Skip to content
דף הבית » קיה נירו EV או MG ZS EV

קיה נירו EV או MG ZS EV

אז הגיע הרגע הגדול. אתם חושבים לעבור לרכב חשמלי. ברוכים הבאים לעולם שקט יותר, נקי יותר (במיוחד בעיר) ועם הוצאות דלק שהופכות לזיכרון רחוק. אבל רגע, השוק מתחיל להיות עמוס באופציות. לפעמים זה מרגיש כמו לבחור ממתק בחנות ענקית. בין שלל הדגמים, שתי אופציות פופולריות קופצות לכם לראש. הן יושבות פחות או יותר באותה קטגוריה. מדברות לקהל יעד דומה. קיה נירו EV ומצד שני, ה-MG ZS EV. שתיהן מציעות פתרון חשמלי למשפחה או ליחידים שמחפשים רכב מוגבה יחסית. אבל איך מחליטים? על מה ללכת בסוף? בואו נעשה סדר. נצלול לעומק. השוואה מקיפה שתעזור לכם להבין במה כדאי לבחור. נראה מה עדיף עבורכם, בחיים האמיתיים, ביום יום.

טווח נסיעה: כמה רחוק תגיעו?

אחד הדברים הראשונים שקופצים לראש כשמדברים על רכב חשמלי זה הטווח. כמה קילומטרים אני יכול לנסוע עד שאצטרך לחפש מטען? זה פרמטר קריטי, במיוחד אם אתם גרים רחוק מהעבודה, או אוהבים לצאת לטיולי סוף שבוע. השוואה בין הנירו ל-ZS EV בנקודה הזאת היא קריטית.

קיה נירו EV: אלוף המרחק?

הנירו EV מגיעה בדרך כלל עם סוללה בקיבולת גדולה יחסית. הדגם הפופולרי בישראל מצויד בסוללה של 64.8 קוט"ש (אחרי עדכון הדגם, קודם היה 64 קוט"ש). הטווח המוצהר לפי תקן WLTP עומד על כ-460 ק"מ. זה נתון מרשים. בחיים האמיתיים, כמו בכל רכב חשמלי, הטווח משתנה בהתאם לסגנון הנהיגה שלכם, הטופוגרפיה, שימוש במיזוג או חימום, וטמפרטורת הסביבה. אבל לרוב, תוכלו לצפות לטווח ריאלי של 380-420 ק"מ בנהיגה משולבת. זה אומר שאתם יכולים לנסוע מתל אביב לחיפה ובחזרה בלי לחשוב יותר מדי על טעינה בדרך. או לצאת לטיול עם המשפחה לצפון או לדרום, ולהישאר רגועים.

MG ZS EV: הסוס העובד

ה-MG ZS EV מגיע עם שתי אופציות סוללה בדרך כלל. האחת בקיבולת 51 קוט"ש (טווח מוצהר כ-320 ק"מ WLTP) והשנייה בקיבולת גדולה יותר, 72 קוט"ש (טווח מוצהר כ-440 ק"מ WLTP). בחיים האמיתיים, גרסת ה-51 קוט"ש תיתן לכם טווח ריאלי של כ-250-280 ק"מ. גרסת ה-72 קוט"ש תיתן לכם כ-350-390 ק"מ. אם הנסיעות שלכם הן בעיקר בתוך העיר ולפרברים הקרובים, גרסת ה-51 קוט"ש יכולה להספיק בהחלט. אבל אם אתם נוסעים הרבה בין עירוני, גרסת ה-72 קוט"ש מתקרבת לטווח של הנירו EV, וזו השוואה חשובה.

מה עדיף מבחינת טווח נטו? הנירו EV בדגם הפופולרי עם סוללת ה-64.8 קוט"ש מציע בדרך כלל טווח מעט ארוך יותר מה-ZS EV עם סוללת ה-72 קוט"ש, והרבה יותר ארוך מגרסת ה-51 קוט"ש. אם טווח מקסימלי הוא בראש סדר העדיפויות שלכם, הנירו מקבל יתרון קל.

טעינה: כמה מהר תמלאו?

טווח זה רק חלק מהסיפור. כמה מהר תוכלו "לתדלק" את הרכב בחשמל זה עניין לא פחות חשוב. במיוחד בנסיעות ארוכות או כשצריך טעינה מהירה באמצע היום.

טעינה ביתית ועמדות AC

שני הרכבים תומכים בטעינת AC (הטעינה הרגילה בבית או בעמדות ציבוריות איטיות יותר). הנירו EV תומך בטעינה תלת-פאזית של עד 11 קילוואט. זה אומר שאם יש לכם חיבור תלת-פאזי בבית, טעינה מלאה לוקחת סביב 6-7 שעות. ה-MG ZS EV תומך גם הוא בדרך כלל בטעינה של עד 11 קילוואט. מבחינת טעינה ביתית איטית, אין יתרון מובהק לאף אחד מהם.

טעינת DC מהירה

כאן מתחילים ההבדלים. מהירות הטעינה המקסימלית בעמדות DC מהירות משפיעה מאוד על זמני ההמתנה בטיולים. הנירו EV (הדגם העדכני) תומך בטעינה מהירה בקצב מרשים יחסית של עד כ-80 קילוואט (לפעמים אפילו קצת יותר). זה אומר שאתם יכולים לטעון מ-10% ל-80% סוללה בתוך כ-45 דקות עד שעה, תלוי בעמדה ובתנאים. ה-MG ZS EV, במיוחד גרסת ה-51 קוט"ש, תומכת בקצב טעינה נמוך יותר, סביב 50-70 קילוואט. גרסת ה-72 קוט"ש תומכת בקצב גבוה יותר, שיכול להגיע לכ-92 קילוואט, מה שנותן לה יתרון מסוים על הנירו בנקודות טעינה מסוימות. אולם, הקצב הממוצע לאורך עקומת הטעינה חשוב יותר מהקצב המקסימלי. בפועל, זמן הטעינה מ-10% ל-80% יהיה די דומה בין הנירו ל-ZS EV עם סוללה גדולה, ויותר ארוך ב-ZS EV עם סוללה קטנה.

לסיכום נושא הטעינה: הנירו וה-ZS EV עם סוללה גדולה די דומים ביכולות טעינה מהירה, כשגרסת ה-ZS EV 72 קוט"ש אולי עם פוטנציאל קל לטעינה מהירה יותר בשיא. ה-ZS EV 51 קוט"ש מפגרת מאחור. אז אם אתם מתכננים הרבה נסיעות ארוכות וטעינות בדרך, שימו לב לנתונים האלה. זו נקודה חשובה בהשוואה.

ביצועים: מי עוקף את מי?

אוקיי, חשמל זה לא רק טווח וטעינה. זה גם כיף לנהוג. רכב חשמלי מציע לרוב תאוצה מיידית וחלקה. איך זה מרגיש מאחורי ההגה בשני הרכבים?

קיה נירו EV: זריז ומודרני

הנירו EV מצויד לרוב במנוע חשמלי שמפיק כ-204 כוחות סוס ומומנט מיידי ומרשים. זה אומר שהרכב מרגיש מאוד זריז בתאוצות מרמזור לרמזור או בעקיפות. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת סביב 7.8 שניות. זה לא רכב ספורט, אבל זה בהחלט מספיק בשביל להשתלב בתנועה בקלות, לעבור נתיב בביטחון או לצאת לעקיפה בבין עירוני. ההיגוי נוח, והנסיעה יחסית שקטה ונעימה.

MG ZS EV: מפתיע לטובה

ה-MG ZS EV מציע גם הוא ביצועים טובים. גרסת ה-51 קוט"ש מגיעה עם מנוע של כ-177 כ"ס, וגרסת ה-72 קוט"ש עם מנוע של כ-156 כ"ס. שימו לב – דווקא גרסת הסוללה הקטנה חזקה יותר בנתוני כ"ס, אבל נתוני המומנט דומים. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסת ה-51 קוט"ש היא סביב 8.6 שניות, ובגרסת ה-72 קוט"ש סביב 9.0 שניות. זה קצת פחות זריז מהנירו, אבל עדיין מספיק בהחלט לרוב הנהגים ולשימוש יומיומי. התחושה החשמלית המיידית קיימת גם כאן, והרכב מרגיש נעים לנהיגה בתוך העיר. בבין עירוני הוא קצת פחות נמרץ מהנירו בעקיפות, אבל עדיין עושה את העבודה.

בגזרת הביצועים נטו, הנירו EV עם ה-204 כ"ס שלו מציע יתרון קל בזריזות ובתאוצה. זו נקודה בהשוואה שכדאי לשים לב אליה אם אתם מחפשים רכב עם קצת יותר "פנצ'".

פנים הרכב ונוחות: סלון על גלגלים?

אנחנו מבלים לא מעט זמן בתוך הרכב. הנוחות, איכות החומרים, העיצוב והמרווח הפנימי חשובים מאוד לחוויית הנסיעה הכוללת. בואו נראה על מה ללכת מבחינת פנים הרכב.

קיה נירו EV: מודרני ומרווח

הנירו EV העדכני מציג תא נוסעים בעיצוב מודרני ונקי. יש לו מסך מולטימדיה גדול שמשתלב יפה עם לוח המחוונים הדיגיטלי. איכות החומרים טובה, ההנדסה ארגונומית ברובה. יש מרווח טוב לנוסעים מקדימה ומאחור, והרכב מרגיש מרווח יחסית לגודלו החיצוני. נוחות הנסיעה טובה, המתלים מכוילים לרוב לכיוון הנוחות, מה שמעניק בליעה טובה של מהמורות הכביש. המושבים נוחים לישיבה גם בנסיעות ארוכות.

MG ZS EV: פרקטי ומשודרג

ה-MG ZS EV בגרסתו העדכנית עבר גם הוא שדרוג בפנים. הוא מציג מסך מולטימדיה בגודל סביר ולוח מחוונים דיגיטלי. איכות החומרים סבירה, פחות פרימיום מהנירו בחלק מהמקומות, אבל עדיין נעימה לעין ולמגע. המרווח הפנימי טוב, הן מקדימה והן מאחור. הוא מרגיש מרווח ופרקטי. נוחות הנסיעה גם היא טובה, המתלים עושים עבודה סבירה בבליעת שיבושים. המושבים נוחים, במיוחד בנסיעות קצרות ובינוניות.

בהשוואה של פנים הרכב ונוחות, הנירו EV מרגיש קצת יותר מודרני ואיכותי בחומרים ובעיצוב הכללי. הוא גם מציע תחושת מרווח טובה ונוחות נסיעה מצוינת. ה-ZS EV פרקטי, מרווח מספיק ועושה את העבודה, אבל קצת פחות מלוטש מהנירו. אם אתם מחפשים תא נוסעים עם תחושת פרימיום קלה ונוחות מקסימלית, הנירו EV אולי עדיף.

פרקטיקה יומיומית: איך הם משתלבים בחיים שלכם?

רכב זה לא רק נהיגה. זה להכניס עגלת קניות לתא המטען, להסיע את הילדים לגן או לחוג, ולמצוא חניה בעיר. השוואה פרקטית חיונית.

שטח הטענה ותא מטען

תא המטען הוא מדד חשוב. ב-קיה נירו EV יש תא מטען בנפח של כ-475 ליטר. זה נפח מכובד מאוד לרכב חשמלי בקטגוריה, ומאפשר להכניס בקלות קניות שבועיות למשפחה, מזוודות לחופשה קצרה, או ציוד לספורט. יש גם תא קטן יותר (פרינק) מתחת למכסה המנוע הקדמי, שימושי לכבלי טעינה או תיק קטן.

ב-MG ZS EV תא המטען בנפח של כ-448 ליטר. קצת פחות מהנירו, אבל עדיין נפח שימושי מאוד. הוא יספיק לרוב הצרכים המשפחתיים. גם כאן, הפתח רחב ונוח להטענה. ב-ZS EV אין פרינק קדמי.

לסיכום נושא התא מטען, הנירו EV מציע נפח גדול יותר וגם פרינק שימושי. אם נפח הטענה הוא קריטי עבורכם, הנירו עם יתרון קל.

מרווח לנוסעים ופרקטיות פנימית

כפי שציינו קודם, שני הרכבים מציעים מרווח טוב לנוסעים. גם מבוגרים ישבו בנוחות יחסית מאחור בשני הרכבים, אם כי בשניהם שלושה מבוגרים מאחור יהיה קצת צפוף בנסיעה ארוכה. הכניסה והיציאה נוחות בשני הדגמים הודות לגובה הרכב היחסי. יש תאי אחסון שונים בפנים, מחזיקי כוסות, וחיבורי USB. הנירו מרגיש קצת יותר מרווח ואיכותי בפרטים הקטנים בתא הנוסעים.

תמרון וחניה

שני הרכבים הם רכבי קרוסאובר קומפקטיים. הם נוחים לתמרון בתוך העיר וקלים יחסית לחניה. לרוב הדגמים יש חיישני חניה, ולדגמים המאובזרים יותר מצלמות היקפיות או מצלמת רוורס טובה, מה שמקל עוד יותר על החניה. מבחינת ממדים וקלות תמרון, הם די דומים.

בסיכומו של דבר, הנירו EV מציע פרקטיות מעט טובה יותר בזכות תא המטען הגדול יותר והפרינק הקדמי. אבל ה-MG ZS EV גם הוא רכב פרקטי ושימושי מאוד ליום יום ולמשפחה. זו נקודה בהשוואה שבה תלוי במה כדאי לכם לבחור בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

טכנולוגיה ואבזור: גאדג'טים על גלגלים

רכבים חשמליים מגיעים לרוב עם חבילות אבזור וטכנולוגיה נרחבות. בואו נראה על מה ללכת בנקודה הזאת.

מערכות מולטימדיה וקישוריות

שני הרכבים מצוידים במערכות מולטימדיה מודרניות עם מסך מגע. הנירו EV מציע מסך גדול יותר וגרפיקה מודרנית יותר, ותמיכה מלאה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (בחיבור קווי, בדגם העדכני יש גם אלחוטי בחלק מהגרסאות). ה-MG ZS EV גם מציע קישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. המערכות בשני הרכבים קלות יחסית לתפעול. הנירו מרגיש קצת יותר אינטואיטיבי ומהיר.

אבזור נוחות

רמות האבזור בשני הרכבים מגוונות בהתאם לגרסה. בדרך כלל, ניתן למצוא אצל שניהם בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים מתכווננים חשמלית בחלק מהגרסאות, גג פנורמי (ב-ZS EV בגרסאות מסוימות), ועוד פינוקים. הנירו נוטה להציע אבזור עשיר יותר ברמות הגימור הגבוהות יותר, כולל פיצ'רים כמו מושבים מאווררים/מחוממים ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון.

בגזרת הטכנולוגיה והאבזור, הנירו EV מציג יתרון קל עם מערכת מולטימדיה טובה יותר (בדרך כלל) ואפשרויות אבזור יוקרתיות יותר בגרסאות המאובזרות. זו נקודה חשובה בהשוואה למי שהטכנולוגיה והפינוקים חשובים לו.

בטיחות: שקט נפשי

בטיחות היא כמובן פרמטר שלא מתפשרים עליו. שני הרכבים מגיעים עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות ואף זכו לדירוגים גבוהים במבחני ריסוק (לרוב 5 כוכבים ב-Euro NCAP).

מערכות בטיחות אקטיביות

שני הרכבים מציעים מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת, ועוד. לרוב, החבילות דומות למדי ברמות הגימור המקבילות. ההבדלים עשויים להיות בניואנסים, כמו פעולת המערכות או רמת ההתראה.

בגזרת הבטיחות, שני הרכבים מספקים רמה גבוהה מאוד. אין יתרון מובהק בהשוואה הזו, ושניהם נותנים שקט נפשי מבחינה זו. על מה ללכת מבחינת בטיחות? שניהם אופציות מצוינות.

מחיר ותמורה: על מה משלמים?

אי אפשר לעשות השוואה בלי לדבר על המחיר. רכבים חשמליים עדיין יקרים יותר לרכישה ראשונית מרכבי בנזין מקבילים, אבל ההוצאות השוטפות (טעינה מול דלק, טיפולים זולים יותר) לרוב מקזזות את ההבדל לאורך זמן. בואו נראה מה עדיף מבחינת עלות-תועלת.

עלות רכישה

ה-MG ZS EV, במיוחד בגרסת ה-51 קוט"ש, נחשב לאחד הרכבים החשמליים היותר נגישים בשוק מבחינת מחיר רכישה. גרסת ה-72 קוט"ש כבר מתקרבת יותר למחיר של הנירו EV. הנירו EV, במיוחד בגרסאות המאובזרות, יקר יותר לרכישה. זה הבדל משמעותי שמשפיע על ההחלטה במה כדאי לבחור, במיוחד אם התקציב מוגבל.

עלויות שוטפות ושווי שימוש

עלויות הטעינה זולות משמעותית מעלויות הדלק. עלויות הטיפולים ברכב חשמלי לרוב נמוכות יותר. שני הרכבים נהנים מהיתרונות האלה. שווי השימוש ברכב חשמלי צמוד יותר לשווי הרכב, מה שעשוי להשפיע על נהגי ליסינג או מי שמקבל רכב מהעבודה. בדרך כלל, הנירו EV נהנה משמירת ערך טובה יותר בשוק היד השנייה לעומת ה-MG ZS EV, אך זה נתון שיכול להשתנות.

בגזרת המחיר הראשוני, ה-MG ZS EV מציע יתרון מובהק בגרסת הכניסה שלו, ומציע תמורה טובה למחיר גם בגרסת הסוללה הגדולה. הנירו EV יקר יותר, אבל מציע תמורה טובה בכך שהוא מצטיין בטווח, ביצועים, איכות פנים ואבזור. במה כדאי לבחור תלוי מאוד בתקציב שלכם ובמה אתם מקבלים בתמורה. אם המחיר הוא השיקול המרכזי, ה-MG ZS EV עדיף.

חווית נסיעה: איך מרגיש מאחורי ההגה?

לסיכום, איך מרגיש לנהוג בכל אחד מהם, ביום יום ובנסיעות ארוכות?

קיה נירו EV

הנירו EV מציע חווית נסיעה מלוטשת, שקטה ונעימה מאוד. הוא זריז ומגיב היטב ללחיצה על דוושת התאוצה. המתלים מכוילים לנוחות, והוא בולע מהמורות בצורה טובה. הבידוד מרעשי כביש ורוח טוב. זה רכב שנוח מאוד לנהוג בו בתוך העיר וגם בנסיעות ארוכות. הוא מרגיש יציב ובטוח. התחושה הכללית היא של רכב מודרני, נוח ויעיל.

MG ZS EV

ה-MG ZS EV גם הוא מציע חווית נסיעה חשמלית טיפוסית – שקטה ברובה ועם תאוצה מיידית (אפילו אם קצת פחות נמרצת מהנירו). נוחות הנסיעה טובה, והוא מתמודד היטב עם כבישים עירוניים. בנסיעה מהירה יותר הבידוד מרעשים פחות טוב מבנירו, והוא מרגיש קצת פחות "שתול" על הכביש. אבל בסך הכל, זו חוויה נעימה וקלה לנהיגה, במיוחד עבור מי שבא מרכב בנזין רגיל.

בהשוואה של חווית נסיעה כוללת, הנירו EV מרגיש קצת יותר איכותי, מלוטש ונעים לנהיגה, במיוחד בבידוד רעשים ובתחושת היציבות בכביש המהיר. ה-MG ZS EV מציע חוויה טובה ונוחה, אבל קצת פחות מעודנת.


אז, על מה ללכת? הדילמה הגדולה!

עשינו השוואה מקיפה בין שני הרכבים הפופולריים האלה. עכשיו מגיעה שאלת מיליון השקלים (או פחות): במה כדאי לבחור? מה עדיף? ובכן, כמו תמיד, זה תלוי בכם ובצרכים שלכם.

  • אם התקציב הוא הגורם המכריע, ואתם מחפשים את הכניסה הזולה ביותר לעולם הרכב החשמלי, או תמורה מקסימלית למחיר בגרסאות המאובזרות יותר, ה-MG ZS EV (במיוחד בגרסת ה-51 קוט"ש, או ה-72 קוט"ש אם טווח חשוב יותר) יכול להיות עדיף עבורכם. הוא מציע חבילה פרקטית, טווח מספיק לרוב הנהגים, ובטיחות גבוהה במחיר נגיש יותר.
  • אם טווח נסיעה ארוך במיוחד, ביצועים זריזים יותר, איכות תא נוסעים גבוהה יותר וחווית נסיעה מלוטשת יותר חשובים לכם, ואתם מוכנים לשלם על זה יותר, ה-קיה נירו EV הוא כנראה הבחירה העדיפה. הוא מצטיין ברוב הפרמטרים החשובים ומרגיש כמו צעד קדימה מבחינת איכות כוללת.

בשורה התחתונה, שניהם רכבים חשמליים טובים מאוד שמציעים פתרון יעיל ופרקטי לרוב האנשים. ה-MG ZS EV הוא אופציה מצוינת למי שמחפש תמורה גבוהה למחיר ורכב חשמלי שימושי. הנירו EV הוא אופציה פרימיומית יותר באותה קטגוריה, עם יתרונות בטווח, ביצועים ואיכות כללית. עשו רשימה של סדרי העדיפויות שלכם – טווח? מחיר? אבזור? ביצועים? ועל בסיסה החליטו על מה ללכת. הכי חשוב, אם אפשר, תנסו את שני הרכבים בנסיעת מבחן. אין כמו להרגיש את הרכב בעצמכם כדי להבין מה עדיף עבורכם אישית. בהצלחה בבחירה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *