביותר על אחד הרכבים הבולטים והמסקרנים ביותר על כבישי ישראל: טויוטה C-HR. רכב הפנאי-שטח הקומפקטי וההיברידי הזה מבית היצרנית היפנית המובילה, Toyota, כבש את השוק בסערה עוד בדורו הראשון. הוא הוכיח שגם רכב פרקטי יכול להיות אמירה עיצובית נועזת ובלתי מתפשרת. כעת, אנו עומדים בפני הדור החדש והמרענן שלו, שמגיע עם הבטחות גדולות להמשך ההצלחה.
ה-C-HR, ששמו נגזר מ-Coupe High-Rider או Compact High Rider, הוא יותר מסתם רכב. הוא אייקון אופנתי ששינה את כללי המשחק בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים. הוא הפך להיות הבחירה המועדפת על נהגים רבים שמחפשים שילוב ייחודי של סטייל, יעילות אקולוגית, ובעיקר – אמינות יפנית למופת. בואו נצלול פנימה אל עולם ה-C-HR, נבחן את כל הפינות, ונראה האם גם הדור החדש מצליח לשמר את קסמו המיוחד ולהתמודד עם הציפיות הגבוהות. הרי גם אנחנו, כמוכם, רוצים לדעת בדיוק כמה עולה הפנינה הזו, ומה היא מציעה.
סקירה זו מיועדת לכל מי ששוקל לרכוש C-HR חדש או משומש. היא תספק לכם את כל הכלים לקבלת החלטה מושכלת. לאורך המאמר נתייחס לשוק הישראלי באופן ספציפי. נבחן את המחירים, את רמות הגימור המקומיות, ואת התאמתו של הרכב לתנאי הדרך והתשתיות שלנו. נשווה אותו למתחרים הבולטים בקטגוריה. אלו כוללים בין היתר את יונדאי קונה ההיברידית, קיה נירו, ואפילו את הונדה HR-V. נספק לכם את כל הנתונים, היתרונות והחסרונות, כדי שתוכלו להבין אם ה-C-HR הוא הרכב הבא שלכם. בואו נצא לדרך!
עיצוב חיצוני: סמל סטטוס על גלגלים
פילוסופיה עיצובית נועזת ומרשימה
העיצוב החיצוני של הטויוטה C-HR (Toyota C-HR), וגם של אחיו הקודם, הוא ללא ספק גולת הכותרת. הוא הצהרה אופנתית על גלגלים. הדור החדש ממשיך את הקו הנועז והעתידני, אך מצליח לעדן ולחזק אותו בו זמנית. העיצוב משדר דינמיות וספורטיביות. הוא רחוק מלהיות משעמם או שגרתי. הרכב נראה כאילו יצא היישר מקונספט תצוגה עתידני. הוא מושך מבטים בכל מקום אליו הוא מגיע. הפילוסופיה העיצובית נשענת על שילוב של קווים חדים, משטחים מפוסלים, ופרופורציות דמויות קופה. כל אלה יוצרים יחד מראה ייחודי ובולט במיוחד. קשה להתעלם ממנו. בשוק הישראלי, שבו קרוסאוברים הם כבר מזמן לא חיזיון נדיר, ה-C-HR מצליח עדיין לבלוט. הוא שומר על ייחודיותו.
אלמנטים עיצוביים ספציפיים – מכל זווית
נתחיל מלפנים. החזית של ה-C-HR החדש היא אגרסיבית ומודרנית במיוחד. היא מאופיינת בגריל גדול ורחב, שמשתלב בצורה חלקה עם הפנסים הצרים והמחודדים. אלה האחרונים משלבים תאורת LED מלאה עם חתימת אור יום ייחודית. יחד, הם יוצרים מראה נחוש וכמעט כועס. יש כאן התייחסות ברורה לשפת העיצוב של טויוטה בדגמים החדשים שלה, כמו הפריוס החדשה. קווי המתאר מהצד מגלים צללית דמוית קופה אלגנטית. קו גג משתפל כלפי מטה, ומשתלב עם חלונות צד צרים מאחור. זהו מאפיין שלקוח ישירות מדגמי ספורט. ידיות הדלתות השקועות, במיוחד האחוריות, תורמות למראה הנקי והזורם של הרכב. קו המותניים גבוה ובולט. בתי הגלגלים המנופחים מעניקים לו נוכחות שרירית ומוצקה. כל אלה משלימים את תחושת הדינמיות. הדלתות האחוריות הקטנות והידיות המוסוות אולי מקשות מעט על הכניסה למושב האחורי. אבל הן בהחלט תורמות למראה הייחודי והיוצא דופן.
חישוקים, נוכחות ומידות
החלק האחורי של ה-C-HR הוא לא פחות דרמטי. הוא כולל יחידות תאורה אחוריות צרות וארוכות, המחוברות בפס LED אחד לרוחב הרכב. זהו טרנד עיצובי נפוץ. הוא מעניק לרכב מראה רחב ויציב. ספוילר קטן ודיסקרטי על גג הרכב משלים את המראה הספורטיבי. הפגוש האחורי מעוצב בחיתוכים חדים. הוא כולל אלמנטים דמויי מסיטי אוויר. חישוקי הגלגלים המוצעים בדרך כלל הם בקוטר 17 עד 19 אינץ' (תלוי ברמת גימור). הם מגיעים בעיצובים מודרניים ובולטים. הם משלימים את המראה הכללי של הרכב. מבחינת נוכחות כביש, ה-C-HR הוא רכב שקשה לפספס. למרות שהוא קרוסאובר קומפקטי, המידות שלו (אורך כ-4.36 מטר, רוחב כ-1.83 מטר, גובה כ-1.57 מטר) מעניקות לו פרופורציות נכונות. הן גורמות לו להיראות גדול יותר ממה שהוא באמת. הוא גם יושב נמוך יחסית לקרוסאובר. זה משפר את תחושת הדינמיות. הוא בהחלט לא נראה כמו עוד "קופסה על גלגלים".
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קפיצת מדרגה
אווירה פנימית והנדסת אנוש משופרת
אם הדור הקודם של ה-C-HR (Toyota CHR) התאפיין בעיצוב פנים נועז אך לפעמים מעט כאוטי, הדור החדש מציג קפיצת מדרגה משמעותית. כאן האווירה הכללית מודרנית, מלוטשת ומינימליסטית יותר. ועדיין היא שומרת על טאץ' ספורטיבי. הקונספט העיצובי מכוון בבירור אל הנהג. לוח המחוונים פונה מעט כלפיו. ישנה תחושה של תא טייס עוטף. הנדסת האנוש טובה באופן כללי. מרבית הפקדים נמצאים בהישג יד וקל לתפעל אותם. ישנם עדיין כפתורים פיזיים למערכת המיזוג ולפונקציות חיוניות אחרות. וזה מבורך. זה מקל על השימוש תוך כדי נהיגה. יחד עם זאת, חלק מהפקדים המשניים עברו למסך המגע. זה דורש הסתגלות קלה. הראות החוצה טובה בחלקה הקדמי, אך החלון האחורי הצר ועמודי C העבים עלולים להקשות מעט על התמרון לאחור. כאן מערכות העזר לנהג נכנסות לתמונה.
איכות חומרים והרכבה
איכות החומרים בתא הנוסעים השתפרה משמעותית בדור החדש. זה ניכר במשטחי הפלסטיק הרכים בחלקים העליונים של הדשבורד ודפנות הדלתות. ישנם גם שילובים של בד, עור (או דמוי עור), ואף נגיעות מתכתיות. כל אלה משדרגים את התחושה הכללית. הרכבה מדויקת ומהודקת, כמצופה מטויוטה. אין רעשים או צקצוקים מיותרים. גם בנסיעה על כבישים משובשים. המושבים הקדמיים נוחים מאוד. הם מציעים תמיכה צידית טובה. הם מתאימים לנהיגה ארוכה. ברמות גימור גבוהות יותר, ניתן למצוא גם חימום ואוורור למושבים הקדמיים. זה פינוק של ממש. מושבי הבד הסטנדרטיים גם הם איכותיים ונעימים למגע. ישנה תחושה כללית של מוצר מוגמר ואיכותי. הוא בהחלט עולה על הציפיות בקטגוריה.
מרווח פנים ושימושיות תא המטען
המרווח בתא הנוסעים בדור החדש משופר קלות. אבל הוא עדיין אחד מהנושאים המעט פחות מבריקים של ה-C-HR. המרווח לרגליים במושבים הקדמיים מצוין. זה נכון גם למרווח הראש והכתפיים. גם נהגים ונוסעים גבוהים ירגישו בנוח. אולם, במושב האחורי המצב מעט שונה. המרווח לרגליים סביר. הוא יספיק לשני מבוגרים בגודל ממוצע בנסיעות קצרות. אבל ייתכן שיהיה צפוף יותר בנסיעות ארוכות. מרווח הראש עלול להיות מגבלה עבור נוסעים גבוהים. וזאת בשל קו הגג המשתפל. ילדים ירגישו בנוח. אבל יש לשים לב שהחלונות האחוריים הקטנים יחסית והכהים יותר עלולים ליצור תחושה קלה של מחנק. לא משהו קטסטרופלי. אבל זה בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון. במיוחד אם אתם משפחה עם מתבגרים. חוות דעת גולשים רבות מתייחסות לנקודה זו, ומציינות שהיא פשרה שנובעת מהעיצוב.
נפח תא המטען בדור החדש עומד על כ-388 ליטר בגרסת ה-1.8 ליטר היברידית. הוא עולה לכ-364 ליטר בגרסת ה-2.0 ליטר ההיברידית. ופחות מכך בגרסת הפלאג-אין. זהו נתון סביר לקטגוריה, אך לא מהגדולים ביותר. צורת תא המטען די שימושית. אבל סף ההטענה מעט גבוה. זה יכול להקשות על הכנסת חפצים כבדים. ישנם פתרונות אחסון נוספים בתא הנוסעים. אלה כוללים תאים בדלתות, תא כפפות, וקונסולה מרכזית. הם בהחלט עוזרים לשמור על סדר. היעדר גלגל רזרבי (ובמקומו ערכת תיקון תקר) הוא סטנדרט בקטגוריה. אבל הוא משהו שצריך לזכור, במיוחד בדרכים הארוכות של ישראל.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: עתיד בנגיעה
מערכת מולטימדיה חכמה ואינטואיטיבית
ה-C-HR החדש (Toyota C-HR) מגיע עם שדרוג טכנולוגי משמעותי. הוא מציג חווית מולטימדיה מתקדמת וידידותית למשתמש. במרכז הדשבורד נמצא מסך מגע בגודל 8 או 12.3 אינץ' (תלוי ברמת גימור). המסך מציג תצוגה חדה וברורה. הוא בעל רזולוציה גבוהה. הוא מגיב במהירות לפקודות מגע. מבנה התפריטים אינטואיטיבי. הוא מאפשר גישה מהירה לפונקציות השונות. מערכת ההפעלה, מבית טויוטה עצמה, פועלת בצורה חלקה. העוזר הקולי, המופעל באמצעות הפקודה "Hey Toyota", יעיל למדי. הוא מבין פקודות בשפה טבעית. הוא מאפשר שליטה במערכות הרכב ללא צורך בהורדת ידיים מההגה. קישוריות סמארטפונים היא סטנדרט. היא כוללת Apple CarPlay ו-Android Auto, שניהם בחיבור אלחוטי. זה יתרון משמעותי. זה מאפשר שיקוף מלא של האפליקציות מהטלפון על גבי מסך הרכב. זה כולל ניווט, מוזיקה ועוד. במיוחד בשוק הישראלי, שבו אפליקציות ניווט כמו Waze הן כלי חיוני לכל נהג.
לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוחות
לוח המחוונים הדיגיטלי הוא בגודל 12.3 אינץ' (ברמות גימור גבוהות). הוא מציע אפשרויות תצוגה מגוונות. ניתן להתאים אותו אישית. הוא מציג נתונים חיוניים כמו מהירות, צריכת דלק (או צריכת אנרגיה), מידע על מערכת ההיברידית, ומידע ממערכות העזר לנהג. כל זאת בצורה ברורה וקריאה. גם בתנאי תאורה שונים. איכות מערכת השמע הסטנדרטית טובה למדי. ברמות גימור מסוימות, ניתן למצוא גם מערכת שמע משודרגת מבית JBL. היא מספקת חווית סאונד עשירה ואיכותית יותר. אבזור הנוחות משתנה כמובן בהתאם לרמת גימור הנבחרת. אך גם בגרסאות הבסיסיות יותר, הרכב מגיע מאובזר היטב. הוא כולל בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, וחיישני חניה היקפיים. ברמות הגבוהות יותר, אפשר למצוא פינוקים כמו גג פנורמי (שאינו נפתח), תצוגה עילית (Head-Up Display – HUD), מושבים חשמליים, ומצלמות 360 מעלות. אלו טכנולוגיות ייחודיות שישדרגו משמעותית את חווית הנהיגה והשימוש. הן מציגות את הטויוטה C-HR כרכב שבהחלט לא מתפשר על חדשנות.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: חסכונית ומפתיעה
מגוון יחידות הנעה לשוק הישראלי
הטויוטה C-HR (Toyota CHR) בדורו החדש מגיע לשוק הישראלי עם מספר אופציות מעניינות של יחידות הנעה. כל אלה מתבססות על הטכנולוגיה ההיברידית המוכחת והאמינה של טויוטה. היצע זה כולל את יחידת ההנעה ההיברידית 1.8 ליטר המוכרת, יחידת 2.0 ליטר היברידית חזקה יותר, ואף גרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) עם מנוע 2.0 ליטר. זו אופציה חדשה ומסקרנת. גרסת ה-1.8 ליטר, הנפוצה ביותר, משלבת מנוע בנזין בנפח 1,798 סמ"ק עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 140 כוחות סוס. המומנט המרבי עומד על 14.4 קג"מ. תיבת ההילוכים היא מסוג e-CVT רציפה, שבהיעדר "גיר" קלאסי ו"הילוכים" מורגשים, מספקת העברת כוח חלקה ולינארית. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת כ-9.9 שניות, נתון מכובד בהחלט לתנועה עירונית ובינעירונית כאחד. תחושת הכוח מספקת. היא מאפשרת עקיפות בטוחות. ואין תחושה של חוסר אוברדרייב גם בעליות חדות.
גרסת ה-2.0 ליטר ההיברידית חזקה עוד יותר. היא מציעה הספק משולב של 197 כוחות סוס ומומנט גבוה יותר. זו מספקת תאוצה מהירה יותר. היא עומדת על כ-8.1 שניות ל-100 קמ"ש. זוהי חלופה מצוינת למי שמחפש ביצועים חיים יותר. יחידת ההנעה הזו גם כן משתמשת בתיבת e-CVT. היא מתאפיינת באותה חלקות פעולה. גרסת הפלאג-אין, ה-PHEV, היא החדשנית ביותר בהיצע. היא משלבת מנוע 2.0 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי חזק יותר וסוללה גדולה יותר. זה מאפשר טווח נסיעה חשמלי של עשרות קילומטרים. ההספק המשולב כאן הוא 223 כוחות סוס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת כ-7.4 שניות. זו חווית נהיגה תוססת ומהירה. במיוחד עם ה"פוש" הראשוני של המנוע החשמלי.
צריכת דלק וצריכת אנרגיה בפועל
אחד היתרונות הבולטים של הטויוטה C-HR הוא כמובן נושא צריכת דלק (וצריכת אנרגיה לגרסאות הפלאג-אין). בדגם ההיברידי 1.8 ליטר, נתוני היצרן (WLTP) עומדים על כ-22-25 ק"מ לליטר. בפועל, בתנאי נהיגה ישראליים משולבים – עירוני, בינעירוני ופקקים – ניתן לצפות לנתונים ריאליים של 18-21 ק"מ לליטר. וזה נתון מרשים בהחלט. זה הופך את ה-C-HR לאחד הרכבים החסכוניים ביותר בקטגוריה. ואף מעבר לכך. גרסת ה-2.0 ליטר ההיברידית מציגה נתוני יצרן של כ-20-23 ק"מ לליטר. ובפועל היא תשיג כ-17-19 ק"מ לליטר. אלו עדיין נתונים מצוינים, במיוחד בהתחשב בביצועים המשופרים.
לגרסת הפלאג-אין (PHEV), המספרים מעט שונים. היא מציעה טווח נסיעה חשמלי מוצהר של כ-60-70 ק"מ (WLTP). זהו טווח שמספיק לרוב הנסיעות היומיות בישראל ללא צורך בשימוש במנוע הבנזין. בשימוש נכון, הכולל טעינה סדירה, ניתן להגיע לצריכת דלק ממוצעת נמוכה במיוחד. וזאת כאשר הרכב פועל בעיקר על חשמל. ואפילו גם כאשר מחפשים מידע על צריכת דלק לרכב חשמלי. במידה והסוללה מתרוקנת, הרכב מתפקד כהיברידי רגיל. ואז הוא מציג נתוני צריכת אנרגיה דומים לגרסאות ההיברידיות. העלות הכוללת של נסיעה במצב חשמלי נמוכה משמעותית מעלות השימוש בדלק. זהו יתרון כלכלי משמעותי. במיוחד לנוכח מחירי הדלק הגבוהים בישראל. הטויוטה C-HR ממשיך להיות מלך החיסכון בקטגוריה, בין אם בגרסה היברידית רגילה או פלאג-אין.
טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): חוויה מתפתחת
קצב טעינה וזמני טעינה
עבור הטויוטה C-HR (Toyota C-HR) בגרסת הפלאג-אין הייבריד (PHEV), חווית הטעינה הופכת להיות חלק בלתי נפרד משגרת השימוש. הסוללה הגדולה יותר דורשת התייחסות. קצב טעינת ה-AC המקסימלי בדרך כלל עומד על 6.6 קילוואט. זה אומר שבחיבור לעמדת טעינה ביתית (חד פאזית או תלת פאזית בהתאם להספק הזמין), ניתן לטעון את הסוללה מ-0 ל-100% בתוך כשעתיים וחצי עד שלוש שעות. זה זמן סביר. זה מאפשר טעינה מלאה במהלך הלילה או בזמן שהרכב חונה בעבודה. זו הופכת את הטעינה הביתית לפשוטה ונוחה במיוחד. זו המלצה מפורשת לכל בעל רכב פלאג-אין. במידה ואין גישה לעמדת טעינה ביתית, ניתן להשתמש בשקע ביתי רגיל (2.3 קילוואט). אך אז זמן הטעינה יתארך משמעותית לכ-6-7 שעות.
קצב טעינת ה-DC המקסימלי, כלומר טעינה מהירה, נמוך יותר ברכבי פלאג-אין לעומת רכבים חשמליים מלאים. ובדרך כלל עומד על כ-20-22 קילוואט. זה מאפשר טעינה מהירה יחסית, אך לא "סופר מהירה". טעינה מ-10% ל-80% סוללה בעמדת DC מהירה יכולה לארוך כ-25-30 דקות. המחבר הסטנדרטי ברוב דגמי הפלאג-אין בישראל הוא Type 2 לטעינת AC ו-CCS Combo 2 לטעינת DC. חשוב לוודא תמיד שהמחבר מתאים לעמדת הטעינה. טויוטה מספקת בדרך כלל אפליקציות ייעודיות לניהול טעינה. אלה כוללות תזמון טעינה, מעקב אחר מצב הסוללה, ואיתור עמדות טעינה ציבוריות. אלה יכולים לשפר את חווית השימוש. חווית הטעינה הציבורית בישראל ממשיכה להתפתח. אך היא עדיין לא ברמה של מדינות אירופה המובילות. ועדיין, ישנן יותר ויותר עמדות מהירות בכבישים הראשיים ובמרכזי קניות. זה מאפשר גמישות מסוימת גם למי שאין לו עמדת טעינה ביתית.
חווית נהיגה והתנהגות כביש: כיף בקטע אחר
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
הטויוטה C-HR (Toyota CHR) תמיד התאפיין בחווית נהיגה דינמית ומעורבת. הדור החדש ממשיך בקו זה. ומשפר אותו. נוחות הנסיעה משופרת בהשוואה לדור הקודם. וזאת בזכות כיול מתלים חדש ושלדה מחוזקת. בעיר, הרכב סופג היטב את מרבית השיבושים והבורות הקטנים. זה נכון במיוחד על כבישים ישראליים שאינם תמיד חלקים. המתלים לא רכים מדי ולא קשים מדי. הם מציעים איזון טוב בין נוחות וריסון. בנסיעה בינעירונית, הנוחות מצוינת. הרכב יציב ורגוע. הוא מאפשר נסיעות ארוכות ללא עייפות. בידוד הרעשים הוא אחד הנקודות החזקות בדור החדש. רעשי מנוע כמעט ואינם נשמעים בנסיעה רגועה. רעשי רוח וכביש מבודדים היטב. גם במהירויות גבוהות. זה יוצר תא נוסעים שקט ונעים. הוא מאפשר שיחה רגועה או האזנה למוזיקה. רק תחת תאוצה חזקה, מנוע הבנזין יכול להשמיע את קולו מעט יותר. אבל באופן כללי, זו בהחלט חוויה שקטה ומהודרת.
התנהגות דינמית והיגוי
בכל הנוגע להתנהגות דינמית, ה-C-HR מפתיע לטובה. הוא מרגיש קליל ונמרץ. זה לא מובן מאליו לרכב פנאי. ההיגוי מדויק ובעל משקל טוב. הוא מספק מספיק משוב מהכביש. וזאת כדי לדעת מה קורה עם הגלגלים הקדמיים. אחיזת הכביש מצוינת. גם בפניות הדוקות. זוויות הגלגול מינימליות. זה מעניק תחושה של ביטחון ויכולת. הרכב נכנס לפניות בחדות ויוצא מהן ביציבות. זה הודות למרכז כובד נמוך יחסית. וגם בזכות שלדה קשיחה. תחושת הבלמים טובה. וברכבים ההיברידיים, יש גם מערכת רגנרציה. היא ממירה אנרגיית בלימה לחשמל. וטוענת את הסוללה. המעבר בין בלימה רגנרטיבית לבלימת חיכוך חלקה ובלתי מורגשת. יציבות כיוונית במהירויות גבוהות מצוינת. הרכב נוסע "על המסילה". הוא אינו מושפע מרוחות צד או שינויי נתיב פתאומיים. זה מעניק תחושת ביטחון גבוהה. במיוחד בכבישים מהירים. תמרון בעיר קל יחסית. רדיוס סיבוב קטן. והיגוי קל במהירויות נמוכות. זה עוזר בחניות ובתמרונים צפופים. כל אלה הופכים את הטויוטה C-HR לרכב מהנה לנהיגה. הוא אינו רק חסכוני אלא גם דינמי. ה"העדר גיר" והיעדר הילוכים מורגשים ברכבים ההיברידיים והפלאג-אין. זה יוצר נסיעה חלקה ורציפה. וזה ללא תחושת "העברת כוח" מורגשת. זה בהחלט מוסיף לחוויה. זהו יתרון משמעותי לעומת רכבים עם תיבת הילוכים אוטומטית קלאסית.
בטיחות ומערכות עזר לנהג: שקט נפשי בכל נסיעה
ציוני בטיחות ומבדקים רשמיים
בנושא הבטיחות, הטויוטה C-HR (Toyota C-HR) לא משאיר מקום לספקות. הוא מצויד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. הדור החדש, בדומה לקודמו, צפוי לקבל ציון מקסימלי של 5 כוכבים במבחני בטיחות של Euro NCAP. זו ההערכה האירופאית המחמירה ביותר. תוצאות אלו משקפות הגנה מצוינת על נוסעים מבוגרים וילדים בתאונות חזיתיות וצידיות. וכן הגנה טובה על הולכי רגל. הציון הגבוה נובע לא רק ממבנה שלדה חזק וקשיח, אלא גם ממערך של כריות אוויר (לפחות 7 כריות אוויר כסטנדרט). וגם ממערכות הגנה פסיביות מתקדמות. טויוטה משקיעה רבות בבטיחות מבנית. וזה ניכר בכל פרט. המבדקי בטיחות הפנימיים של החברה, לצד אלו החיצוניים, מבטיחים שקט נפשי לנהג ולנוסעיו. בכל נסיעה, בין אם היא קצרה או ארוכה. וגם בתנאי דרך מאתגרים.
מערכות ADAS מתקדמות וביצועים בשטח
אחד היתרונות הגדולים של ה-C-HR בדור החדש הוא החידוד של חבילת מערכות הבטיחות האקטיביות של טויוטה, ה-Toyota Safety Sense 3.0 (או גרסה דומה). חבילה זו מגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור המשווקות בישראל. והיא כוללת מגוון רחב של פיצ'רים מצילים חיים. אלה כוללים בקרת שיוט אדפטיבית חכמה (Adaptive Cruise Control) שמתאימה את מהירות הנסיעה לרכב שלפנים. היא כוללת גם שמירה על מרכז נתיב (Lane Tracing Assist), זיהוי תמרורים (Road Sign Assist), בלימת חירום אוטונומית (Pre-Collision System) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ניטור שטחים מתים (Blind Spot Monitor) עם התרעה על תנועה חוצה מאחור (Rear Cross Traffic Alert), ועוד. התפקוד של המערכות הללו בעולם האמיתי מרשים. הן פועלות בצורה חלקה ומדויקת. הן אינן אגרסיביות מדי. והן ניתנות לתפעול בקלות. זה מקטין את עומס הנהג. ומשפר את הבטיחות הכללית. למשל, במצב של פקק תנועה, בקרת השיוט האדפטיבית ושמירה על מרכז נתיב יכולות להקל משמעותית על הנהיגה. הן מאפשרות נסיעה בטוחה ונינוחה יותר. טויוטה הצליחה לייצר מערכת שעובדת בהרמוניה עם הנהג. ולא נגדו. וזו בהחלט בשורה חשובה.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): השקעה חכמה
כמה עולה הטויוטה C-HR בישראל?
השאלה "כמה עולה הרכב?" היא תמיד הראשונה שמעניינת את הצרכן הישראלי. הטויוטה C-HR (Toyota CHR) ממוקם בטווח המחירים הבינוני-גבוה בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים ההיברידיים. נכון לאפריל 2025, טווח המחיר העדכני שלו צפוי לנוע בין כ-165,000 ש"ח לגרסת ה-1.8 ליטר הבסיסית ביותר, ועד לכ-220,000 ש"ח ומעלה לגרסאות ה-2.0 ליטר הפלאג-אין המאובזרות ביותר. המחירון הרשמי, כמובן, משתנה מעת לעת. הוא תלוי במבצעים, שערי מטבע ושינויים במיסוי. אבל טווח זה נותן אינדיקציה טובה. חשוב לזכור שזוהי השקעה ברכב בעל מוניטין אמינות וסחירות גבוהים במיוחד. ולכן הוא שומר על ערכו לאורך זמן.
רמות גימור עיקריות ואבזור
בישראל, ה-C-HR משווק בדרך כלל במספר רמות גימור. אלה עשויות לכלול את רמת "Icon" הבסיסית, "Style" או "Dynamic" הבינוניות, ו"Premium" או "GR Sport" היוקרתיות יותר. ההבדלים המרכזיים ביניהן באים לידי ביטוי בעיקר באבזור הפנימי והחיצוני. לדוגמה:
- Icon: בדרך כלל כוללת מסך מולטימדיה 8 אינץ', מערכות בטיחות מלאות (Toyota Safety Sense), בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ', מצלמת רוורס.
- Style / Dynamic: מוסיפה למשל מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, חישוקי 18 אינץ', פנסים קדמיים מתקדמים יותר (לדוגמה Matrix LED), כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים.
- Premium / GR Sport: רמות גימור אלו מציעות את המפרט המלא והיוקרתי ביותר. הן כוללות חישוקי 19 אינץ', גג פנורמי (לא נפתח), מושבים בריפוד עור משולב, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, מערכת שמע JBL משודרגת, תצוגה עילית (HUD), ומערכת מצלמות 360 מעלות. לגרסת GR Sport תוספות עיצוביות ספורטיביות ואף כיול מתלים מעט שונה.
חשוב לבדוק את המפרט המדויק בכל רמת גימור בעת הרכישה, שכן אלו עשויים להשתנות.
אחריות, תחזוקה ותקלות
טויוטה ידועה באמינותה, וה-C-HR אינו יוצא דופן. תנאי האחריות בישראל סטנדרטיים, וכוללים בדרך כלל 3 שנים או 100,000 ק"מ אחריות מלאה על הרכב. עבור רכיבים היברידיים (סוללה, מנועים חשמליים, יחידת בקרת כוח) ניתנת אחריות ארוכה יותר, לרוב 5 שנים או 100,000 ק"מ (ובדגמים מסוימים ניתן להרחיב עד 10 שנים בכפוף לטיפולים). האחריות על הסוללה בגרסאות הפלאג-אין היא קריטית. היא בדרך כלל 8 שנים או 160,000 ק"מ. היא נותנת שקט נפשי משמעותי. עלויות התחזוקה הצפויות של ה-C-HR נחשבות לסבירות. הן אף נמוכות יחסית למתחרים בזכות אמינות טויוטה. מרווחי הטיפולים עומדים על שנה או 15,000 ק"מ (המוקדם מביניהם). זוהי נקודה חשובה בהשוואה לרכבים אחרים. בנוגע לתקלות או בעיות נפוצות – ה-C-HR נחשב לרכב אמין במיוחד. אין תקלות סדרתיות מוכרות או בעיות חוזרות ונשנות. זהו יתרון עצום. הוא מפחית את עלויות הבעלות בטווח הארוך. ושומר על ערך הרכב.
יתרונות: למה כדאי לכם לשקול את ה-C-HR?
הטויוטה C-HR (Toyota C-HR) מציע חבילה מרשימה של יתרונות. היא הופכת אותו לאחד הרכבים המבוקשים בקטגוריה. ראשית, עיצוב פורץ גבולות ונוכחות כביש מרשימה. הרכב נראה כמו קונספט תצוגה שהגיע לפס הייצור. הוא מושך מבטים ויוצר אמירה אישית. הוא אינו דומה לשום קרוסאובר אחר על הכביש. שנית, חיסכון משמעותי בצריכת דלק / צריכת אנרגיה. הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, שהיא הטובה בעולם, מבטיחה נתונים מצוינים. בין אם אתם בוחרים בגרסה ההיברידית הרגילה או בגרסת הפלאג-אין, תיהנו מעלויות תדלוק נמוכות משמעותית. שלישית, אמינות מוכחת וסחירות גבוהה. טויוטה היא שם נרדף לאמינות. ה-C-HR אינו יוצא דופן. הוא ידוע בעמידותו ורמת התקלות הנמוכה שלו. מה גם, שוק היד שנייה חזק מבטיח שהרכב ישמור על ערכו לאורך זמן. רביעית, חווית נהיגה דינמית ומהנה. למרות היותו קרוסאובר, ה-C-HR מציע היגוי מדויק, אחיזת כביש טובה, ומתלים מכוילים היטב. הוא מספק חוויה שכיף לנהוג בה. בין אם בעיר ובין אם בכבישים מפותלים. חמישית, מפרט בטיחות מלא ומתקדם. עם ציון 5 כוכבים במבחני בטיחות Euro NCAP וחבילת Toyota Safety Sense כסטנדרט, אתם יכולים להיות רגועים שהרכב דואג לכם ולנוסעיכם. לבסוף, שדרוג טכנולוגי משמעותי בדור החדש. עם מערכת מולטימדיה גדולה ומהירה, לוח מחוונים דיגיטלי, וקישוריות אלחוטית, תא הנוסעים מרגיש מודרני ועדכני ביותר. כל אלה הופכים את ה-C-HR לבחירה אטרקטיבית במיוחד.
חסרונות: איפה הטויוטה C-HR יכול להשתפר?
לצד היתרונות הרבים, לטויוטה C-HR (Toyota CHR) יש גם כמה נקודות בהן הוא פחות מבריק. כאן נציין את החסרונות העיקריים. ראשית, מרווח מוגבל במושב האחורי ובחלון אחורי קטן. למרות שיפור מסוים בדור החדש, המושב האחורי עדיין עלול להרגיש צפוף למבוגרים גבוהים. וזאת במיוחד בנסיעות ארוכות. החלון האחורי הצר ועמודי C העבים פוגעים בראות לאחור. זה דורש הסתמכות רבה יותר על מצלמות וחיישנים. שנית, תחושה מעט "רועשת" של תיבת ה-e-CVT תחת עומס. למרות שה-גיר הרציף מספק העברת כוח חלקה ברוב הזמן, תחת תאוצה חזקה ממושכת הוא עלול לגרום למנוע להגיע לסל"ד גבוה. והוא משמיע רעש מעט "יללני". וזה עשוי להפריע לחלק מהנהגים. זה נובע מתכונות העברת ההילוכים הייחודיות של תיבות מסוג זה. שלישית, מחיר התחלתי גבוה יחסית. למרות שהוא מציע הרבה בתמורה, ה-C-HR מתומחר בקצה העליון של קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים. זה עשוי להקשות על חלק מהרוכשים הפוטנציאליים. וזה עלול להוות מחסום כניסה. רביעית, נפח תא מטען סביר אך לא מהגדולים בקטגוריה. עם כ-388 ליטר, תא המטען מספיק לצרכים יומיומיים. אבל הוא לא יענה על צרכים של משפחות גדולות יותר. או למי שזקוק לנפח העמסה מקסימלי. וזה ללא קיפול מושבים. אלו פשרות שנובעות ברובן מהעיצוב הנועז והבלתי מתפשר של הרכב. וגם מתכונותיו המכאניות. הן בהחלט שוות התייחסות, במיוחד לפני ההחלטה על האם כדאי לקנות.
הטויוטה C-HR מול המתחרים: קרב בקטגוריית הפנאי-שטח הקומפקטי
הטויוטה C-HR (Toyota CHR) מתמודד בקטגוריה תחרותית מאוד. כאן הוא נלחם על ליבם וכיסם של הצרכנים הישראלים. נבחן אותו בהשוואה מול כמה מהמתחרים הבולטים ביותר. אלה כוללים את יונדאי קונה ההיברידית ואת קיה נירו. הטויוטה מציגה יתרון מובהק בעיצוב. הוא נועז וייחודי יותר משני המתחרים הקוריאניים, שמעדיפים קו עיצובי שמרני יותר (אם כי הקונה החדשה מציגה גם היא קפיצת מדרגה). אלו רכבים נאים, אך לרוב פחות "אייקונים" מה-C-HR. מבחינת יחידת הנעה, ה-C-HR עומד ראש בראש מול הקונה והנירו. שניהם מציעים גם הם יחידות היברידיות חסכוניות. הטויוטה לעיתים מציגה נתוני צריכת דלק טובים יותר. וזאת במיוחד בנהיגה עירונית. וזאת בזכות הניסיון הרב של טויוטה בטכנולוגיה זו. אמינות וסחירות הן נקודות שבהן טויוטה בדרך כלל מובילה. היא נחשבת אמינה יותר מהמותגים הקוריאניים לאורך זמן. וגם שומרת על ערך טוב יותר בשוק היד השנייה. מנגד, יונדאי קונה וקיה נירו מציעים לעיתים מרווח פנים משופר יותר. הם מציעים תא מטען גדול יותר. וגם תמחור מעט נמוך יותר ברמת גימור מקבילה. המרווח במושב האחורי הוא לרוב יתרון לקוריאניות. ובמיוחד למשפחות קטנות. טויוטה לוקחת את היתרון בבטיחות אקטיבית. וזאת כאשר היא מציעה חבילת בטיחות מלאה כסטנדרט, ובדרך כלל מוקדם יותר מאשר המתחרים. וגם על פי מבחני בטיחות רשמיים. השורה התחתונה היא שה-C-HR הוא הבחירה למי שמעדיף עיצוב, אמינות וחיסכון בדלק. והוא מוכן להתפשר מעט על מרווח. למי שזקוק למרווח פנים גדול יותר ומתמקד במחיר נמוך יותר, המתחרים הקוריאניים עשויים להוות חלופה אטרקטיבית.
סיכום ומסקנות (פסק דין): האם ה-C-HR הוא הרכב עבורכם?
הטויוטה C-HR (Toyota C-HR) בדורו החדש ממשיך את מורשתו המרשימה של הדור הקודם. הוא משפר אותה כמעט בכל פרמטר. הוא מציג שילוב מנצח של עיצוב עוצר נשימה, טכנולוגיה מתקדמת, יחידות הנעה היברידיות חסכוניות במיוחד, ובעיקר – אמינות טויוטה ללא פשרות. זו מכונה משומנת היטב. הוא מוכיח שוב שאפשר לייצר רכב פנאי מעוצב, פרקטי וחסכוני בו זמנית. הוא בהחלט עושה זאת. בדור החדש טויוטה הקשיבה לחוות דעת גולשים ושיפרה את נקודות התורפה המרכזיות. אלה כוללות את איכות תא הנוסעים ומערכות המולטימדיה. ה-C-HR אינו רק רכב שמסיע מנקודה א' לנקודה ב'. הוא הצהרה אופנתית. הוא חווית נהיגה ייחודית. והוא השקעה חכמה לטווח ארוך.
אז, האם כדאי לקנות את הטויוטה C-HR? התשובה היא כן מוחלט, אך עם סייגים מסוימים. הרכב מתאים במיוחד לזוגות צעירים, ליחידים, למשפחות קטנות עם ילדים קטנים, ולכל מי שמעריך עיצוב נועז ובלתי שגרתי. הוא מתאים למי שחיסכון בצריכת דלק (או צריכת אנרגיה) עומד בראש סדר העדיפויות. וכן למי שאמינות וסחירות הרכב חשובים לו. ה-C-HR הוא רכב שכיף לנהוג בו. והוא יספק לכם שקט נפשי בכל נסיעה. אם אתם זקוקים למרווח עצום במושב האחורי. או לתא מטען גדול במיוחד. או אם אתם מחפשים את המחיר הנמוך ביותר בשוק, ייתכן שתרצו לבחון חלופות נוספות. אולם, לרוב הקונים, ה-C-HR מציע חבילה כה מקיפה ומושכת. הוא בהחלט הבחירה המועדפת בקטגוריה. הוא רכב שפשוט אי אפשר לטעות איתו. וזהו פסק הדין הסופי שלנו.