Skip to content
דף הבית » סקירה מקצועית על טויוטה קורולה 2017 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

סקירה מקצועית על טויוטה קורולה 2017 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לעוד סקירה מקיפה ומרתקת בפורטל הרכב המוביל של ישראל.
היום אנחנו צוללים עמוק אל עולמה של אחת המכוניות הפופולריות והנמכרות ביותר בהיסטוריה.
רכב שמככב כבר עשרות שנים בכבישי ישראל ומהווה סמל לאמינות, פרקטיות ושקט נפשי: הטויוטה קורולה 2017.
הקורולה, שמוכרת גם בשמה הלועזי Toyota Corolla, היא הרבה יותר מסתם עוד מכונית משפחתית.
היא תופעת טבע מוטורית, עם מיליוני יחידות שנמכרו ברחבי העולם מאז השקת הדור הראשון אי שם ב-1966.
הדגם הספציפי שאנחנו בוחנים היום, שנת ייצור 2017, שייך לדור ה-11 של הקורולה (E170), שעבר מתיחת פנים רעננה שהעניקה לו מראה מודרני יותר.
בשוק הישראלי, הטויוטה קורולה נחשבת ל"מלכת הכביש" בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות.
היא אבן יסוד של ציי רכב ומועדפת על משפחות ויחידים כאחד.
המוניטין שלה כ"עגלה של המדינה" נבנה על בסיס שנים ארוכות של עבודה קשה, אמינות בלתי מתפשרת ועלויות אחזקה סבירות.

בשוק הרכב המשומש של אפריל 2025, הטויוטה קורולה 2017 נותרה בחירה אטרקטיבית במיוחד.
היא מציעה שילוב מנצח של ערך גבוה, ביצועים מספקים ושימושיות יומיומית.
היא מתמודדת בקטגוריה צפופה עם מתחרות חזקות כמו המאזדה 3 (Mazda 3), יונדאי i30 (Hyundai i30), קיה סראטו (Kia Cerato), הונדה סיוויק (Honda Civic) ואף סקודה אוקטביה (Skoda Octavia).
אך בניגוד לחלק ממתחרותיה, הקורולה שומרת על יתרון מובהק בכל הקשור לשקט נפשי ושמירת ערך.
היא פונה בעיקר לקהל יעד שמחפש פתרון תחבורה הגיוני, יעיל וחסכוני.
אלה יכולים להיות זוגות צעירים, משפחות בתחילת דרכן, נהגים ותיקים שמעדיפים נוחות ואמינות על פני ריגושים, וגם מי שרוכש רכב שני בבית.

סקירה זו תצלול לכל פרט ופרט של הקורולה 2017.
נבחן את העיצוב שלה, הן החיצוני והן הפנימי, נדבר על איכות החומרים והמרווח בתא הנוסעים.
נעמיק במערכות הטכנולוגיה, האבזור והמולטימדיה שהוצעו בדגם.
לאחר מכן, נגיע ללב העניין: הביצועים, יחידת ההנעה ונתוני צריכת דלק האמיתיים.
נפרט על חווית הנהיגה והתנהגות הכביש, לצד סקירה מקיפה של מערכות הבטיחות והעזר לנהג.
כמובן, לא נשכח את ההיבטים הכלכליים: המחיר, רמות הגימור המקובלות במחירון המשומש והאחריות.
נסכם עם יתרונות וחסרונות ברורים, בהשוואה למתחרות ופסק דין סופי שיענה על השאלה: האם כדאי לקנות טויוטה קורולה 2017 היום?
בואו נצא לדרך!

II. עיצוב חיצוני: שמרנות עם נגיעות רענון

מראה כללי ופילוסופיה עיצובית

הטויוטה קורולה 2017, לאחר מתיחת הפנים שעברה, מציגה מראה שהצליח לרענן במעט את העיצוב השמרני שאפיין את הדור ה-11 בתחילת דרכו.
הפילוסופיה העיצובית נשארה נאמנה למה שהקורולה תמיד ייצגה: פשטות, פרקטיות ואסתטיקה שאינה נועזת מדי, אך גם אינה משעממת.
היא לא מכוונת להיות הכוכבת של תערוכת הרכב.
היא מכוונת להיות הרכב שמשתלב בנוף, שאינו מעורר מחלוקת.
זהו עיצוב שמדבר למגוון רחב של קונים, ללא קשר לגיל או לטעם ספציפי.
היא נראית סולידית, בוגרת, ומשדרת תחושת אמינות כבר במבט ראשון.

אלמנטים עיצוביים ספציפיים

החזית היא זו שקיבלה את מירב תשומת הלב במתיחת הפנים של 2017.
הגריל הקדמי עוצב מחדש עם פס כרום דומיננטי המחבר בין הפנסים, המשתלב היטב עם סמלה של טויוטה במרכז.
הוא נותן תחושה של רוחב ונוכחות.
הפנסים הקדמיים הפכו צרים ומלוכסנים יותר, וכללו יחידות תאורת יום בטכנולוגיית LED (בדגמים מסוימים), שהוסיפו נופך מודרני וייחודיות למראה הרכב, במיוחד בשעות היום.
פנסי הערפל שולבו בצורה אלגנטית בתוך כונסי אוויר מדומה, והשלימו מראה קדמי מהודק ונקי.
הפגוש עוצב גם הוא מחדש והעניק מראה מעט ספורטיבי יותר מזה של הדגם שלפני מתיחת הפנים.

מבט מהצד חושף צללית קלאסית של סדאן משפחתית.
קווי המתאר נקיים וזורמים.
קו מותניים המטפס קלות כלפי מעלה בחלק האחורי.
בתי הגלגלים מעוגלים ומכילים חישוקים בגדלי 15 או 16 אינץ', לרוב מסגסוגת קלה.
עיצוב החישוקים נעים לעין ומשלים את המראה הכללי של הרכב, ללא דרמות מיותרות.
החלק האחורי של הקורולה ממשיך את הקו המודרני עם פנסים צרים ואלגנטיים המשתרעים גם לדלת תא המטען, ומחוברים לעיתים קרובות בפס כרום דק.
הפגוש האחורי עוצב מחדש באופן עדין, והעניק לרכב תחושה של רוחב ויציבות.
אין כאן ספוילרים או אלמנטים קיצוניים; הכל מכוון לתחושה של יוקרה עדינה ופרקטיות.

נוכחות כביש ומידות

הקורולה 2017 אינה רכב ענק, אך היא גם אינה קטנה.
מידותיה הפיזיות (אורך של כ-4.62 מטר, רוחב של כ-1.77 מטר וגובה של כ-1.46 מטר) מציבות אותה במרכז קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות.
היא נראית יציבה ובעלת נוכחות כביש סולידית.
היא משתלבת בקלות בסביבה האורבנית הצפופה בישראל, ובה בעת מרגישה בטוחה ורחבה מספיק בנסיעות בינעירוניות.
בהשוואה לדגמי קורולה קודמים, היא נראית מודרנית ועדכנית יותר, אך שומרת על הDNA המוכר והאהוב.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: פרקטיות לפני הכל

אווירה כללית וקונספט עיצובי

כניסה לתא הנוסעים של הטויוטה קורולה 2017 חושפת אווירה של פרקטיות ופונקציונליות.
הקונספט העיצובי כאן אינו מורכב או חדשני.
הוא מתמקד בנוחות שימוש ובקלות תפעול.
הכל נמצא במקום הגיוני ונגיש.
העיצוב נקי יחסית, עם קווים אופקיים רחבים שנועדו ליצור תחושה של מרחב.
הדגש הוא על עמידות ואמינות לאורך זמן, ולא על יוקרה נוצצת.
זהו חלל שמזמין ישיבה ממושכת ואינו מנסה להרשים באלמנטים עיצוביים צעקניים.

איכות חומרים והרכבה

בכל הנוגע לאיכות החומרים, הקורולה 2017 מציעה שילוב אופייני לקטגוריה.
חלקו העליון של הדשבורד לרוב עשוי מחומר רך ונעים למגע.
זה מעניק תחושה מסוימת של איכות.
לעומת זאת, רוב שאר חלקי תא הנוסעים, כמו פאנלי הדלתות התחתונים, הקונסולה המרכזית וחלקי הפלסטיק השונים, עשויים מפלסטיק קשיח.
הפלסטיק הזה אמנם פחות יוקרתי למגע, אך הוא ידוע בעמידותו הגבוהה בפני שריטות ובלאי.
זה יתרון משמעותי ברכב משפחתי.
איכות ההרכבה, לעומת זאת, מצוינת.
הכל מורכב היטב, אין קרקושים או רעשים לא רצויים, גם לאחר שנים רבות של שימוש אינטנסיבי.
זהו אחד היתרונות הבולטים של טויוטה.

הנדסת אנוש, נוחות מושבים וראות

הנדסת האנוש בקורולה היא נקודת חוזק מרכזית.
הפקדים ממוקמים בצורה אינטואיטיבית וקלה לתפעול.
מערכת המולטימדיה נגישה.
כפתורי בקרת האקלים ברורים.
הכל מתופעל בקלות גם תוך כדי נהיגה.
הראות החוצה טובה מאוד לכל הכיוונים, מה שמקל על תמרונים בעיר ומשפר את תחושת הביטחון.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים היטב בגב ובצדדים, גם בנסיעות ארוכות.
ניתן לכוונן אותם במגוון מצבים.
המושבים האחוריים מציעים נוחות סבירה.
הם מתוכננים לשלושה נוסעים, אם כי שני מבוגרים ייהנו ממרחב גדול יותר.

מרווח בתא הנוסעים ונפח תא המטען

אחד היתרונות הגדולים של הקורולה 2017 הוא המרווח בתא הנוסעים, במיוחד בשורת המושבים השנייה.
הקורולה ידועה במרווח רגליים נדיב במיוחד מאחור, שמאפשר גם למבוגרים גבוהים לשבת בנוחות לאורך זמן.
גם מרווח הראש והכתפיים טוב מאוד, ומספק תחושה אוורירית ונעימה.
הקורולה היא בהחלט בחירה מצוינת למשפחות עם ילדים, גם כאלה שמשתמשים בכיסאות בטיחות גדולים.

נפח תא המטען בדגם הסדאן עומד על כ-452 ליטרים, נתון סביר בהחלט לקטגוריה.
הוא רחב ועמוק יחסית, ומאפשר הטענה נוחה של עגלות ילדים, קניות או ציוד לטיולים.
סף ההטענה סביר.
צורתו של תא המטען שימושית מאוד ואינה מכילה בליטות או זוויות חדות שמפריעות לניצול המרחב.
קיימות לרוב גם טבעות עיגון.
מתחת לרצפת תא המטען תמצאו לרוב גלגל חלופי בגודל מלא או גלגל חירום.
פתרונות אחסון נוספים בתא הנוסעים כוללים תאי אחסון בדלתות, תא כפפות גדול וקונסולה מרכזית עם משענת יד ותא אחסון נוסף.
הכל פונקציונלי ושימושי.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: פשטות ויעילות

מערכת מולטימדיה מרכזית

מערכת המולטימדיה בקורולה 2017 היא מערכת ה-Toyota Touch 2.
היא כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' (ברמות גימור מסוימות, לרוב החל מרמת גימור Sol ומעלה).
איכות התצוגה סבירה, אך אינה חדה כמו במסכים מודרניים יותר.
מהירות התגובה למגע סבירה אף היא.
מבנה התפריטים פשוט וקל להבנה, אך מעט מיושן בהשוואה למערכות עכשוויות.
מערכת ההפעלה היא קניינית של טויוטה.
היא אינה מציעה תמיכה מובנית ב-Apple CarPlay או Android Auto.
עם זאת, קיימים בשוק המשומש רכבים שבעליהם התקינו מערכות אנדרואיד משודרגות התומכות ביכולות אלו, או שקיימת אפשרות לשדרוג חיצוני.
קישוריות Bluetooth לטלפון נייד ולניגון מוזיקה קיימת כסטנדרט, וכך גם חיבורי USB ו-AUX.
איכות העוזר הקולי (אם קיים) בסיסית ופחות מתוחכמת מזו שבמכוניות חדשות.

לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוחות

לוח המחוונים בטויוטה קורולה 2017 משלב בין אנלוגי לדיגיטלי.
מד המהירות ומד הסל"ד הם לרוב אנלוגיים, וביניהם ממוקם מסך מידע קטן יותר (לרוב בגודל 4.2 אינץ') המציג נתונים חיוניים כמו צריכת דלק, טווח נסיעה, נתוני נסיעה ועוד.
אפשרויות התאמה אישית של תצוגה מוגבלות.
הוא פשוט, קריא ושימושי, אך רחוק מלהיות לוח מחוונים דיגיטלי מלא כמו בדגמים חדשים יותר.

אבזור הנוחות משתנה כמובן בין רמות הגימור השונות.
רמות הגימור הנפוצות בישראל הן Luna, Sol ו-Sense.
ברמת גימור Luna, שהיא הבסיסית, נמצא לרוב בקרת אקלים ידנית, חלונות חשמל ונעילה מרכזית.
רמות הגימור Sol ו-Sense הוסיפו אבזור משמעותי יותר.
לדוגמה, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח (Smart Key), חיישני גשם ותאורה, מראות צד מתקפלות חשמלית, ולעיתים גם גג שמש (לא פנורמי).
חימום אוורור מושבים או HUD (תצוגה עילית) לא הוצעו בדגם זה.
טויוטה התמקדה באבזור פרקטי ויעיל, ללא גימיקים מיותרים.

מערכת שמע וטכנולוגיות ייחודיות

מערכת השמע הסטנדרטית בקורולה 2017 מציעה איכות צליל סבירה בהחלט לשימוש יומיומי.
היא מגיעה עם 4 או 6 רמקולים, תלוי ברמת גימור.
אל תצפו לחווית אודיו ברמת אודיופיל, אבל היא מספקת בהחלט להאזנה למוזיקה או לחדשות.
לא הוצעה מערכת שמע משודרגת מבית יצרן יוקרתי.
בכל הנוגע לטכנולוגיות ייחודיות לדגם, הקורולה התמקדה באמינות מוכחת ולא בחידושים פורצי דרך.
הייחודיות שלה טמונה בפשטות התפעול ובאמינות הכללית של המערכות.
זה אחד הדגמים בהם חוות דעת גולשים מדגישה פעם אחר פעם את היעדר התקלות במערכות החשמל והמולטימדיה.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: הסטנדרט היפני

יחידת הנעה עיקרית בשוק הישראלי

הטויוטה קורולה 2017 ששווקה בישראל הגיעה עם יחידת הנעה עיקרית אחת, שהיא המנוע המוכר והאמין בנפח 1.6 ליטר בנזין (1ZR-FE).
זהו מנוע אטמוספרי (ללא מגדש טורבו) עם 4 צילינדרים.
הוא מפיק הספק מרבי של 132 כוחות סוס (כ-97 קילוואט) ב-6,400 סל"ד.
מומנט מרבי של 16.3 קג"מ (כ-160 ניוטון-מטר) מתקבל ב-4,400 סל"ד.

המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT).
תיבת ה-גיר הזו, המכונה גם 'תיבת הילוכים רציפה', מאפשרת העברת כוח חלקה וחסכונית.
היא מדמה לעיתים 7 יחסי הילוכים קבועים כדי לדמות תיבה פלנטרית רגילה.
השידוך הזה, בין מנוע אמין לתיבת גיר חלקה, הוא סוד הקסם של הקורולה.
הוא מבטיח נסיעה נעימה וחסכונית, אם כי לאו דווקא ספורטיבית.

נתוני ביצועים ותחושת כוח

בכל הנוגע לנתוני ביצועים, הקורולה 2017 מציגה מספרים סבירים לקטגוריה.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת כ-11 שניות.
זהו לא נתון מרשים במיוחד בהשוואה לרכבים מודרניים עם מנועי טורבו קטנים.
אך הוא בהחלט מספק לרוב מצבי הנהיגה היומיומיים.
תחושת הכוח בנהיגה יומיומית בעיר או בבינעירוני סבירה בהחלט.
המנוע מספק כוח מספק לעקיפות בטוחות ולשיוט במהירויות חוקיות בכבישים מהירים.
עם זאת, בתאוצות ביניים חזקות, כמו בעלייה תלולה או בעקיפה מהירה, תיבת ה-CVT נוטה להעלות את סל"ד המנוע.
זה יוצר רעש מנוע ניכר ללא תמיד תחושה פרופורציונלית של כוח מתפרץ.
זהו מאפיין ידוע של תיבות גיר רציפות.
הוא דורש מעט התרגלות מצד הנהג.

צריכת דלק (בנזין) והערכה ריאלית

אחד היתרונות הבולטים של הטויוטה קורולה 2017 הוא ללא ספק הצריכת דלק שלה.
על פי נתוני היצרן (WLTP, או מקבילו באותה תקופה), הצריכת דלק המשולבת עומדת על כ-6.3-6.5 ליטר ל-100 ק"מ (כ-15.4-15.8 ק"מ לליטר).
במציאות הישראלית, עם פקקים, מזגנים פעילים ותנאי דרך משתנים, הצריכת דלק הריאלית תהיה לרוב מעט גבוהה יותר.
אך עדיין מרשימה.
על פי חוות דעת גולשים רבות וניסיון עשיר, ניתן לצפות לצריכת דלק ממוצעת שנע בין 1:12 ל-1:14 ק"מ לליטר.
בנסיעה מתונה ורגועה מחוץ לעיר, ניתן אף לשפר נתונים אלו.
נתון זה הופך את הקורולה לבחירה חסכונית מאוד, במיוחד בחישוב העלות הכוללת של אחזקה שוטפת.
גם במושגים של אפריל 2025, עם מחירי דלק גבוהים, יתרון זה משמעותי ביותר.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): אינו רלוונטי

הטויוטה קורולה 2017 שנסקרת כאן היא רכב המונע במנוע בנזין קונבנציונלי בלבד.
היא אינה רכב פלאג-אין היברידי (PHEV) ואינה רכב חשמלי (EV) מלא.
לכן, סעיף זה העוסק בקצב טעינת AC, טעינת DC או ניהול טעינה, אינו רלוונטי לדגם זה.
ניתן פשוט לתדלק אותה בתחנת הדלק הקרובה, בדיוק כמו מכונית משפחתית טיפוסית.
המונח "צריכת אנרגיה" אינו חל עליה, וצריכת דלק היא המדד היחיד הרלוונטי.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות ושלווה

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

חווית הנהיגה בטויוטה קורולה 2017 מתאפיינת בראש ובראשונה בנוחות ובתחושת רוגע.
המתלים מכוילים על הצד הרך יותר, מה שמאפשר לרכב לספוג היטב את פגעי הדרך.
זה יתרון עצום בכבישים המשובשים והעירוניים של ישראל.
בורות, פסי האטה וסדקים נבלעים ביעילות.
נוחות הנסיעה נשמרת גם בנסיעות ארוכות ובמהירויות בינעירוניות.

רמת בידוד הרעשים טובה בסך הכל.
רעשי מנוע נשמעים בעיקר בתאוצות חזקות, כשה-גיר הרציף מעלה את הסל"ד.
ברכיבה רגועה, המנוע שקט יחסית.
רעשי רוח מתחילים להיות מורגשים במהירויות גבוהות מאוד (מעל 110-120 קמ"ש), אך אינם מוגזמים.
רעשי כביש וצמיגים מבודדים בצורה סבירה.
הם מעט יותר דומיננטיים בנסיעה על אספלט מחוספס.
בסך הכל, הקורולה מציעה סביבת נהיגה שקטה ונעימה, ההופכת נסיעות ארוכות לפחות מעייפות.

התנהגות דינמית והיגוי

בכל הנוגע להתנהגות דינמית, הקורולה 2017 ממשיכה את הקו השמרני והבטוח.
היא אינה מכונית ספורטיבית.
היא לא תפנה למי שמחפש ריגושים מאחורי ההגה.
ההיגוי קל מאוד וחסר משוב.
זה יתרון בעיר בתמרונים ובחניות, אך חיסרון בנהיגה מהירה או בכבישים מפותלים, שם הוא אינו מעניק מספיק תחושה של חיבור לכביש.

אחיזת הכביש טובה ובטוחה.
זוויות גלגול קיימות, אך הן מרוסנות ומעניקות תחושה של יציבות.
הרכב שומר על קו הנסיעה בביטחון, וקשה להוציא אותו משלוותו.
הבלמים מספקים ונושכים היטב.
רגנרציה (החזרת אנרגיה) אינה קיימת בדגם זה, מכיוון שאינו חשמלי או היברידי.
הקורולה מתנהגת בצורה צפויה.
היא ידידותית מאוד לנהג.
היא נטולת הפתעות.

יציבות כיוונית וקלות תמרון

היציבות הכיוונית של הקורולה במהירויות גבוהות טובה מאוד.
היא שומרת על קו ישר ללא מאמץ, ונותנת תחושת ביטחון הן לנהג והן לנוסעים.
אין תחושה של "נדנוד" או אי-שקט.
קלות התמרון בעיר היא אחד היתרונות הבולטים שלה.
רדיוס הסיבוב סביר.
ההיגוי הקל והראות הטובה הופכים את החניה והתנועה בסמטאות צרות למשימה פשוטה יחסית.
היעדר הגיר הידני ונוכחות גיר אוטומטי-רציף הופך את הנהיגה בפקקים לנוחה מאוד.
לא צריך להחליף הילוכים באופן ידני.
הכל מתבצע בצורה חלקה וזורמת.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: בסיס טוב עם נגיעות טכנולוגיה

מבחני בטיחות מבניים

הטויוטה קורולה 2017 זכתה לציון מכובד של 5 כוכבים מתוך 5 במבחני בטיחות של ארגון ה-Euro NCAP.
הציון הזה, שהתקבל כבר עבור הדגם ב-2013, תקף גם לדגם 2017 שעבר מתיחת פנים.
התוצאות בבחינות היו טובות מאוד בכל הקטגוריות: הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות.
זה מעיד על מבנה שלדה חזק ובטוח.
הוא מתוכנן לספוג אנרגיה במקרה של התנגשות.
בנוסף, הרכב מצויד לרוב ב-7 כריות אוויר כסטנדרט (קדמיות, צד, וילון וברכיים לנהג), מה שמספק הגנה מקיפה לנוסעים.
בבדיקה זו של מבדקי בטיחות, הקורולה בהחלט עמדה בסטנדרטים הגבוהים של התקופה.

מערכות עזר לנהג (ADAS)

בשנת 2017, טויוטה החלה לשלב בחלק מדגמיה את חבילת הבטיחות Toyota Safety Sense (TSS).
הקורולה 2017 בישראל הגיעה עם חלק מהמערכות הללו ברמות גימור גבוהות יותר (לרוב Sol ו-Sense).
המערכות כללו לרוב:

  • מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System – PCS): מזהירה מפני התנגשות קרבה, וביכולתה לבלום באופן אוטונומי במידת הצורך.
  • התראה על סטייה מנתיב (Lane Departure Alert – LDA): מתריעה בפני הנהג בעת סטייה לא רצויה מנתיב הנסיעה (ללא תיקון אקטיבי של ההיגוי).
  • אורות גבוהים אוטומטיים (Automatic High Beam – AHB): מחליפה אוטומטית בין אור גבוה לנמוך בהתאם לתנאי הדרך ותנועת הרכבים ממול או מאחור.

חשוב לציין כי מערכות אלו היו בגרסתן הראשונית יחסית.
הן אינן מתוחכמות כמו מערכות ADAS בדגמים חדשים יותר באפריל 2025.
לדוגמה, בקרת שיוט אדפטיבית הייתה פחות נפוצה או פחות מתקדמת בדגם זה.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי לרוב חלק.
הן נוטות להיות אמינות אך לא אגרסיביות מדי.
הן מספקות שכבת הגנה נוספת לנהג.
ההתראות ברורות.
השימוש בהן אינו מורכב.
יש לציין שבהשוואה לרכבים מודרניים, חבילת הבטיחות בקורולה 2017 עדיין נחשבת בסיסית.
אך ביחס לשנת ייצורה, היא מציעה פתרונות בטיחות אקטיביים חשובים.
זה מציב אותה ביתרון על פני רכבים אחרים בני אותה תקופה שלא הציעו מערכות דומות.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): ההיבט הכלכלי

כמה עולה טויוטה קורולה 2017 היום?

אחת השאלות החשובות ביותר לכל רוכש רכב משומש היא כמובן כמה עולה הרכב.
נכון לאפריל 2025, הטויוטה קורולה 2017 נשארת רכב מבוקש מאוד בשוק המשומשות הישראלי.
המוניטין שלה באמינות ובשמירת ערך מתורגם היטב למחיר.
טווח המחיר עבור טויוטה קורולה 2017 (סדאן, 1.6 ליטר) משתנה בהתאם לרמת גימור, מצב הרכב, קילומטראז' ובעלות קודמת.
באופן כללי, ניתן לצפות לטווח מחיר שנע בין כ-65,000 ל-80,000 ש"ח.
המחירון הרשמי (כמו לוי יצחק או יד2) משמש כאינדיקטור, אך בפועל, בשל הביקוש הרב, לרוב נמכר הרכב במחיר קרוב או אף מעט גבוה יותר מהמחירון הממוצע, במיוחד לרכבים שמורים היטב.

רמות גימור עיקריות והבדלים

בשנת 2017 שווקה הקורולה בישראל במספר רמות גימור עיקריות:

  • Luna: רמת גימור הבסיסית. לרוב כללה מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים ידנית, 7 כריות אוויר, חלונות חשמל. בדרך כלל ללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
  • Sol: רמת גימור הפופולרית ביותר. הוסיפה לבסיס של Luna אבזור כמו בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי סגסוגת קלה, פנסי LED לתאורת יום, לעיתים גם חיישני רוורס מקוריים ומערכות בטיחות (Toyota Safety Sense) בסיסיות.
  • Sense: רמת גימור הגבוהה ביותר. כללה את כל האבזור של Sol בתוספת כניסה והתנעה ללא מפתח (Smart Key), מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה ולעיתים גם גג שמש נפתח. מערכות הבטיחות היו מקיפות יותר.

חשוב לבדוק היטב את רמת גימור הספציפית בעת רכישה, שכן ההבדלים באבזור משמעותיים ויכולים להשפיע על חווית השימוש ועל המחיר.

אחריות, עלויות תחזוקה וסוגיית תקלות

נכון לאפריל 2025, האחריות המקורית של היצרן על רכב משנת 2017 כבר פגה.
עם זאת, טויוטה ידועה באמינות יוצאת דופן.
רכישת קורולה משומשת נחשבת לבטוחה יחסית גם ללא אחריות יצרן בתוקף.
חלק מהיבואנים או הסוכנויות לרכב משומש עשויים להציע אחריות מוגבלת משלהם.
מומלץ לבדוק אפשרות זו.

עלויות התחזוקה של הקורולה נחשבות לנמוכות ביחס לקטגוריה.
טיפולים שוטפים אינם יקרים במיוחד, וזמינות חלקי החילוף גבוהה.
שווי השימוש (שווי הרכב בשוק המשומשות) נשמר היטב, והיא אחת המכוניות המבוקשות ביותר, מה שמקל על מכירתה בעתיד.
בכל הנוגע לתקלות או בעיות נפוצות, הטויוטה קורולה 2017 מצטיינת.
אין דיווחים נרחבים על תקלות כרוניות או בעיות מהותיות בדגם זה.
המנוע והגיר (CVT) ידועים באמינותם, בתנאי שבוצעו טיפולים שוטפים לפי הוראות היצרן.
בכל זאת, כדאי תמיד לבצע בדיקה מקיפה לפני רכישה, בדגש על מצב תיבת ההילוכים והמנוע.

X. יתרונות: נקודות חוזק בולטות

  • אמינות אגדית ושקט נפשי: היתרון הבולט ביותר של הטויוטה קורולה. היא ידועה במינימום תקלות ובאחזקה שוטפת פשוטה וחסכונית.
    זהו רכב שפשוט עובד.
  • צריכת דלק מצוינת: עם ממוצע ריאלי של 1:12-1:14 ק"מ לליטר, היא נחשבת לאחת המכוניות החסכוניות בקטגוריה, מה שמהווה יתרון כלכלי משמעותי.
  • מרווח פנים נדיב: בעיקר עבור הנוסעים מאחור, המרווח גדול ונוח, מה שהופך אותה למשפחתית אידיאלית.
  • שמירת ערך גבוהה: הביקוש העצום בשוק המשומשות מבטיח שהמחיר של הקורולה יישמר היטב, ומכירתה בעתיד תהיה קלה ומהירה יחסית.
  • נוחות נסיעה גבוהה: המתלים מכוילים היטב להתמודדות עם כבישים משובשים, מה שמבטיח נסיעה נעימה ורגועה בכל מצב.
  • מבחני בטיחות טובים: ציון של 5 כוכבים ב-Euro NCAP מעיד על רמת בטיחות מבנית גבוהה, בתוספת מערכות בטיחות אקטיביות (ברמות גימור מסוימות).
  • קלות תפעול ותחזוקה: הנדסת אנוש פשוטה, זמינות גבוהה של חלקי חילוף ומוסכים המתמחים בה, הופכים את אחזקת הרכב לפשוטה ולא יקרה.

XI. חסרונות: פשרות שכדאי להכיר

  • חווית נהיגה לא מרגשת: הטויוטה קורולה אינה מיועדת לחובבי נהיגה. ההיגוי קל וחסר פידבק, וההתנהגות הדינמית שמרנית וצפויה.
  • מערכת מולטימדיה מיושנת: מערכת ה-Toyota Touch 2 אינה תומכת ב-Apple CarPlay או Android Auto באופן מובנה, והממשק שלה פשוט יחסית בהשוואה למערכות מודרניות.
  • רעש מנוע בתאוצות חזקות: תיבת ה-CVT גורמת למנוע לטפס לסל"ד גבוה תחת עומס, מה שיוצר רעש מנוע בולט בתאוצות חזקות.
  • עיצוב פנים פשוט: השימוש הנרחב בפלסטיק קשיח בחלקי הפנים פחות יוקרתי למראה ולמגע בהשוואה למתחרות מסוימות.
  • מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות: למרות קיומן, מערכות ה-ADAS בדגם 2017 בסיסיות יחסית בהשוואה לסטנדרטים של 2025, ואינן כוללות את כל הפונקציות המתקדמות של רכבים חדשים.

XII. הטויוטה קורולה 2017 מול מתחרותיה באותה קטגוריה

כאשר בוחנים את הטויוטה קורולה 2017 בשוק הרכב הישראלי, חשוב למקם אותה אל מול מתחרותיה הישירות מאותה תקופה, שגם הן אטרקטיביות בשוק המשומשות.
לכל רכב יתרונות וחסרונות משלו, וההשוואה עוזרת להבין למי כל דגם מתאים יותר.

מול המאזדה 3 (Mazda 3): המאזדה 3 מאותה שנה מציעה לרוב חווית נהיגה ספורטיבית ומעורבת יותר, עם היגוי מדויק ומתלים נוקשים יותר.
גם עיצוב הפנים שלה נחשב ליוקרתי ואיכותי יותר, עם חומרים נעימים יותר למגע.
הקורולה, לעומת זאת, עדיפה בנוחות הנסיעה ובמרווח הפנימי, במיוחד במושב האחורי.
בנוסף, המוניטין של טויוטה באמינות ובשמירת ערך לרוב עולה על זה של מאזדה, אם כי גם המאזדה 3 ידועה כרכב אמין.
צריכת הדלק של שתיהן דומות, אך הקורולה נוטה להיות חסכונית יותר במעט.

מול היונדאי i30 והקיה סראטו (Hyundai i30 / Kia Cerato): רכבים אלו, מבית היצרנים הקוריאנים, הציעו לרוב תמורה טובה יותר למחיר כאשר נרכשו כחדשים, עם אבזור עשיר יותר.
עיצוב הפנים שלהם היה מודרני יותר בזמנו, והם הגיעו עם אחריות יצרן ארוכה יותר.
חווית הנהיגה שלהם נעה בין הנוחות של הקורולה לספורטיביות של המאזדה, אך לא הצטיינו באף אחד מהתחומים.
אבל הקורולה שומרת על יתרון עקבי באמינות לטווח הארוך.
שמירת הערך שלה גבוהה יותר, ועלויות התקלות הפוטנציאליות נמוכות יותר.
בסופו של דבר, מבחני בטיחות דומים, אך טויוטה עדיין מובילה בתפיסה הציבורית של אי-התפשרות על אמינות מכאנית.

מול ההונדה סיוויק (Honda Civic): ההונדה סיוויק, בעיקר מהדור העשירי שהחל להימכר ב-2016, הציעה עיצוב נועז וחדשני, תא נוסעים עתידני ויחידות הנעה מודרניות עם מנועי טורבו שהיו חזקים וחסכוניים יותר.
היא גם סיפקה חווית נהיגה דינמית יותר.
הקורולה לעומת זאת, התמקדה בשמרנות, אמינות מוכחת ופשטות.
למי שחיפש סטייל, טכנולוגיה חדישה ונהיגה מהנה, הסיוויק הייתה עדיפה.
למי שהעריך שקט נפשי, אמינות ובלי כאבי ראש, הקורולה הייתה המלכה הבלתי מעורערת.
המחיר בשוק המשומשות של הסיוויק היה לרוב גבוה יותר, אך גם הציעה יותר "פאן".

ההשוואה מראה שבעוד שמתחרותיה ניסו להצטיין בתחומים מסוימים, הקורולה התמקדה בליבת הצרכים של הנהג הממוצע: רכב שעובד, חסכוני, מרווח ואמין.
זו הסיבה שהיא עדיין נחשבת לבחירה כל כך בטוחה בשוק המשומשות של 2025.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): הבחירה הבטוחה

התרשמות כוללת והשוואה מנומקת

הטויוטה קורולה 2017 היא מכונית שנוסעת על מוניטין עשיר ומוצדק.
היא לא הרכב שיגרום לכם להסתכל עליו בחניה בכל פעם שתצאו מהבית.
היא גם לא תעניק לכם דפיקות לב מואצות בנהיגה בכביש מפותל.
אבל היא כן תעניק לכם משהו הרבה יותר חשוב לרוב הנהגים בישראל: שקט נפשי מוחלט.
ההתרשמות הכללית היא של רכב אמין, פרקטי, חסכוני ונוח, שתוכנן ועוצב מתוך מחשבה על שימושיות יומיומית ללא תקלות.
היא עושה את העבודה בצורה מצוינת, פעם אחר פעם, יום אחרי יום.

בהשוואה למתחרה מובהקת כמו המאזדה 3 2017, הקורולה אולי פחות מהנה לנהיגה ועיצובה פחות דרמטי.
אך היא מציעה מרווח פנים עדיף, נוחות נסיעה טובה יותר ומוניטין אמינות שאין שני לו, המתבטא גם במחירון ובשמירת ערך גבוהה.
היא רכב שנועד לשרת את המשפחה נאמנה במשך שנים, ללא הפתעות או בעיות בלתי צפויות.

האם כדאי לקנות? המלצה סופית

אז, האם כדאי לקנות טויוטה קורולה 2017 באפריל 2025?
התשובה היא חד משמעית כן, לקהל היעד הנכון.
הקורולה 2017 מתאימה במיוחד ל:

  • משפחות צעירות: המרווח הנדיב, תא המטען השימושי ורמת הבטיחות הכללית הופכים אותה לבחירה בטוחה ופרקטית.
  • רוכשים שמחפשים שקט נפשי: אם אתם מעדיפים אמינות מוכחת, צריכת דלק נמוכה ומינימום תקלות על פני ביצועים ספורטיביים או אבזור היי-טק מנצנץ, הקורולה היא הרכב בשבילכם.
  • נהגים שמבצעים נסיעות רבות: בין אם מדובר בנסיעות יומיומיות לעבודה או בנסיעות ארוכות יותר, נוחות הנסיעה והחסכוניות שלה הופכות אותה לבחירה מצוינת.
  • כל מי שמחפש רכב משומש עם שמירת ערך גבוהה: קל מאוד למכור קורולה, והיא שומרת על המחיר שלה בצורה פנטסטית.

למי היא פחות מתאימה?
למי שמחפש ריגושי נהיגה, עיצוב פורץ דרך או את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בתחום המולטימדיה וה-ADAS.
אלה יצטרכו לחפש כיוונים אחרים.

בסיכומו של דבר, הטויוטה קורולה 2017 היא רכישה חכמה ובטוחה בשוק המשומשות הישראלי.
היא אולי לא תדליק בכם את ניצוץ התשוקה המוטורית, אבל היא בהחלט תהיה שם בשבילכם, תמיד, בלי להתלונן.
היא בחירה מומלצת מאוד לכל מי שמעריך אמינות, יעילות ופרקטיות מעל לכל.
היא הוכחה לכך ש"פשוט עובד" זה לעיתים קרובות הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *