ברוכים הבאים לסקירה המעמיקה והמקיפה ביותר על אחד הרכבים הכי עניינים, ולעתים גם הכי שנויים במחלוקת, בשוק הרכב הישראלי: ה-דאצ'יה סנדרו.
מדובר ברכב שמגיע אלינו מרומניה, תחת כנפי קונצרן רנו הצרפתי.
שמו המלא הוא Dacia Sandero.
והגרסה המרכזית והפופולרית ביותר בישראל היא בדרך כלל גרסת ה- Stepway.
מה שהופך אותו למעשה ל-Dacia Sandero Stepway.
יש דגמים נוספים תחת השם סנדרו בעולם, כמו גרסת ה-Logan הסדאן או גרסת ה-Sandero הרגילה (לא Stepway).
אבל בישראל, רובנו מכירים את ה"סנדרו" בתור ה"סנדרו סטפוואי" המוגבה והמחוספס למראה.
הוא שייך לקטגוריית הסופרמיני.
אבל עם פזילה ברורה לעולם רכבי הפנאי הקטנים.
הסנדרו נחשב לשגריר המרכזי של דאצ'יה בישראל ובעולם.
הוא מייצג את הפילוסופיה של המותג: Value for Money.
כלומר, כמה שיותר רכב, בכמה שפחות כסף.
זוהי הגרסה המעודכנת, הדור השלישי, שהושק בעולם בסוף 2020 והגיעה לישראל זמן קצר לאחר מכן.
סקירה זו מתייחסת לגרסה זו, נכון לתחילת 2025.
במבט ראשון, הדאצ'יה סנדרו סטפוואי עשוי להיראות כמו עוד קרוסאובר עירוני קטן.
אבל הוא למעשה מכונית סופרמיני מוגבהת.
הוא מתחרה ראש בראש מול רכבים כמו סקודה פאביה, יונדאי i20, קיה ריו.
ומצד שני, גם מול חלק מרכבי הפנאי הקטנים הזולים יותר.
המיצוב הייחודי שלו בשוק הישראלי, כ"כביכול" קרוסאובר במחיר של סופרמיני, הפך אותו ללהיט מכירות.
הוא פונה בעיקר למשפחות צעירות או לזוגות שמחפשים רכב פרקטי, מרווח יחסית, ובעיקר זול לרכישה ולאחזקה.
הוא לא מנסה להיות יוקרתי, ספורטיבי או עמוס גאדג'טים.
המטרה שלו היא להסיע אתכם מנקודה א' לנקודה ב' בנוחות ובבטיחות סבירה.
ובלי לרוקן לכם את הכיס.
בסקירה זו, נצלול לעומק של הדאצ'יה סנדרו סטפוואי.
נבחן את העיצוב החיצוני והפנימי.
נסקור את רמות הגימור והאבזור המוצעות בישראל.
נתייחס לביצועים, יחידת ההנעה וצריכת הדלק, היבט קריטי בקטגוריה זו.
נדבר על חווית הנהיגה והתנהגות הכביש.
וכמובן, נעסוק בנושאי בטיחות, מחיר, עלויות אחזקה ואחריות.
לקראת הסוף, נסכם את היתרונות והחסרונות המרכזיים.
נבצע השוואה קצרה למתחרים.
ונענה על השאלה הגדולה: האם כדאי לקנות דאצ'יה סנדרו סטפוואי בשנת 2025?
נסתמך גם על חוות דעת גולשים שכבר הספיקו להתרשם מהרכב.
אז, בואו נתחיל.
עיצוב חיצוני: לוק קשוח במחיר עדין
אחת הסיבות המרכזיות להצלחתו של הדאצ'יה סנדרו סטפוואי בישראל היא ללא ספק העיצוב החיצוני שלו.
בעוד שהדורות הקודמים היו די פשוטים ושמרניים למראה.
הדור השלישי קיבל שדרוג משמעותי.
הפילוסופיה העיצובית כאן ברורה: לשוות לרכב מראה של קרוסאובר.
זה בא לידי ביטוי בהגבהת מרכב של 18 ס"מ מהקרקע (לעומת 13.3 ס"מ בדגם הסנדרו הרגיל שאינו משווק בארץ באופן רשמי).
בנוסף, הוא מקבל חיפויים שחורים מסביב לבתי הגלגלים ובחלק התחתון של הפגושים.
ויש גם מגלשי הגנה (מדומים) מלפנים ומאחור בצבע כסוף.
התוצאה?
רכב עם נוכחות כביש מפתיעה לקטגוריית הסופרמיני.
הוא נראה קשוח, מוכן להתמודד עם שבילים קלים ואפילו קצת אגרסיבי.
בחזית, הדמיון למכוניות רנו מסוימות אינו מקרי.
הגריל הרחב עם סמל דאצ'יה החדש, ושני הפסים הכסופים שיוצאים ממנו, יוצרים מראה מודרני.
יחידות התאורה הקדמיות כוללות חתימת LED בצורת האות Y.
זה הפך לסימן היכר של דאצ'יה בדור החדש.
ומעניק לרכב מראה עכשווי וייחודי.
מבט מהצד מגלה צללית של האצ'בק מוגבה.
קו המותניים ישר ופשוט יחסית.
קו הגג משתפל קלות לאחור.
ויש מסילות גג אינטגרליות חכמות.
הן יכולות להתקפל ולהפוך למנשא גג לכל דבר.
זה פתרון גאוני ופרקטי.
החלק האחורי ממשיך את הקו העיצובי המודרני.
גם כאן יש יחידות תאורה עם חתימת ה-Y המוכרת.
הפגוש האחורי מעוצב עם חיפוי שחור רחב.
ושוב, מגלש הגנה כסוף למראה קשוח.
דלת תא המטען גדולה יחסית.
ומאפשרת גישה נוחה.
חישוקי הגלגלים המוצעים בישראל הם בדרך כלל בקוטר 16 אינץ'.
העיצוב שלהם סביר ותואם את הלוק הכללי של הרכב.
הם לא נוצצים במיוחד.
אבל הם פרקטיים ונראים מספיק טוב.
סה"כ, הדור השלישי של הסנדרו סטפוואי עשה קפיצת מדרגה אדירה מבחינה עיצובית.
הוא כבר לא נראה כמו רכב בסיסי וזול.
הוא נראה עדכני, אופנתי.
ויש לו יתרון תדמיתי מובהק על פני מתחרים קונבנציונליים בקטגוריית הסופרמיני.
המידות הפיזיות שלו: אורך כ-4.1 מטרים.
רוחב כ-1.85 מטרים (כולל מראות).
וגובה של כ-1.5 מטרים.
בסיס הגלגלים הוא כ-2.6 מטרים.
הוא קצת יותר גדול מרוב הסופרמיני ה"טהורות".
וכמעט זהה במידותיו לחלק מרכבי הפנאי העירוניים הקטנים יותר.
הוא נראה מספיק גדול כדי להיות משפחתי.
וזה בדיוק מה שרבים מחפשים.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: פשטות פונקציונלית
אם העיצוב החיצוני של הסנדרו הפתיע לטובה את רבים.
תא הנוסעים מספר סיפור מעט שונה.
האווירה הכללית כאן היא של פשטות פונקציונלית.
אין ניסיונות להרשים עם חומרים יוקרתיים או עיצוב עתידני.
הקונספט ברור: הכל צריך להיות עמיד, קל לתפעול, וזול לייצור.
איכות החומרים היא, איך נאמר זאת בעדינות, הולמת את תג המחיר.
רוב הדשבורד עשוי מפלסטיק קשיח.
כך גם חיפויי הדלתות.
ישנם אזורים בודדים עם בד או חומר רך יותר, בעיקר על הדשבורד בחלק שמול הנוסע.
הבד הזה מוסיף קצת חמימות לתא הנוסעים.
אבל אל תצפו לתחושת פרימיום.
איכות ההרכבה נראית סבירה לרוב.
לא נתקלנו בקרקושים משמעותיים בזמן קצר.
אבל עם הזמן ובתנאי הדרך הישראליים, תמיד קיים חשש קל.
פקדי בקרת האקלים הם כפתורים ובוררים פיזיים וקלים לתפעול.
וזה יתרון גדול מבחינת הנדסת אנוש.
אין צורך להיכנס לתפריטי מסך מגע מסובכים כדי לשנות את הטמפרטורה או את עוצמת המאוורר.
המושבים הקדמיים נוחים למדי לנסיעות קצרות ובינוניות.
הם מציעים תמיכה צדדית בסיסית.
ועם זאת, הם מספיקים בהחלט לשימוש יומיומי.
בנסיעות ארוכות מאוד, ייתכן שתרגישו קצת עייפות.
מאחור, המרווח טוב ביחס לגודל הרכב.
שני מבוגרים יישבו שם בנוחות סבירה.
גם ילדים בכיסאות בטיחות ימצאו את מקומם.
מרווח הברכיים סביר, מרווח הראש מצוין גם לגבוהים (בגלל קו הגג היחסית גבוה).
והמרווח לכתפיים מספיק לשניים.
שלושה מבוגרים במושב האחורי יהיה צפוף למדי.
אבל זה נכון לרוב המכוניות בקטגוריה.
תא המטען הוא נקודת חוזק משמעותית של הסנדרו סטפוואי.
הנפח הרשמי עומד על כ-328 ליטר.
זה נפח מכובד מאוד לקטגוריה.
הוא גדול משמעותית מתאי מטען של סופרמיני "טהורות" רבות.
צורת תא המטען רבועה ונוחה להטענה.
סף ההטענה גבוה יחסית, בשל הגבהת המרכב.
זה יכול להקשות קצת על העמסת חפצים כבדים.
אבל זה לא נורא.
יש אפשרויות עיגון סבירות.
אין פתרונות אחסון מתוחכמים במיוחד.
אבל הנפח עצמו והשימושיות הכללית מצוינים.
סה"כ, תא הנוסעים של הסנדרו סטפוואי פונה לקהל פרקטי.
הוא לא מפנק.
אבל הוא מרווח ביחס למתחרים.
קל לתפעול.
ועמיד למראה.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: בסיסי אבל מודרני
בעבר, דאצ'יה התפרסמה בזכות רכבים ספרטניים מבחינה טכנולוגית.
הדור השלישי של הסנדרו משנה את התמונה הזו באופן חלקי.
יש כאן קפיצת מדרגה משמעותית באבזור הטכנולוגי.
המערכת המרכזית היא מסך מגע בגודל 8 אינץ' (ברמות הגימור הגבוהות יותר).
איכות התצוגה סבירה.
והוא מגיב יחסית מהר לפקודות.
מבנה התפריטים פשוט ואינטואיטיבי.
אין כאן מערכת הפעלה מורכבת מדי או יותר מדי אפשרויות התאמה אישית.
המערכת תומכת בקישוריות סמארטפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto.
ברמות גימור מסוימות, הקישוריות אפילו אלחוטית.
וזה יתרון גדול וחשוב מאוד לשימוש יומיומי.
זה מאפשר להשתמש במערכת הניווט של הטלפון.
להשמיע מוזיקה מאפליקציות כמו ספוטיפיי או וואטסאפ.
איכות העוזר הקולי (דרך הטלפון) תלויה בעיקר בסמארטפון שלכם.
לוח המחוונים הוא בסיסי ברמות הגימור הנמוכות – שילוב של שעונים אנלוגיים ומסך מידע קטן.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, ישנו לוח מחוונים דיגיטלי חלקי או מלא.
הוא מספק מידע שימושי.
אבל הוא לא מציע את אותה רמת גמישות והתאמה אישית כמו בלוחות מחוונים דיגיטליים ברכבים יקרים יותר.
זה עדין שיפור משמעותי לעומת דגמי דאצ'יה מהעבר.
מערכת השמע הסטנדרטית בסיסית.
הצליל לא מרהיב.
אבל הוא מספיק בהחלט לחדשות או מוזיקת רקע.
אין בדרך כלל אופציה למערכת שמע משודרגת משמעותית.
מבחינת אבזור נוחות, רמות הגימור בישראל מציעות את המינימום ההכרחי.
יש בקרת אקלים ידנית או ממוזגת (לא אקלים מפוצלת).
יש חלונות חשמל קדמיים ואחוריים.
נעילה מרכזית.
מראות צד חשמליות.
רמות גימור גבוהות יותר יכולות לכלול מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח.
חימום מושבים.
ואפילו בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.
אין בדרך כלל אופציות כמו גג פנורמי, מושבים חשמליים, או תצוגה עילית (HUD).
הטכנולוגיה כאן נועדה לשרת את הפונקציונליות.
ולא להרשים עם גימיקים.
זה מתאים לפילוסופיה של הרכב.
הוא מספק את מה שצריך כדי לנהוג בנוחות סבירה.
ובלי תוספות מיותרות שמעלות את המחיר.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק: לא מהיר, כן חסכוני
הדאצ'יה סנדרו סטפוואי בישראל משווק בדרך כלל עם יחידת הנעה אחת מרכזית.
מדובר במנוע בנזין טורבו קטן נפח.
נפח המנוע הוא 1.0 ליטר (999 סמ"ק).
מנוע שלושה צילינדרים.
ההספק המרבי עומד על כ-90 כוחות סוס.
והמומנט המרבי הוא כ-16.3 קג"מ.
זה לא נתונים מרשימים במיוחד על הנייר.
אבל צריך לזכור שמדובר ברכב קל יחסית.
יחידת הכוח הזו משודכת לתיבת הילוכים (גיר) אוטומטית רציפה (CVT).
זוהי תיבת הילוכים שמכונה אצל רנו/דאצ'יה בשם CVT.
אין כאן הילוכים "קלאסיים" במובן של גיר אוטומטי פלנטרי עם יחסי העברה קבועים.
ה-CVT עובד ברציפות.
זה תורם לחסכון בדלק.
אבל פוגע בתחושת הספורטיביות או המיידיות בתאוצה.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על כ-11.9 שניות.
זה לא רכב מהיר.
הוא מספיק בהחלט לנסיעה עירונית ובינעירונית נינוחה.
תאוצות ביניים לעקיפות דורשות תכנון מראש.
וה-גיר (CVT) גורם למנוע לטפס לסל"ד גבוה ולהישאר שם תחת עומס.
זה יכול להיות רועש למדי.
אבל הסיפור המרכזי של יחידת ההנעה הזו הוא בצריכת דלק.
נתוני יצרן לפי תקן ה-WLTP מדברים על כ-18-19 ק"מ לליטר.
זה נתון תיאורטי, כידוע.
בנהיגה ריאלית, במיוחד בתנאי נהיגה ישראליים הכוללים פקקים ורגל כבדה על הגז.
צריכת דלק אמיתית תהיה כמובן גבוהה יותר.
הערכה ריאלית מנומקת, על סמך ניסיון עם מנועים דומים ועם הרכב עצמו, עומדת על כ-13-15 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת.
בנהיגה עירונית פקוקה, המספר יכול לרדת גם ל-10-12 ק"מ לליטר.
בנהיגה בינעירונית רגועה, אפשר בהחלט להגיע ל-16 ק"מ לליטר ויותר.
זה נחשב לנתון טוב בקטגוריה שלו.
לא הכי חסכוני שיש.
אבל בהחלט סביר.
חשוב לציין שאנשים רבים מחפשים מידע על "צריכת דלק" גם כשהם בודקים רכבים חשמליים.
במקרה של רכב חשמלי, המונח הנכון הוא "צריכת אנרגיה".
שנמדדת בקילוואט שעה לכל 100 ק"מ (קוט"ש/100 ק"מ).
ההשוואה בין עלות טעינת חשמל לעלות תדלוק דלק היא נושא נפרד.
ובאופן כללי, עלות קילומטר בנסיעה חשמלית נמוכה משמעותית מעלות קילומטר בנסיעה על בנזין.
אבל הסנדרו סטפוואי הוא רכב בנזין קלאסי (לפחות בגרסה הנפוצה בישראל).
ולכן, צריכת דלק בנזין היא הפרמטר הרלוונטי כאן.
העלויות כאן קשורות ישירות למחיר הבנזין בתחנה.
וזה משהו שחשוב לקחת בחשבון בתקציב הכולל.
סה"כ, הביצועים אינם הצד החזק של הסנדרו סטפוואי.
אבל צריכת דלק סבירה.
והתאמה לנסיעה יומיומית רגועה, כן.
חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות היא שם המשחק
כמו בכל רכב ששם דגש על פרקטיות ותקציב, גם בחווית הנהיגה של הדאצ'יה סנדרו סטפוואי יש פשרות.
אבל המיקוד כאן הוא ברור: נוחות.
נוחות הנסיעה היא בהחלט הצד החזק של הסנדרו סטפוואי.
המתלים מכויילים על הצד הרך.
מה שמאפשר לרכב לספוג בקלות יחסית שיבושים, בורות ופסי האטה אופיניים בנהיגה עירונית בישראל.
הוא מרגיש נינוח מעל סדקי אספלט ומהמורות קטנות.
בכביש בינעירוני, הנסיעה חלקה למדי.
אבל על גלי אספלט גדולים או כבישים משובשים במיוחד, הוא יכול להרגיש מעט קופצני.
בסה"כ, הוא בהחלט נוח יותר ממתחרים ספורטיביים יותר בקטגוריה.
רמת בידוד הרעשים סבירה למדי.
רעשי מנוע חודרים לתא הנוסעים תחת תאוצה חזקה (שוב, בגלל פעולת ה-גיר CVT).
רעשי רוח מתחילים להיות מורגשים במהירויות בינעירוניות גבוהות יותר.
ורעשי כביש מהצמיגים והמתלים קיימים גם הם.
זה לא תא נוסעים שקט כמו ברכב יוקרתי.
אבל הוא גם לא רועש מדי.
הוא הולם את הקטגוריה ותג המחיר.
מבחינה דינמית, הסנדרו סטפוואי אינו רכב לנהיגה ספורטיבית.
ההיגוי קל מאוד.
חסר משוב מהכביש.
הוא מדויק מספיק לתמרונים יומיומיים.
אבל אל תצפו ממנו לחדות או לתקשורת עם הנהג בפניות.
אחיזת הכביש סבירה בהחלט לנהיגה רגילה.
אבל זוויות גלגול בפניות משמעותיות למדי.
הוא לא אוהב כניסה אגרסיבית לפניות.
הבלמים תחושה ספוגית יחסית.
אבל הם יעילים ובטוחים.
מאחר וזה לא רכב מחושמל, אין כאן רגנרציה כמו ברכב היברידי או חשמלי.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות סבירה בהחלט.
הוא מרגיש בטוח ויציב בנסיעה בכביש 6 או בכבישים מהירים אחרים בישראל.
קלות התמרון בעיר היא נקודת זכות משמעותית.
ההיגוי הקל והמידות החיצוניות הקומפקטיות יחסית הופכים אותו לרכב עירוני נוח מאוד לחנייה ותמרון בסמטאות צפופות.
לסיכום, חווית הנהיגה של הסנדרו סטפוואי מכוונת לנוחות וקלות שימוש.
היעדר גיר אוטומטי "רגיל" ויחסי הילוכים קבועים משפיע על תחושת הביצועים תחת עומס.
אבל במחיר הנוחות וצריכת דלק טובה יותר.
זה רכב שמתאים לנהג שמעדיף נסיעה נינוחה על פני נהיגה ספורטיבית.
בטיחות ומערכות עזר לנהג: קפיצת מדרגה מרשימה
אחד התחומים בהם הדאצ'יה סנדרו עשה את הקפיצה הגדולה ביותר בדור הנוכחי הוא תחום הבטיחות.
בעבר, דגמי דאצ'יה לא הצטיינו במיוחד במבחני בטיחות.
אבל הדור השלישי הוא סיפור אחר לגמרי.
הדאצ'יה סנדרו סטפוואי זכה לציון של 4 כוכבים מתוך 5 במבחני הריסוק המחמירים של Euro NCAP.
זהו שיפור משמעותי לעומת דגמים קודמים.
ונחשב לציון טוב בהחלט לרכב בקטגוריה ובמחיר הזה.
הוא השיג תוצאות טובות בקטגוריות הגנה על מבוגרים וילדים.
הכוכב החמישי הוחסר בעיקר בשל חוסרים מסוימים בתחום מערכות עזר לנהג (ADAS) בהשוואה למתחרים יקרים יותר.
אבל מבחינת בטיחות מבנית, הוא הוכיח עמידות טובה.
מבדקי בטיחות נוספים הראו שהשלדה מתוכננת היטב לספיגת אנרגיית התנגשות.
גם בתחום מערכות ה-ADAS, הסנדרו סטפוואי מפתיע לטובה ביחס למחירו.
בישראל, רמות הגימור הגבוהות כוללות חבילת בטיחות נאה.
זה כולל בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) הפועלת עד לעצירה מלאה.
זו מערכת מצוינת לנסיעה בפקקים.
ישנה גם מערכת בלימת חירום אוטונומית (AEB) עם זיהוי הולכי רגל.
מערכת זו יכולה למנוע או למתן עוצמת התנגשות.
בנוסף, יש מערכת התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בשמירה על הנתיב.
זו מערכת חשובה לבטיחות בכבישים בינעירוניים.
יש גם מערכת זיהוי תמרורים.
וחיישני חנייה אחוריים.
תפקוד מערכות ה-ADAS בעולם האמיתי סביר.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה יחסית.
לא תמיד הכי מדויקת בעצירה והתחלה מחדש.
אבל בהחלט שימושית.
מערכת בלימת החירום בדרך כלל פועלת בצורה תקינה.
לפעמים היא יכולה להיות אגרסיבית מדי בתגובה.
אבל עדיף שהיא תפעל מאשר שלא.
מערכת שמירת הנתיב יכולה להיות לפעמים מעט אגרסיבית בניסיונותיה לשמור את הרכב במרכז הנתיב.
בסה"כ, מערכות הבטיחות האקטיביות בדאצ'יה סנדרו סטפוואי מציעות שדרוג משמעותי ומספקות רמת בטיחות עדכנית וראויה ביחס לקטגוריה ולמחיר.
זה אחד היתרונות המרכזיים של הדגם הזה.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה האוטו?
הגענו לנושא שהכי מעניין את מרבית הקונים הפוטנציאליים: מחיר.
הדאצ'יה סנדרו סטפוואי מתמצב בישראל כאחד הרכבים הזולים ביותר בקטגוריית הסופרמיני / קרוסאובר קטן.
התשובה לשאלה "כמה עולה דאצ'יה סנדרו סטפוואי" משתנה מעט בהתאם לרמת הגימור ולמבצעים.
נכון לתחילת 2025, טווח המחיר של הדאצ'יה סנדרו סטפוואי בישראל מתחיל לרוב סביב ה-100,000 ש"ח.
ויכול להגיע לכ-110,000-120,000 ש"ח עבור רמות הגימור המאובזרות יותר.
זה נתון תחרותי ביותר.
המחירון הרשמי משקף לרוב טווח דומה.
אבל כדאי תמיד לבדוק את המחיר הסופי בסוכנויות ואת תנאי הרכישה העדכניים.
בישראל, הסנדרו סטפוואי משווק בדרך כלל בשתי רמות גימור עיקריות: Expression ו-Expression Plus (או שמות דומים שמשתנים מעת לעת).
רמת הגימור הבסיסית Expression כוללת כבר אבזור בטיחות טוב וציוד נוחות בסיסי כמו מסך מגע עם קישוריות סמארטפון (חוטית), בקרת אקלים ידנית, חלונות חשמל.
רמת הגימור Expression Plus מוסיפה בדרך כלל אבזור כמו קישוריות אלחוטית, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, ולעיתים גם אבזור קוסמטי שונה או חימום מושבים.
ההבדל במחיר בין רמות הגימור לרוב משקף את תוספת האבזור בצורה סבירה.
תנאי האחריות בישראל לרוב עומדים על 3 שנים או 100,000 ק"מ.
אחריות זו מכסה תקלות מכאניות ואלקטרוניות שאינן נובעות מבלאי רגיל או שימוש לרעה.
חשוב לבדוק היטב את תנאי האחריות המלאים.
במונחים של עלויות תחזוקה, דאצ'יה ידועה כמותג עם עלויות טיפולים נמוכות יחסית.
חלקי חילוף סבירים במחיר.
צריכת דלק טובה יחסית מסייעת גם היא להפחתת עלויות השוטפות.
שווי השימוש של הרכב נשאר יציב יחסית בקטגוריה זו.
מכיוון שמדובר ברכב פופולרי ומוכר בשוק המשומשות.
זה מצמצם במעט את ירידת הערך בהשוואה לרכבים פחות מבוקשים.
מבחינת תקלות ובעיות נפוצות, הדגם הזה עדיין יחסית חדש בשוק.
באופן כללי, דאצ'יה נחשבת למותג אמין יחסית.
הפשטות המכאנית שלו לעיתים תורמת לכך שיש פחות חלקים שיכולים להתקלקל.
אך כמו בכל רכב, תקלות יכולות להתרחש.
האחריות כמובן חשובה מאד במקרה כזה.
אין כרגע מידע על בעיות סדרתיות נפוצות במיוחד בדגם זה.
יתרונות: מה הופך את הסנדרו ללהיט?
- מחיר אטרקטיבי: ללא ספק היתרון המרכזי. מדובר באחד הרכבים החדשים הזולים בישראל, מה שהופך אותו נגיש לקהל רחב. כמה עולה זה פשוט פחות.
- עיצוב חיצוני מודרני ונאה: הלוק של הסטפוואי עם הגבהה והחיפויים מעניק לו מראה של קרוסאובר קטן, עדכני וקשוח, שיותר אטרקטיבי מסופרמיני רבות.
- אבזור בטיחות מתקדם: למרות המחיר הנמוך, הוא מגיע עם חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית. מבחני בטיחות הוכיחו את יעילותו.
- מרווח פנים ותא מטען מצוינים ביחס לגודל: למרות שהוא סופרמיני, הוא מרווח יחסית לארבעה נוסעים מבוגרים ותא המטען שלו גדול ושימושי.
- נוחות נסיעה טובה: המתלים הרכים מספקים נוחות טובה מאוד בנסיעה עירונית ובליעת שיבושים יעילה.
- עלויות אחזקה סבירות: מחיר רכישה נמוך, צריכת דלק סבירה, ועלויות טיפולים וחלקים נמוכות יחסית הופכים אותו לחסכוני באחזקה.
חסרונות: איפה דאצ'יה חוסכת?
- איכות חומרים בסיסית בתא הנוסעים: שימוש נרחב בפלסטיק קשיח ופשוט בפנים הרכב. זה פחות נעים למגע או למראה מרכבים יקרים יותר.
- ביצועים בינוניים ורעש מנוע תחת עומס: מנוע ה-1.0 ליטר עם גיר CVT מספק ביצועים סבירים לנסיעה יומיומית, אך אינו מהיר, והמנוע רועש בעת תאוצה חזקה. היעדר הילוכים קבועים מורגש.
- התנהגות כביש שאינה ספורטיבית: ההיגוי קל וחסר משוב, ויש זוויות גלגול משמעותיות בפניות. לא רכב שמיועד לנהיגת כביש מפותל.
- אבזור נוחות לא מפנק: אין פינוקים כמו בקרת אקלים מפוצלת, מושבים חשמליים, גג פנורמי וכו'. האבזור פונקציונלי ולא מעבר לכך.
- סף הטענה גבוה בתא המטען: בשל הגבהת המרכב, סף ההטענה גבוה יחסית ויכול להקשות על העמסת חפצים כבדים.
בהשוואה למתחרים: על התמורה לכסף ומיצוב ייחודי
הדאצ'יה סנדרו סטפוואי מתחרה בשני זירות עיקריות בשוק הישראלי.
האחת, מול סופרמיני קלאסיות כמו יונדאי i20, קיה ריו, סקודה פאביה, ופולקסווגן פולו.
השנייה, מול רכבי פנאי קטנים וזולים יותר, כמו יונדאי וניו או סיאט ארונה ברמות גימור בסיסיות.
ובהשוואה למתחרים מקטגוריית הסופרמיני ה"טהורות", הסנדרו סטפוואי מציע לרוב מרווח פנים ותא מטען גדולים יותר.
הוא גם מציע לוק של קרוסאובר, שהפך לפופולרי מאוד.
מצד שני, מתחרים אלו לעיתים מציעים תא נוסעים איכותי יותר מבחינת חומרים.
ולעיתים גם אבזור נוחות עשיר יותר או חווית נהיגה דינמית יותר.
אבל המחיר של הסנדרו כמעט תמיד יהיה נמוך יותר.
זהו יתרון אדיר.
בהשוואה לרכבי הפנאי הקטנים, הסנדרו סטפוואי בדרך כלל זול משמעותית.
הוא מציע גובה ישיבה ותנוחת נהיגה קרובים יותר לרכב פנאי.
הוא גם מציע מראה חיצוני דומה.
אבל הוא לא באמת רכב פנאי מבחינת יכולות שטח או אפילו מרווח גחון קיצוני.
רכבי הפנאי המקבילים יכולים להציע בידוד רעשים טוב יותר, חומרים איכותיים יותר בפנים, ולעיתים גם יחידות הנעה חזקות יותר.
אבל הם מגיעים עם תג מחיר גבוה יותר, מה שמייצר את הפער.
מיצובו של הסנדרו סטפוואי ייחודי.
הוא יושב בדיוק על התפר שבין הסופרמיני לרכב הפנאי הקטן.
ומציע את התמורה הכי טובה לכסף למי שמחפש את המראה, הגובה והפרקטיות.
סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות?
הדאצ'יה סנדרו סטפוואי (Dacia Sandero Stepway) בדורו השלישי הוא רכב שונה מאוד ממה שהכרנו בעבר ממותג דאצ'יה.
הוא כבר לא רכב ספרטני שנראה מיושן.
יש לו עיצוב חיצוני מודרני ונאה, במיוחד בגרסת הסטפוואי הפופולרית בישראל.
הוא מציע מרווח פנים ותא מטען מצוינים ביחס לגודלו.
והוא מפתיע לטובה בתחום הבטיחות, עם ציון טוב במבחני ריסוק וחבילת מערכות ADAS מכובדת.
מצד שני, הוא עדיין רכב שמיועד בראש ובראשונה להיות זול.
זה מתבטא באיכות חומרים בסיסית בפנים.
בביצועים צנועים מיחידת ההנעה עם ה-גיר CVT.
ובאבזור נוחות פונקציונלי ולא מפנק.
חווית הנהיגה מכוונת בעיקר לנוחות.
בהשוואה למתחרים כמו סקודה פאביה או יונדאי i20, הוא מציע יותר "רכב" במחיר נמוך יותר.
אך לרוב המתחרים יהיה תא נוסעים איכותי יותר או חווית נהיגה מעודנת יותר.
אז האם כדאי לקנות דאצ'יה סנדרו סטפוואי?
התשובה היא כן.
אבל רק לקהל יעד מסוים.
הוא מתאים במיוחד למי שמחפש רכב חדש במחיר הנמוך ביותר האפשרי.
למי שהפרקטיות, המרווח ועלויות האחזקה הנמוכות חשובות לו יותר מביצועים או פינוקים.
למשפחות צעירות עם תקציב מוגבל.
ולמי שמחפש את המראה של קרוסאובר קטן בלי לשלם את המחיר של קרוסאובר קטן.
הוא פחות מתאים למי שמחפש רכב עם תא נוסעים יוקרתי.
ביצועים זריזים.
התנהגות כביש ספורטיבית.
או את כל האבזור האפשרי שקיים בשוק.
מי שמוכן להתפשר על איכות חומרים ועל ביצועים תמורת תמורה אדירה למחיר, ימצא בדאצ'יה סנדרו סטפוואי עסקה מצוינת.
לכן, לקהל היעד הנכון, המלצה הסופית היא חיובית בהחלט.