Skip to content
דף הבית » סקירה מקצועית על ג'יפ גרנד צ'ירוקי – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

סקירה מקצועית על ג'יפ גרנד צ'ירוקי – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב של ישראל.
הפעם אנחנו צוללים עמוק לתוך עולם של יוקרה, יכולת שטח (שלא תמיד מנוצלת), והרבה נוכחות אמריקאית.
אנחנו מדברים על הג'יפ גרנד צ'ירוקי.
Jeep Grand Cherokee.
אייקון אמיתי בעולם רכבי השטח ורכבי הפנאי הגדולים.
הוא איתנו כבר עשרות שנים.
עבר גלגולים רבים.
הדור הנוכחי, שנקרא גם דור WL, מציג קפיצת מדרגה משמעותית.
במיוחד בישראל, שם הוא נמכר בעיקר בגרסת הפלאג-אין הייבריד, ה-4xe.
זו גרסה שמשלבת עולם ישן עם חדש.
מנוע בנזין חזק עם סיוע חשמלי.
ושאלה אחת גדולה עולה:
האם הוא עדיין רלוונטי?
במיוחד בעידן של חשמליות טהורות.
וגם כשיש לו תחרות עזה.

I. מבוא

הג'יפ גרנד צ'ירוקי, Jeep Grand Cherokee בדורו הנוכחי (WL), הוא הרבה יותר מרק רכב פנאי גדול.
הוא ספינת הדגל של מותג ג'יפ.
שם נרדף ליכולת שטח אגדית.
אבל גם לשדרוג משמעותי בנוחות ובטכנולוגיה.
הדור הזה מגיע לאחר הצלחה מסחררת של הדור הקודם.
שהיה פופולרי מאוד גם בישראל.
ג'יפ מיצבה את הגרנד צ'ירוקי תמיד איפשהו בין רכבי פנאי יוקרתיים לרכבי שטח קשוחים.
הדור הנוכחי מנסה לשלב את שני העולמות האלה בצורה טובה יותר מתמיד.
עם דגש ברור על שדרוג חווית הפרימיום.

בישראל, הדגם הפופולרי ביותר הוא הגרנד צ'ירוקי 4xe.
זאת גרסת הפלאג-אין הייבריד.
היא מציעה יתרונות מיסוי.
ומאפשרת נסיעה חשמלית לטווח מסוים.
זה הופך אותו לאטרקטיבי יותר כלכלית.
בהשוואה לגרסאות בנזין גדולות שהיו נפוצות בעבר.
הוא מתמודד בזירה קשה.
זירה של רכבי פנאי גדולים ויוקרתיים.

המתחרים העיקריים שלו בשוק הישראלי כוללים שמות מכובדים.
למשל, ב.מ.וו X5.
מרצדס GLE.
וולוו XC90.
לקסוס RX (בעיקר ההיברידי).
ובעצם, כל רכב פנאי גדול מעל 350 אלף ש"ח.
הג'יפ מנסה לבדל את עצמו.
עם מורשת שטח חזקה.
עיצוב אמריקאי בולט.
ואבזור עשיר.
לרוב הוא מתומחר באופן אגרסיבי בהשוואה למתחרים האירופאיים שלו.
זה הופך אותו לאופציה מעניינת.
למי שמחפש יוקרה ויכולת.
אבל לא בהכרח רוצה לשלם את הפרמיה של המותגים הגרמניים או השוודים.
קהל היעד העיקרי?
משפחות שצריכות מרחב.
אנשים שרוצים רכב נוכח ומרשים.
ומי שחולם אולי, רק אולי, לנסוע איתו פעם אחת בשביל עפר קל.

בסקירה הזו נעבור על כל ההיבטים של הגרנד צ'ירוקי.
נעמיק בעיצוב.
נצלול לתא הנוסעים והאבזור.
נבחן את יחידת ההנעה והביצועים.
נדבר כמובן על צריכת דלק וטעינה.
נסקור את חווית הנהיגה.
הבטיחות.
ובסוף נגיע לחלק הכי מעניין:
כמה עולה התענוג הזה?
ואיך הוא מתומחר בישראל?
נענה על השאלה האם כדאי לקנות ג'יפ גרנד צ'ירוקי בדור הנוכחי.
נבחן יתרונות וחסרונות.
ונשווה אותו למתחרים.
בנוסף, נתייחס לחוות דעת גולשים שיכולות להיות רלוונטיות.

II. עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של הג'יפ גרנד צ'ירוקי דור WL הוא אבולוציה.
לא מהפכה.
הוא עדיין נראה כמו גרנד צ'ירוקי.
אבל מודרני יותר.
עם קווים נקיים יותר.
ופרופורציות נכונות.
הוא משדר יוקרה מאופקת.
עם רמיזה ליכולות שטח.
אבל בלי להיראות מחוספס מדי.

2.1 הרושם הכללי והפילוסופיה העיצובית

הרושם הראשוני מהרכב הוא של נוכחות.
הוא גדול.
בולט.
אבל לא צעקני.
הפילוסופיה העיצובית נעה בין מורשת הג'יפ המוכרת.
לבין שאיפה למראה פרימיום עדכני.
הם ניסו ליצור רכב שיתאים לחנייה ליד המסעדה התל אביבית.
וגם יוכל תיאורטית לטפס על מדרכה גבוהה.
הוא נראה קצת יותר נמוך ורחב מהדור הקודם.
זה תורם למראה יציב וספורטיבי יותר.

2.2 אלמנטים עיצוביים ספציפיים

בחזית, הגריל המסורתי של ג'יפ עם שבעה פתחים עבר עידון קל.
הוא רחב יותר.
ומחובר לפנסים הראשיים.
שגם הם דקים ומודרניים יותר.
הפנסים הקדמיים משלבים תאורת LED מתוחכמת.
זה מעניק מראה היי-טקי בלילה.
הפגוש הקדמי אגרסיבי למדי.
עם כונסי אוויר גדולים.
והרבה כרום ברמות הגימור הגבוהות.

מהצד, הצללית מוכרת.
קו מותניים גבוה.
קו גג שיורד בעדינות אחורה.
ובתי גלגלים מודגשים.
אחד השינויים הבולטים הוא עמוד ה-C (העמוד האחורי) שהוא רחב ומשתלב בזרימה עם החלק האחורי.
החלונות גדולים יחסית.
זה תורם לתחושת מרווח בפנים.
ולראות טובה החוצה.

החלק האחורי נקי למדי.
פנסים אחוריים דקים וארוכים.
הם נכנסים עמוק לתוך דלת תא המטען.
דלת תא המטען גדולה.
ומעליה ספוילר קטן.
הפגוש האחורי משלב יציאות מפלט כפולות (בגרסת הבנזין, ובגרסת ה-4xe הן לרוב מוסתרות או מעוצבות בצורה שונה).
יש גם חיפויי פלסטיק בתחתית.
שמזכירים את שורשי השטח של הרכב.

2.3 חישוקי גלגלים ונוכחות כביש

הגרנד צ'ירוקי מוצע עם מגוון גדלים ועיצובים של חישוקי גלגלים.
הם נעים לרוב בין 18 ל-21 אינץ'.
ברמות הגימור הגבוהות מקבלים חישוקים גדולים ומרשימים.
הם תורמים מאוד למראה היוקרתי והנוכח של הרכב.
עם זאת, חישוקים גדולים יותר עלולים לפגוע מעט בנוחות הנסיעה.
ובמיוחד בנסיעת שטח (אם כי מעטים הבעלים שיקחו אותו לשם ברצינות).
מבחינת נוכחות כביש, הגרנד צ'ירוקי תמיד היה רכב עם הרבה כריזמה.
הדור החדש לא מאכזב.
הוא נראה גדול.
מרשים.
ומשרה תחושת ביטחון.
המידות הפיזיות שלו תואמות את הקטגוריה.
הוא דומה בגודלו למתחרים.
מעט קצר יותר מהגרנד צ'ירוקי L עם 7 מקומות שנמכר בשווקים אחרים.
אבל מספיק גדול כדי להרגיש כמו רכב פנאי יוקרתי.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח

תא הנוסעים הוא אחד התחומים בהם הגרנד צ'ירוקי עשה את הקפיצה הגדולה ביותר.
הדור הקודם היה נעים לשהייה.
אבל הדור החדש לוקח את זה לרמה אחרת לגמרי.
הוא מרגיש יוקרתי יותר.
מודרני יותר.
ומאובזר יותר.

3.1 האווירה הכללית והקונספט העיצובי

כשנכנסים פנימה, התחושה היא של סלון יוקרתי.
יש שילוב של קווים נקיים.
מסכים דיגיטליים גדולים.
ועושר חומרים.
הקונספט העיצובי מינימליסטי יחסית.
בלי עומס יתר של כפתורים.
רוב התפעול מתבצע דרך מסך המגע המרכזי.
אבל ג'יפ השאירו כפתורים פיזיים לפונקציות קריטיות.
כמו בקרת אקלים.
זה שיפור משמעותי בנוחות השימוש.
האווירה הכללית נעימה מאוד.
עם תאורת אווירה עדינה בלילה.

3.2 איכות חומרים והרכבה

איכות החומרים ברמות הגימור הגבוהות מרשימה מאוד.
יש שימוש נרחב בעור.
עץ אמיתי או חיפויי עץ איכותיים.
וחלקי פלסטיק רכים ונעימים למגע.
הדשבורד מצופה לרוב חומרים רכים.
או עור תפור.
הדלתות גם הן עשירות בחומרים.
איכות ההרכבה נראית טובה מאוד.
הכל מרגיש מוצק ומורכב היטב.
אין צקצוקים או רעידות מיותרות במהלך הנסיעה.
גם בכבישים משובשים.
זה שיפור ניכר לעומת דגמי ג'יפ ישנים יותר.
ומתאים את הרכב למחירון שלו.

3.3 הנדסת אנוש ונוחות תפעול

הנדסת האנוש טובה ברובה.
הפקדים החשובים נמצאים במקום נוח להישג יד.
גלגל ההגה עמוס אמנם בכפתורים.
אבל התפעול שלהם לומד בקלות.
מערכת המולטימדיה (עליה נרחיב בסעיף הבא) נוחה לתפעול.
עם זאת, כמו ברכבים רבים כיום, תפעול פונקציות מסוימות דרך מסך המגע דורש הסחת דעת קלה.
לדוגמה, שינוי כיוון האוורור.
הראות החוצה טובה יחסית.
גם בזכות החלונות הגדולים.
ועמדת הנהיגה הגבוהה.
מצלמות ההיקפיות (ברמות הגימור הרלוונטיות) מקלות מאוד על תמרון בחנייה.

3.4 מושבים ומרווח פנים

המושבים הקדמיים נוחים מאוד.
תומכים היטב בגב.
ומאפשרים כיוונון חשמלי נרחב (ברמות הגימור הגבוהות).
יש אופציות לחימום, אוורור ואף עיסוי.
זה הופך נסיעות ארוכות לנעימות בהרבה.
המושב האחורי מציע מרווח טוב לשני נוסעים מבוגרים.
שלושה יצליחו לשבת.
אבל יהיה להם צפוף בכתפיים.
מרווח הרגליים מצוין.
מרווח הראש טוב גם לנוסעים גבוהים.
הרצפה כמעט שטוחה במרכז.
זה מקל על הנוסע האמצעי.
אם כי מושב זה פחות נוח מהמושבים הצדדיים.
יש גם שקעי USB ופתחי מיזוג מאחור.

3.5 תא מטען ושימושיות

נפח תא המטען גדול.
ומספק למשפחה.
בגרסת ה-4xe נפח המטען מצטמצם מעט בגלל הסוללה.
אבל הוא עדיין שימושי מאוד.
סף ההטענה סביר לקטגוריה.
לא נמוך מדי.
אבל גם לא גבוה בצורה שמקשה על העמסת ציוד כבד.
צורת תא המטען רגולרית.
זה מאפשר ניצול מקסימלי של הנפח.
יש נקודות עיגון.
פתרונות אחסון קטנים בצדדים.
וכיסוי נגלל.
משענות המושב האחורי מתקפלות.
אבל לא יוצרות רצפה שטוחה לחלוטין.
סה"כ, תא המטען שימושי ופרקטי.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה

הגרנד צ'ירוקי דור WL מגיע עמוס בטכנולוגיה.
במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
זה תחום שג'יפ השקיעה בו רבות.
כדי להתמודד עם המתחרים האירופאיים והקוריאניים.

4.1 מערכת המולטימדיה המרכזית

מערכת המולטימדיה המרכזית מבוססת על מערכת Uconnect 5 של סטלנטיס.
היא מוצגת על מסך מגע גדול.
הגודל משתנה לפי רמת הגימור.
לרוב 10.1 אינץ'.
ברמות הגבוהות יותר, יש גם מסך נוסף לנוסע הקדמי.
זה גימיק נחמד.
איכות התצוגה מצוינת.
המסך חד.
בהיר.
וצבעוני.
מהירות התגובה מהירה מאוד.
המערכת רצה חלק.
בלי גמגומים.
מבנה התפריטים אינטואיטיבי למדי.
קל להתמצא בין הפונקציות השונות.
המערכת תומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
הקישוריות אלחוטית.
זה נוח מאוד.
איכות העוזר הקולי טובה.
אפשר לשלוט בפונקציות רבות באמצעות פקודות קוליות.

4.2 לוח המחוונים הדיגיטלי

מאחורי ההגה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מלא.
הוא בגודל 10.25 אינץ'.
הוא ניתן להתאמה אישית במידה רבה.
אפשר להציג מידע מגוון.
כולל נתוני נסיעה.
ניווט.
נתוני שטח (בגרסאות המתאימות).
ואף להציג מפה מלאה.
התצוגה חדה וברורה.
גם באור שמש ישיר.
זה מוסיף לתחושת הפרימיום וההיי-טק בתא הנוסעים.

4.3 אבזור נוחות וטכנולוגיות ייחודיות

רמות הגימור המשווקות בישראל לרוב מאובזרות היטב.
יש בקרת אקלים מפוצלת.
לרוב עם פתחים גם מאחור.
מושבים עם כיוונון חשמלי וזיכרונות.
חימום במושבים (קדמיים ואחוריים) והגה.
אוורור מושבים קדמיים ברמות הגבוהות.
גג פנורמי חשמלי.
דלת תא מטען חשמלית.
מערכת מצלמות היקפיות 360.
ועוד אבזור נוחות שמצפים למצוא ברכב בקטגוריה הזו.
טכנולוגיות ייחודיות כוללות את המסך הנוסף לנוסע.
ומערכות השטח המתקדמות בגרסאות עם הנעה כפולה (קוואדרה-טראק).
למשל, מתלי אוויר.
בקרת זחילה בשטח.
ומצבי נהיגה מרובים.

4.4 מערכת שמע

מערכת השמע הסטנדרטית טובה למדי.
ומספקת עבור רוב המאזינים.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, מציעים מערכת שמע פרימיום.
לרוב של McIntosh.
זו מערכת איכותית מאוד.
עם סאונד עשיר ומדויק.
היא משדרגת משמעותית את חווית השמע בתא הנוסעים.
ומתאימה לרמה היוקרתית של הרכב.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה

הג'יפ גרנד צ'ירוקי מוצע בשווקים שונים עם מגוון מנועים.
מנועי בנזין V6 ו-V8.
אבל בישראל, הדגש העיקרי הוא על גרסת הפלאג-אין הייבריד.
ה-4xe.
זאת הגרסה הרלוונטית ביותר לשוק המקומי.
בשל יתרונות המסוי ועלויות התפעול.

5.1 יחידת ההנעה 4xe (פלאג-אין הייבריד)

יחידת ההנעה בגרנד צ'ירוקי 4xe משלבת מנוע בנזין טורבו בנפח 2.0 ליטר.
יש לו 4 צילינדרים.
הוא מקבל סיוע משמעותי משני מנועים חשמליים.
הספק משולב של המערכת עומד על 380 כוחות סוס.
והמומנט המרבי מרשים מאוד: 64 קג"מ.
הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים.
דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה.
כן, עדיין יש גיר והילוכים.
זה לא רכב חשמלי טהור עם העברה ישירה.
אבל השילוב של מנועי בנזין וחשמל נעשה בצורה חלקה יחסית.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על כ-6 שניות.
זה נתון מצוין לרכב בגודל ובמשקל שלו.
ומספק ביצועים יותר ממספקים גם לעקיפות זריזות בכביש בינעירוני.
תחושת הכוח זמינה מיידית.
במיוחד בזכות המנועים החשמליים שמספקים מומנט מהרגע הראשון.

5.2 צריכת דלק וצריכת אנרגיה

כאן העניינים קצת מורכבים.
כרכב פלאג-אין הייבריד, צריכת הדלק תלויה במידה רבה בדפוס השימוש.
אם מטעינים את הסוללה באופן קבוע.
ועושים נסיעות קצרות ברובן.
אפשר לנסוע חלק ניכר מהזמן על חשמל בלבד.
במצב כזה, צריכת הדלק יכולה להיות נמוכה מאוד.
ואף להתקרב ל-0 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעות חשמליות טהורות.
טווח הנסיעה החשמלי המוצהר לפי תקן WLTP עומד על כ-40-50 ק"מ.
במציאות, בנהיגה יומיומית עם מזגן ובתנאי תנועה ישראלים, הטווח הריאלי צפוי להיות מעט נמוך יותר.
כ-30-40 ק"מ.
אבל זה עדיין מספיק כדי לכסות את הנסיעה לעבודה ובחזרה עבור רבים.

אם לא מטעינים את הרכב.
או עושים נסיעות ארוכות בלבד.
הרכב מתפקד בעיקר כהיברידי רגיל.
עם משקל נוסף של הסוללה הריקה.
במצב כזה, צריכת הדלק תהיה גבוהה משמעותית.
ותנוע סביב 8-10 ק"מ לליטר בממוצע.
זה נתון סביר לרכב בגודל וביצועים כאלה.
אבל לא מדהים.
הנתון הרשמי המשולב (היברידי) לפי WLTP מדבר על צריכה נמוכה בהרבה.
אבל הוא מחושב תוך הנחה של נסיעה משמעותית על חשמל.
לכן, כשאנשים מחפשים מידע על "צריכת דלק" עבור רכב כזה.
חשוב שיבינו שהנתון תלוי מאוד באופן השימוש והטעינה.
לרכב חשמלי טהור נתון מקביל יהיה "צריכת אנרגיה" בקילוואט-שעה ל-100 ק"מ.
אבל מונח "צריכת דלק" נפוץ עדיין גם בהקשר של רכבים חסכוניים או מחושמלים.
הבדלי העלות בין נסיעה על חשמל לדלק בישראל משמעותיים מאוד.
נסיעה על חשמל זולה בהרבה.
לכן, הטעינה היא מפתח לחיסכון משמעותי עם ה-4xe.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי)

כמו כל רכב פלאג-אין הייבריד, חווית הטעינה היא חלק בלתי נפרד מהבעלות.
הגרנד צ'ירוקי 4xe תומך בטעינת AC (זרם חילופין) בקצב של עד 7.4 קילוואט.
זה קצב סטנדרטי וטוב לעמדות ביתיות.
זמן טעינה טיפוסי מעמדת 7 קילוואט בבית (מ-0 ל-100%) ייקח כשעתיים עד שלוש שעות.
זה אומר שאפשר לחבר את הרכב לחשמל בערב.
ולקבל סוללה מלאה וטווח חשמלי מלא בבוקר.
לגרסת ה-4xe אין יכולת טעינת DC (זרם ישר) מהירה.
זה מאפיין רוב רכבי הפלאג-אין הייבריד.
המחבר הוא מסוג Type 2 סטנדרטי.

נוחות השימוש באפליקציות לניהול טעינה ושליטה מרחוק משתנה מיצרן ליצרן.
לג'יפ יש אפליקציות המאפשרות מעקב אחר מצב הטעינה.
תכנון זמני טעינה.
ובקרת אקלים מרחוק.
זה שימושי מאוד.
חווית הטעינה הציבורית בישראל משתפרת בהדרגה.
יש יותר עמדות טעינה.
אבל עדיין פחות בהשוואה למדינות אירופה או צפון אמריקה.
עבור רכב כמו הגרנד צ'ירוקי 4xe, שעיקר הטעינה אמורה להיות בבית או בעבודה.
זה פחות קריטי.
אבל עדיין חשוב לוודא נגישות לעמדת טעינה קבועה לפני הרכישה.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש

חווית הנהיגה בגרנד צ'ירוקי דור WL שונה מזו של הדור הקודם.
ג'יפ שמו דגש חזק יותר על נוחות ועידון.
מצד אחד, הוא עדיין מרגיש כמו ג'יפ.
עם עמדת נהיגה גבוהה.
ותוצאת בטחון.
מצד שני, הוא נוח ושקט משמעותית.

7.1 נוחות נסיעה ובידוד רעשים

נוחות הנסיעה מצוינת.
במיוחד ברמות הגימור המצוידות במתלי אוויר.
הרכב מרחף מעל רוב שיבושי הכביש.
בולע מהמורות ביעילות.
גם בכבישים עירוניים משובשים, הוא שומר על רמה גבוהה של נוחות.
מתלי הסלילים הרגילים מעט פחות רכים.
אבל עדיין מספקים נוחות טובה מאוד.
רמת בידוד הרעשים מרשימה ביותר.
רעשי מנוע כמעט ואינם נשמעים.
במיוחד בנסיעה חשמלית.
רעשי רוח נמוכים מאוד.
גם במהירויות גבוהות.
רעשי כביש נשמעים מעט.
אבל זה תלוי בסוג הצמיגים וגודל החישוקים.
סה"כ, זה רכב שכיף לבלות בו שעות ארוכות בכביש.

7.2 התנהגות דינמית ותחושת היגוי

אל תצפו ממנו להיות מכונית ספורט.
הגרנד צ'ירוקי הוא רכב גדול וכבד.
התנהגות הכביש בטוחה וצפויה.
אבל לא מרגשת.
ההיגוי קל למדי.
זה יתרון בתמרון עירוני.
אבל הוא חסר משוב בכבישים מהירים או בפניות הדוקות.
הדיוק סביר.
אבל לא חד כמו אצל חלק מהמתחרים האירופאיים.
אחיזת הכביש טובה.
הרכב נטוע בכביש.
זוויות הגלגול קיימות בפניות.
אבל אינן מוגזמות.
במיוחד עם מתלי האוויר שיודעים להתקשות בפנייה.
תחושת הבלמים טובה.
בגרסת ה-4xe יש שילוב של בלימה רגנרטיבית ובלימה הידראולית.
המעבר ביניהם חלק יחסית.
אפשר לשלוט בעוצמת הרגנרציה.

7.3 תמרון עירוני ויציבות כיוונית

למרות גודלו, התמרון בעיר סביר.
רדיוס הסיבוב אינו קטן במיוחד.
אבל מערכת ההיגוי הקלה והמצלמות ההיקפיות מקלות על חניות ותמרונים צפופים.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות טובה מאוד.
הרכב נוסע בקו ישר ובטוח.
ונותן תחושת נינוחות בכבישים מהירים.
היעדר הגיר המורגש והעברת הילוכים חלקה (במיוחד במעברים בין חשמל לבנזין ב-4xe) תורמים לחוויה נעימה ושלווה.
גם בגרסת בנזין רגילה, הגיר עם 8 הילוכים לרוב עובד חלק ושקט.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג

בטיחות היא סעיף חשוב ברכב משפחתי גדול ויוקרתי.
הגרנד צ'ירוקי דור WL עומד בסטנדרטים גבוהים של בטיחות.
הוא מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
וזוכה לציונים טובים במבחני ריסוק.

8.1 מבדקי בטיחות וציון רשמי

הג'יפ גרנד צ'ירוקי דור WL קיבל ציון של 5 כוכבים במבחני בטיחות של Euro NCAP.
זה הציון המקסימלי האפשרי.
הוא קיבל ציונים גבוהים בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים.
גם ההגנה על הולכי רגל וציון מערכות הבטיחות האקטיביות היו טובים.
מבדקי בטיחות נוספים שבוצעו על ידי גופים אחרים (למשל ה-IIHS האמריקאי) גם כן העניקו לו ציונים גבוהים.
מבנה הרכב חזק וקשיח.
הוא כולל אזורי קריסה מתוכננים לספיגת אנרגיית התנגשות.
ומגוון כריות אוויר (קדמיות, צידיות, וילון).

8.2 מערכות עזר לנהג (ADAS)

הגרנד צ'ירוקי מגיע עם חבילת ADAS עשירה.
לרוב היא סטנדרטית כבר ברמות הגימור הבסיסיות בישראל.
המערכות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים (Stop & Go).
מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה.
מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
ניטור שטחים מת בצידי הרכב.
התרעת תנועה חוצה מאחור.
עמעום אורות אוטומטי.
ועוד.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב ברובו.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה יחסית.
התגובות שלה לא אגרסיביות מדי.
מערכת שמירת הנתיב שומרת את הרכב במרכז הנתיב בצורה יעילה.
אבל לפעמים יכולה להיות מעט פתאומית בפעולתה.
מערכת בלימת החירום עשויה להיות רגישה מדי לפעמים.
אבל עדיף כך מאשר לא להגיב בזמן.
רוב המערכות קלות לתפעול מהכפתורים שעל גלגל ההגה או דרך מסך המולטימדיה.
חבילת הבטיחות המקיפה הזו תורמת משמעותית לתחושת הביטחון בנהיגה.
במיוחד בנסיעות ארוכות או בכבישים עמוסים.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל)

אחד ההיבטים המשמעותיים ברכישת רכב חדש הוא כמובן המחיר.
אז כמה עולה ג'יפ גרנד צ'ירוקי בישראל?
התשובה משתנה בהתאם לרמת הגימור.
וכן משתנה מעת לעת בהתאם למבצעים ולשינויים במחירון.
נכון לאפריל 2025, טווח המחיר של הגרנד צ'ירוקי 4xe בישראל מתחיל לרוב בסביבות 400,000 ש"ח.
ויכול להגיע בקלות ליותר מ-500,000 ש"ח עבור רמות הגימור הגבוהות והמאובזרות ביותר.

9.1 המחירון ורמות הגימור העיקריות

היבואן בישראל משווק את הגרנד צ'ירוקי 4xe במספר רמות גימור עיקריות.
לרוב השמות משתנים מעט.
אבל בדרך כלל יש רמת גימור כניסה.
רמת גימור אמצע יוקרתית יותר.
ורמת גימור עליונה מפוארת מאוד.
ההבדלים המרכזיים ביניהן הם באבזור הנוחות והטכנולוגיה.
רמות הגימור הגבוהות יותר כוללות לרוב ריפודי עור איכותיים יותר.
מושבים מאווררים ומעסים.
מערכת שמע משודרגת.
מסך נוסף לנוסע.
מתלי אוויר.
חישוקים גדולים יותר.
ואבזור בטיחות מלא יותר (למשל מערכת נהיגה סמי-אוטונומית מתקדמת).
חשוב לבדוק את המחירון העדכני אצל היבואן.
ולהשוות את רשימת האבזור המלאה בכל רמת גימור.
כדי להבין בדיוק על מה משלמים.

9.2 אחריות ועלויות תחזוקה

תנאי האחריות המלאה לרכב ברוב המקרים הם 3 שנים או 100,000 ק"מ.
לסוללה בגרסת ה-4xe ניתנת אחריות ארוכה יותר.
לרוב 8 שנים או 160,000 ק"מ.
זה חשוב מאוד במקרה של רכב פלאג-אין הייבריד.
עלויות התחזוקה השוטפות צפויות להיות סבירות לרכב בקטגוריה זו.
טיפולים תקופתיים מתבצעים לפי הוראות היצרן.
צפויים להיות מעט יקרים יותר מברכבים עממיים.
אבל תואמים את רמת הרכב.
בנוגע ל תקלות או בעיות נפוצות.
הדור החדש עדיין יחסית צעיר בשוק.
אין עדיין מידע רב על תקלות סדרתיות.
כמו בכל רכב חדש, ייתכנו "מחלות ילדות".
אבל האחריות נועדה לכסות אותן.
בעבר, דגמי ג'יפ יכלו לסבול מבעיות אמינות קלות.
בעיקר במערכות אלקטרוניות וגיר.
אבל היצרן השקיע רבות בדור החדש.
ומקווים שזה השתפר.
שווי השימוש (ירידת ערך) ברכבים בקטגוריה הזו לרוב משמעותי.
צריך לקחת בחשבון ירידת ערך לא מבוטלת לאורך השנים הראשונות.

X. יתרונות

אז אחרי שצללנו לפרטים, הגיע הזמן לסכם את הדברים הטובים.
לג'יפ גרנד צ'ירוקי דור WL יש לא מעט יתרונות משמעותיים.
במיוחד בגרסת ה-4xe הרלוונטית לשוק הישראלי.

  • עיצוב מרשים ונוכחות כביש:
    הוא נראה טוב.
    בולט בכביש.
    ומשלב בהצלחה מורשת אמריקאית עם מודרניות ויוקרה.
    זה רכב שמושך תשומת לב חיובית.
  • תא נוסעים יוקרתי ומאובזר:
    הקפיצה באיכות החומרים וההנדסת אנוש ניכרת.
    הוא מציע סביבה נעימה ויוקרתית.
    עם רשימת אבזור נוחות וטכנולוגיה ארוכה.
    במיוחד ברמות הגימור הגבוהות.
  • ביצועים חזקים בגרסת ה-4xe:
    יחידת ההנעה ההיברידית החזקה מספקת תאוצות מרשימות.
    היא מאפשרת עקיפות בטוחות.
    ומעניקה תחושת כוח זמינה תמיד.
  • פוטנציאל חיסכון משמעותי (עם טעינה קבועה):
    אם מטעינים את הרכב על בסיס יומיומי.
    אפשר ליהנות מטווח נסיעה חשמלי ריאלי.
    שמאפשר לחסוך הרבה עלויות דלק.
    זה יתרון כלכלי משמעותי.
  • נוחות נסיעה גבוהה ובידוד רעשים מצוין:
    הוא נוח מאוד ברוב סוגי הדרכים.
    שקט בתא הנוסעים.
    ומהווה סביבה נינוחה לנסיעות ארוכות או יומיות.
  • יכולת שטח (תיאורטית):
    גם אם מעטים ישתמשו בה.
    העובדה שהרכב בנוי על פלטפורמה בעלת יכולות שטח.
    ומצויד במערכות הנעה כפולה מתקדמות (ברמות המתאימות).
    מקנה לו יתרון פוטנציאל על רכבי פנאי יוקרתיים אחרים.
  • בטיחות גבוהה:
    ציון 5 כוכבים ב מבחני בטיחות Euro NCAP.
    וחבילת מערכות בטיחות אקטיביות מקיפה.
    נותנים שקט נפשי.
    מבדקי בטיחות נוספים תומכים בזה.

XI. חסרונות

כמו לכל רכב, גם לג'יפ גרנד צ'ירוקי יש חסרונות ופשרות.
חשוב להיות מודעים אליהם לפני קבלת ההחלטה.

  • מחיר רכישה גבוה:
    למרות יתרונות המסוי של ה-4xe.
    עדיין מדובר ברכב יקר.
    ה מחיר הבסיסי גבוה.
    ורמות הגימור הגבוהות יקרות מאוד.
    כדי לדעת כמה עולה בדיוק.
    צריך לבדוק את המחירון.
  • צריכת דלק גבוהה ללא טעינה קבועה:
    אם לא מקפידים להטעין את הסוללה.
    הרכב הופך להיות פחות יעיל משמעותית.
    וצורך דלק כמו רכב פנאי בנזין גדול.
    החיסכון הפוטנציאלי נעלם.
    ה מושג צריכת אנרגיה הופך פחות רלוונטי בהיעדר טעינה.
  • דינמיות כביש פחות טובה ממתחרים:
    התנהגות הכביש בטוחה.
    אבל פחות חדה או מרגשת בהשוואה למתחרים אירופאיים מסוימים.
    הוא יותר מכוון לנוחות ופחות להתנהגות ספורטיבית.
  • נפח תא מטען מצומצם מעט בגרסת ה-4xe:
    מיקום הסוללה גורם לצמצום קל בנפח תא המטען.
    לעומת גרסאות בנזין באותה פלטפורמה בשווקים אחרים.
  • אמינות לטווח ארוך עדיין בגדר שאלה:
    למרות שיפורים ניכרים.
    האמינות לטווח ארוך של מכלולים מורכבים (מערכת היברידית, אלקטרוניקה) בדור חדש עדיין לא הוכחה באופן מלא.
    היסטוריית האמינות של דגמי ג'יפ קודמים לא תמיד הייתה מושלמת.
    ידוע על בעיות פוטנציאליות ב דגמים קודמים.
    בעיות הנוגעות ל תקלות בגיר או במערכות חשמל.
  • יכולת שטח מוגבלת בגרסת הפלאג-אין:
    למרות המורשת.
    המשקל הנוסף של הסוללות ורכיבי הפלאג-אין.
    וכן מגבלות אפשריות של מערכות ההנעה בשימוש שטח אינטנסיבי.
    עלולים להגביל את יכולות השטח האמיתיות בהשוואה לגרסאות שטח טהורות של ג'יפ.

XII. השוואה למתחרים

כפי שציינו במבוא, הג'יפ גרנד צ'ירוקי מתחרה בקטגוריה צפופה וקשה.
מולו ניצבים ענקים כמו ב.מ.וו X5, מרצדס GLE, וולוו XC90 ולקסוס RX.
כל אחד מהם מביא לשולחן יתרונות אחרים.
ב השוואה ל-X5 וה-GLE, הגרנד צ'ירוקי לרוב מציע תמורה טובה יותר למחיר.
עם רמת אבזור דומה או אף גבוהה יותר.
במיוחד בגרסת ה-4xe, שיתרונות המסוי שלה הופכים אותה לאטרקטיבית מול גרסאות הבנזין או הדיזל היקרות יותר של המתחרים הגרמניים.
הגרמנים מצטיינים לרוב ב דינמיות כביש גבוהה יותר ובתחושת יוקרה קרה ומדויקת.
הג'יפ לעומת זאת מרגיש יותר אמריקאי, נוח ורך בנהיגה.
בהשוואה לוולוו XC90, שגם היא מציעה גרסאות היברידיות ופלאג-אין ואפשרות ל-7 מקומות (בשווקים מסוימים, לא בגרנד צ'ירוקי הסטנדרטי), הג'יפ פחות מינימליסטי בתא הנוסעים ויותר מוחצן בעיצוב.
הוולוו נחשבת לבחירה בטוחה ורציונלית.
בעוד הג'יפ פונה למי שרוצה קצת יותר "אופי" ונוכחות.
מול לקסוס RX, שמתמחה באמינות גבוהה ונוחות נסיעה, הגרנד צ'ירוקי 4xe מציע טווח חשמלי משמעותי יותר ויכולת שטח (תיאורטית) עדיפה.
הלקסוס ממוקדת יותר בכביש ופחות בפלאג-אין (אם כי יש לה גרסה היברידית נטענת).
בסופו של דבר, הגרנד צ'ירוקי מציב את עצמו כאלטרנטיבה מעניינת ומשתלמת יחסית.
למי שמחפש שילוב של יוקרה, יכולת וטכנולוגיה מתקדמת.
בלי לשלם את "מס המותג" הגבוה של הגרמנים.
עם בונוס בדמות יתרונות הפלאג-אין והאפשרות (האמיתית או הדמיונית) לרדת מדי פעם לשביל.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין)

הג'יפ גרנד צ'ירוקי דור WL, ובמיוחד גרסת ה-4xe הפופולרית בישראל, הוא רכב פנאי גדול ומרשים שעשה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הקודם.
הוא מציע שילוב מפתה של עיצוב אמריקאי נוכח, תא נוסעים יוקרתי ועמוס בטכנולוגיה, וביצועים חזקים בזכות יחידת ההנעה ההיברידית.
נוחות הנסיעה מצוינת, בידוד הרעשים מרשים, וחבילת הבטיחות מקיפה ומודרנית.
עבור מי שמקפיד להטעין אותו באופן קבוע, גרסת ה-4xe מציעה גם פוטנציאל לחיסכון משמעותי בעלויות הדלק.

ב השוואה למתחרים הישירים שלו בקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים והגדולים, הגרנד צ'ירוקי 4xe לרוב מציע חבילה אטרקטיבית יותר במונחי מחיר מחירון לעומת רמת אבזור.
הוא פחות דינמי על הכביש מרוב המתחרים הגרמניים, ופחות ממוקד ב אמינות כשלעצמה בהשוואה למתחרה היפני.
יתרונות הפלאג-אין תלויים מאוד בדפוס השימוש והטעינה – מי שלא יטעין ישלם ביוקר על דלק ויחמיץ את היתרון הכלכלי המרכזי של הגרסה הזו.
האם כדאי לקנות? התשובה תלויה למי.
הוא מתאים במיוחד למשפחות גדולות שמחפשות רכב נוח, מאובזר, בטוח ונוכח.
למי שיש לו אפשרות ומשמעת להטעין אותו בבית או בעבודה.
ולמי שמעריך את המורשת והאופי האמריקאי הייחודי של ג'יפ.
הוא פחות מתאים למי שמחפש את הדינמיות הטובה ביותר על הכביש.
או מי שאין לו יכולת טעינה קבועה.
בסך הכל, הג'יפ גרנד צ'ירוקי 4xe הוא רכב פנאי יוקרתי מוצלח מאוד בדורו הנוכחי.
הוא מציע שילוב מעניין של תכונות.
ויכול להיות בחירה נבונה עבור קהל יעד ספציפי שמנצל את ה יתרונות שלו.
לפני הרכישה, מומלץ לבדוק את רמת גימור המתאימה לכם ביותר.
ולוודא ש ה מחיר תואם את התקציב ואת ה מחירון העדכני.
אפשר גם לחפש חוות דעת גולשים נוספות באתרי רכב.
ולקרוא על תקלות ובעיות פוטנציאליות אם ישנן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *