Skip to content
דף הבית » MG ZS (בנזין) או דאצ'יה דאסטר

MG ZS (בנזין) או דאצ'יה דאסטר

ברוכים הבאים ל-CarGuru, המקום בו אנחנו עושים לכם סדר בבלאגן הרכב. היום אנחנו צוללים היישר ללב הקטגוריה הלוהטת של רכבי הפנאי הקטנים. שתי דמויות בולטות עלו לזירה ונלחמות על תשומת הלב ועל הכיס שלכם. מצד אחד, יש לנו את ה-MG ZS, הנציג הסיני עם אבק של יוקרה במחיר עממי. מצד שני, ניצב בגאון הדאצ'יה דאסטר, הברומני המחוספס שבא לעבוד קשה ולא להתלונן. זוהי השוואה אמיתית שתעזור לכם להבין במה כדאי לבחור. אז בואו נצא לדרך ונראה מה עדיף עבורכם בחיים האמיתיים, ועל מה ללכת בסופו של דבר.

קרב טיטאנים: MG ZS מול דאצ'יה דאסטר – מי לוקח את הכתר?

אז רגע לפני שאנחנו צוללים לפרטים הקטנים, חשוב להבין ששניהם רכבים מצוינים בקטגוריה שלהם. אבל, כמו בכל מערכת יחסים, יש ניואנסים. בואו נראה איך הם מתמודדים ראש בראש בארבעה סיבובים מרכזיים.


עיצוב ורושם ראשוני: יופי יאנגלי או קשיחות שטח?

בואו נודה על האמת, המראה החיצוני הוא הדבר הראשון שמושך אותנו. זו האהבה ממבט ראשון, או לפחות ההתרשמות הראשונית.

  • MG ZS: כאן אנחנו מדברים על רכב שמנסה (ומצליח במידה רבה) להיראות יוקרתי יותר ממחירו. יש לו קווים חלקים, סבכה קדמית גדולה ומרשימה, ותאורת LED מודרנית. הוא נראה מוקפד, אורבני ואלגנטי. אם אתם אוהבים לקבל מחמאות על הרכב שלכם בחנייה של הקניון, ה-ZS בהחלט יכול לספק את הסחורה. הוא משדר תחושה של "קיבלתי יותר ממה ששילמתי".
  • דאצ'יה דאסטר: לעומתו, הדאסטר הוא גס רוח (במובן הטוב של המילה). הוא לא מתיימר להיות יפהפה, אלא עמיד, חסון ופרקטי. עם קשתות גלגלים מודגשות, פסי גג מסיביים ומראה כללי של רכב שטח אמיתי (גם אם הוא בדרך כלל 4X2), הוא משדר "אני מוכן לכל הרפתקה". הוא אומר: "קחו אותי לשביל עפר, קפלו את המושבים ותטענו אותי בציוד קמפינג".

לסיכום הסעיף: אם סטייל ורושם הם בראש סדר העדיפויות, ה-MG ZS קורץ אליכם. אם אתם מעדיפים עמידות, מראה מחוספס ופונקציונליות, הדאסטר הוא הבחירה.


תא נוסעים ונוחות: פינוק מודרני מול פשטות יעילה

אחרי שהתאהבנו במראה, אנחנו נכנסים פנימה. זה המקום שבו אנחנו מבלים את רוב הזמן שלנו. נוחות, חומרים ופינוקים הם עניין קריטי.

  • MG ZS: פה ה-ZS באמת מנצח בגדול בהיבט ה"וואו" הראשוני. יש לו תא נוסעים מודרני, עם מסך מולטימדיה גדול וברור, חומרים נעימים יחסית למחיר ואפילו תפרים אדומים בחלק מהגימורים שנותנים תחושה ספורטיבית. המושבים נוחים בדרך כלל, והנדסת האנוש טובה. הוא בהחלט מנסה להרגיש "מכונית גדולה" ויוקרתית יותר. "הוא מרגיש כמו סלון קטן על גלגלים", אמרה פעם לקוחה מרוצה.
  • דאצ'יה דאסטר: הדאסטר, לעומת זאת, דוגל בפשטות ופונקציונליות. החומרים בתא הנוסעים קשיחים יותר, העיצוב ישר ולעניין. אבל אל תטעו, זה לא אומר שהוא לא נוח או לא יעיל. המושבים נוחים לנסיעות ארוכות, יש מספיק מקום ל-4-5 נוסעים, וכל הכפתורים נמצאים איפה שהייתם מצפים למצוא אותם. זה רכב שבנוי לעמוד במבחן הזמן ובלכלוך יומיומי של ילדים או ציוד. הוא לא ירגיש "עדין" וזה יתרון למי שמחפש רכב עבודה או משפחה אמיתי.

נקודה למחשבה: אם אתם טיפוסים של טכנולוגיה, מסכים גדולים ותחושת "פרמיום לייט", ה-ZS עשוי לקרוץ לכם יותר. אם אתם מעריכים עמידות, פשטות, ופחות אכפת לכם מהחומרים הרכים, הדאסטר יספק אתכם בהחלט.


ביצועים, צריכת דלק וחווית נהיגה: יאנגלי נינוח מול ברומני נמרץ

הגענו ללב הפועם של הרכב – המנוע ואיך הוא מתנהג על הכביש. מה עדיף לכם ביום יום? שקט ונינוחות או כוח שימושי?

המנוע ויחידת ההנעה

  • MG ZS (בנזין): בישראל, ה-ZS נמכר בעיקר עם מנוע בנזין 1.5 ליטר אטמוספרי (ללא טורבו) המפיק 114 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT). זהו שילוב שמיועד לנוחות ורכות. התאוצה נינוחה, לא ספורטיבית בעליל, אבל מספיקה בהחלט לעיר ולנסיעות בינעירוניות רגועות. יש גם גרסת 1.0 ליטר טורבו חזקה יותר (111 כ"ס, אבל עם מומנט גבוה יותר) שמוצעת בחלק מהשווקים ונותנת תחושה זריזה יותר.
  • דאצ'יה דאסטר: הדאסטר מציע בדרך כלל מנועי טורבו-בנזין (לרוב 1.3 ליטר או 1.0 ליטר) או דיזל (1.5 ליטר). מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין, למשל, מציע 150 כ"ס ומומנט מצוין, מה שהופך אותו לזריז וחסכוני יותר מחוץ לעיר. תיבת ההילוכים האוטומטית (DCT) בדאסטר תורמת לתחושה ספורטיבית וישירה יותר. הוא גם מציע אופציה להנעה כפולה (4X4), מה שהופך אותו לרכב פנאי אמיתי שיכול להתמודד עם שבילי קק"ל ואפילו קצת יותר.

צריכת דלק

  • MG ZS: מנוע ה-1.5 ליטר האטמוספרי, יחד עם תיבת ה-CVT, מציע צריכת דלק ממוצעת של סביב 13-14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, עם נטייה להיות קצת פחות חסכונית בעיר.
  • דאצ'יה דאסטר: גרסאות הטורבו-בנזין של הדאסטר, למרות שהן חזקות יותר, מציגות לרוב צריכת דלק דומה ואף מעט טובה יותר, סביב 14-15 ק"מ לליטר בממוצע, בזכות טכנולוגיית הטורבו המתקדמת יותר.

חווית נהיגה

  • MG ZS: נוחות היא מילת המפתח. הוא רך, סופג היטב את מהמורות הכביש ומציע נסיעה שקטה ונינוחה. הוא לא מתאים לנהיגה ספורטיבית, אלא יותר לשיוט רגוע. "הוא מרגיש כמו ענן", אמרה פעם נהגת שאוהבת רכות.
  • דאצ'יה דאסטר: כאן אנחנו מקבלים תחושה שונה לחלוטין. המתלים קשיחים יותר, ההיגוי ישיר יותר, והוא משדר תחושה של קשיחות ובטחון. הוא מרגיש יציב גם במהירויות גבוהות יותר, והיכולת שלו להתמודד עם שבילי עפר היא יתרון ענק למי שמרבה לטייל. הרעש מהכביש ומנוע עשוי להיות מורגש יותר, אבל זה חלק מהאופי המחוספס שלו.

למי מתאים? אם אתם מחפשים רכב שיהיה רך, שקט ונעים בעיקר בתוך העיר ובין ערים, ה-ZS יספק אתכם. אם אתם רוצים מנוע חזק יותר, יכולת שטח (גם אם קלה), ופחות מפחדים משיבושים, הדאסטר הוא מה שעדיף לכם.


אבזור, בטיחות ותמורה למחיר: להתפנק או לקבל את הבסיס החזק?

כאן נבדוק על מה ללכת בהיבט של הטכנולוגיה, הבטיחות ומה באמת מקבלים בתמורה למחיר.

אבזור

  • MG ZS: ידוע ביד רחבה באבזור הסטנדרטי. בגרסאות גבוהות יותר תמצאו מסך מולטימדיה גדול עם קישוריות, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור (סינטטי), מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית ואפילו גג פנורמי. הוא בהחלט מציע חבילה עשירה שמרגישה "משודרגת".
  • דאצ'יה דאסטר: כאן האבזור יותר בסיסי אך פונקציונלי. גם לדאסטר יש מסך מולטימדיה (לרוב קטן יותר), קישוריות בלוטות', ולעיתים גם מערכות כמו מצלמת רוורס. הוא פחות מנסה להרשים עם גימיקים, אלא מציע את כל מה שצריך ביום יום בלי תוספות מיותרות. בגרסאות הבסיס הוא יכול להרגיש די ספרטני.

בטיחות

  • MG ZS: הדגמים החדשים מגיעים עם חבילת בטיחות אקטיבית מרשימה הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. ציון הבטיחות שלו גבוה יחסית.
  • דאצ'יה דאסטר: גם הדאסטר משתפר מאוד בתחום הבטיחות עם השנים, אך לרוב הוא מציע פחות מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט לעומת ה-ZS. חשוב לבדוק את רמת האבזור הספציפית של הדגם שאתם בוחנים.

מרחב פנימי ותא מטען

  • MG ZS: מציע מרחב פנימי סביר לחמישה נוסעים ותא מטען בנפח של כ-448 ליטר. זה מספיק למשפחה קטנה וקניות שבועיות.
  • דאצ'יה דאסטר: כאן הדאסטר מצטיין. הוא מציע מרחב פנימי מרווח יותר, במיוחד מאחור, ותא מטען עצום בנפח של כ-478 ליטר (בגרסת 4X2, קצת פחות ב-4X4). הוא אלוף בפרקטיות, יכול לבלוע עגלות ילדים, ציוד טיולים וכל מה שתרצו. "הוא בולע הכל", אמרה אמא לילדים קטנים.

מחיר ותמורה

שני הרכבים נחשבים לתמורה טובה למחיר בקטגוריית הפנאי. ה-MG ZS לרוב יהיה יקר במעט בגרסאות המאובזרות, אבל הוא נותן תחושה עשירה יותר. הדאסטר, במחיר דומה או קצת פחות, מציע קשיחות, יכולות שטח (בגרסאות המתאימות) ופרקטיות מקסימלית. השוואה אמיתית צריכה לקחת בחשבון לא רק את מחיר הרכישה, אלא גם את עלויות התחזוקה, הביטוח וצריכת הדלק לטווח ארוך.


אז במה כדאי לבחור? סיכום והמלצות CarGuru!

הגענו לרגע האמת, בו אנחנו צריכים להכריע. זו לא תחרות של טוב ורע, אלא של התאמה. שני הרכבים מציעים חבילה משתלמת, אבל כל אחד פונה לקהל יעד שונה.

על מה ללכת? ה-MG ZS הוא בשבילכם אם:

  • אתם מחפשים רכב עם מראה מודרני, עיצוב מרשים ותחושה "יוקרתית" יחסית לתג המחיר.
  • נוחות נסיעה, שקט יחסי וספיגת מהמורות חשובים לכם ביום יום.
  • אתם מעריכים אבזור עשיר, מסכים גדולים ומערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
  • מרבית הנסיעות שלכם הן בעיר או בכבישים בינעירוניים סלולים, ללא ירידה לשטח.
  • אתם משפחה קטנה יותר או יחיד/זוג שמעדיף פינוק על פני יכולות שטח קיצוניות.

מה עדיף? הדאצ'יה דאסטר הוא הבחירה הנכונה אם:

  • אתם מחפשים רכב עם אופי מחוספס, עמיד ופרקטי במיוחד.
  • מרחב פנימי גדול, תא מטען עצום ויכולת הטענה של ציוד הם בראש סדר העדיפויות.
  • אתם נוהגים הרבה בדרכים משובשות, שבילי עפר, או פשוט אוהבים את השקט הנפשי שיש ברכב חסון.
  • אתם צריכים אופציה להנעה כפולה (4X4) עבור טיולים או תנאי דרך מאתגרים.
  • אתם מעדיפים פשטות תפעול, אמינות מוכחת ורכב שמצטיין בעבודה קשה.

בסופו של יום, ההשוואה הזו מסתכמת במה שחשוב לכם ביותר. ה-MG ZS הוא הפייבוריט של מי שמחפש סטייל, אבזור ונוחות עירונית במחיר אטרקטיבי. הדאצ'יה דאסטר הוא הגיבור של מי שצריך סוס עבודה נאמן, מרווח ויכולות מעבר לאספלט. הדרך הטובה ביותר להחליט על מה ללכת היא פשוט לקבוע נסיעות מבחן בשני הרכבים. רק כך תוכלו להרגיש בעצמכם במה כדאי לבחור ומה עדיף עבורכם. סעו בזהירות, ובחרו בחוכמה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *