ברוכים הבאים לעולם הסאלון-פרימיום, המקום שבו מכוניות הן לא רק כלי תחבורה, אלא הצהרת כוונות. במגרש המשחקים הזה, שבו מתרוצצות אגדות מוטוריות כמו ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E-קלאס, ניצבת בגאון גם האאודי A6. היא אולי לא תמיד הכוכבת הכי נוצצת או הרועשת בחבורה, אבל היא בהחלט אחת השחקניות החשובות והעקביות ביותר על המגרש. עבור אאודי, ה-A6 היא עמוד תווך, מכונית שמייצגת את הליבה של המותג: טכנולוגיה, איכות ועיצוב מוקפד.
ה-A6 היא לא ילדה חדשה בשכונה. היא איתנו כבר כמה עשורים טובים, בדורות שונים, ותמיד שימשה כסוג של "אח גדול" ומתוחכם ל-A4 הפופולרית, וכאלטרנטיבה רצינית למי שחיפש יוקרה גרמנית קצת אחרת. הדור הנוכחי, שמכונה גם C8 והושק במקור ב-2018, ממשיך את המסורת הזו עם קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית ועיצוב שמזכיר יותר את אחיותיה הגדולות והיקרות, ה-A7 וה-A8.
בסקירה המקיפה הזו נצלול לעומק של האאודי A6 (או Audi A6, למי שמעדיף את השם הלועזי המדויק), נבחן אותה מכל זווית אפשרית, וננסה לענות על השאלה הגדולה: האם היא הבחירה הנכונה עבורכם בשוק הישראלי התובעני? נדבר על עיצוב, תא נוסעים, טכנולוגיה, ביצועים, וכמובן, נגע גם בנושאים הכואבים כמו מחיר וצריכת דלק. נשווה אותה למתחרות העיקריות וננסה להבין איפה היא מצטיינת ואיפה היא אולי קצת מתפשרת. אז תפסו כוס קפה (או תה, אנחנו לא שופטים), התרווחו בכורסה, ובואו נצא לדרך עם אחת ממכוניות הסאלון המעניינות ביותר שיש לשוק להציע.
I. מבוא: מי את, אאודי A6?
כשאומרים "מכונית סאלון גרמנית", רוב האנשים חושבים מיד על ב.מ.וו סדרה 5 או מרצדס E-קלאס. הן האייקונים, הוותיקות, אלו שקבעו את הסטנדרט במשך שנים. אבל אי אפשר לדבר על הקטגוריה הזו בלי להזכיר את השלישית בחבורה, האאודי A6. היא אולי הגיעה למסיבה קצת מאוחר יותר (תחת השם A6 לפחות, כי היא יורשת של האאודי 100 הוותיקה), אבל היא בהחלט תפסה את מקומה כמתחרה ראויה, שמציעה שילוב ייחודי של תכונות.
מיצוב בקטגוריה ומתחרים עיקריים
ה-A6 ממוצבת בדיוק בלב קטגוריית הסאלון-פרימיום (E-Segment). היא גדולה, מרווחת, מאובזרת היטב ומשדרת יוקרה מאופקת. המתחרות הישירות שלה בישראל הן, כאמור, ה"חשודות המיידיות":
- ב.מ.וו סדרה 5 (G60): המתחרה ממינכן, ששמה דגש חזק יותר על חווית נהיגה דינמית וספורטיבית.
- מרצדס E-קלאס (W214): הכוכבת משטוטגרט, שמציעה יוקרה קלאסית, נוחות מלכותית וטכנולוגיה מרשימה משלה.
אבל התחרות לא נגמרת כאן. בשנים האחרונות הצטרפו לקטגוריה גם:
- ג'נסיס G80: המתחרה הקוריאנית המפתיעה, שמציעה עיצוב נועז, תמורה גבוהה למחיר ורשימת אבזור ארוכה.
- וולוו S90: השוודית האלגנטית, שמתמקדת בבטיחות, עיצוב סקנדינבי מינימליסטי ונוחות.
- לקסוס ES: היפנית הוותיקה, שמציעה אמינות ללא פשרות, נוחות והנעה היברידית יעילה.
בהשוואה למתחרות אלו, ה-A6 מנסה למצוא את האיזון שלה. היא אולי לא הכי ספורטיבית (תואר ששמור לב.מ.וו), לא הכי קלאסית-יוקרתית (מרצדס), ולא הכי פורצת דרך בעיצוב (ג'נסיס). אבל היא מציעה חבילה שלמה מאוד: תא נוסעים שהוא כנראה האיכותי והטכנולוגי ביותר בקבוצה, נוחות נסיעה מעולה, ביצועים טובים ועיצוב חיצוני נקי ומרשים שקשה לא לחבב. היא פונה למי שמחפש את השילוב הזה, את היוקרה השקטה והטכנולוגית.
קהל יעד ומבנה הסקירה
קהל היעד הטבעי של האאודי A6 בישראל הוא מגוון יחסית: מנהלים בכירים שמחפשים רכב ייצוגי אך לא מנקר עיניים, אנשי מקצוע שמעריכים איכות וטכנולוגיה, ומשפחות אמידות שזקוקות למרחב ולנוחות של מכונית סאלון, יחד עם רמת בטיחות גבוהה. היא פונה לאנשים שלא בהכרח מחפשים את הריגוש שמאחורי ההגה, אלא חווית נסיעה כוללת, מעודנת ומתקדמת.
בסקירה זו נעבור על כל ההיבטים החשובים של ה-A6. נתחיל מהמראה החיצוני (כי הרושם הראשוני קובע, לא?), נמשיך אל תא הנוסעים המרשים, נצלול למערכות הטכנולוגיות, נבחן את הביצועים וצריכת הדלק, נדבר על חווית הנהיגה והנוחות, נעמיק בנושא הבטיחות (כולל מבחני בטיחות), ננתח את המחיר והתמורה בישראל, נסכם את היתרונות והחסרונות, נשווה אותה שוב למתחרות, ולבסוף ננסה לענות על שאלת מיליון הדולר (או לפחות כמה מאות אלפי שקלים): האם כדאי לקנות אאודי A6? לא נשכח להתייחס גם למה שחוות דעת גולשים אומרות ולסוגיות כמו תקלות ובעיות פוטנציאליות.
II. עיצוב חיצוני: אלגנטיות טכנולוגית
אי אפשר לטעות בזיהוי של אאודי מודרנית, וה-A6 היא דוגמה מצוינת לכך. היא לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אלא לוקחת את שפת העיצוב המוכרת של המותג ומיישמת אותה בצורה אלגנטית, שרירית ומכובדת. התוצאה היא מכונית שנראית יקרה ומרשימה, בלי להיות צעקנית מדי.
פילוסופיה עיצובית ורושם כללי
הפילוסופיה העיצובית של אאודי מתמקדת בקווים חדים, משטחים נקיים ופרופורציות מדויקות. ה-A6 משדרת תחושה של מוצקות ודיוק טכנולוגי. היא נראית רחבה ונמוכה יחסית, מה שתורם לנוכחות הדינמית שלה על הכביש. בהשוואה לדור הקודם (C7), הדור הנוכחי (C8) מרגיש מודרני ושרירי יותר, עם קווים חדים יותר והשפעה ברורה מה-A8 הגדולה.
אלמנטים ספציפיים בעיצוב
חזית: הדבר הראשון שתופס את העין הוא הגריל העצום בצורת משושה, המכונה "סינגלפריים". הוא רחב ונמוך, ומעניק לרכב מראה אגרסיבי ונוכחות חזקה. משני צדיו נמצאים פנסים ראשיים צרים ומתוחכמים, המבוססים על טכנולוגיית LED כסטנדרט. ברמות הגימור הגבוהות יותר ניתן למצוא פנסי HD Matrix LED מתקדמים, שמסוגלים "לגזור" את אלומת האור כדי לא לסנוור נהגים אחרים, וגם מציעים אנימציות תאורה מרשימות בפתיחה ובנעילה של הרכב. הפגוש הקדמי משלים את המראה עם כונסי אוויר גדולים (חלקם אולי מדומים, אבל נראים טוב).
מהצד: קווי המתאר של ה-A6 מדגישים את אורכה ואת הפרופורציות הקלאסיות של מכונית סאלון. קו הכתפיים חד ומודגש, ונמתח לאורך כל המכונית, מהפנסים הקדמיים ועד לאחוריים. קו הגג משתפל בעדינות לאחור, מה שמעניק צללית דינמית מבלי לפגוע במרווח הראש מאחור. בתי הגלגלים מודגשים קלות, רמז ויזואלי למערכת ההנעה הכפולה קוואטרו (גם אם היא לא מותקנת בכל הדגמים). קו החלונות מוקף במסגרת כרום אלגנטית (או שחורה בחבילות עיצוב ספורטיביות).
מאחור: החלק האחורי ממשיך את הקו הנקי והטכנולוגי. הפנסים האחוריים צרים ומחוברים באמצעות פס כרום (או פס תאורה דק בחלק מהגרסאות), מה שמדגיש את רוחב המכונית. עיצוב דלת תא המטען נקי, ולעיתים כולל ספוילר קטן ואינטגרלי בקצה. הפגוש האחורי משלב לעיתים עיטורי כרום או דיפיוזר קטן, ולעיתים (לצערם של חובבי רכב מסוימים) גם יציאות מפלט מדומות. כן, הטרנד הזה הגיע גם לאאודי.
חישוקי גלגלים ונוכחות
אאודי מציעה מגוון רחב של עיצובי חישוקי גלגלים עבור ה-A6, בגדלים שנעים בדרך כלל בין 18 ל-21 אינץ' בישראל. החישוקים הגדולים יותר תורמים רבות למראה הדינמי והיוקרתי, אך חשוב לזכור שהם עשויים לבוא על חשבון נוחות הנסיעה ועלות החלפת הצמיגים.
בסך הכל, ל-A6 יש נוכחות מרשימה על הכביש. היא לא צועקת "תסתכלו עליי" כמו כמה מתחרות, אבל היא בהחלט משדרת יוקרה, איכות וביטחון עצמי. היא נראית בדיוק כמו שמכונית סאלון גרמנית מודרנית צריכה להיראות: אלגנטית, טכנולוגית ומכובדת.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קפיצת מדרגה טכנולוגית
אם העיצוב החיצוני של ה-A6 הוא אבולוציה מרשימה, תא הנוסעים הוא מהפכה של ממש, לפחות בהשוואה לדורות קודמים. הכניסה לקבינה של ה-A6 מרגישה כמו כניסה לחללית קטנה (בקטע טוב). הכל נקי, מודרני, דיגיטלי ובעיקר – איכותי להפליא.
אווירה כללית וקונספט עיצובי
הקונספט העיצובי של תא הנוסעים מכונה "Black Panel". כשהמכונית כבויה, רוב משטחי התפעול נראים כפאנלים שחורים וחלקים. עם התנעת הרכב, המסכים מתעוררים לחיים והכל הופך להיות אינטראקטיבי. העיצוב הכללי הוא מינימליסטי יחסית, עם דגש על קווים אופקיים רחבים שמדגישים את תחושת המרחב. האווירה היא טכנולוגית מאוד, אבל גם יוקרתית ואלגנטית, בזכות שימוש בחומרים איכותיים ותאורת אווירה מתוחכמת.
איכות חומרים והרכבה
כאן אאודי באמת זורחת. איכות החומרים בתא הנוסעים של ה-A6 היא פשוט מעולה, וקובעת סטנדרט גבוה מאוד בקטגוריה. רוב המשטחים שאיתם באים במגע (וחלק גדול מאלו שלא) עשויים מחומרים רכים ונעימים למגע. דיפוני העור, האלומיניום המוברש, העץ האמיתי (ברמות גימור גבוהות) והפלסטיקה האיכותית משתלבים יחד בצורה הרמונית. גם איכות ההרכבה היא ללא דופי – הכל מרגיש מוצק, הדוק, ואין שום רמז לקרקושים או רעידות. זה מסוג התאים שגורמים לך להרגיש שהכסף שלך הושקע במקום הנכון.
הנדסת אנוש ותפעול
כאן הדעות עשויות להיות חלוקות. אאודי בחרה להחליף את רוב הכפתורים והחוגות הפיזיים בשני מסכי מגע מרכזיים עם פידבק הפטי (רטט קל שמדמה לחיצה על כפתור). המסך העליון (בדרך כלל 10.1 אינץ') שולט על מערכת המולטימדיה, הניווט והגדרות הרכב, בעוד המסך התחתון (8.6 אינץ') משמש בעיקר לשליטה על בקרת האקלים ולקלט טקסט (למשל, לכתובת בניווט). המערכת נראית מדהים ומרגישה עתידנית, אבל התפעול שלה דורש הסתגלות ולעיתים גם הסטת מבט מהכביש. הפידבק ההפטי עוזר, אבל זה עדיין לא נוח כמו חוגה פיזית או כפתורים ייעודיים לחלק מהפונקציות. הפקדים המעטים שנותרו פיזיים (כמו כפתור הווליום ליד ידית ההילוכים) ממוקמים היטב. הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קורות A דקות יחסית ושטחי חלונות גדולים.
מושבים ומרווח
המושבים הקדמיים ב-A6 הם מקום נהדר לבלות בו זמן. הם נוחים מאוד, תומכים היטב בנסיעות ארוכות, ומציעים מגוון רחב של אפשרויות כוונון חשמלי (כולל זיכרונות לנהג ברוב רמות הגימור). ברמות גימור גבוהות יותר ניתן למצוא גם מושבי קומפורט עם אפשרויות עיסוי, אוורור וחימום.
מאחור, המרווח נדיב מאוד לשני נוסעים בוגרים. יש שפע של מקום לרגליים, לראש ולכתפיים, והמושב עצמו נוח ותומך. כמו ברוב מכוניות הסאלון עם הנעה אחורית או כפולה, המושב האמצעי פחות נוח בגלל תעלת הינע גבוהה ורחבה במרכז הרצפה. הוא מתאים יותר לילד או לנסיעות קצרות. בסך הכל, ה-A6 היא מכונית מרווחת מאוד לארבעה.
תא מטען ושימושיות
נפח תא המטען עומד על 530 ליטרים מכובדים, נתון דומה למתחרות הישירות. הוא עמוק ורחב, עם פתח הטענה נוח יחסית למכונית סדאן. הצורה שלו רבועה ושימושית, וקל להכניס ולהוציא מזוודות גדולות או ציוד אחר. בחלק מהדגמים ניתן לקפל את המושבים האחוריים (בדרך כלל ביחס 40:20:40) כדי להגדיל את נפח ההטענה ולהוביל פריטים ארוכים. יש גם פתרונות אחסון קטנים יותר כמו ווי תלייה ורשתות עיגון. בסך הכל, תא המטען שימושי מאוד לצרכים משפחתיים או עסקיים.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: חגיגה דיגיטלית
אם יש תחום אחד שבו האאודי A6 באמת מצטיינת ומרגישה בחוד החנית, זהו תחום הטכנולוגיה. תא הנוסעים הדיגיטלי הוא רק ההתחלה. המכונית עמוסה במערכות מתקדמות, ממולטימדיה משוכללת ועד לאבזור נוחות מפנק.
מערכת המולטימדיה MMI Touch Response
לב ליבה של המערכת הטכנולוגית הוא צמד מסכי המגע המרכזיים, המכונים MMI Touch Response. המסך העליון, בגודל 10.1 אינץ', הוא השער הראשי למערכות הבידור, הניווט, הטלפון והגדרות הרכב. התצוגה חדה וברורה, עם גרפיקה מודרנית וצבעים עשירים. מהירות התגובה טובה מאוד, והתפריטים מאורגנים בצורה הגיונית יחסית, אם כי לוקח קצת זמן להתרגל לשפע האפשרויות.
המסך התחתון, בגודל 8.6 אינץ', מוקדש בעיקר לשליטה על בקרת האקלים (המפוצלת לשני אזורים לפחות, ולעיתים גם לשלושה או ארבעה), חימום/אוורור המושבים, ומשמש גם כמשטח כתיבה לזיהוי כתב יד (למשל, להזנת כתובות בניווט) וכמשטח לקיצורי דרך מועדפים. הפידבק ההפטי (רטט קל שמדמה לחיצה על כפתור) הוא גימיק נחמד שעוזר קצת בתפעול בזמן נהיגה, אבל כאמור, זה עדיין לא אידיאלי.
המערכת תומכת כמובן בקישוריות לסמארטפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto. בישראל, חשוב לבדוק אם החיבור הוא חוטי או אלחוטי, שכן זה עשוי להשתנות בין רמות הגימור או שנות הדגם. יש גם אפשרות לשליטה קולית טבעית יחסית, שאמורה להבין פקודות מורכבות יותר, אם כי התמיכה בעברית עשויה להיות מוגבלת.
לוח מחוונים דיגיטלי (Virtual Cockpit)
אחד המאפיינים הבולטים והמרשימים ביותר ב-A6 הוא לוח המחוונים הדיגיטלי המלא של אאודי, ה-"Virtual Cockpit". מדובר במסך LCD בגודל 12.3 אינץ' שמחליף את לוח המחוונים האנלוגי המסורתי. התצוגה מרהיבה, חדה וברורה מאוד, ומציעה גמישות רבה בהצגת המידע.
הנהג יכול לבחור בין מספר תצוגות שונות: תצוגה קלאסית עם מדי מהירות וסל"ד גדולים, תצוגה ספורטיבית עם מד סל"ד מרכזי, או תצוגה שבה מפת הניווט (מבוססת Google Earth בחלק מהמקרים) תופסת את רוב שטח המסך, כאשר מדי המהירות והסל"ד קטנים ומוצגים בצדדים. ניתן גם להתאים אישית את המידע המוצג בשטחים שונים של המסך (נתוני נסיעה, מדיה, טלפון וכו'). זהו פיצ'ר מרשים ושימושי מאוד, שמעצים את התחושה הטכנולוגית.
מערכת שמע ואבזור נוחות
מערכת השמע הסטנדרטית ב-A6 טובה למדי, אך חובבי אודיו מושבעים ישמחו לדעת שקיימת אופציה (בדרך כלל ברמות הגימור הגבוהות) למערכת שמע פרימיום מבית Bang & Olufsen, עם סאונד עוצמתי, צלול ומפורט הרבה יותר.
מבחינת אבזור נוחות, ה-A6 מציעה רשימה ארוכה, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות המשווקות בישראל. ניתן למצוא (בהתאם לרמת הגימור והאופציות שנבחרו):
- בקרת אקלים מפוצלת (לפחות שני אזורים, לעיתים עד ארבעה).
- מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי מלא וזיכרונות.
- חימום ואוורור למושבים הקדמיים (ולעיתים גם לאחוריים).
- גג שמש פנורמי נפתח.
- תצוגה עילית (HUD) המקרינה מידע חשוב (מהירות, ניווט, התראות) על השמשה הקדמית.
- משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון.
- מצלמות היקפיות 360 מעלות עם תצוגת תלת-ממד.
- תאורת אווירה מתקדמת עם אפשרות בחירת צבעים.
- מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח.
- דלת תא מטען חשמלית (לעיתים עם פתיחה ללא מגע יד).
טכנולוגיות ייחודיות
מעבר לאבזור המקובל, אאודי מטמיעה ב-A6 גם טכנולוגיות ייחודיות יותר, כמו פנסי ה-HD Matrix LED שהוזכרו, מערכות קישוריות מתקדמות (Car-to-X בחלק מהשווקים, המאפשרות תקשורת בין הרכב לתשתיות ולרכבים אחרים), ומערך מקיף של חיישנים ומצלמות שמזינים את מערכות הסיוע לנהג (עליהן נרחיב בסעיף הבטיחות).
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: יעילות מעודנת
אאודי A6 היא לא מכונית ספורט טהורה (בשביל זה יש את ה-S6 וה-RS6 המופרעות), אבל היא בהחלט מציעה ביצועים טובים ומעודנים, יחד עם יעילות סבירה, במיוחד בגרסאות המשווקות בישראל, שלרוב כוללות טכנולוגיה מיקרו-היברידית.
יחידות הנעה רלוונטיות לישראל
נכון לאפריל 2025, היצע המנועים של ה-A6 בישראל מתמקד בעיקר במנועי טורבו-בנזין מסדרת TFSI, המצוידים במערכת מיקרו-היברידית (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle) במתח 48 וולט. המערכת הזו כוללת מנוע-גנרטור קטן (BAS – Belt Alternator Starter) וסוללת ליתיום-יון קטנה, ומאפשרת כיבוי של מנוע הבנזין בזמן שיוט בתנאים מסוימים ("גלגול חופשי") והתנעה חלקה ושקטה יותר במערכת העצור-סע. היא גם מסייעת קצת בתאוצות קלות, אם כי התרומה לביצועים ולצריכת דלק היא מתונה.
הגרסה הנפוצה ביותר בישראל היא לרוב ה-A6 45 TFSI:
- מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-בנזין, נפח 2.0 ליטר.
- הספק: סביב 265 כוחות סוס (הנתון עשוי להשתנות מעט בין שנות דגם).
- מומנט: סביב 37.7 קג"מ.
- גיר: S-Tronic – תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
- הנעה: קדמית או כפולה (Quattro), תלוי ברמת הגימור ובמפרט הספציפי.
ייתכן שיהיו זמינות גם גרסאות אחרות, כמו ה-55 TFSI עם מנוע V6 חזק יותר, או אולי גרסת פלאג-אין הייבריד (TFSI e) המציעה טווח נסיעה חשמלי ויעילות משופרת (נדון בה בנפרד). גרסאות דיזל (TDI) פחות נפוצות בישראל בקטגוריה זו בשנים האחרונות.
ביצועים ותחושת כוח
גם עם מנוע ה-2.0 ליטר (45 TFSI), ה-A6 מרגישה זריזה למדי. נתוני התאוצה הרשמיים מ-0 ל-100 קמ"ש עומדים בדרך כלל על כ-6 שניות (מעט מהר יותר עם הנעת קוואטרו), נתון מכובד מאוד למכונית סאלון גדולה. בנהיגה יומיומית, המנוע מספק כוח זמין ושפע של מומנט כבר מסל"ד נמוך, מה שמאפשר התנהלות נינוחה ונטולת מאמץ. גם תאוצות ביניים לצורך עקיפה מתבצעות בקלות ובמהירות.
תיבת ה-S-Tronic כפולת המצמדים פועלת בצורה חלקה ומהירה ברוב המצבים, ומגיבה היטב לפקודות מהדוושה או ממנופי ההילוכים שמאחורי ההגה (אם קיימים). לעיתים רחוקות, במהירויות נמוכות מאוד (זחילה בפקק), היא עשויה להיות מעט פחות חלקה מתיבה אוטומטית פלנטרית קלאסית, אך ברוב המקרים היא מספקת חוויה מצוינת. פעולת הגיר תורמת לתחושת העידון הכללית של הרכב.
צריכת דלק ריאלית
צריכת דלק היא תמיד נושא רגיש, במיוחד במכוניות פרימיום. נתוני היצרן הרשמיים (לפי תקן WLTP) עבור ה-A6 45 TFSI נעים בדרך כלל סביב 12-14 ק"מ לליטר בתנאים משולבים. המערכת המיקרו-היברידית תורמת כאמור לחיסכון מסוים, בעיקר בנסיעה מתונה ובשיוט.
בעולם האמיתי, בתנאי נהיגה ישראליים ממוצעים (שילוב של פקקים עירוניים, נסיעות בינעירוניות ולעיתים נהיגה דינמית יותר), צפו לצריכת דלק ריאלית שתנוע סביב 9-11 ק"מ לליטר. זה לא נתון מדהים, אבל הוא סביר בהחלט למכונית בגודל ובמשקל הזה, עם ביצועים כאלה. נהגים רגועים יותר יוכלו אולי להתקרב לנתוני היצרן, בעוד נהגים עם רגל כבדה על הדוושה יראו נתונים פחות מרשימים.
אם קיימת גרסת פלאג-אין הייבריד (TFSI e), היא תציע כמובן נתוני צריכת אנרגיה ודלק טובים משמעותית, במיוחד אם מקפידים להטעין את הסוללה באופן קבוע ולנסוע כמה שיותר על חשמל בלבד בנסיעות קצרות. גם כאן, חשוב לציין שאנשים רבים עדיין מחפשים "צריכת דלק" גם כשהם מתעניינים ברכב חשמלי או פלאג-אין, פשוט כי זה המונח המוכר.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי)
סעיף זה רלוונטי רק אם אאודי משווקת בישראל גרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) של ה-A6, המכונה לרוב A6 TFSI e. אם גרסה כזו אכן מוצעת, הנה מה שחשוב לדעת על חווית הטעינה שלה.
טעינה ביתית (AC)
גרסאות הפלאג-אין של אאודי מגיעות בדרך כלל עם יכולת טעינה ביתית (AC – Alternating Current) בקצב של עד 7.4 קילוואט (או לעיתים 3.7 קילוואט, תלוי בדגם ובשנת הייצור). זה אומר שטעינה מלאה של הסוללה (שגודלה ב-A6 PHEV הוא סביב 14-17 קוט"ש, תלוי בגרסה) מעמדת טעינה ביתית תארך מספר שעות, בדרך כלל בין שעתיים וחצי לארבע שעות וחצי. זה נוח מאוד לטעינה לילית בבית או במהלך יום עבודה במשרד.
סוג המחבר לטעינת AC הוא Type 2 הסטנדרטי באירופה ובישראל. הטעינה עצמה פשוטה: מחברים את הכבל לשקע הטעינה ברכב ולעמדת הטעינה, והתהליך מתחיל. ניתן לרוב לעקוב אחר מצב הטעינה דרך אפליקציה ייעודית של אאודי בסמארטפון.
טעינה מהירה (DC)
חשוב לציין: רוב דגמי הפלאג-אין הייבריד, כולל אלו של אאודי, אינם תומכים בטעינה מהירה (DC – Direct Current) בעמדות ציבוריות מהירות. יכולת זו שמורה בדרך כלל לרכבים חשמליים מלאים (BEV). המשמעות היא שבעמדות ציבוריות, גם המהירות ביותר, ה-A6 TFSI e תיטען בקצב ה-AC המקסימלי שלה (7.4 קילוואט או פחות). זה אומר שטעינה "על הדרך" היא פחות פרקטית ומשמעותית מאשר ברכב חשמלי מלא.
חווית טעינה ציבורית בישראל
מכיוון שהטעינה הציבורית ל-A6 PHEV מוגבלת לקצב AC, היא פחות קריטית מאשר לרכב חשמלי מלא. עם זאת, פריסת עמדות הטעינה הציבוריות בישראל הולכת ומשתפרת, ויש יותר ויותר עמדות AC זמינות בחניונים ציבוריים, קניונים, מקומות עבודה ועוד. זה מאפשר להוסיף עוד כמה קילומטרים חשמליים במהלך היום, אם כי זמן הטעינה עדיין ארוך יחסית.
ניהול הטעינה דרך אפליקציות ייעודיות של ספקיות הטעינה השונות בישראל הוא סטנדרטי למדי, וכך גם השימוש באפליקציה של אאודי (אם קיימת ותומכת) למציאת עמדות ולניהול תהליך הטעינה מרחוק.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות ריבונית
אם יש מילה אחת שמתארת היטב את חווית הנהיגה באאודי A6, היא "נוחות". המכונית הזו תוכננה כדי לגמוא מרחקים ארוכים בשקט, בנוחות ובאלגנטיות. היא לא תמיד תספק את הריגושים של נהיגה ספורטיבית, אבל היא בהחלט תפנק את יושביה.
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
ה-A6 מצטיינת בספיגת מהמורות ושיבושי כביש. מערכת המתלים הסטנדרטית עושה עבודה טובה מאוד בריסון תנודות המרכב ושמירה על יציבות, גם על כבישים פחות איכותיים. אם הרכב מצויד במתלי אוויר אדפטיביים (אופציה יקרה, אך לעיתים זמינה ברמות גימור גבוהות), הנוחות הופכת למלכותית ממש. המתלים הללו מסוגלים להתאים את קשיחותם וגובהם בהתאם לתנאי הדרך ולמצב הנהיגה הנבחר, ומספקים "ריחוף" כמעט מושלם מעל פני הכביש.
תחום נוסף שבו ה-A6 מרשימה הוא בידוד הרעשים. מהנדסי אאודי השקיעו מאמצים רבים כדי ליצור תא נוסעים שקט ונינוח. רעשי רוח מבודדים היטב גם במהירויות גבוהות, רעשי כביש (מהצמיגים ומהמתלים) מופחתים למינימום, ורעש המנוע נשאר ברקע ואינו חודרני, אלא אם כן מאמצים אותו מאוד. השקט הזה תורם רבות לתחושת היוקרה והעידון, והופך נסיעות ארוכות לפחות מעייפות.
התנהגות דינמית ואחיזת כביש
כאשר הכביש מתחיל להתפתל, ה-A6 מציגה יכולת דינמית טובה, אך לא מרגשת. ההיגוי מדויק למדי ומאפשר למקם את המכונית בקלות בפניות, אך הוא מעט קל מדי וחסר משוב משמעותי לגבי מה שקורה עם הגלגלים הקדמיים. זה תורם לתחושת הניתוק הקלה מהכביש.
אחיזת הכביש, לעומת זאת, גבוהה מאוד, במיוחד בגרסאות המצוידות בהנעה כפולה קוואטרו. המכונית מרגישה נטועה ובטוחה, גם בפניות הדוקות או בתנאי דרך חלקלקים. זוויות הגלגול נשלטות היטב, והמרכב נשאר מאוזן ויציב. תחושת הבלמים טובה ובטוחה, עם כוח בלימה חזק ונשיכה ראשונית טובה. ברכבים מחושמלים (מיקרו-היברידי או פלאג-אין), יש גם מערכת בלימה רגנרטיבית שאוגרת אנרגיה בעת האטה, ולעיתים דוושת הבלם מרגישה מעט פחות טבעית במעבר בין הבלימה הרגנרטיבית לבלימה המכאנית, אך זה משהו שמתרגלים אליו.
חשוב לציין שוב: היעדר גיר עם הילוכים קלאסיים ברכב חשמלי מלא (אם היה כזה), או פעולת התיבה האוטומטית/רובוטית החלקה בגרסאות הבנזין/היברידיות, תורמים לחוויה הנינוחה והמעודנת.
יציבות ותמרון עירוני
במהירויות גבוהות בכביש המהיר, ה-A6 מפגינה יציבות כיוונית מעולה. היא מרגישה בטוחה ונינוחה גם במהירויות תלת-ספרתיות (חוקיות, כמובן). הרוח לא מזיזה לה, והיא שומרת על הקו שלה בצורה מרשימה.
בעיר, למרות ממדיה הנכבדים, ה-A6 קלה יחסית לתמרון. קוטר הסיבוב סביר, וההיגוי הקל מסייע בחניות ובתנועה צפופה. מערך החיישנים ההיקפיים והמצלמות (במיוחד מצלמות ה-360 מעלות) הופכים את החניה והתמרון במקומות צרים למשימה פשוטה בהרבה.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: מבצר על גלגלים
כשמדובר במכוניות פרימיום, בטיחות היא לא רק דרישה, אלא ציפייה בסיסית. אאודי A6 לא מאכזבת בתחום זה, ומציעה שילוב של מבנה קשיח, כריות אוויר מרובות, ובעיקר – חבילה מקיפה של מערכות עזר אקטיביות מתקדמות (ADAS).
ציונים במבחני בטיחות
הדור הנוכחי של אאודי A6 (C8) נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP בשנת 2018 וזכה לציון המרבי של 5 כוכבים. זהו ציון צפוי למכונית בקטגוריה זו, אך עדיין מרשים. ה-A6 הציגה ביצועים טובים מאוד בכל הקטגORIES שנבחנו: הגנה על מבוגרים (93%), הגנה על ילדים (85%), הגנה על הולכי רגל (81%) ומערכות עזר לבטיחות (76%). מבחני בטיחות אלו, יחד עם מבדקי בטיחות פנימיים מחמירים של אאודי, מעידים על רמת ההגנה הגבוהה שהרכב מציע לנוסעיו ולסביבתו.
מערכות בטיחות אקטיביות (ADAS)
כאן ה-A6 באמת זורחת. בישראל, רוב רמות הגימור של ה-A6 מגיעות כסטנדרט עם חבילת בטיחות מקיפה מאוד, המכונה לעיתים Audi Pre Sense. החבילה הזו כוללת בדרך כלל:
- בלימה אוטונומית בחירום (AEB): מזהה כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות. במידת הצורך, המערכת יכולה לבלום את הרכב באופן אוטונומי כדי למנוע או לצמצם את חומרת הפגיעה.
- בקרת שיוט אדפטיבית (ACC): שומרת על מהירות קבועה ומרחק מוגדר מהרכב שמלפנים, ויודעת להאט ולהאיץ בהתאם לתנועה. לעיתים כוללת גם סיוע בפקקים (Traffic Jam Assist), המאפשר נהיגה חצי-אוטונומית במהירויות נמוכות.
- שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה (LKA): מזהה את סימוני הנתיב ומתקנת את ההיגוי בעדינות כדי לשמור את הרכב במרכז הנתיב.
- ניטור שטחים מתים (BSM): מתריעה בפני הנהג על כלי רכב הנמצאים בשטחים המתים באמצעות נורית אזהרה במראות הצד.
- התרעת תנועה חוצה מאחור (RCTA): מתריעה בפני הנהג על כלי רכב המתקרבים מאחור בעת נסיעה לאחור (למשל, ביציאה מחניה).
- זיהוי תמרורים (TSR): מזהה תמרורי מהירות ומציגה אותם בלוח המחוונים או בתצוגה העילית.
- מערכת למניעת התנגשות בצומת (Intersection Assist): (פחות נפוצה כסטנדרט) מזהה תנועה חוצה בצמתים ויכולה להתריע או לבלום.
- התרעה על פתיחת דלת מסוכנת (Exit Warning): מתריעה בפני הנוסעים על כלי רכב או רוכבי אופניים המתקרבים מאחור בעת פתיחת דלת.
תפקוד המערכות בעולם האמיתי
באופן כללי, מערכות הבטיחות והסיוע של אאודי פועלות בצורה חלקה, מדויקת ולא פולשנית מדי. הן משתלבות היטב בחווית הנהיגה ומשרות תחושת ביטחון גבוהה. בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת שמירת הנתיב פועלות בצורה טובה מאוד בכבישים מהירים ומפחיתות משמעותית את עומס הנהיגה בנסיעות ארוכות או בפקקים. ההתראות השונות ברורות ולא מבהילות מדי, וההתערבות האקטיבית (בלימה או תיקוני היגוי) נעשית לרוב בצורה מדודה ומדויקת. קל יחסית ללמוד לתפעל את המערכות ולהתאים את הגדרותיהן דרך מערכת המולטימדיה.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה התענוג?
אז הגענו לשאלת השאלות, או לפחות לשאלה שמעניינת רבים: כמה עולה האאודי A6 בישראל? כמו בכל רכב פרימיום, התשובה היא "זה תלוי", בעיקר ברמת הגימור ובתוספות שתבחרו. אבל דבר אחד בטוח: זה לא תענוג זול.
טווח מחירים ומחירון רשמי
נכון לאפריל 2025, מחיר הבסיס של אאודי A6 חדשה בישראל, לרוב עבור גרסת ה-45 TFSI ברמת הגימור ההתחלתית, צפוי לנוע באזור ה-450,000-500,000 ש"ח. המחיר הזה מטפס במהירות ככל שעולים ברמות הגימור ומוסיפים אבזור אופציונלי. רמות גימור גבוהות יותר, כמו "Luxury" או חבילות עיצוב "S-Line", יכולות להקפיץ את המחיר בקלות מעל 600,000 ש"ח ואף יותר.
המחירון הרשמי של היבואן, צ'מפיון מוטורס, מפרט את המחירים המדויקים עבור כל רמת גימור ואת עלות התוספות האפשריות. חשוב לבדוק את המחירון העדכני ביותר בעת הרכישה, שכן המחירים עשויים להשתנות בהתאם לשערי חליפין, שינויי מיסוי ומדיניות היבואן.
רמות גימור והבדלים עיקריים
בישראל, ה-A6 מוצעת בדרך כלל בשתיים או שלוש רמות גימור עיקריות. השמות עשויים להשתנות (למשל, Premium, Tech-Pack, Luxury, S-Line), אך ההבדלים מתמקדים בעיקר באבזור הנוחות, הטכנולוגיה והעיצוב:
- רמת גימור בסיסית (למשל, Premium): תכלול לרוב אבזור נאה כמו חישוקי 18 אינץ', פנסי LED, ריפודי עור (או דמוי עור איכותי), מושבים קדמיים חשמליים (לפחות חלקית), בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מלאה עם Virtual Cockpit, וחבילת בטיחות מקיפה.
- רמת גימור בינונית/טכנולוגית (למשל, Tech-Pack/Luxury): תוסיף שדרוגים כמו חישוקים גדולים יותר (19 אינץ'), פנסי Matrix LED, גג שמש פנורמי, מושבים קדמיים עם זיכרונות/אוורור, בקרת אקלים מורחבת, מערכת שמע משודרגת, מצלמות 360 מעלות, תצוגה עילית (HUD) ועוד.
- רמת גימור גבוהה/ספורטיבית (למשל, S-Line): תכלול לרוב את כל האבזור של הרמות הקודמות, בתוספת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית (פגושים, חצאיות צד, ספי דלתות, הגה ספורטיבי, מושבי ספורט), חישוקים גדולים עוד יותר (20-21 אינץ'), ולעיתים גם מתלים ספורטיביים מונמכים (פחות מומלץ לנוחות).
ההבדלים במחיר בין רמות הגימור יכולים להיות משמעותיים, ולכן חשוב לבחון היטב איזה אבזור חיוני עבורכם ועל מה אפשר לוותר.
אחריות ועלויות תחזוקה
אאודי מציעה בישראל אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים או 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם), בדומה למקובל אצל יצרני הפרימיום. אם מדובר בגרסת פלאג-אין הייבריד, תהיה גם אחריות נפרדת וממושכת יותר על הסוללה (בדרך כלל 8 שנים או 160,000 ק"מ).
חשוב לקחת בחשבון שעלויות התחזוקה של רכב פרימיום גרמני כמו ה-A6 גבוהות יחסית. מחירי הטיפולים במוסכי היבואן, עלות החלפים (במיוחד חלקי פח, פנסים, חיישנים) ועלות הצמיגים (במיוחד במידות הגדולות) יכולים להיות משמעותיים. גם שווי השימוש החודשי, המחושב לפי מחיר הרכב, גבוה ותורם לעלות האחזקה הכוללת למי שמקבל רכב מהעבודה.
נושא התקלות והבעיות הפוטנציאליות הוא תמיד דאגה ברכבים מורכבים טכנולוגית. ה-A6 נחשבת בדרך כלל לאמינה יחסית, אך כמו בכל רכב מודרני, עלולות לצוץ בעיות אלקטרוניות או מכניות. האחריות המקיפה בשנים הראשונות מספקת שקט נפשי, אך לאחר תום תקופת האחריות, תיקונים עלולים להיות יקרים. מומלץ לבדוק דיווחי אמינות וחוות דעת גולשים על תקלות נפוצות בדגם הספציפי שאתם שוקלים.
X. יתרונות: למה כן?
אחרי שצללנו לעומק, בואו נסכם את הנקודות החזקות הבולטות של האאודי A6:
- תא נוסעים ברמה עולמית: זהו אולי היתרון הגדול ביותר של ה-A6. איכות החומרים פנומנלית, ההרכבה מושלמת, העיצוב מודרני וטכנולוגי, והתחושה הכללית היא של יוקרה מאופקת ואיכות בלתי מתפשרת. קשה למצוא תא נוסעים מרשים יותר בקטגוריה.
- טכנולוגיה מתקדמת ואינטואיטיבית (ברובה): ה-Virtual Cockpit, מערכת ה-MMI Touch Response (על אף עקומת הלמידה), ומערך מערכות הבטיחות והסיוע המתקדמות יוצרים חוויה טכנולוגית מרשימה ושימושית.
- נוחות נסיעה ובידוד רעשים מעולים: ה-A6 היא מכונית סופר-נוחה ושקטה. היא מגהצת שיבושים בצורה מרשימה (במיוחד עם מתלי אוויר) ומבודדת את הנוסעים מרעשי הסביבה, מה שהופך אותה לאידיאלית לנסיעות ארוכות.
- עיצוב חיצוני אלגנטי ומרשים: ה-A6 נראית נהדר. היא משדרת יוקרה, דינמיות וטכנולוגיה, מבלי להיות מוגזמת או צעקנית. היא פשוט נראית כמו מכונית פרימיום יקרה.
- ביצועים טובים ומעודנים: גם בגרסת הבסיס (45 TFSI), ה-A6 מציעה ביצועים זריזים, תגובת מנוע טובה ופעולת גיר חלקה. היא מרגישה חזקה ונינוחה בכל תנאי נהיגה.
- בטיחות גבוהה: ציון מרבי במבחני ריסוק וחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט ברוב רמות הגימור מעניקים שקט נפשי.
XI. חסרונות: למה לחשוב פעמיים?
כמובן, אין מכונית מושלמת, וגם ל-A6 יש כמה חסרונות או פשרות שכדאי להיות מודעים אליהם:
- חווית נהיגה פחות מרגשת: בהשוואה לב.מ.וו סדרה 5 למשל, ה-A6 פחות מהנה לנהיגה דינמית. ההיגוי מעט מנותק והתחושה הכללית היא יותר של יעילות ונוחות מאשר של חיבור לכביש. היא לא "מכונית לנהג" באותה מידה.
- תפעול מסכי מגע דורש הסתגלות: המעבר הכמעט מלא למסכי מגע עבור רוב הפונקציות נראה מרשים, אך פחות נוח ואינטואיטיבי לתפעול בזמן נהיגה לעומת כפתורים וחוגות פיזיים. זה דורש זמן להתרגל.
- מחיר ואחזקה יקרים: ה-A6 היא מכונית יקרה לרכישה, וגם עלויות האחזקה השוטפות (טיפולים, ביטוח, חלפים, ירידת ערך) גבוהות, כמצופה מרכב פרימיום גרמני. חשוב לקחת זאת בחשבון בתקציב הכולל.
- מושב אחורי אמצעי מוגבל: כמו ברוב המתחרות, הנוסע החמישי יסבול ממרווח רגליים מוגבל וממושב פחות נוח בגלל תעלת ההינע המרכזית. היא אידיאלית לארבעה, פחות לחמישה בנסיעות ארוכות.
- עיצוב שמרני (יחסית): למרות שהוא אלגנטי ומרשים, העיצוב של ה-A6 הוא אבולוציוני ולא מהפכני. מי שמחפש משהו נועז או שונה יותר עשוי למצוא את המתחרות (כמו ג'נסיס G80) מעניינות יותר ויזואלית.
XII. בהשוואה למתחרות: הקרב על הכתר
כפי שציינו, האאודי A6 מתמודדת בשדה קרב צפוף ותחרותי במיוחד. ההשוואה המתבקשת ביותר היא לשתי הגרמניות האחרות, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E-קלאס, אך גם מתחרות אחרות ראויות להתייחסות.
אאודי A6 מול ב.מ.וו סדרה 5 (G60): זוהי היריבות הקלאסית בין אינגולשטאט למינכן. ה-A6 מנצחת בבירור באיכות תא הנוסעים ובתחושת היוקרה הטכנולוגית. החומרים וההרכבה באאודי מרגישים לרוב טובים יותר, וה-Virtual Cockpit עדיין מרשים יותר מהמקבילה בב.מ.וו (עניין של טעם). ה-A6 גם נוטה להיות מעט נוחה יותר בנסיעה יומיומית (במיוחד עם מתלי אוויר). מנגד, הסדרה 5 היא עדיין הבחירה של הנהג. היא מציעה חווית נהיגה דינמית, מהנה ומערבת יותר, עם היגוי מתקשר יותר ושליטה טובה יותר על המרכב בפניות חדות. גם מערכת המולטימדיה iDrive של ב.מ.וו, עם חוגת השליטה המרכזית, נחשבת בעיני רבים לאינטואיטיבית יותר ממסכי המגע של אאודי. הבחירה כאן היא בין תא נוסעים ונוחות (A6) לבין הנאה מנהיגה (סדרה 5).
אאודי A6 מול מרצדס E-קלאס (W214): הקרב מול שטוטגרט הוא על אופי שונה. המרצדס E-קלאס החדשה מציעה עיצוב חיצוני ופנימי מרשים ונוצץ יותר, עם מסך ה-"Hyperscreen" האופציונלי שמעניק תחושה עתידנית עוד יותר משל ה-A6. ה-E-קלאס גם נחשבת למלכת הנוחות בקטגוריה, עם נסיעה רכה ונינוחה במיוחד. היא משדרת יוקרה קלאסית ותחושת "וואו" חזקה יותר מהאאודי המאופקת. מנגד, ה-A6 מרגישה לעיתים איכותית ומוצקה יותר בתא הנוסעים (פחות פלסטיק מבריק), וההתנהגות הדינמית שלה מעט יותר הדוקה ומדויקת משל המרצדס (שנוטה להיות רכה יותר). גם כאן, הבחירה היא בין טכנולוגיה מאופקת ואיכות (A6) לבין יוקרה נוצצת ונוחות עילאית (E-קלאס).
אאודי A6 מול ג'נסיס G80: המתחרה הקוריאנית מציעה עיצוב חיצוני נועז ובולט יותר, תא נוסעים מרשים ואיכותי בפני עצמו (אם כי אולי לא מגיע לרמת הדיוק של האאודי), ובעיקר – תמורה טובה יותר למחיר עם רשימת אבזור ארוכה כסטנדרט. ה-G80 גם מציעה אחריות ארוכה יותר. מנגד, ה-A6 עדיין מרגישה מעט יותר מעודנת ומהונדסת, עם ביצועים טובים יותר (בגרסאות מקבילות) וסמל יוקרתי יותר על הגריל, מה שחשוב לחלק מהקונים בקטגוריה זו.
XIII. סיכום ומסקנות: האם ה-A6 היא בשבילכם?
לאחר שסקרנו את האאודי A6 מכל כיוון, הגיע הזמן לסכם. האם מדובר במכונית סאלון-פרימיום מוצלחת? התשובה היא כן, בהחלט. ה-A6 היא חבילה מרשימה מאוד, שמצליחה לשלב בצורה כמעט מושלמת בין איכות פנים יוצאת דופן, טכנולוגיה מתקדמת, נוחות נסיעה מעולה וביצועים טובים. היא מכונית שקל מאוד להתרשם ממנה, וקל עוד יותר לחיות איתה ביום-יום.
היא אולי לא המכונית הכי מרגשת לנהיגה בקטגוריה, והיא דורשת הסתגלות מסוימת לתפעול הדיגיטלי שלה, אבל היא מפצה על כך בשפע של תחומים אחרים. היא משדרת יוקרה שקטה, איכות בלתי מתפשרת ותחושה של ביטחון ועידון שקשה למצוא במקומות אחרים. היא המכונית המושלמת למי שמעריך הנדסה גרמנית מדויקת, עיצוב נקי וטכנולוגיה בחזית, ומעדיף נוחות ושקט על פני דרמות מאחורי ההגה.
אז, האם כדאי לקנות אאודי A6?
כן, בהחלט כדאי לשקול אותה ברצינות אם:
- אתם מחפשים את תא הנוסעים האיכותי והטכנולוגי ביותר בקטגוריה.
- נוחות נסיעה ובידוד רעשים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלכם.
- אתם מעריכים עיצוב אלגנטי ומאופק על פני עיצוב נוצץ או ספורטיבי מדי.
- אתם רוצים חבילה שלמה של ביצועים טובים, בטיחות גבוהה ואבזור עשיר.
- אתם מוכנים לשלם את המחיר הגבוה ולקחת בחשבון את עלויות האחזקה של רכב פרימיום.
אולי פחות כדאי לכם אם:
- חווית נהיגה דינמית ומערבת היא הדבר החשוב לכם ביותר (פנו לב.מ.וו סדרה 5).
- אתם מעדיפים יוקרה קלאסית ותחושת "וואו" מיידית (פנו למרצדס E-קלאס).
- אתם מחפשים את התמורה הטובה ביותר למחיר או עיצוב נועז יותר (שקלו את ג'נסיס G80).
- תפעול מסכי מגע מרתיע אתכם ואתם מעדיפים כפתורים פיזיים.
- התקציב שלכם מוגבל יותר ואתם חוששים מעלויות אחזקה גבוהות.
בשורה התחתונה: האאודי A6 היא מכונית סאלון-פרימיום מעולה, אחת הטובות ביותר שניתן לקנות כיום. היא אולי לא הבחירה ה"מרגשת" ביותר, אבל היא בהחלט אחת הבחירות ה"חכמות" וה"נכונות" ביותר עבור קהל רחב שמחפש איכות, טכנולוגיה ונוחות ברמה הגבוהה ביותר. אם אתם בשוק לרכב מהסוג הזה, ה-A6 חייבת להיות ברשימת הנסיעות מבחן שלכם. היא עשויה להפתיע אתכם כמה היא טובה.