Skip to content
דף הבית » יונדאי קונה היברידי או טויוטה יאריס קרוס היברידי

יונדאי קונה היברידי או טויוטה יאריס קרוס היברידי

אהלן חובבי רכב! מתלבטים? זה טבעי לגמרי. שוק הרכב מציע היום כל כך הרבה אפשרויות מבלבלות. במיוחד בקטגוריה הלוהטת של קרוסאוברים קטנים. והיברידיים? בכלל כאב ראש מתוק. היום צוללים עמוק. עושים סדר בבלאגן. נשווים ראש בראש. שתי מתמודדות חזקות. יונדאי קונה היברידי מול טויוטה יאריס קרוס היברידי. שניהן מציעות חיסכון בדלק וגובה ישיבה קרוסאוברית נחשקת. אבל הן ממש לא אותו דבר. מי תתאים לכם יותר? בואו נגלה.

המתמודדות: מי אתן בכלל?

לפני שצוללים להשוואה, בואו נכיר אותן רגע.

יונדאי קונה היברידי

הקונה ההיברידית היא חלק ממשפחת קונה גדולה ומגוונת. היא הגיעה לעולם כדי להציע גרסה חסכונית יותר לקרוסאובר המעוצב והאופנתי של יונדאי. היא מבוססת על הפלטפורמה המוכרת של יונדאי, ומנסה לשלב סטייל, טכנולוגיה וחיסכון. היא קצת יותר גדולה ומרווחת מבחינה חיצונית מהיריבה שלה.

טויוטה יאריס קרוס היברידי

היאריס קרוס היא תוספת יחסית חדשה למשפחת יאריס המפורסמת והאמינה של טויוטה. היא למעשה גרסת קרוסאובר מוגבהת של היאריס הסופר-מיני הפופולרית. טויוטה הביאה איתה את מומחיותה רבת השנים במערכות היברידיות קטנות ויעילות. היא קטנה יותר מבחינה חיצונית, מדגישה בעיקר זריזות עירונית וצריכת דלק מינימלית.

השוואה ראש בראש: מי לוקחת במה?

עכשיו, כשעשינו היכרות קצרה, הגיע הזמן להשוואה המעמיקה. ניקח כל תחום ונבדוק איך כל אחת מהן עומדת בו. אז במה כדאי לבחור? מה עדיף למצב הספציפי שלכם? בואו נתחיל.

עיצוב ואווירה: מה עושה לכם את זה יותר?

מבחוץ: הופעה ראשונה

יונדאי קונה היברידי: הקונה תמיד הייתה ידועה בעיצוב הפרובוקטיבי והבולט שלה. הדור הנוכחי אמנם קצת התמתן, אבל עדיין שומר על קווים עתידניים, פנסים מפוצלים ויחידות תאורה שמחוברות בפס לרוחב. היא נראית קצת יותר "רכב פנאי" גדול ונוכח מהיאריס קרוס. אם אתם רוצים רכב שלא נבלע בחניה, הקונה בהחלט מספקת את הסחורה.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: היאריס קרוס הרבה יותר שמרנית וקלאסית בעיצוב. היא מזכירה מיני-ראב4 קטנה וחמודה. יש לה מראה קשוח יחסית לגודל, עם קשתות גלגלים מודגשות. היא פחות "צעקנית" מהקונה, ויותר משתלבת בנוף. אם אתם מעדיפים עיצוב נצחי ואלגנטי, היאריס קרוס עשויה לדבר אליכם יותר.

מבפנים: תחושת בטן בתא הנוסעים

יונדאי קונה היברידי: תא הנוסעים בקונה מרגיש מודרני יותר, עם מסכים גדולים וממשק משתמש אינטואיטיבי. איכות החומרים טובה בסך הכל, והעיצוב נעים לעין. יש תחושה של מרחב יחסית טובה לנהג ולנוסע מקדימה.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: תא הנוסעים ביאריס קרוס פונקציונלי ומאוד טויוטאי טיפוסי. הכל נמצא איפה שאתם מצפים למצוא אותו. אולי קצת פחות "וואו" עיצובי מהקונה, אבל בנוי טוב ומרגיש עמיד. יש תחושה קצת יותר צפופה מאשר בקונה, במיוחד מאחור.

מערכת היברידית וביצועים: הכוח והחיסכון

זה הלב של ההשוואה הזו. שתי המכוניות האלו הן היברידיות, אבל המערכות שונות.

המערכת ההיברידית

יונדאי קונה היברידי: משתמשת במנוע בנזין 1.6 ליטר אטמוספרי בשילוב מנוע חשמלי ותיבת הילוכים כפולת מצמדים (DCT). המערכת הזו מרגישה לפעמים יותר "רגילה" בנהיגה, עם מעברים מורגשים יותר בין המנועים ו"הורדות הילוכים". ההספק המשולב עומד על כ-139 כ"ס.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: מצוידת במנוע בנזין 1.5 ליטר אטמוספרי עם מחזור אטקינסון, בשילוב מנוע חשמלי ותיבת הילוכים רציפה (e-CVT) הייחודית של טויוטה. המערכת הזו מומחית במעברים חלקים ושקטים בין בנזין לחשמל, ונהיגה עירונית לרוב תתבצע בעיקר על חשמל. ההספק המשולב עומד על כ-116 כ"ס.

ביצועים בפועל

על הנייר, הקונה עם יותר כוח. בנהיגה יום-יומית, שתיהן זריזות מספיק לתנועה עירונית ובינעירונית רגועה. הירידה ל-100 קמ"ש דומה למדי. ההבדל העיקרי הוא בתחושה. הקונה מרגישה קצת יותר נמרצת בפניות חזקות, בעוד היאריס קרוס מרגישה חלקה ולינארית יותר, במיוחד בעיר.

אם אתם מחפשים תחושת נהיגה קצת יותר דינמית ופחות תחושת "רכבת חשמלית" בתוך העיר, הקונה עשויה להיות עדיפה. אם חלקות ושקט עירוני הם בראש סדר העדיפויות, היאריס קרוס מצטיינת כאן.

צריכת דלק: החשבון בבנק שמח?

זה לרוב הסיבה העיקרית שאנשים בוחרים ברכב היברידי. ופה יש מנצחת ברורה ברוב התנאים.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: המערכת ההיברידית של טויוטה, במיוחד עם מנוע ה-1.5 ליטר הקטן יותר והגיר הרציף, פשוט קסומה בחיסכון בדלק, במיוחד בנהיגה עירונית ופקקים. לא נדיר להגיע לצריכות של 20-25 ק"מ לליטר בתנאים אלו. בנהיגה בינעירונית הצריכה תעלה קצת, אבל עדיין נשארת מרשימה ביותר. מבחינת יעילות מירבית בדלק, היאריס קרוס כנראה המובילה בקטגוריה.

יונדאי קונה היברידי: הקונה גם חסכונית, בהחלט יותר מגרסאות בנזין לא היברידיות. אבל היא פחות מרשימה מהיאריס קרוס, במיוחד בעיר. בנהיגה משולבת ריאלית, צפו לצריכות באזור 16-18 ק"מ לליטר. עדיין טוב, אבל לא ליגה של היאריס קרוס בפסגת החיסכון.

אז על מה ללכת אם החיסכון המקסימלי בדלק הוא הדבר הכי חשוב לכם? היאריס קרוס היא ללא ספק הכתובת.

נוחות נסיעה והתנהגות כביש: איך מרגישים בדרך?

נוחות

יונדאי קונה היברידי: הקונה נוחה למדי ברוב התנאים. היא סופגת מהמורות עירוניות בצורה טובה, ומרגישה יציבה בכבישים מהירים. בידוד הרעשים בסדר גמור.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: היאריס קרוס קצת פחות מלוטשת מבחינת נוחות. המתלים מעט יותר נוקשים, מה שיכול להיות מורגש על כבישים משובשים או פסי האטה. בידוד הרעשים פחות טוב מהקונה במהירויות גבוהות.

התנהגות כביש

יונדאי קונה היברידי: הקונה מרגישה בטוחה ויציבה. ההגה מדויק יחסית ונותן תחושה טובה יותר. היא קצת פחות מתנדנדת בסיבובים מהיאריס קרוס.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: היאריס קרוס מאוד זריזה בעיר וקלה לתמרון. מחוץ לעיר היא נוטה להראות יותר זוויות גלגול בסיבובים, אם כי היא עדיין בטוחה וצפויה. ההגה שלה קל ופחות תקשורתי.

אם אתם מבלים הרבה זמן בכבישים בינעירוניים ומעדיפים נוחות מירבית ויציבות, הקונה עשויה להיות עדיפה. אם רוב הנסיעות שלכם הן בעיר וזריזות בתמרון חשובה לכם יותר, היאריס קרוס מצטיינת.

מרווח פנים ותא מטען: כמה מקום יש לכם ולשקיות?

אף אחת מהן אינה רכב ענק, אבל יש הבדלים משמעותיים.

מרווח פנים

יונדאי קונה היברידי: הקונה מרווחת יותר, במיוחד עבור הנוסעים מאחור. שני מבוגרים יישבו מאחור בנוחות סבירה לנסיעות קצרות עד בינוניות. המרווח לרגליים ולראש עדיף על היאריס קרוס.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: היאריס קרוס צפופה יותר מאחור. היא מתאימה יותר לילדים מאחור או למבוגרים בקושי ולנסיעות קצרות מאוד. הנוסעים מקדימה ייהנו ממרווח סביר, אך פחות מאשר בקונה.

תא מטען

יונדאי קונה היברידי: תא המטען בקונה בנפח של כ-374 ליטר (בגרסה ההיברידית). הוא מספיק לרוב צרכי המשפחה הקטנה – קניות בסופר, תיקים לנסיעת סופ"ש.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: תא המטען ביאריס קרוס קטן יותר, עם נפח של כ-320 ליטר. זה עדיין שמיש, אבל פחות גמיש מהקונה. עגלת תינוק גדולה עשויה לדרוש קצת התאמות.

למשפחות קטנות או למי שצריך להסיע יותר ממבוגר אחד מאחור באופן קבוע, או פשוט רוצה יותר גמישות עם מטען, מה עדיף? הקונה מציעה מרווח עדיף בצורה משמעותית.

טכנולוגיה ואבזור: מה מקבלים בשביל הכסף?

שתי המכוניות מגיעות בדרך כלל עם רמות אבזור נדיבות ביחס למחיר, הכוללות מערכות מולטימדיה עם קישוריות לסמארטפונים (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו), בקרת אקלים, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.

יונדאי קונה היברידי: נוטה להציע מסכים גדולים יותר (מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי) ברמות הגימור הגבוהות, ותחושה כללית יותר עשירה טכנולוגית.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: האבזור גם טוב, ופונקציונלי מאוד. המסכים אולי קצת פחות מרשימים בגודל, אבל המערכת אמינה וקלה לתפעול. טויוטה נוטה לצייד את הרכבים שלה באבזור בטיחות אקטיבי נדיב גם ברמות הגימור הבסיסיות יותר.

מבחינת ה"גאדג'טים" המרשימים, הקונה לפעמים לוקחת את הובלה, אבל מבחינת פונקציונליות ובטיחות אקטיבית, היאריס קרוס בהחלט עומדת בקריטריונים.

בטיחות: שקט נפשי בדרכים

זה תחום קריטי, ושתי המכוניות מצטיינות בו, כל אחת בדרכה. שתיהן קיבלו ציוני בטיחות גבוהים במבחני ריסוק.

שתיהן מגיעות עם חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט או כאופציה, הכוללות לרוב:

  • בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי
  • בקרת שיוט אדפטיבית
  • מערכת שמירת נתיב
  • התראת תנועה חוצה מאחור
  • ניטור שטחים מתים

חשוב להשוואה את רמת האבזור הספציפית שאתם מקבלים בכל רמת גימור, שכן לעיתים יש הבדלים קטנים בין היבואנים.

אמינות ועלויות אחזקה: ראש שקט במוסך?

כשמדברים על אמינות, טויוטה היא שם נרדף לכך, ובמיוחד מערכות היברידיות.

טויוטה יאריס קרוס היברידי: מערכות היברידיות של טויוטה נחשבות מהאמינות בעולם, עם ניסיון של עשרות שנים. הסוללה ההיברידית לרוב מגיעה עם אחריות מורחבת. עלויות הטיפולים בדרך כלל סבירות.

יונדאי קונה היברידי: יונדאי גם עשתה קפיצת מדרגה משמעותית באמינות בשנים האחרונות, ומערכות היברידיות שלה נחשבות אמינות למדי. גם כאן יש אחריות טובה על הסוללה. עלויות הטיפולים דומות בדרך כלל לאלו של טויוטה.

בשורה התחתונה, שתיהן נחשבות אמינות. טויוטה אולי עם יתרון קל בתפיסה ההיסטורית, אבל יונדאי בהחלט סוגרת את הפער.

מחיר ותמורה: כמה זה עולה לכם?

המחיר הוא פקטור משמעותי. בדרך כלל, שתיהן מתומחרות באופן תחרותי באותה קטגוריה. המחיר הסופי תלוי כמובן ברמת הגימור ובמבצעים השונים.

השוואה נקודתית של המחיר מול רמת האבזור היא קריטית כאן. לעיתים קרובות, יונדאי נוטה להציע יותר אבזור "נראה לעין" (מסכים גדולים, פיצ'רים עיצוביים) במחיר דומה. טויוטה לעיתים מתמחרת את ה"אמינות" והיעילות המוכחת שלה.

במה כדאי לבחור מבחינת תמורה? זה תלוי מה אתם מעריכים יותר – אבזור עשיר יותר ותחושה מודרנית (קונה) או חיסכון קיצוני בדלק ואמינות מוכחת (יאריס קרוס).

אז, על מה ללכת? סיכום ובחירה

אחרי שפירקנו כל חלק וחלק, הגיע זמן לעשות סדר ולענות על השאלה הגדולה: יונדאי קונה היברידי או טויוטה יאריס קרוס היברידי?

אין כאן תשובה אחת נכונה. מה עדיף תלוי לחלוטין בצרכים ובהעדפות האישיות שלכם.

טויוטה יאריס קרוס היברידי תתאים לכם אם:

  • החיסכון המקסימלי בדלק הוא בראש סדר העדיפויות. אתם נוהגים הרבה בעיר ובפקקים ורוצים למקסם כל טיפת דלק.
  • אתם מעריכים אמינות מוכחת ושקט נפשי. המוניטין של טויוטה במערכות היברידיות חשוב לכם.
  • אתם מחפשים רכב קל לתמרון וזריז בעיר. הגודל הקומפקטי נוח בחניה וברחובות צפופים.
  • אתם לא צריכים מרווח גדול במיוחד מאחור או תא מטען ענק. הרכב מיועד בעיקר לזוג או למשפחה עם ילד קטן.

יונדאי קונה היברידי תתאים לכם אם:

  • אתם רוצים עיצוב בולט ומודרני. גם מבחוץ וגם מבפנים.
  • אתם צריכים קצת יותר מרווח פנים ותא מטען. נוחות הנוסעים מאחור חשובה לכם.
  • אתם מעריכים תחושת נהיגה מעט יותר דינמית ונוחות נסיעה עדיפה. במיוחד בנסיעות ארוכות יותר.
  • אתם רוצים תחושה עשירה יותר מבחינת אבזור וטכנולוגיה. מסכים גדולים ופיצ'רים מרשימים עושים לכם את זה.

בשורה התחתונה של השוואה זו: היאריס קרוס היא אלופת החיסכון העירוני והאמינות הקלאסית. הקונה היא הבחירה היותר מרווחת, נוחה, ומעוצבת.

לפני שאתם מחליטים על מה ללכת, הכי טוב זה ללכת לאולמות התצוגה. לשבת ברכבים. לנסות להכניס עגלה לתא המטען. ואם אפשר, לעשות נסיעת מבחן בשניהן. רק ככה תרגישו באמת איזו מהן "מדברת" אליכם יותר ומתאימה לאורח החיים שלכם.

שיהיה בהצלחה עם הבחירה, וסעו בזהירות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *