Skip to content
דף הבית » פיג'ו 107 תקלות – גלו את הבעיות הנפוצות שכולם שוכחים

פיג'ו 107 תקלות – גלו את הבעיות הנפוצות שכולם שוכחים

אהלן חברים, אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם קצת כמוני – סקרנים, מחפשים את האמת מאחורי הברק, ואולי גם מחזיקים ביד את המפתחות של פיג'ו 107 (או שוקלים בחיוב לאמץ אחת). אז תרשו לי לומר לכם, אתם הולכים לקבל כאן את כל מה שצריך לדעת, בלי בולשיט, בלי חפירות מיותרות, ובעיקר – בלי להשאיר אתכם עם תחושה שאתם צריכים לחפש עוד בגוגל. אנחנו צוללים עמוק לעולם הקטן, אבל מלא האופי, של ה-107, ובסוף המאמר הזה, אתם תהיו מומחים קטנים בעצמכם. תדעו בדיוק איך לתת למכונית הזו את החיים הטובים ביותר, איך לצפות את מה שמגיע, ואיך לחייך כל הדרך למוסך (וגם בחזרה). תתכוננו, כי אתם עומדים לקבל כאן ידע ששווה זהב, ובסוף גם תבינו למה ה-107 היא בעצם חברה נהדרת – עם כמה הפתעות קטנות ומשעשעות.

פיג'ו 107: פצצת אנרגיה עירונית, או שאולי יש כאן כמה דברים שצריך לדעת?

המחול הקליל של המצמד: למה הוא כל כך אוהב תשומת לב?

בואו נדבר על המצמד. אוי, המצמד של ה-107. הוא כמו בן אדם עם אישיות דרמטית, אוהב להיות במרכז העניינים. ברוב המקרים, זו לא תקלה אלא אופי. ה-107 נולדה להיות מכונית עירונית קלילה, ובעיר, כידוע, יש הרבה עצירות, זינוקים, פקקים – ובקיצור, המצמד עובד קשה. כשהמצמד מתחיל להרגיש קצת "עייף", אתם תרגישו את זה. הדוושה תתחיל להיות קצת יותר קשה, ואולי תריחו ריח עדין של שרוף כשאתם מנסים לזנק בעלייה.

3 סימנים שהמצמד שלכם אומר "שלום, מה נשמע?"

  • הילוכים שלא נכנסים חלק: אם אתם מרגישים שאתם צריכים להתאמץ כדי להכניס הילוכים, או שהם פשוט "קופצים" החוצה, זה סימן.
  • החלקת מצמד: נותנים גז, והסל"ד עולה, אבל האוטו לא מאיץ בהתאמה? זה מצמד שמחליק, והוא זועק לעזרה.
  • דוושה קשה או רכה מדי: שינוי פתאומי בתחושה של דוושת המצמד, קשה או רכה באופן חריג, הוא בהחלט סימן.

זה לא סוף העולם, כן? זה פשוט חלק מהחיים עם מכונית עירונית תוססת. טיפול נכון וערנות לסימנים יאפשרו לכם להאריך את חיי המצמד באופן משמעותי. זכרו, נהיגה חלקה ומינימום החלקה מיותרת על המצמד, יחזירו לכם בכיף.

ש: האם זה אומר שה-107 לא מתאימה לנסיעות מחוץ לעיר?
ת: ממש לא! ה-107 יכולה בהחלט לנסוע מחוץ לעיר, אבל היא תרגיש בבית יותר בסביבה עירונית. כשמדובר במצמד, השימוש בו מחוץ לעיר פחות אינטנסיבי, ולכן הוא עשוי להחזיק זמן רב יותר בנהיגה בינעירונית.

מערכת הקירור: לשמור על הדופק הנכון בחום הישראלי

הקיץ הישראלי, כידוע, אוהב לבחון את גבולות הסיבולת של כולנו, ובמיוחד של מערכות קירור ברכבים. ה-107, כמו רכבים קטנים רבים, עשויה להיות רגישה יותר לעניין הזה, אם לא מקפידים על טיפול נכון. משאבת המים והטרמוסטט הם החברים הטובים ביותר של המנוע שלכם, והם צריכים יחס חם (או קר, במקרה הזה).

מהם הקאצ'ים הקטנים של מערכת הקירור ב-107?

  • משאבת מים: עם הזמן, משאבת המים יכולה להתחיל "לזייף". לפעמים זה יתבטא בנזילות קטנות (סימן שהגיע הזמן לבדוק), ולפעמים פשוט ביעילות נמוכה של קירור.
  • טרמוסטט: הרכיב הקטן הזה הוא השוער של הנוזל במערכת. אם הוא נתקע במצב פתוח או סגור, טמפרטורת המנוע יכולה לטפס או לא להגיע לטמפרטורת עבודה אופטימלית, מה שפוגע ביעילות.
  • צינורות גומי: הם מתייבשים, נסדקים, ועלולים לגרום לנזילות. בדיקה ויזואלית פשוטה מדי פעם יכולה למנוע כאב ראש גדול.

השורה התחתונה כאן היא פשוטה: הקפידו על נוזל קירור איכותי, על בדיקות תקופתיות, ואם אתם רואים שהמחוג מתחיל לטפס או שאתם מאבדים נוזל – אל תתלבטו, גשו מיד לבדיקה. זו השקעה קטנה שמצילה את המנוע שלכם מצרות גדולות.

ש: איך אדע אם המנוע שלי מתחמם יותר מדי?
ת: הסימן הברור ביותר הוא שמחוג הטמפרטורה בלוח השעונים מטפס מעל הרגיל, או נורת אזהרה נדלקת. סימנים נוספים יכולים להיות ריח מתוק מהרכב (נוזל קירור נשרף), או קיטור שיוצא מתחת למכסה המנוע.

השקט שאחרי הסערה: איך לשמור על מערכת הפליטה במיטבה?

ה-107 היא מכונית קטנה וחמודה, אבל היא עדיין משמיעה קול. מערכת הפליטה שלה, כמו בכל רכב, נתונה לבלאי טבעי. חלודה, מכות תחתונות (היי, מדרכות!), ופשוט זקנה יכולות לגרום לדליפות ורעשים. מערכת פליטה תקינה לא רק שקטה יותר, אלא גם תורמת לצריכת דלק טובה יותר ולביצועים אופטימליים.

הסימפוניה הלא רצויה: מתי לדעת שמערכת הפליטה זקוקה לטיפול?

  • רעש מוגבר: זה הסימן הברור ביותר. המנוע נשמע פתאום רועש יותר, כאילו יש חור בצינור? כנראה שיש.
  • ריח של גזים בתא הנוסעים: זה מצב שדורש טיפול מיידי! גזי פליטה רעילים, ואסור שהם יכנסו לתא הנוסעים.
  • ירידה בביצועים או עלייה בצריכת הדלק: אמנם לא תמיד קשור ישירות לפליטה, אבל מערכת סתומה או דולפת יכולה בהחלט להשפיע.

בדיקה ויזואלית מדי פעם, במיוחד אחרי מכה מתחת לרכב, יכולה לחסוך לכם הרבה כסף וגם לשמור על השכנים שלכם מרוצים. החלפת חלקים במערכת הפליטה, כמו ממיר קטליטי, יכולה להיות יקרה, אבל החלפת צינור או אטם דולף היא בדרך כלל עניין פשוט וזול.

ש: האם חור קטן במערכת הפליטה הוא עניין רציני?
ת: כן. גם חור קטן יכול לגרום לרעש מטריד, לפליטת מזהמים מוגברת, ובמקרים מסוימים אפילו לסיכון בריאותי אם גזים חודרים לתא הנוסעים. עדיף לטפל מיד.

הכוח שבידיים: הסיפור הלא ייאמן על הגה הכוח החשמלי

הגה הכוח החשמלי ב-107 הוא אחד היתרונות הבולטים שלה בעיר. קל לתמרן, קל לחנות, פשוט תענוג. אבל כמו כל מערכת חשמלית, גם כאן יש לפעמים אי הבנות קטנות. רוב "התקלות" כאן הן לא באמת תקלות, אלא יותר עניין של מגעים, חיישנים או סוללה חלשה.

כשלהגה יש יום רע: 2 דברים שכדאי לבדוק

  • תחושה משונה בהגה: הוא פתאום מרגיש כבד, או שיש לו "נקודה מתה" שבה הוא לא מגיב כמו שצריך?
  • נורת אזהרה בלוח השעונים: נורת EPS (Electric Power Steering) שנדלקת היא תמרור אזהרה ברור.

לרוב, ניתוק מצבר לכמה דקות וחיבורו מחדש (פעולה שנקראת Reset) יכול לפתור בעיות זמניות הקשורות למחשב הרכב ולחיישנים. אם הבעיה ממשיכה, ייתכן שזה קשור למנוע ההגה החשמלי עצמו, לחיישן מומנט, או אפילו למצב המצבר הכללי של הרכב. תמיד כדאי להתחיל עם בדיקה פשוטה ורק אחר כך לעבור לדברים מורכבים יותר.

ש: האם אני יכול לנהוג עם תקלה בהגה כוח?
ת: טכנית, כן, אבל זה לא מומלץ. ההגה יהיה קשה מאוד, מה שיקשה על השליטה ברכב ועלול להיות מסוכן, במיוחד במהירויות נמוכות או בחנייה. עדיף לגשת לטיפול מיידי.

היופי שבפרטים הקטנים: אטמים, נזילות ואיך נשארים יבשים

ה-107, כמו רכבים קטנים רבים, עשויה לגלות פגיעות קלה למים ואבק אם האטמים שלה מתייבשים או נסדקים. זה לא עניין שכיח, אבל חשוב להיות מודעים אליו. דלתות אחוריות, במיוחד, נוטות לסבול מכניסת מים עדינה לאורך זמן, בגלל מבנה אטמי החלונות שלהן. זה לא פוגע במכניקה, אבל זה פשוט לא כיף.

מתי המים נכנסים למסיבה? 3 סימנים שצריך לשים לב אליהם

  • רטיבות בשטיחונים: אחרי גשם, או אחרי שטיפה, אתם מגלים רטיבות על השטיחונים? זהו הסימן הברור.
  • ריח עובש בתא הנוסעים: מים עומדים יוצרים ריח לא נעים, ולעיתים גם עובש, שזה כבר עניין בריאותי.
  • משקעים על החלונות הפנימיים: לחות גבוהה בתא הנוסעים יכולה לגרום לאדים על השמשות, גם כשהרכב עומד.

הפתרון? בדיקה תקופתית של אטמי הגומי סביב הדלתות והחלונות. אם אתם רואים סדקים או יובש, ניתן לטפל בהם עם חומרי איטום מיוחדים או פשוט להחליף את האטמים. זו השקעה קטנה שיכולה לשמור על הפנים של ה-107 שלכם נעים ויבש.

ש: איך אוכל למנוע כניסת מים?
ת: בנוסף לבדיקת האטמים והחלפתם במידת הצורך, ניתן למרוח סיליקון ייעודי לאטמים כדי לשמור על גמישותם ולאטום סדקים קטנים. ודאו גם שהנקזים בדלתות נקיים ואינם סתומים.

חשמל, קסם, ואולי גם קצת ניסים: הקפריזות האלקטרוניות

בעולם המודרני, כל רכב הוא מחשב על גלגלים, וה-107 אינה יוצאת דופן. המערכות החשמליות שלה אמינות ברובן, אבל לפעמים, כמו כל מערכת מתוחכמת, היא יכולה להראות לנו את הצד המשעשע שלה. זה יכול להיות משהו קטן כמו חלון חשמלי שמחליט לא לשתף פעולה מדי פעם, או נורה שנדלקת ונכבית.

הסיפורים המוזרים של החשמל: 2 דברים שכדאי לזכור

  • החלונות החשמליים: לפעמים הם מתנהגים מוזר, עולים לאט או לא מגיבים בפעם הראשונה. לרוב, זה עניין של מנגנון שמתיישן או חיווט רופף.
  • חיישנים ונורות: נורת כרית אוויר שנדלקת לרגע, או נורת ABS שמהבהבת, יכולות להיות תוצאה של מגע רופף או חיישן שקצת "התבלבל".

רוב הבעיות החשמליות הקטנות ניתנות לפתרון בקלות יחסית. בדיקה של המצבר וחיבוריו, בדיקת נתיכים (פיוזים), ולפעמים אפילו ניתוק וחיבור מחדש של המצבר (ריסט למחשב הרכב) יכולים לעשות פלאים. רק זכרו, אם משהו נראה לכם מוזר, כדאי לבדוק אותו.

ש: האם בעיות חשמל קטנות יכולות להפוך למשהו גדול?
ת: לעיתים רחוקות. בדרך כלל, בעיות חשמל קטנות נשארות כאלה. אבל אם יש לכם ספק לגבי נורת אזהרה שנדלקת, עדיף תמיד להתייעץ עם חשמלאי רכב או מוסך מורשה.

הפנינה הנסתרת: בלאי הגומיות והמתלים האחוריים

המתלים האחוריים ב-107 הם פשוטים ויעילים, מתאימים לרכב קטן. אבל כמו בכל רכב, גם כאן יש רכיבים שמתבלים עם הזמן. גומיות המתלים (בושינגים) והמוטות המייצבים נושאים בעומס לאורך השנים, וכשהם מתעייפים, אתם תרגישו את זה. זה יתבטא בדרך כלל ברעשים קטנים, או בתחושת חוסר יציבות קלה מאחור.

האם ה-107 שלכם רוקדת כשאתם לא מסתכלים? 3 רמזים

  • רעשים מהחלק האחורי: בעיקר מעל במפרים, בורות, או משטחים לא אחידים. קאקים, חריקות, או דפיקות קלות.
  • תחושת "ריחוף" או חוסר יציבות: בעיקר בפניות, או במהירויות גבוהות יותר.
  • בלאי צמיגים לא אחיד מאחור: כיוון פרונט לקוי (שיכול להיגרם מגומיות שחוקות) עלול לגרום לבלאי לא אחיד.

טיפול בזמן ברכיבי מתלה שחוקים לא רק משפר את נוחות הנסיעה, אלא גם שומר על בטיחות הרכב. החלפת גומיות מתלים היא בדרך כלל פעולה לא יקרה מדי, שיכולה להחזיר את ה-107 שלכם להרגיש יציבה ושקטה כמו ביום שהיא יצאה מהמפעל.

ש: האם זה מסוכן לנהוג עם גומיות מתלים שחוקות?
ת: בטווח הקצר, לא מדובר בסכנה מיידית, אבל עם הזמן זה יכול להשפיע על יציבות הרכב, במיוחד בפניות ובלימות חירום, וגם להחמיר את הבלאי ברכיבים אחרים. עדיף לטפל בזה.

פיג'ו 107: היא יותר מחברה טובה, היא חברה נאמנה

אז כמו שראינו, הפיג'ו 107 היא מכונית קטנה, חמודה ויעילה, עם כמה "גחמות" אופייניות משלה. אבל בואו נהיה כנים – אין רכב מושלם, וכל רכב, גם היקרים והמפוארים ביותר, מגיע עם סט משלו של דברים שצריך לדעת ולטפל בהם. ה-107, עם כל ה"הפתעות" הקטנות שלה, היא עדיין בחירה מצוינת למי שמחפש רכב עירוני חסכוני, קל לתמרון, ועם המון אופי.

המפתח לאושר עם ה-107 הוא ידע ותשומת לב. אם אתם מודעים לדברים שצריך לבדוק, מקפידים על טיפולים בזמן, ופועלים לפי הסימנים שהיא שולחת לכם, אתם תגלו שהיא לא רק חברה טובה, אלא חברה נאמנה שתשרת אתכם שנים רבות בכיף. אז קדימה, צאו לדרך, תיהנו מהנסיעה, ותנו לפיג'ו 107 שלכם את כל האהבה שהיא ראויה לה. היא תחזיר לכם עיר מלאה בהרפתקאות קטנות, בלי לפשוט את הרגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *