ברוכים הבאים לסקירה המקיפה והמעמיקה שלנו על אחד מהרכבים ששינו את פני שוק הרכב הישראלי, וגם העולמי, בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות.
היום אנחנו צוללים לעומקם של ההילוכים (או במקרה זה, היעדרם המורגש) והסוללות של ה-טויוטה אוריס היברידית.
דגם זה, הידוע גם בשמותיו באנגלית Toyota Auris Hybrid, הוא רכב משפחתי האצ'בק פופולרי שכיכב על כבישי ישראל במשך שנים רבות, לפני שפינה את מקומו לדור החדש של הטויוטה קורולה היברידית.
אבל אל דאגה, גם בשנת 2025, האוריס היברידית עדיין נחשבת אופציה אטרקטיבית ואמינה במיוחד בשוק המשומשות המקומי.
האוריס היברידית אינה רק עוד רכב משפחתי.
היא הייתה חוד החנית של טויוטה בהטמעת הטכנולוגיה ההיברידית גם לסגמנט ה-C, מה שהנגיש את החיסכון בדלק והנסיעה השקטה לקהל רחב יותר.
היא מיצבה את עצמה כאלטרנטיבה ירוקה, חסכונית ואמינה לרכבי בנזין מקובלים כמו מאזדה 3, יונדאי i30 וקיה סיד, שהיו אז המתחרות העיקריות שלה.
קהל היעד שלה היה מגוון, החל ממשפחות צעירות שחיפשו רכב חסכוני ואמין, דרך זוגות המחפשים רכב שני פרקטי ועד נהגים עירוניים שמעריכים את היעילות והנוחות.
בסקירה זו, נפרק את הטויוטה אוריס היברידית לגורמים.
נעבור על העיצוב שלה, נציץ פנימה לתא הנוסעים ונבחן את איכות החומרים.
נסקור את הטכנולוגיה שהוצעה, נתעמק בביצועים ובנתוני צריכת דלק שהפכו אותה לאגדה, וננתח את חווית הנהיגה שלה.
כמובן, נתייחס בהרחבה לסוגיות בטיחות, ולסוגיית ה-מחיר ורמות הגימור שהיו רלוונטיות לשוק הישראלי, כולל התייחסות ל-מחירון הרכב המשומש.
נציג את ה-יתרונות וה-חסרונות שלה באופן אובייקטיבי, ונסיים בפסק דין שיענה על השאלה הבוערת: האם כדאי לקנות טויוטה אוריס היברידית בשנת 2025?
נשלב גם חוות דעת גולשים כלליות ונתייחס לתקלות פוטנציאליות ובעיות נפוצות.
II. עיצוב חיצוני: שמרני, אבל עם טוויסט
האבולוציה של המראה
הטויוטה אוריס היברידית, ובמיוחד הדור השני (ששווק בין 2012 ל-2018), הציגה שפת עיצוב שהייתה התפתחות משמעותית מהדור הראשון.
בעוד שהדור הראשון נטה להיות מעט "עגלגל" וחסר ייחוד, הדור השני הגיע עם קווים חדים ומודגשים יותר.
הוא נראה מודרני ואלגנטי, אך עדיין שמר על הפילוסופיה העיצובית השמרנית יחסית של טויוטה.
לא תמצאו כאן צעקות עיצוביות, אלא יותר ניסיון להציע מראה נאה, נקי ופרקטי שיתיישן בכבוד.
מבט מקרוב: חזית, צד ואחור
בחזית, האוריס היברידית התאפיינה בגריל צר ואלגנטי, שהשתלב היטב עם יחידות תאורה מודרניות, ולעיתים כללו גם פנסי LED לתאורת יום שהוסיפו נופך יוקרתי.
הפגוש הקדמי עוצב בצורה דינמית יותר, עם כונסי אוויר מודגשים ששיפרו את חזותה.
הפרופיל הצדדי הציג קו מותניים עולה וקו גג משתפל בעדינות, שהעניק לרכב צללית ספורטיבית קלה מבלי לוותר על הפרקטיות.
בתי הגלגלים היו מעוצבים היטב, והכילו חישוקי גלגלים בקוטר 15 עד 17 אינץ', תלוי ב-רמת גימור, שהשתלבו היטב עם העיצוב הכללי.
החלק האחורי היה נקי ומסודר, עם פנסים אחוריים רחבים ומעוצבים שתורמים לתחושת רוחב ויציבות.
נוכחות כביש ומידות
האוריס היברידית היא רכב קומפקטי יחסית, אך נוכחות הכביש שלה נאה ואינה מתביישת אל מול רכבים גדולים יותר.
מידותיה הפיזיות (אורך של כ-4.33 מטרים, רוחב של כ-1.76 מטרים) ממקמות אותה בלב קטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות.
היא לא הרגישה גדולה מדי בכבישים העירוניים הצפופים שלנו, אך גם לא קטנה וחסרת נוכחות בכבישים בינעירוניים.
בהשוואה לדור היוצא, היא הייתה מעט ארוכה ונמוכה יותר, מה שתרם למראה דינמי יותר וליציבות טובה יותר.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: פרקטיות פוגשת אמינות
אווירה פונקציונלית ונעימה
כשנכנסים לתא הנוסעים של הטויוטה אוריס היברידית, התחושה הכללית היא של פונקציונליות וארגונומיה טובה.
העיצוב אמנם לא יזכה בפרסי יופי על חדשנות או נועזות, אך הוא נקי, מסודר וממוקד נהג.
כל הפקדים נמצאים בדיוק היכן שאתה מצפה למצוא אותם, והתפעול אינטואיטיבי.
האווירה היא יותר של "כלי עבודה" אמין שנועד לשרת אותך נאמנה יום אחרי יום, ופחות של סלון מעוצב על גלגלים.
איכות חומרים והרכבה
בטויוטה, המילה "איכות" מתורגמת לרוב ל"עמידות".
האוריס היברידית אינה יוצאת מהכלל.
ברוב המקומות תמצאו פלסטיקים קשיחים אך כאלה שמרגישים עמידים ואיכותיים.
בחלקים עליונים של הדשבורד ובדיפוני הדלתות הקדמיות ניתן למצוא חומרים רכים יותר, שמוסיפים לתחושה מעט יוקרתית.
איכות ההרכבה הייתה ללא דופי.
כמו בכל טויוטה, הכל מרגיש מהודק היטב, ללא קרקושים או צלילים לא רצויים, גם לאחר שנים רבות על הכביש.
זהו יתרון משמעותי למי ששוקל רכישת רכב משומש.
הנדסת אנוש, נוחות וראות
הנדסת האנוש טובה למדי.
פקדי בקרת האקלים ברורים וקלים לתפעול, וגם מערכת המולטימדיה המרכזית (עליה נרחיב בהמשך) נגישה.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קו חלונות נאה ועמודי A לא עבים מדי, מה שמקל על תמרונים עירוניים ועל נהיגה בכביש פתוח.
המושבים הקדמיים מציעים תמיכה סבירה ונוחות טובה לרוב המידות, גם בנסיעות ארוכות.
הם לא מושבים ספורטיביים שמחבקים אותך, אלא יותר כאלה שנועדו לנוחות יומיומית.
מרווח נוסעים ותא מטען: פשרות קטנות
המרווח בתא הנוסעים נדיב יחסית ליושבים מלפנים.
מאחור, המצב מעט פחות מזהיר, בטח בהשוואה לרכבים מודרניים יותר או לכמה מהמתחרים שלה מהדור שלה.
המרווח לרגליים מספיק לשני מבוגרים בגודל ממוצע, אך מבוגר שלישי שיצטרף ייאלץ לדחוק עצמו.
מרווח הראש סביר, אך נוסעים גבוהים מאוד עלולים לחוש תחושת צפיפות.
נפח תא המטען עמד על כ-360 ליטרים (לפני קיפול מושבים).
זהו נפח סביר לקטגוריה, אך יש לציין שהסוללה ההיברידית ממוקמת מתחת לרצפת תא המטען, מה שיוצר סף הטענה מעט גבוה יותר ועלול להקשות על הכנסת ציוד כבד.
עם זאת, צורתו של התא נוחה לניצול, וישנם פתרונות אחסון קטנים נוספים בתא הנוסעים שמפצים מעט.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: מינימליסטי אך פונקציונלי
מערכת מולטימדיה: טויוטה טאץ' וגו'
מערכת המולטימדיה המרכזית בטויוטה אוריס היברידית, לרוב היתה מערכת ה-Toyota Touch & Go, שהוצעה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'.
בזמנו, היא נחשבה סבירה, אך היום, בשנת 2025, היא מרגישה מיושנת למדי.
איכות התצוגה פונקציונלית, ומהירות התגובה סבירה, אך מבנה התפריטים אינו הכי אינטואיטיבי שיש, והגרפיקה פשוטה.
קישוריות סמארטפונים כללה לרוב בלוטות' לשיחות והזרמת מוזיקה, אך תמיכה ב-Apple CarPlay או Android Auto הייתה נדירה ודרשה שדרוגים חיצוניים.
העוזר הקולי, אם היה קיים, היה בסיסי למדי.
חשוב לציין שרכבים משומשים רבים עברו שדרוג למערכות מולטימדיה מקומיות חלופיות, המציעות לרוב אנדרואיד או CarPlay/Android Auto.
לוח מחוונים ואבזור נוחות
לוח המחוונים באוריס היברידית שילב בין חוגות אנלוגיות מסורתיות לבין מסך דיגיטלי קטן וצבעוני במרכזו.
מסך זה הציג מידע חיוני על צריכת הדלק, מצב המערכת ההיברידית, ונתוני נהיגה.
הוא היה ברור וקריא, אך לא הציע את רמת ההתאמה האישית של לוחות מחוונים דיגיטליים מלאים מודרניים.
מערכת השמע הסטנדרטית הציעה איכות צליל סבירה, ללא בשורות מיוחדות.
בנוגע לאבזור נוחות, הטויוטה אוריס היברידית הוצעה במספר רמות גימור בישראל, כאשר הנפוצות היו Terra, Luna ו-Sol.
רמת הגימור "Terra" הייתה בסיסית וכללה בקרת אקלים דיגיטלית (בדגמים מסוימים), חלונות חשמליים, מראות צד חשמליות ומערכת מולטימדיה.
רמות הגימור הגבוהות יותר כמו "Luna" או "Sol" הוסיפו בדרך כלל חישוקי סגסוגת קלים, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, ולעיתים גם ריפוד משופר או פנסי ערפל.
גג פנורמי היה אופציה נדירה יחסית.
אין כאן טכנולוגיות ייחודיות ופורצות דרך, אלא יותר דגש על אבזור סטנדרטי שעובד היטב.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: המקום בו הקסם קורה
הלב ההיברידי: נתונים יבשים
כאן טמונה נקודת החוזקה האמיתית של הטויוטה אוריס היברידית.
הרכב מצויד במערכת הנעה היברידית מוכחת של טויוטה, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (99 כוחות סוס ומומנט של 14.5 קג"מ) יחד עם מנוע חשמלי (82 כוחות סוס).
ההספק המשולב של המערכת עומד על 136 כוחות סוס.
הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רציפה אלקטרונית (e-CVT), שאין לה הילוכים במובן המסורתי, אלא היא משנה יחסי העברה באופן רציף וחלק.
תאוצה ותחושת כוח
על הנייר, נתוני התאוצה של האוריס היברידית אינם מרהיבים: 0-100 קמ"ש בטווח של 10.9-11.4 שניות.
אבל כמו עם הרבה דברים בחיים, המספרים לא מספרים את כל הסיפור.
בנהיגה יומיומית, ובמיוחד בתוך העיר, תחושת הכוח והזמינות מצוינת.
המעבר בין מנוע הבנזין לחשמלי (או שניהם יחד) מתבצע בצורה חלקה ושקופה לחלוטין.
בתאוצות ביניים, למשל בעקיפות בכביש בינעירוני, הרכב צובר מהירות בצורה מספקת, אך אין לצפות לבעיטה ספורטיבית.
ה-גיר הרציף עושה עבודה טובה בשמירה על הסל"ד האופטימלי לחיסכון, אך תחת עומס כבד הוא עלול לגרום למנוע "להתייפח" ברעש מעט מוגזם, מה שפוגע מעט באיכות הנסיעה.
צריכת דלק: החבר הכי טוב של הכיס
האוריס היברידית היא, ובצדק, אלופת ה-צריכת דלק.
נתוני היצרן (לרוב לפי תקן ה-NEDC באותה תקופה, שקרוב ל-WLTP המודרני אך עדיין אופטימי) הציגו מספרים מרשימים של כ-25-27 ק"מ לליטר.
במציאות הישראלית, בנהיגה רגועה וממוצעת, ניתן היה להשיג בקלות 18-22 ק"מ לליטר, ובנהיגה עירונית רגועה במיוחד אפילו יותר.
היכולת לנסוע למרחקים קצרים על חשמל בלבד במהירויות נמוכות תורמת רבות לחיסכון, במיוחד בפקקים.
חשוב לציין שגם כשמחפשים רכב חשמלי, ישראלים רבים עדיין מחפשים "צריכת דלק", כיוון שהמושג מוכר ומקובל לחישוב עלויות נסיעה, גם אם בפועל מדובר ב-צריכת אנרגיה חשמלית.
ההבדל בעלות בין חשמל לדלק הוא כמובן משמעותי, והיכולת של ההיברידית לחסוך בדלק ממתגת אותה כאופציה חכמה.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי – ובצדק!
חשוב לציין: הטויוטה אוריס היברידית אינה רכב פלאג-אין או רכב חשמלי מלא.
היא רכב היברידי "רגיל" (היברידי נטען עצמית) שאינו דורש חיבור לשקע חשמל.
הסוללה הקטנה יחסית שלה נטענת באמצעות מנוע הבנזין או באמצעות אנרגיית הבלימה (רגנרציה) בזמן נסיעה.
לכן, סעיף זה על קצבי טעינה, מחברים ואפליקציות אינו רלוונטי עבורה.
זה גם אחד היתרונות שלה – אין צורך לדאוג לעמדות טעינה, לחבר כבלים או לתזמן טעינות.
פשוט ממלאים דלק ונוסעים.
סוגיית ה"טווח חרדה" אינה קיימת כאן, מה שמוריד דאגה אחת מראשם של בעלי הרכב.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: רגועה, נוחה וצפויה
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
הטויוטה אוריס היברידית תוכננה בראש ובראשונה לספק נסיעה נוחה ורגועה.
מתלי הרכב מכוילים לכיוון רכות יחסית, והם מצליחים לספוג ביעילות את רוב מהמורות הכביש הישראלי, בין אם מדובר ברחובות עירוניים משובשים או בכבישים בינעירוניים.
היא לא מרחפת כמו מכונית פאר, אבל בהחלט מציעה נוחות סבירה ביותר לקטגוריה.
רמת בידוד הרעשים טובה בסך הכל.
רעשי רוח וכביש מרוסנים היטב ברוב מצבי הנהיגה, ורק תחת תאוצה חזקה, מנוע הבנזין הופך לנוכח יותר, בעיקר בגלל ה-גיר הרציף שמעלה את סל"ד המנוע.
עם זאת, בנהיגה רגועה, ובמיוחד במהירויות עירוניות בהן המנוע החשמלי פועל, שקט מופתי שורר בתא הנוסעים.
התנהגות דינמית והיגוי
אל תטעו, האוריס היברידית אינה רכב ספורטיבי.
התנהגות הכביש שלה צפויה, בטוחה ונטולת הפתעות, וזהו יתרון גדול עבור קהל היעד שלה.
ההיגוי קל למדי, מה שמקל על תמרונים בעיר ובחנייה, אך הוא חסר משוב ותחושה.
זוויות גלגול בפניות קיימות, אך אינן מוגזמות, והרכב שומר על אחיזת כביש טובה כל עוד לא דוחקים אותו לקצה.
הבלמים מציעים תחושה סבירה, אם כי מערכת הבלימה הרגנרטיבית (המטעינה את הסוללה בזמן בלימה) יכולה להרגיש מעט לא לינארית בהתחלה, אך מתרגלים אליה במהרה.
יציבות כיוונית ותמרון
במהירויות גבוהות בכבישים מהירים, האוריס היברידית מפגינה יציבות כיוונית טובה ומעניקה תחושת ביטחון לנהג.
קל לנסוע איתה למרחקים ארוכים ללא מאמץ.
בתוך העיר, קלות ההיגוי והממדים הקומפקטיים הופכים אותה לרכב ידידותי וקל לתמרון ולחנייה.
היעדר ה-הילוכים המורגשים ופעולתו החלקה של ה-e-CVT תורמים רבות לחוויה נטולת מאמץ ורגועה, וזאת בניגוד לרכבי בנזין רגילים המצוידים בתיבות הילוכים אוטומטיות שעלולות להיות פחות חלקות.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: מוניטין של בטיחות
מבדקי בטיחות והגנה על נוסעים
הטויוטה אוריס היברידית (הדור השני) זכתה לציון מכובד של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP.
היא הפגינה ביצועים טובים בקטגוריות הגנה על מבוגרים, ילדים והולכי רגל, תוך ציון סביר עבור מערכות העזר לבטיחות.
מבחני בטיחות אלה הדגימו את המחויבות של טויוטה לבטיחות פסיבית, עם שלדת רכב קשיחה ואזורי ספיגה מתוכננים היטב.
הרכב צויד כסטנדרט בשבע כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות (ESP) ובקרת משיכה (TCS), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) ועוד.
מערכות עזר לנהג (ADAS)
כאן המקום לזכור שאנחנו מדברים על דגם ששווק לפני עשור ויותר.
מערכות ה-ADAS, כפי שאנו מכירים אותן היום, לא היו נפוצות כל כך אז, במיוחד לא ברמות גימור נמוכות.
בדגמים המאוחרים יותר של האוריס (סביבות 2016-2018) וברמות גימור גבוהות יותר, ניתן היה למצוא לעיתים את חבילת ה-Toyota Safety Sense C, שכללה:
- מערכת קדם-התנגשות (PCS): עם זיהוי רכבים (לא תמיד זיהתה הולכי רגל או רוכבי אופניים כמו המערכות המודרניות).
- התרעת סטייה מנתיב (LDA): שמתריעה במקרה של סטייה מהנתיב, אך לרוב ללא יכולת תיקון אקטיבי של ההיגוי.
- אורות גבוהים אוטומטיים (AHB).
חשוב לוודא אילו מערכות ADAS קיימות ברכב ספציפי שבו אתם מתעניינים, שכן הן לא היו תמיד סטנדרט בכל רמת גימור בישראל.
תפקוד המערכות היה לרוב אמין אך לא מלוטש וחלק כמו המערכות בדורות הרכבים המאוחרים יותר.
הן נועדו לספק התרעה ראשונית, ולא להשתלט על הרכב באופן מלא.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): ההיבט הכלכלי
כמה עולה טויוטה אוריס היברידית?
השאלה "כמה עולה הרכב?" היא תמיד הראשונה שרבים שואלים.
נכון לאפריל 2025, טויוטה אוריס היברידית משומשת מהדור השני (מודל 2013-2018) נחשבת למבוקשת מאוד בשוק הישראלי, ושומרת על ערך טוב.
טווח ה-מחיר שלה תלוי באופן מהותי בשנת הייצור, רמת הגימור, מצב הרכב, קילומטראז' ורמת התחזוקה.
מחירון ורמות גימור
על פי מחירוני רכב מובילים (כמו מחירון לוי יצחק או מחירוני יד2), טווח המחירים יכול לנוע עבור דגמים בני 7-12 שנים (2013-2018):
- מודל 2013-2014: סביב 40,000 – 55,000 ש"ח.
- מודל 2015-2016: סביב 55,000 – 70,000 ש"ח.
- מודל 2017-2018: סביב 70,000 – 85,000 ש"ח.
טווח זה הוא הערכה בלבד, וייתכנו כמובן הבדלים.
כאמור, רמות גימור עיקריות ששווקו היו Terra, Luna ו-Sol, כאשר ההבדלים היו בעיקר באבזור הפנימי, סוג החישוקים ונוכחות מערכות ADAS מתקדמות (בדגמים המאוחרים והמאובזרים יותר).
רמת גימור גבוהה יותר תצדיק לרוב מחיר גבוה יותר.
אחריות, עלויות תחזוקה ותקלות
בעת רכישת רכב משומש, סוגיית האחריות המקורית כבר אינה רלווננטית, למעט דבר אחד מהותי: אחריות על הסוללה ההיברידית.
טויוטה הציעה, לרוב, אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה ההיברידית (ולעיתים אף יותר, בכפוף לתוכניות שירות ייעודיות).
זו נקודה קריטית לבדוק ברכישת רכב משומש, מכיוון שהחלפת סוללה היברידית מחוץ לאחריות היא יקרה.
באופן כללי, עלויות התחזוקה של הטויוטה אוריס היברידית נחשבות לנמוכות וצפויות.
טויוטה ידועה באמינותה הגבוהה ובחלקים זמינים יחסית.
אין תקלות נפוצות או בעיות סדרתיות משמעותיות ידועות לדגם זה, מעבר לבלאי סביר לרכב שעבר שנים וקילומטרים.
עם זאת, ברכבים בעלי קילומטראז' גבוה במיוחד או בני שנים רבות, ייתכנו תקלות הקשורות למשאבת המים במנוע (בלאי טבעי) או לרכיבים היברידיים משניים.
שווי השימוש של הרכב נמוך יחסית, הודות ל-צריכת דלק המצוינת, מה שהופך אותה לאופציה כלכלית גם בטווח הארוך.
X. יתרונות: כלכלת הדלק, שקט נפשי ועוד
חמישה יתרונות בולטים
- צריכת דלק פנומנלית: ללא ספק היתרון הבולט ביותר. האוריס היברידית היא אמת מידה לחיסכון בדלק בקטגוריה שלה, ומאפשרת נסיעה חסכונית במיוחד, בעיקר בתנאים עירוניים.
- אמינות ללא פשרות: מוניטין האמינות של טויוטה ידוע, והאוריס היברידית היא דוגמה ומופת לכך. היא נחשבת לרכב עמיד במיוחד, עם מיעוט תקלות ועלויות תחזוקה נמוכות, מה שמעניק שקט נפשי לבעליה.
- נסיעה חלקה ושקטה בעיר: בזכות פעולת המערכת ההיברידית וה-גיר הרציף, הנסיעה בעיר שקטה וזורמת, ללא רעידות והחלפות הילוכים מורגשות, מה שתורם מאוד לנוחות הנהג והנוסעים.
- ערך שמור בשוק המשומשות: האוריס היברידית שומרת על ערכה באופן יוצא דופן בשוק הרכב הישראלי. הביקוש לה גבוה, וזה מתבטא ב-מחירון גבוה יחסית לרכבים בני גילה, מה שהופך אותה להשקעה חכמה.
- אבזור בטיחות סביר (בדגמים המאוחרים): אף על פי שהיא אינה עדכנית כמו רכבים חדשים, בדגמים המאוחרים וב-רמות גימור הגבוהות יותר, היא מציעה מערכות בטיחות אקטיביות המסייעות בנהיגה בטוחה, בנוסף לציון 5 כוכבים ב-מבחני בטיחות של Euro NCAP.
XI. חסרונות: איפה אפשר להשתפר
ארבעה חסרונות בולטים
- חווית נהיגה פחות מרגשת: עבור חובבי נהיגה, האוריס היברידית עלולה להרגיש מעט אנמית וחסרת אופי. ההיגוי קל מדי וחסר משוב, וה-גיר הרציף מונע כל תחושה ספורטיבית.
- רעש מנוע תחת עומס: כאשר דורשים מהרכב תאוצה חזקה, מנוע הבנזין נכנס לפעולה בסל"ד גבוה ולעיתים בקולניות רבה יחסית, מה שעלול להפריע לשלווה בתא הנוסעים.
- מערכת מולטימדיה מיושנת: בדגמים המקוריים, מערכת המולטימדיה בסיסית ואינה מציעה קישוריות מודרנית כמו Apple CarPlay או Android Auto. המסך קטן יחסית והגרפיקה פשוטה.
- מרווח מוגבל במושב האחורי: למרות שהיא רכב משפחתי, המרווח לרגליים במושב האחורי לא הכי מרווח בהשוואה למתחרות מאותו הדור, ובוודאי שלרכבים חדשים יותר. נוסעים גבוהים ירגישו בכך.
XII. האוריס היברידית בראי התחרות: עמדה ייחודית
הטויוטה אוריס היברידית תפסה עמדה ייחודית בשוק הרכב המשפחתי הקומפקטי.
בעוד שרוב המתחרות הישירות שלה באותה תקופה, כמו המאזדה 3, יונדאי i30 או קיה סיד, הציעו מנועי בנזין קונבנציונליים עם תיבות הילוכים אוטומטיות, האוריס התבדלה בזכות הטכנולוגיה ההיברידית שלה.
המתחרות אומנם הציעו במקרים רבים חווית נהיגה מעט דינמית יותר, עם היגוי בעל יותר משוב ותיבות גיר קונבנציונליות שהגיבו מהר יותר.
העיצוב שלהן לעיתים היה נועז יותר או מודרני יותר, במיוחד בפנים.
אבל, אף אחת מהן לא יכלה להתחרות עם ה-צריכת דלק המדהימה של האוריס, שהייתה נמוכה משמעותית.
בזמן שמתחרות אלה התקשו לעבור את ה-12-14 ק"מ לליטר בנהיגה יומיומית, האוריס בקלות הגיעה ל-18-20 ק"מ לליטר ואף יותר.
היא פנתה לקהל ששם את החיסכון, האמינות והשקט העירוני בראש סדר העדיפויות, על פני ביצועים ספורטיביים או טכנולוגיה עלית בתא הנוסעים.
האוריס הייתה פשרה מודעת לטובת הכיס והשקט הנפשי.
כיום, יורשתה, הטויוטה קורולה היברידית, לוקחת את כל היתרונות הללו ומשלבת אותם עם עיצוב מודרני יותר, תא נוסעים משופר, ובעיקר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בהרבה.
זה הופך את הקורולה לבחירה עדיפה עבור מי שמחפש רכב היברידי חדש, אך האוריס עדיין מספקת תמורה מצוינת בהשוואה לרכבי משומשים אחרים שאינם היברידיים.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות?
הטויוטה אוריס היברידית היא רכב חכם, הגיוני וכמעט חסר דאגות.
היא לא הרכב שיגרום לכם להרגיש כמו נהגי מרוצים, והיא לא תדהים אתכם עם תא נוסעים יוקרתי או טכנולוגיה עתידנית.
אבל מה שהיא כן תעשה, ובצורה יוצאת מן הכלל, זה להסיע אתכם ואת משפחתכם בבטחה, בנוחות יחסית, ובחיסכון דלק שלא ייאמן, יום אחר יום, שנה אחר שנה.
היא הוכחה לכך שלא חייבים להיות הכי נוצצים כדי להיות הכי טובים בתחומים החשובים באמת.
בהשוואה לרכבי בנזין מקבילים מאותה תקופה בשוק המשומשות, כמו יונדאי i30 או מאזדה 3, האוריס מציעה יתרון משמעותי בעלויות הריצה (בעיקר צריכת דלק), ואמינות מוכחת שכמעט ואין לה מתחרים.
למי היא מתאימה? לכל מי שמחפש רכב משפחתי אמין, חסכוני, שישמור על ערכו, ושישרת אותו נאמנה.
היא אידיאלית למשפחות צעירות עם תקציב מוגבל, לנהגים עירוניים, או כרכב שני במשפחה.
למי פחות? למי שמחפש ריגושי נהיגה, טכנולוגיה מתקדמת מהדור האחרון, או תא נוסעים מרווח במיוחד.
ה-מחיר שלה בשוק המשומשות, יחד עם ה-מחירון האטרקטיבי גם לדגמים ותיקים, הופכים אותה לבחירה מצוינת.
לכן, אם אתם שוקלים רכישת רכב משומש בשנת 2025, ודאגה לעלויות דלק, אמינות ושקט נפשי הם בראש סדר העדיפויות שלכם, התשובה ל"האם כדאי לקנות טויוטה אוריס היברידית?" היא בהחלט חיובית.
קחו אותה לנסיעת מבחן, וקרוב לוודאי שתגלו שהיא הפתרון המושלם לצרכים שלכם.
מומלץ בחום לבדוק את מצב הסוללה ההיברידית (עם דגש על אחריות בתוקף), ולבחור ברכב מטופל.
זו השקעה חכמה שתשתלם לכם בכל קילומטר.