ברוכים הבאים לסקירה המקיפה שלנו על אחת המכוניות האייקוניות והחשובות ביותר בעולם הרכב בכלל ובשוק הישראלי בפרט.
הפעם לקחנו לידיים (ולרגליים) את הונדה סיוויק, ה-Honda Civic, בגלגולה האחד-עשר והעכשווי.
מדובר במכונית משפחתית קומפקטית, או C-Segment בשפה מקצועית, שסחפה מיליוני נהגים ברחבי העולם במשך עשרות שנים.
הסיוויק תמיד הייתה שם נרדף לשילוב של אמינות, פרקטיות ונגיעה ספורטיבית קלה.
היא עברה אבולוציה משמעותית מהדורות הראשונים והצנועים שלה, ועד הדגם הנוכחי שמציג תמונה מודרנית, בוגרת ומתוחכמת.
בשוק הישראלי התחרות בקטגוריה הזו אכזרית.
הסיוויק מתמודדת ראש בראש מול ענקיות מכירות כמו טויוטה קורולה ההיברידית, מאזדה 3 האלגנטית וסקודה אוקטביה המרווחת.
כל אחת מהן מציעה סט יתרונות משלה, והסיוויק צריכה להתאמץ כדי לבלוט בשטח.
קהל היעד שלה בישראל הוא לרוב משפחות צעירות או זוגות שמחפשים מכונית אמינה, חסכונית (בגרסה ההיברידית), מאובזרת היטב, ומעט שונה מהעדר היפני או הקוריאני השולט.
יש בה קריצה גם למי שמעריך איכות הרכבה ופחות מתפשר על חווית הנהיגה.
בסקירה הזו נצלול לעומק הונדה סיוויק מהדור הנוכחי (שנת ייצור 2022 ואילך, רלוונטי לאפריל 2025), נפרק אותה לגורמים.
נעבור על העיצוב החיצוני והפנימי, נבחן את הטכנולוגיה והאבזור, נדבר על הביצועים וצריכת הדלק/אנרגיה, נסקור את חווית הנהיגה, נתעמק בנושאי בטיחות ומערכות עזר לנהג, וכמובן – ניגע בהיבטים הכואבים של מחיר, רמות גימור ואחריות בישראל.
ננסה גם להתייחס לחוות דעת גולשים ראשוניות שעולות מהשטח, ולהבין האם ההייפ סביב הסיוויק מוצדק.
האם היא עדיין הילדה הטובה והאמינה של פעם, או שהיא התבגרה והשתנתה לחלוטין? בואו נגלה.
עיצוב חיצוני – בגרות מאופקת
הונדה סיוויק מהדור ה-11 עברה שינוי עיצובי ניכר לעומת קודמתה, הסיוויק דור 10, שהייתה נועזת, חדה ועם קווים זוויתיים בולטים.
הדגם הנוכחי מאמץ גישה בוגרת ושמרנית יותר, כמעט אירופאית במראה שלה.
זהו צעד אבולוציוני ולא רבולוציוני, כזה שמנסה לפנות לקהל רחב יותר, אולי גם מבוגר יותר.
הרושם הכללי הוא של אלגנטיות מאופקת.
הפרונט שטוח ונקי יותר, עם גריל דק המחבר בין הפנסים הצרים והנאים.
הפנסים כוללים תאורת LED מודרנית ומעוצבת, שתורמת למראה המתוחכם.
קווים אגרסיביים פינו את מקומם לקווים זורמים וחלקים יותר לאורך הצד.
קו החלונות גבוה יחסית, וקו הגג משתפל בעדינות לאחור, במיוחד בגרסת ההאצ'בק הדינמית יותר (שגם היא משווקת בישראל).
בתי הגלגלים מעוצבים היטב ומכילים חישוקי גלגלים בגדלים שונים, לרוב "17 או "18, שתורמים ליציבה קרבית ומלאה.
חשוב לבדוק איזה גודל חישוק מגיע עם כל רמת גימור.
החלק האחורי גם הוא שקט וסולידי יותר.
פנסי הזנב פשוטים ומחוברים באמצעות פס דק (או לפעמים מחזיר אור בלבד, תלוי בגרסה).
דלת תא המטען רחבה ונוחה להטענה בגרסת ההאצ'בק בזכות פתח גדול.
בגרסת הסדאן, תא המטען קונבנציונלי יותר אך עדיין נדיב.
הפגוש האחורי נקי יחסית, ובחלק מהגרסאות יש דיפיוזר קטן או פתחי מפלט דמה, שמוסיפים נופך ספורטיבי עדין.
הסיוויק הנוכחית גדולה במעט מקודמתה, מה שתרם לשיפור במרווח הפנים, כפי שנדון בהמשך.
נוכחות הכביש שלה טובה, היא נראית יציבה ומוצקה, גם אם פחות "צעקנית" מהדור העשירי.
עבור מי שאהב את המראה הייחודי והדרמטי של הדור הקודם, השינוי הזה יכול להיות מאכזב, אבל מי שמחפש מראה אלגנטי ועכשווי יותר – כנראה יתחבר לעיצוב הנוכחי.
עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח – קפיצת מדרגה
אם העיצוב החיצוני הפך להיות מאופק יותר, הרי שבתוך תא הנוסעים בוצעה קפיצת מדרגה משמעותית.
תא הנוסעים של הונדה סיוויק הנוכחית נראה ומרגיש יוקרתי ואיכותי הרבה יותר מהדורות קודמים, ובהחלט מתחרה בכבוד מול המתחרות הישירות.
הקונספט העיצובי נקי, אופקי וממוקד בנהג.
הדשבורד כולל פס רשת לכל רוחבו שמסתיר את פתחי המיזוג – אלמנט עיצובי ייחודי ונאה.
איכות החומרים שופרה באופן ניכר.
יש שימוש נרחב בפלסטיק רך ונעים למגע בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות.
פקדי המיזוג פיזיים (בשבח והודיה!), נוחים לתפעול ומרגישים איכותיים.
גם כפתורים אחרים, כמו אלה שעל גלגל ההגה או הקונסולה המרכזית, מספקים פידבק טוב ומרגישים בנויים היטב.
איכות ההרכבה הכוללת נראית מצוינת, כמצופה מהונדה, עם רווחים מינימליים בין החלקים ותחושה של מוצר יציב ועמיד לאורך זמן.
הנדסת האנוש טובה למדי.
הפקדים ממוקמים באופן אינטואיטיבי וקל להגיע אליהם.
מסך המולטימדיה (עליו נרחיב בסעיף הבא) ממוקם גבוה על הדשבורד, בשדה הראייה של הנהג, מה שמפחית הסחות דעת.
גם לוח המחוונים הדיגיטלי ברור וקל לקריאה.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קו חלונות גבוה יחסית ושמשה קדמית גדולה.
עמודי A דקים יחסית, מה שמקל על התמרון בעיר ובצמתים.
נוחות המושבים מצוינת.
המושבים הקדמיים תומכים היטב בגב ובצדדים, ומתאימים לנסיעות ארוכות.
טווח הכוונון רחב ומאפשר מציאת תנוחת נהיגה אופטימלית בקלות.
גם המושבים האחוריים נוחים ומציעים תמיכה טובה.
מבחינת מרווח פנים, הונדה סיוויק מרווחת מאוד יחסית לקטגוריה.
המרווח לרגליים מאחור נדיב במיוחד, גם לנוסעים גבוהים.
המרווח לראש טוב, ורק נוסעים גבוהים במיוחד עשויים לגעת בתקרה בגרסת ההאצ'בק במושב האחורי, במיוחד אם היא מצוידת בגג פנורמי (בהתאם לרמת גימור).
המרווח לכתפיים מספיק לשני מבוגרים מאחור, שלושה יהיה צפוף כמו ברוב המשפחתיות.
נפח תא המטען בגרסת ההאצ'בק עומד על כ-410 ליטר (משתנה מעט בין רמות גימור), ובגרסת הסדאן הוא גדול יותר, כ-495 ליטר.
בגרסת ההאצ'בק, סף ההטענה נמוך יחסית ופתח ההטענה רחב מאוד, מה שמקל על הכנסת חפצים גדולים או כבדים.
תא המטען עצמו בעל צורה שימושית למדי, וכולל נקודות עיגון.
החסרון היחיד הוא שבחלק מהגרסאות אין גלגל רזרבי מלא, אלא ערכת ניפוח או גלגל חלופי זמני.
פתרונות אחסון בתא הנוסעים כוללים תאים בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, תא מרכזי בין המושבים עם משענת יד נוחה, ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית (אם קיימת).
בסך הכל, תא הנוסעים של הסיוויק החדשה הוא מקום נעים, נוח ופונקציונלי לשהייה, עם תחושה של איכות שנעלמה בדורות קודמים.
טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה – מודרנית ועשירה
בתחום הטכנולוגיה והאבזור, הונדה סיוויק החדשה בהחלט לא קופאת על השמרים.
היא מצוידת בחבילה נאה של מערכות שמטרתן לשפר את נוחות הנסיעה, הבידור והקישוריות.
מערכת המולטימדיה המרכזית מבוססת על מסך מגע בגודל 9 אינץ' (בגרסאות הבכירות יותר, גרסאות בסיס עשויות לקבל מסך קטן יותר).
המסך איכותי, עם רזולוציה טובה וצבעים עשירים.
מהירות התגובה סבירה פלוס, אם כי לא המהירה ביותר בקטגוריה.
מבנה התפריטים הגיוני וקל לניווט לאחר הסתגלות קצרה.
המערכת תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, וחשוב לבדוק בכל רמת גימור אם הקישוריות היא חוטית או אלחוטית.
העוזר הקולי הסטנדרטי סביר, אך לרוב קל ונוח יותר להשתמש בעוזרים הקוליים של הסמארטפונים המחוברים (סירי או גוגל אסיסטנט).
לוח המחוונים הדיגיטלי זמין בגרסאות מסוימות (בגרסאות הבסיס עשוי להיות שילוב של אנלוגי ודיגיטלי).
בגרסה המלאה, זהו מסך 10.2 אינץ' הניתן להתאמה אישית מסוימת, המציג את נתוני הנהיגה, מערכות העזר הפעילות, ניווט (אם מחובר), ועוד.
התצוגה ברורה וקריאה גם באור יום חזק.
מערכת השמע הסטנדרטית מספקת איכות סאונד טובה לרוב המשתמשים.
בגרסאות גבוהות יותר, מוצעת מערכת שמע משודרגת של BOSE עם 12 רמקולים, המספקת חווית סאונד עשירה ואיכותית בהרבה.
אבזור הנוחות משתנה משמעותית בין רמות גימור.
רמת גימור הבסיס (לרוב נקראת Elegance או דומה) כוללת לרוב בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם וכפתור התנעה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, וקישוריות סמארטפון.
רמות גימור גבוהות יותר (כמו Sport או Advance) יוסיפו בדרך כלל חימום מושבים, כוונון חשמלי למושב הנהג, גג פנורמי, טעינה אלחוטית לסמארטפון, ולעיתים גם הגה מחומם ותצוגה עילית (HUD).
חשוב לבדוק במפרט הרשמי עבור כל רמת גימור מה בדיוק היא כוללת, שכן יש לפעמים שינויים בהתאם לשנת הדגם והיבואן.
הונדה מצטיינת לרוב בשילוב טכנולוגיות בטיחות מתקדמות תחת חבילת Honda Sensing, עליה נרחיב בסעיף הבטיחות.
בסך הכל, חבילת האבזור הטכנולוגי בסיוויק החדשה מודרנית ותחרותית, ומספקת את רוב הצרכים של הנהג והנוסעים בעידן הדיגיטלי.
ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה – ההיברידית שולטת
בישראל, הונדה סיוויק מהדור ה-11 משווקת בעיקר (ולרוב בלעדית, תלוי בשנה ובהיצע) בגרסה היברידית מלאה, Honda Civic e:HEV.
זוהי יחידת הנעה ייחודית של הונדה, ששונה מעט ממערכות היברידיות מקבילות כמו של טויוטה.
המערכת מורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (יעיל במיוחד), שני מנועים חשמליים (אחד גנרטור ואחד הנעה), וסוללת ליתיום-יון קטנה.
הספק המערכת המשולב עומד על כ-184 כוחות סוס ומומנט מרשים של כ-32 קג"מ.
ההעברה לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך "גיר" שהוא למעשה יחידה ללא הילוכים קבועים (e-CVT), שמקנה נסיעה חלקה ושקטה במיוחד.
הסיוויק e:HEV מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-7.9 שניות – נתון טוב מאוד למכונית משפחתית היברידית, שמציב אותה בקדמת הקטגוריה.
בגרסאות מסוימות בעולם משווקת גם גרסת בנזין 1.5 ליטר טורבו עם גיר רציף (CVT) סטנדרטי, עם הספק של כ-182 כ"ס.
חשוב לוודא איזו יחידת הנעה בדיוק משווקת בישראל בזמן הרכישה.
נקודת החוזק העיקרית של הסיוויק ההיברידית היא, כמובן, צריכת דלק.
נתון היצרן הרשמי לפי תקן WLTP עומד על כ-20-21 ק"מ לליטר (תלוי בגרסה וחישוקים).
בנהיגה יומיומית רגילה, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית של כ-17-19 ק"מ לליטר בשילוב של נהיגה עירונית ובינעירונית.
בתוך העיר, שם המערכת ההיברידית באה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר עם נסיעה מרובה על חשמל, ניתן להגיע בקלות לנתונים אף טובים יותר.
בהשוואה למתחרות היברידיות, הסיוויק e:HEV היא בין הטובות ביותר בתחום החיסכון.
למרות שמדובר ברכב היברידי ולא חשמלי מלא, עדיין רבים מחפשים מידע על "צריכת דלק" גם בהקשר של עלויות תפעול, ולכן חשוב להתייחס לנתון זה.
עלות החשמל אמנם נמוכה מעלות הדלק, אך בסיוויק e:HEV רוב התדלוק הוא עדיין בבנזין.
תחושת הכוח טובה מאוד.
המערכת ההיברידית מספקת זמינות כוח מיידית בתאוצות מהמקום ובמהירויות נמוכות בזכות המנוע החשמלי.
תאוצות ביניים, למשל בעת עקיפה, מתבצעות בקלות ובזריזות, כמעט ללא השהייה בזכות המומנט הגבוה.
פעולת המערכת ההיברידית חלקה ברובה.
מעברי מצבי הנסיעה (חשמלי, היברידי, מנוע בנזין ישיר) מתבצעים כמעט באופן בלתי מורגש.
רק תחת עומס כבד, או בעת דרישה לתאוצה חזקה במיוחד, מנוע הבנזין עשוי להישאר על סל"ד גבוה וקבוע (בדומה ל-CVT), מה שיוצר צליל מעט רועש ולא נעים.
ברוב מצבי הנהיגה, עם זאת, המערכת שקטה ונעימה.
חווית נהיגה והתנהגות כביש – התחכום של הונדה
אחד התחומים שבהם הונדה סיוויק בדרך כלל מצטיינת הוא חווית הנהיגה, והדור ה-11 אינו יוצא מן הכלל.
היא מציגה שילוב נדיר של נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש דינמית ומלוטשת.
נוחות הנסיעה מצוינת לרוב.
המתלים מכוילים היטב כדי להתמודד עם שיבושים בכבישים הישראליים, החל מפסי האטה עירוניים ועד אספלט סדוק.
הסיוויק סופגת מהמורות בצורה טובה ומבודדת את תא הנוסעים מזעזועים.
היא אמנם לא רכה כמו מכוניות מסוימות בקטגוריה (כמו הסיטרואן C5 איירקרוס, למשל), אך היא בהחלט נמצאת בצד הנוח של הסקאלה, וזה חשוב מאוד בתנאי הדרך בישראל.
רמת בידוד הרעשים שופרה משמעותית לעומת הדור הקודם.
רעשי מנוע נשמעים בעיקר תחת עומס, כפי שצוין קודם, אך בנהיגה רגועה ושיוט שקט מאוד.
רעשי רוח מבודדים היטב גם במהירויות גבוהות.
רעשי כביש קיימים, אך אינם מוגזמים, ותלויים במידה רבה בסוג הצמיגים וגודל החישוק.
התנהגות הכביש היא היהלום שבכתר.
הונדה הצליחה לכייל את השלדה ואת מערכת ההיגוי בצורה יוצאת מן הכלל.
ההיגוי בעל משקל טוב, מדויק ועם פידבק מסוים מהכביש (נדיר במכוניות מודרניות).
אחיזת הכביש גבוהה, והרכב נטוע היטב על הכביש גם בכניסה לפניות מהירות.
זוויות הגלגול בפניות מינימליות יחסית, מה שמשרה תחושת ביטחון ומאפשר נהיגה דינמית כשהכביש מתפתל.
היציבות הכיוונית מצוינת, והסיוויק נוסעת בקו ישר ומרגישה נינוחה ויציבה במהירויות שיוט גבוהות בכבישים מהירים.
קלות התמרון בעיר טובה בזכות ההיגוי הקל במהירויות נמוכות ורדיוס סיבוב סביר.
ראות טובה לכל הכיוונים עוזרת גם היא בפקקים ובעת חניה.
מערכת הבלימה יעילה ומספקת תחושה טובה בדוושה.
בגרסה ההיברידית, מערכת הרגנרציה (המרה של אנרגיית בלימה לחשמל) עובדת בצורה חלקה ולינארית יחסית, וניתן לשלוט בעוצמתה באמצעות מנופי ההילוכים (שהפכו למנופי שליטה ברגנרציה) מאחורי ההגה.
היעדר גיר קונבנציונלי והעברת הילוכים מורגשת תורם לחוויה חלקה ושקטה ברוב הנהיגה, אם כי חובבי נהיגה ספורטיבית עשויים להתגעגע להרגשה של גיר אוטומטי מסורתי או ידני.
בטיחות ומערכות עזר לנהג – חבילה מלאה
בטיחות היא אחד התחומים החשובים ביותר ברכב משפחתי, והונדה סיוויק החדשה עושה עבודה מצוינת בתחום זה.
היא זכתה לציון המקסימלי, 5 כוכבים, במבחני בטיחות רשמיים של ארגון Euro NCAP.
תוצאותיה היו מצוינות בכל הקטגוריות – הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל, ותפקוד מערכות עזר לנהג.
היא בנויה על פלטפורמה חדשה וקשיחה יותר, שתורמת לבטיחות אקטיבית ופסיבית כאחד.
מבנה הרכב עצמו מתוכנן לפזר את אנרגיית הפגיעה בצורה יעילה.
היא כוללת גם כריות אוויר רבות, כולל כריות אוויר לברכי הנהג ולנוסע, וכריות אוויר צד אחוריות, בנוסף לכריות האוויר הקדמיות והצד הסטנדרטיות.
מבדקי בטיחות אלו מחזקים את הביטחון ברכב.
אחד היתרונות הגדולים של הונדה הוא חבילת מערכות העזר לנהג שלה, הנקראת Honda Sensing, והיא מוצעת כסטנדרט בכל רמות הגימור בישראל (חשוב לוודא זאת במפרט הרשמי).
החבילה כוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) הפועלת בכל טווח המהירויות (כולל פקקים), מערכת לשמירה על מרכז הנתיב (LKAS) המסייעת בהיגוי אקטיבי, מערכת למניעת סטייה מהנתיב (RDM), בלימת חירום אוטונומית (CMBS) עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי תמרורי מהירות והתאמת המהירות (ISL), ופנסים קדמיים אדפטיביים או אוטומטיים (AHB).
בגרסאות מסוימות עשויות להתווסף גם מערכת ניטור שטחים מת (BSI) והתראה על תנועה חוצה מאחור (CTM).
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב לרוב.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה ונעימה, שומרת מרחק בבטחה.
מערכת שמירת הנתיב יעילה ומסייעת בשיוט בכבישים מהירים, אך עשויה לפעמים להיות מעט אגרסיבית בפניות חדות או בכבישים ללא סימון ברור.
בלימת החירום האוטונומית מספקת שכבת הגנה חשובה במצבי סיכון.
קלות התפעול של המערכות טובה יחסית, עם כפתורים ייעודיים על גלגל ההגה לשליטה בבקרת השיוט ומערכות שמירת הנתיב.
בסך הכל, הונדה סיוויק מספקת חבילת בטיחות מקיפה ועדכנית, הנותנת שקט נפשי לנהג ולנוסעים.
מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל) – כמה עולה התענוג?
הונדה סיוויק מעולם לא הייתה המכונית הזולה ביותר בקטגוריה שלה, והדור הנוכחי ממשיך את המגמה הזו.
המחיר של הונדה סיוויק בישראל, נכון לאפריל 2025, משקף את המיצוב היוקרתי יחסית שלה ואת היותה מיובאת מיפן (בדרך כלל).
טווח המחיר ההתחלתי צפוי להיות בסביבות 160,000-170,000 ש"ח לרמת גימור בסיסית (אם קיימת גרסת בנזין פשוטה יותר או רמת גימור כניסה), ועד כ-180,000-200,000 ש"ח ומעלה לגרסאות היברידיות מאובזרות יותר.
כמה עולה בסופו של דבר תלוי מאד ברמת הגימור שבחרתם ובמבצעים נקודתיים של היבואן.
המחירון הרשמי של היבואן מספק את המחירים המדויקים לכל דגם ורמת גימור.
בישראל, הונדה סיוויק משווקת לרוב במספר רמות גימור עיקריות.
רמת הגימור הבסיסית (למשל Elegance) תכלול את רוב אבזור הבטיחות הסטנדרטי, מערכת מולטימדיה בסיסית יותר, ופחות פינוקים כמו חימום/אוורור מושבים או גג פנורמי.
רמות גימור גבוהות יותר (כמו Sport או Advance) יוסיפו אבזור משמעותי בתחומי הנוחות (כוונון חשמלי, ריפודי עור/משולב, מערכת שמע משודרגת) ועיצוב (חישוקים גדולים יותר, אלמנטים חיצוניים ייחודיים).
ההבדלים בין רמות הגימור משמעותיים ויכולים להצדיק את הפרש המחיר למי שמחפש את האבזור המלא.
תנאי האחריות בישראל לרוב סטנדרטיים יחסית.
האחריות המלאה לרכב היא בדרך כלל 3 שנים או 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם).
עבור רכבים היברידיים, יש אחריות מורחבת על רכיבי המערכת ההיברידית והסוללה.
אחריות הסוללה בדרך כלל עומדת על 8 שנים או 160,000 ק"מ (המוקדם מביניהם).
אחריות זו חשובה במיוחד ברכב היברידי, מכיוון שסוללות הן רכיב יקר יחסית להחלפה.
עלויות התחזוקה של הונדה סיוויק נחשבות לסבירות.
הטיפולים התקופתיים מתבצעים לרוב כל שנה או 15,000-20,000 ק"מ (בהתאם להנחיות היצרן והיבואן).
מחיר הטיפולים במוסך מורשה יכול להיות מעט גבוה יותר ממתחרות עממיות יותר, אך בהונדה בדרך כלל אין הרבה תקלות ובעיות משמעותיות, מה שמקזז את העלות הכוללת לאורך זמן.
ידוע שהונדה מייצרת רכבים אמינים, והסיוויק נהנית ממוניטין זה.
שווי השימוש נשמר היטב יחסית, בזכות המוניטין של הונדה והביקוש לדגם, מה שמקל על המכירה בשוק המשומשות.
עם זאת, חשוב לבדוק מחירון רכב עדכני בעת המכירה או הקנייה כדי לקבל הערכה מדויקת יותר.
יתרונות – למה לבחור בסיוויק?
- איכות הרכבה וחומרים מצוינים: תא הנוסעים מרגיש יוקרתי ומוצק, עם שימוש בחומרים טובים והרכבה ללא דופי. זו קפיצת מדרגה לעומת דורות קודמים ויתרון מובהק על חלק מהמתחרות.
- חווית נהיגה והתנהגות כביש: שילוב מצוין של נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש דינמית, מדויקת ומהנה. ההיגוי והשלדה מכוילים בצורה מרשימה.
- יחידת הנעה היברידית יעילה וחזקה: גרסת ה-e:HEV מספקת שילוב נהדר של ביצועים זריזים (184 כ"ס ו-32 קג"מ) וצריכת דלק מצוינת בחיים האמיתיים.
- מרווח פנים נדיב: הסיוויק מרווחת במיוחד לנוסעים, בעיקר במרווח הרגליים מאחור, והיא אחת המרווחות בקטגוריה.
- חבילת בטיחות מלאה כסטנדרט: מערכות Honda Sensing המתקדמות מוצעות בכל רמות הגימור, יחד עם ציון 5 כוכבים במבחני ריסוק, מספקים שקט נפשי רב.
- אמינות ומוניטין: הונדה נהנית ממוניטין ארוך שנים של אמינות, והסיוויק ידועה כרכב עמיד עם מעט תקלות נפוצות.
- עיצוב פנים נקי והנדסת אנוש טובה: תא הנוסעים מאורגן היטב, קל לתפעול, ונעים לשהייה, עם פקדים פיזיים נוחים.
חסרונות – איפה הסיוויק פחות מרשימה?
- מחיר גבוה יחסית: הונדה סיוויק יקרה יותר בחלק מרמות הגימור שלה בהשוואה למתחרות ישירות כמו טויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה, מה שיכול להוות חסרון משמעותי עבור רוכשים עם תקציב מוגבל.
- צליל מנוע תחת עומס (בגרסה ההיברידית): למרות שמערכת ה-e:HEV חלקה ושקטה ברוב מצבי הנהיגה, תחת עומס כבד מנוע הבנזין נשאר על סל"ד קבוע וגבוה, וזה יכול להיות רועש ולא נעים לאוזן.
- מראה חיצוני שמרני יותר: מי שאהב את המראה הדרמטי והצעיר של הדור העשירי עשוי למצוא את העיצוב הנוכחי מעט משעמם או בוגר מדי. זה עניין של טעם כמובן, אך בהחלט שינוי כיוון.
- מולטימדיה בסיסית בגרסאות כניסה: בעוד שבגרסאות הגבוהות המסך גדול ואיכותי, ייתכנו רמות גימור עם מסך קטן יותר או פחות פיצ'רים, מה שפוגע בחוויה הטכנולוגית.
- היעדר גלגל רזרבי מלא בחלק מהגרסאות: תלוי ברמת הגימור, במקום גלגל רזרבי מלא תקבלו ערכת ניפוח או גלגל חלופי זמני, מה שיכול להקשות במקרה של תקר משמעותי.
הונדה סיוויק בהשוואה למתחרות בשוק הישראלי
הונדה סיוויק פועלת בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, שהיא אולי הצפופה והתחרותית ביותר בשוק הרכב הישראלי.
כדי להבין את מקומה, כדאי להשוות אותה למתחרות העיקריות שלה.
המתחרה האולטימטיבית היא ללא ספק טויוטה קורולה, בייחוד בגרסתה ההיברידית.
הקורולה מציעה אמינות פנומנלית וצריכת דלק מצוינת, והיא פופולרית מאוד בישראל.
בהשוואה לקורולה, הסיוויק ההיברידית מציעה לרוב ביצועים טובים יותר (הספק ומומנט גבוהים יותר), תא נוסעים איכותי ונעים יותר למגע, וחווית נהיגה דינמית יותר.
הקורולה עשויה להיות מעט נוחה יותר בנסיעה עירונית, אך הסיוויק עדיפה בשיוט בין-עירוני ובידוד רעשים.
המחיר של השתיים די קרוב, עם יתרון קל לקורולה בגרסאות הבסיס.
מתחרה נוספת היא מאזדה 3.
המאזדה 3 מצטיינת בעיצוב חיצוני ופנימי יוקרתי ובחווית נהיגה מתגמלת, וגם היא נחשבת אמינה.
בהשוואה למאזדה 3, הונדה סיוויק מציעה מרווח פנים גדול יותר (בעיקר מאחור), תא מטען שימושי יותר בגרסת ההאצ'בק, ויחידת הנעה היברידית יעילה בהרבה (מאזדה 3 בישראל לרוב משווקת עם מנועי בנזין בלבד או היברידיות קלות פחות יעילות).
המאזדה עשויה להרגיש מעט יותר "פרימיום" בחלק מהפרטים, אך הסיוויק מתקרבת אליה מאוד באיכות החומרים.
סקודה אוקטביה היא עוד שחקנית מרכזית בקטגוריה, ויתרונה הגדול הוא המרווח הפנימי העצום ותא המטען הענק (במיוחד בגרסת הסטיישן, אך גם בגרסת הליפטבק הדומה לסדאן).
האוקטביה מציעה גם יחידות הנעה מודרניות, כולל היברידיות פלאג-אין.
בהשוואה לאוקטביה, הסיוויק ההיברידית יעילה יותר בצריכת דלק בנסיעה רגילה (בלי הטענה חיצונית כמו בפלאג-אין).
הסיוויק מציעה גם חווית נהיגה דינמית יותר ותא נוסעים בעל איכות חומרים עדיפה בחלק מהמקומות בהשוואה לגרסאות הסטנדרטיות של האוקטביה.
האוקטביה מנצחת במרווח ופרקטיות טהורה של תא המטען.
יונדאי אלנטרה (או i35 בדורות קודמים) היא מתחרה פופולרית נוספת, לרוב עם תג מחיר אטרקטיבי יותר והיצע מגוון של יחידות הנעה.
בהשוואה לאלנטרה, הסיוויק לרוב מציעה איכות חומרים והרכבה גבוהה יותר, חווית נהיגה מלוטשת ודינמית יותר, ובעיקר את יחידת ההנעה ההיברידית של הונדה שהיא לרוב יעילה ונעימה יותר מהמערכת ההיברידית של יונדאי/קיה.
האלנטרה עשויה להציע אבזור עשיר יותר במחיר נמוך יותר ברמות גימור מסוימות.
בסופו של דבר, הבחירה בין הסיוויק למתחרות תלויה בסדרי העדיפויות – חיסכון וביצועים (סיוויק היברידית), מרווח ופרקטיות (אוקטביה), יוקרה ועיצוב (מאזדה 3), או אמינות וחיסכון בסיסי (קורולה).
סיכום ומסקנות (פסק דין) – האם כדאי לקנות?
אז אחרי שצללנו לעומק הונדה סיוויק מהדור ה-11, הגיע הזמן לסכם ולתת פסק דין.
הסיוויק הנוכחית היא ללא ספק מכונית מצוינת, שמהווה התבגרות משמעותית לדגם האייקוני הזה.
היא עברה שינוי כיוון עיצובי כלפי חוץ, אך תא הנוסעים שלה השתפר דרמטית מבחינת איכות חומרים והרכבה.
הנדסת האנוש טובה, המרווח פנימי נדיב, והיא מאובזרת היטב, במיוחד בתחומי הבטיחות עם חבילת Honda Sensing המלאה כסטנדרט.
יחידת ההנעה ההיברידית (e:HEV) היא היהלום שבכתר מבחינת שילוב של ביצועים זריזים וצריכת דלק ריאלית מצוינת.
חווית הנהיגה היא נקודת החוזק הגדולה ביותר שלה, עם שילוב כמעט מושלם של נוחות נסיעה והתנהגות כביש דינמית ומהנה.
היא בהחלט אחת המשפחתיות המהנות ביותר לנהיגה בקטגוריה שלה.
עם זאת, יש לה גם חסרונות.
הבולט שבהם הוא המחיר, שהוא גבוה יחסית למתחרות העיקריות כמו קורולה ואלנטרה, מה שעשוי להרתיע חלק מהרוכשים.
גם צליל המנוע תחת עומס בגרסה ההיברידית אינו נעים תמיד.
העיצוב החיצוני השמרני יותר הוא עניין של טעם אישי, אך הוא בהחלט פחות בולט מהדור הקודם.
אז האם כדאי לקנות את הונדה סיוויק?
התשובה היא: בהחלט כן, אבל לא לכל אחד.
הונדה סיוויק מתאימה במיוחד למי שמחפש מכונית משפחתית אמינה במיוחד, בעלת איכות הרכבה וחומרים גבוהה (כמו פעם אצל יפניות), חסכונית בדלק (בגרסה ההיברידית), ומעל לכל – מעריך חווית נהיגה מלוטשת ודינמית.
היא מתאימה למי שמוכן לשלם פרמיה מסוימת עבור האיכויות הללו, ופחות מתפשר על תחושת הכביש ואיכות הפנים.
היא פחות תתאים למי שהמחיר הוא הגורם המכריע ביותר, או למי שזקוק לנפח תא מטען גדול במיוחד (כמו שמציעה סקודה אוקטביה), או למי שמעדיף את הנוחות המוחלטת של טויוטה קורולה עירונית בפקקים.
עבור מי שמעריך את הנדסת הרכב של הונדה ואת השילוב הייחודי שהיא מציעה – הסיוויק היא בחירה מצוינת ומומלצת.
היא מצליחה להיות גם משפחתית הגיונית וגם מעניינת לנהיגה, שילוב שקשה למצוא בקטגוריה זו.
בסופו של דבר, כמו בכל רכישת רכב, מומלץ לבצע נסיעת מבחן כדי להרגיש את הרכב בעצמכם ולקבל חוות דעת גולשים משלכם.