הו, האאודי Q8. איך אפשר להתעלם מהנוכחות המרשימה הזו על הכביש?
הוא גדול, הוא יוקרתי, והוא בהחלט יודע לסובב ראשים.
כשחושבים על רכבי הפנאי הגדולים והיוקרתיים בישראל, ה-Q8 הוא שם שעולה כמעט מיד.
הוא נכנס לשוק לפני כמה שנים כמענה של אאודי לקטגוריית רכבי ה-SUV-קופה שהמציאה ב.מ.וו עם ה-X6, ומיד תפס את מקומו כאלטרנטיבה אלגנטית וטכנולוגית.
בסקירה המקיפה הזו, נצלול לעומק ונבחן את כל מה שיש לאאודי Q8 להציע לשוק הישראלי, נכון לאביב 2025.
נדבר על העיצוב המוחצן, על תא הנוסעים המפנק, על הביצועים, הטכנולוגיה, וכמובן – על השורה התחתונה: כמה עולה התענוג הזה, והאם כדאי לקנות אותו.
I. מבוא: הכירו את הטיטאן של אאודי
אאודי Q8 (Audi Q8) הוא לא סתם עוד SUV. הוא נחשב לספינת הדגל של משפחת ה-Q, דגמי הפנאי של אאודי, לפחות מבחינת סגנון ומיצוב.
הוא חולק פלטפורמה ורכיבים רבים עם ה-Q7 הגדול והשימושי יותר, אך מציע עיצוב דינמי וספורטיבי בהרבה, עם גג משתפל בסגנון קופה.
הדגם הנוכחי עבר לאחרונה מתיחת פנים (שהוצגה בסוף 2023 כמודל 2024/2025), שכללה עדכונים קלים לעיצוב החיצוני, בעיקר בחזית ובפנסים, ושדרוגים טכנולוגיים בתא הנוסעים.
בשוק הרכב הישראלי, ה-Q8 ממוצב בקצה העליון של רכבי הפנאי-יוקרה.
הוא מתחרה ראש בראש מול ב.מ.וו X6 (החלוץ והאייקון של הקטגוריה) ומרצדס GLE קופה.
בהשוואה אליהם, ה-Q8 מציע לרוב תא נוסעים טכנולוגי ונקי יותר למראה, אך אולי פחות דינמי לנהיגה מה-X6, ויש שיגידו שפחות נוצץ מהמרצדס.
קהל היעד העיקרי של האאודי Q8 הוא ברור: אנשים אמידים, חובבי טכנולוגיה ועיצוב, שמעוניינים ברכב פנאי גדול ומרשים שמספק הצהרה ויזואלית.
זהו רכב סטטוס מובהק, כזה שנועד להרשים את הסביבה לא פחות מאשר את הנהג והנוסעים.
הוא פחות פונה למשפחות גדולות שמחפשות מקסימום שימושיות (בשביל זה יש את ה-Q7), ויותר ליחידים, זוגות או משפחות קטנות שמעריכות סטייל ונוכחות.
בסקירה זו ננתח את ה-Q8 מכל זווית אפשרית: עיצוב, פנים, טכנולוגיה, ביצועים וצריכת דלק (או צריכת אנרגיה בגרסאות הפלאג-אין), חווית נהיגה, בטיחות, וכמובן, המחיר והתמורה.
נבחן את היתרונות והחסרונות שלו, נזכיר חוות דעת גולשים נפוצות ואפילו נתייחס לנושאים כמו תקלות פוטנציאליות. בסוף, ננסה לענות על שאלת השאלות: האם ה-Q8 הוא הבחירה הנכונה עבורכם?
II. עיצוב חיצוני: נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה
נתחיל מהברור מאליו: אאודי Q8 הוא רכב מרשים למראה. מאוד מרשים.
הוא משדר כוחניות, יוקרה ודינמיות, גם כשהוא עומד במקום.
הפילוסופיה העיצובית של אאודי באה כאן לידי ביטוי בצורה מוחצנת במיוחד.
זהו לא עיצוב שמרני או עדין, אלא כזה שדורש תשומת לב.
חזית דומיננטית ופנסים חכמים
החזית היא ללא ספק החלק הדומיננטי ביותר בעיצוב.
הגריל הענק והמתומן, ה"סינגל-פריים" המפורסם של אאודי, מקבל כאן נוכחות דרמטית, במיוחד אחרי מתיחת הפנים האחרונה שהדגישה את תאי הכוורת שלו.
הפנסים הקדמיים צרים ומחודדים, ומשתלבים בקווי העיצוב האגרסיביים.
כסטנדרט תקבלו תאורת LED מלאה, אך האופציה המעניינת (וזו שסביר להניח תמצאו ברמות הגימור הגבוהות בישראל) היא פנסי HD Matrix LED עם תאורת לייזר לטווח ארוך במיוחד.
חידוש נוסף ממתיחת הפנים הוא האפשרות לבחור בין מספר "חתימות תאורה" דיגיטליות לתאורת היום (DRL), מה שמאפשר התאמה אישית קלה של מראה הרכב.
פרופיל קופה וצללית שרירית
מהצד, ה-Q8 מציג את צללית הקופה המובטחת.
קו הגג משתפל לאחור בצורה חדה יחסית, ויוצר מראה דינמי וזורם יותר מאשר ב-Q7.
עם זאת, הירידה אינה דרמטית כמו ב-X6 למשל, מה שאמור לתרום למרווח ראש עדיף מאחור (נדבר על זה בהמשך).
קו המותניים גבוה, הדלתות נטולות מסגרת לחלונות (מאפיין קופה קלאסי שמוסיף לאלגנטיות), ובתי הגלגלים תפוחים ושריריים, ומכילים חישוקי סגסוגת גדולים – לרוב 21 או 22 אינץ' בישראל, שתורמים רבות לנוכחות הכוחנית.
קימורי "קואטרו" מעל בתי הגלגלים מזכירים את מורשת ההנעה הכפולה של אאודי.
אחוריים רחבים ומודרניים
החלק האחורי של ה-Q8 רחב ונמוך למראה, ומדגיש את יציבות הרכב.
האלמנט הבולט ביותר הוא פס התאורה האדום הנמתח לרוחב כל דלת תא המטען ומחבר בין הפנסים האחוריים.
זהו מאפיין עיצובי מוכר של דגמי היוקרה של אאודי, והוא נראה מצוין במיוחד בלילה.
הפנסים עצמם, בטכנולוגיית OLED בגרסאות הבכירות, מציעים גם הם אנימציות תאורה דינמיות וחתימות אור משתנות.
הפגוש האחורי כולל דיפיוזר מודגש ופתחי מפלט (שלפעמים הם רק עיצוביים, תלוי בגרסה), המוסיפים למראה הספורטיבי.
מבחינת מידות, ה-Q8 קצר ונמוך במעט מה-Q7, אך הוא רחב יותר, מה שמקנה לו פרופורציות שריריות ונוכחות כביש מרשימה ביותר.
הוא בהחלט נראה ומרגיש כמו רכב גדול ויוקרתי.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: קוקפיט דיגיטלי ויוקרתי
נכנסים פנימה, ותא הנוסעים של ה-Q8 עוטף אתכם באווירה טכנולוגית, מודרנית ויוקרתית.
הקונספט העיצובי ממשיך את הקו הנקי והאופקי של אאודי, עם דגש חזק על מסכים דיגיטליים ומשטחים מבריקים.
זהו עיצוב מינימליסטי יחסית בכמות הכפתורים הפיזיים, מה שיוצר מראה נקי מאוד, אך דורש הסתגלות מסוימת בתפעול.
איכות חומרים והרכבה ברמה גבוהה
איכות החומרים היא, כצפוי מרכב בסדר גודל כזה של מחיר, מצוינת ברובה.
החלק העליון של הדשבורד ודיפוני הדלתות עטויים בחומרים רכים ונעימים למגע.
שילוב של עור, אלקנטרה (בגרסאות מסוימות), דיפוני עץ אמיתי או אלומיניום מוברש יוצרים תחושה עשירה ומתוחכמת.
איכות ההרכבה הדוקה ומוצקה, ללא קרקושים או חריקות מיותרות.
עם זאת, ישנם גם אזורים נמוכים יותר בתא הנוסעים (למשל, תחתית הדלתות או הקונסולה המרכזית) שבהם הפלסטיק מרגיש מעט פשוט יותר ופחות מרשים.
כמו כן, המשטחים המבריקים (Piano Black) שפופולריים בעיצוב הזה, נוטים לצבור טביעות אצבעות ושריטות בקלות.
הנדסת אנוש דיגיטלית
תפעול המערכות ב-Q8 מתבצע בעיקר דרך שני מסכי מגע גדולים במרכז הקונסולה (עוד על כך בהמשך).
המסך העליון שולט במולטימדיה ובניווט, והתחתון שולט בבקרת האקלים ובפונקציות נוחות אחרות.
המסכים מציעים משוב רטט קל (Haptic Feedback) המדמה לחיצה על כפתור פיזי, וזה בהחלט עוזר, אבל עדיין דורש הסחת דעת מהכביש יותר מאשר כפתורים פיזיים קלאסיים.
לוח המחוונים הדיגיטלי ("Virtual Cockpit") של אאודי הוא מצוין, קריא וניתן להתאמה אישית.
הראות החוצה טובה יחסית לפנים, אך קורות A עבות וחלון אחורי קטן ומשופע (בגלל עיצוב הקופה) פוגעים מעט בראות לאחור ולצדדים.
מערך המצלמות ההיקפיות (360 מעלות) הופך לחיוני בתמרונים צפופים.
מושבים ומרווח
המושבים הקדמיים סטנדרטיים נוחים מאוד ותומכים היטב בנסיעות ארוכות.
כאופציה (או ברמת גימור גבוהה יותר) ניתן לקבל מושבי ספורט עם תמיכה צדית משופרת, או מושבי קומפורט מפנקים עם אפשרויות כיוון רבות, חימום, אוורור ואפילו פונקציית עיסוי.
המושב האחורי מציע מרווח טוב מאוד לשני מבוגרים.
מרווח הרגליים נדיב, ומרווח הכתפיים מספק.
מרווח הראש, למרות הגג המשתפל, מפתיע לטובה ויתאים גם לנוסעים גבוהים יחסית (כל עוד הם לא שחקני כדורסל מקצוענים).
המושב האמצעי צר יותר ופחות נוח בגלל תעלת הינע גבוהה ורחבה, כך שה-Q8 מתאים יותר לארבעה נוסעים בנוחות.
ניתן להזמין את המושב האחורי עם אפשרות הזחה לפנים ולאחור וכיוון זווית המשענת, מה שמשפר את הגמישות.
תא מטען שימושי, יחסית
נפח תא המטען עומד על 605 ליטרים מכובדים.
זה אולי פחות מה-Q7 העצום (שמציע גם שורת מושבים שלישית), אבל זה עדיין נפח גדול ושימושי מאוד לרוב הצרכים.
סף ההטענה מעט גבוה, אבל צורת התא רבועה ונוחה להעמסה.
קיפול המושבים האחוריים (ביחס 40:20:40) יוצר רצפה כמעט שטוחה ומגדיל את הנפח ל-1,755 ליטרים.
ישנם פתרונות עיגון, תאי אחסון קטנים בצדדים, ושקע 12V.
דלת תא המטען חשמלית היא סטנדרט, וניתן לקבל גם פתיחה ללא מגע באמצעות הרגל.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: חגיגה דיגיטלית
כראוי לספינת דגל טכנולוגית, האאודי Q8 עמוס במערכות מתקדמות.
תא הנוסעים הדיגיטלי הוא מרכז העניינים, ומציע חוויה מרשימה ועתירת פיצ'רים.
מערכת מולטימדיה MMI Touch Response
מערכת המולטימדיה המרכזית, MMI Touch Response, מורכבת משני מסכי מגע איכותיים.
המסך העליון, בגודל 10.1 אינץ', מציג גרפיקה חדה וברורה, ומגיב במהירות למגע.
הוא כולל את כל הפונקציות המוכרות: ניווט (עם גרפיקת לוויין מרשימה של גוגל), רדיו, מדיה, חיבורי טלפון ועוד.
מערכת ההפעלה של אאודי היא אינטואיטיבית יחסית אחרי תקופת הסתגלות קצרה.
המסך התחתון, בגודל 8.6 אינץ', מוקדש בעיקר לבקרת האקלים (המפוצלת לשני אזורים לפחות, ולעיתים לארבעה) ולפונקציות נוחות נוספות, כמו חימום/אוורור מושבים.
הוא משמש גם כמשטח להזנת כתובות בניווט באמצעות כתב יד.
קישוריות לסמארטפונים כוללת Apple CarPlay ו-Android Auto, לרוב בחיבור אלחוטי כבר כסטנדרט ברמות הגימור המשווקות בישראל.
העוזר הקולי מבין פקודות קוליות בשפה טבעית (אם כי לא תמיד בעברית מושלמת) ומאפשר שליטה על מגוון מערכות ברכב.
לוח מחוונים דיגיטלי Virtual Cockpit
לוח המחוונים הדיגיטלי המלא של אאודי, "Virtual Cockpit Plus", הוא סטנדרט ב-Q8 ומהווה את אחד מסימני ההיכר של המותג.
מדובר במסך בגודל 12.3 אינץ' ברזולוציה גבוהה, שמחליף את לוח המחוונים האנלוגי המסורתי.
הוא מציע מספר תצוגות לבחירה, כולל תצוגה קלאסית עם שעונים גדולים, תצוגת ספורט עם מד סל"ד מרכזי, ותצוגה מרהיבה שבה מפת הניווט ממלאת את רוב המסך.
השליטה על התצוגות מתבצעת בקלות מכפתורים על גלגל ההגה.
מערכת שמע ואבזור נוחות
מערכת השמע הסטנדרטית של אאודי טובה למדי, אך חובבי סאונד מושבעים יעדיפו לשדרג.
כאופציה (לרוב סטנדרט ברמות גימור גבוהות בישראל) מוצעת מערכת שמע פרימיום מבית Bang & Olufsen, עם 17 רמקולים וסאונד תלת-ממדי (3D), שמספקת חווית האזנה מצוינת.
מבחינת אבזור נוחות, ה-Q8 מגיע מאובזר היטב כבר בגרסאות הבסיס (יחסית לישראל).
ניתן למצוא בקרת אקלים מפוצלת (לרוב 3 או 4 אזורים), מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות, ריפודי עור, חלון גג פנורמי גדול, תאורת אווירה מתקדמת עם צבעים לבחירה, טעינה אלחוטית לסמארטפון, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
ברמות הגימור הגבוהות יותר או כאופציות בתשלום, ניתן להוסיף גם תצוגה עילית (HUD), מושבים עם אוורור ועיסוי, סגירה רכה לדלתות, וילונות חשמליים לחלונות האחוריים ועוד פינוקים.
טכנולוגיה ייחודית ששווה להזכיר היא מתלי האוויר האדפטיביים, המאפשרים שינוי גובה המרכב וקשיחות המתלים, ותורמים רבות לנוחות ולדינמיות (נדון בהם בהמשך).
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: עוצמה ושקט
מתחת למכסה המנוע המרשים, האאודי Q8 מציע מגוון יחידות הנעה חזקות ומתקדמות, המותאמות לגודלו ומשקלו.
בשוק הישראלי, סביר להניח שנתמקד בגרסאות הבנזין ובגרסאות הפלאג-אין הייבריד (TFSI e).
יחידות הנעה עיקריות בישראל
הגרסה הפופולרית ביותר בישראל היא ככל הנראה ה-Q8 55 TFSI.
היא מצוידת במנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר, המפיק 340 כוחות סוס ומומנט נדיב של 51 קג"מ.
המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית טיפטרוניק עם 8 הילוכים (גיר פלנטרי קלאסי) ולמערכת הנעה כפולה קבועה קוואטרו (Quattro).
הביצועים מצוינים: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת כ-5.6 שניות בלבד.
גרסה נוספת שעשויה להיות רלוונטית (תלוי במלאי ובמדיניות היבואן) היא ה-Q8 60 TFSI e, גרסת הפלאג-אין הייבריד.
היא משלבת את אותו מנוע V6 בנזין עם מנוע חשמלי חזק וסוללה גדולה יחסית (כ-25.9 קוט"ש ברוטו בדור האחרון).
ההספק המשולב עומד על 490 כ"ס מרשימים, והתאוצה ל-100 קמ"ש מהירה עוד יותר (כ-5.0 שניות).
יש גם גרסאות ספורטיביות קיצוניות יותר, SQ8 ו-RS Q8 עם מנועי V8, אך הן נדירות ויקרות משמעותית.
צריכת דלק וצריכת אנרגיה
כצפוי מרכב גדול, כבד וחזק, צריכת דלק אינה הצד החזק של גרסת הבנזין (55 TFSI).
נתוני היצרן הרשמיים (WLTP) מדברים על כ-9-10 ק"מ לליטר בממוצע משולב.
בעולם האמיתי, בנהיגה ישראלית טיפוסית שכוללת פקקים ונהיגה דינמית יותר, צפו לצריכה ריאלית של כ-6-8 ק"מ לליטר בממוצע.
בגרסת הפלאג-אין (60 TFSI e), הסיפור שונה.
היצרן מצהיר על טווח נסיעה חשמלי טהור של עד כ-80-85 ק"מ (WLTP) בזכות הסוללה הגדולה.
בפועל, טווח ריאלי של 60-70 ק"מ על חשמל בלבד הוא בהחלט אפשרי.
משמעות הדבר היא שמי שנוסע מרחקים קצרים ביומיום וטוען את הרכב בבית באופן קבוע, יכול לבצע את רוב הנסיעות ללא שימוש בבנזין כלל.
כאשר הסוללה מתרוקנת, הרכב מתנהג כהיברידי רגיל, וצריכת הדלק תהיה טובה יותר מאשר בגרסת הבנזין הטהורה, אך עדיין לא חסכונית במיוחד בהתחשב במשקל הנוסף של הסוללה והמנוע החשמלי.
צריכת אנרגיה במצב חשמלי תהיה סביב 25-30 קוט"ש ל-100 ק"מ, תלוי בסגנון הנהיגה ותנאי הדרך.
חשוב לציין שגם עבור רכבים חשמליים או פלאג-אין, גולשים רבים עדיין מחפשים את המונח "צריכת דלק", ולכן חשוב להתייחס לעלויות האנרגיה בהשוואה לעלויות הדלק.
נסיעה על חשמל זולה משמעותית מנסיעה על בנזין בישראל.
תחושת הכוח והביצועים
בשתי הגרסאות העיקריות (55 TFSI ו-60 TFSI e), ה-Q8 מרגיש חזק מאוד.
הכוח זמין בכל סל"ד, והתאוצות מרשימות, הן מהמקום והן בתאוצות ביניים לצורך עקיפה.
תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה ומהירה, ומערכת הקוואטרו מספקת אחיזה מצוינת בכל תנאי דרך.
בגרסת הפלאג-אין, המנוע החשמלי מוסיף דחף מיידי ושקט מרשים בנסיעה עירונית.
למרות הגודל והמשקל, ה-Q8 לא מרגיש עצל או מסורבל, אלא זריז ודינמי באופן מפתיע.
VI. טעינה (לגרסת הפלאג-אין TFSI e)
אם בחרתם בגרסת הפלאג-אין ההיברידית (Q8 60 TFSI e), חווית הטעינה הופכת לחלק משגרת השימוש ברכב.
היכולת לנסוע על חשמל בלבד למרחקים שימושיים היא אחד היתרונות המרכזיים של גרסה זו.
טעינה ביתית (AC) וטעינה ציבורית (DC)
ה-Q8 TFSI e תומך בטעינה ביתית (AC) בקצב מקסימלי של 7.4 קילוואט.
עם עמדת טעינה ביתית מתאימה (Wallbox), ניתן למלא את הסוללה הגדולה יחסית (כ-22 קוט"ש נטו) מ-0 ל-100% תוך כ-3.5-4 שעות.
טעינה משקע ביתי רגיל (שקע כוח) תארוך זמן רב יותר, קרוב ל-10-12 שעות, ולכן פחות מומלצת לשימוש יומיומי.
חשוב לבדוק אם ה-Q8 TFSI e תומך גם בטעינה מהירה (DC).
לא כל רכבי הפלאג-אין מציעים אפשרות זו, אך אם כן, היא מאפשרת טעינה מהירה יותר בעמדות ציבוריות.
לדוגמה, טעינה מ-10% ל-80% עשויה לארוך פחות משעה בעמדת DC מתאימה (אם קצב הטעינה הנתמך גבוה מספיק, למשל 50 קילוואט).
סוג המחבר לטעינה הוא Type 2 עבור טעינת AC (הסטנדרט האירופאי והישראלי), ו-CCS Combo 2 עבור טעינת DC (אם נתמכת).
נוחות השימוש וחווית הטעינה בישראל
אאודי מציעה אפליקציית סמארטפון (myAudi) המאפשרת לנהל את הטעינה מרחוק: לבדוק את מצב הסוללה, לתזמן טעינה לשעות הלילה (תעריף חשמל מוזל), ואפילו להפעיל את בקרת האקלים מראש כדי לקרר או לחמם את הרכב באמצעות חשמל מהרשת.
חווית הטעינה הציבורית בישראל משתפרת בהדרגה, עם פריסה הולכת וגדלה של עמדות טעינה AC ו-DC.
עם זאת, הזמינות והתחזוקה של העמדות עדיין יכולות להוות אתגר לעיתים.
בעלי Q8 פלאג-אין יסתמכו בעיקר על טעינה ביתית נוחה וזולה, וישתמשו בטעינה ציבורית בעיקר בנסיעות ארוכות יותר או במקרה הצורך.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: שילוב של נוחות ודינמיות
איך מרגיש האאודי Q8 על הכביש הישראלי? התשובה הקצרה: מרשים.
הוא מצליח לשלב בין נוחות נסיעה גבוהה ליכולת דינמית מפתיעה לרכב בגודל ובמשקל שלו.
נוחות נסיעה ובידוד רעשים
עם מתלי אוויר אדפטיביים (לרוב סטנדרט ברמות הגימור בישראל), ה-Q8 מציע נוחות נסיעה מעולה.
הוא משכך שיבושים קטנים וגדולים בצורה מרשימה, גם עם חישוקי הגלגלים הגדולים.
במצב "Comfort", הנסיעה רכה ונינוחה, אידיאלית לשיוט בכביש המהיר או להתמודדות עם כבישים עירוניים משובשים.
בידוד הרעשים מצוין.
רעשי מנוע כמעט ואינם חודרים לתא הנוסעים בשיוט (בגרסת הבנזין, ובגרסת הפלאג-אין הוא שקט לחלוטין בנסיעה חשמלית).
רעשי רוח מבודדים היטב גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש מינימליים, תודות לבידוד איכותי וזכוכית אקוסטית.
התוצאה היא נסיעה שקטה ורגועה מאוד, כיאה לרכב יוקרה.
התנהגות דינמית והיגוי
כאשר מעבירים את בורר מצבי הנהיגה (Audi Drive Select) למצב "Dynamic", ה-Q8 משנה את אופיו.
מתלי האוויר מתקשחים ומנמיכים את המרכב, ההיגוי מקבל משקל נוסף, ותגובת המנוע ותיבת ההילוכים הופכות חדות יותר.
ההיגוי עצמו מדויק ובעל משקל טוב, אם כי הוא לא מעביר המון משוב מהכביש לידי הנהג.
אחיזת הכביש, הודות למערכת הקוואטרו ולצמיגים הרחבים, גבוהה מאוד ומעניקה תחושת ביטחון רבה.
זוויות הגלגול בפניות מפתיעות לטובה ונשלטות היטב, במיוחד במצב "Dynamic" ועם מערכת ייצוב אקטיבית אופציונלית (מוטות מייצבים אלקטרו-מכניים).
הבלמים חזקים ומספקים עוצמת בלימה טובה, אם כי תחושת הדוושה יכולה להיות מעט ספוגית לפעמים.
בגרסת הפלאג-אין, ישנה מערכת בלימה רגנרטיבית הממירה אנרגיית בלימה לחשמל ומחזירה אותה לסוללה. המעבר בין הבלימה הרגנרטיבית לבלימה המכאנית (עם הדיסקים) חלק יחסית ברוב המקרים.
למרות יכולותיו הדינמיות המרשימות, ה-Q8 עדיין מרגיש כמו רכב גדול וכבד, והוא לא ספורטיבי וחד כמו ב.מ.וו X6, למשל.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מעולה, והרכב מרגיש נטוע ובטוח על הכביש.
תמרון בעיר
עם אורך של כמעט 5 מטרים ורוחב של כ-2 מטרים, ה-Q8 הוא לא הרכב האידיאלי לתמרונים בסמטאות צרות או בחניונים תת-קרקעיים צפופים.
עם זאת, מערך המצלמות ההיקפי (360 מעלות) וחיישני החניה מקלים מאוד על החיים.
אופציה מעניינת נוספת היא מערכת היגוי לכל הגלגלים (All-wheel steering), שבה הגלגלים האחוריים מסתובבים קלות בזווית הפוכה לקדמיים במהירויות נמוכות, מה שמקטין משמעותית את רדיוס הסיבוב ומשפר את זריזות התמרון.
היעדר הגיר והעברת ההילוכים המורגשת בנסיעה חשמלית בגרסת הפלאג-אין תורם לחוויה חלקה ונעימה במיוחד בנהיגה עירונית.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: מבצר על גלגלים
בטיחות היא ללא ספק בראש סדר העדיפויות של אאודי, וה-Q8 מצויד בהתאם.
הוא מציע מבנה חזק ושלל מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות מתקדמות.
מבחני בטיחות רשמיים
האאודי Q8 נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP בשנת 2019 (על בסיס ה-Q7 שחולק איתו פלטפורמה ומערכות רבות) וזכה בציון המרבי של 5 כוכבים.
הוא הציג ביצועים מצוינים בכל הקטגוריות: הגנה על מבוגרים (93%), הגנה על ילדים (87%), הגנה על הולכי רגל (71%) ומערכות עזר לבטיחות (73% – ציון שמאז כבר השתפר עם עדכוני המערכות).
מבדקי בטיחות אלו, יחד עם מבחני בטיחות פנימיים מחמירים של אאודי, מעידים על רמת ההגנה הגבוהה שהרכב מציע לנוסעיו.
מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS)
ה-Q8 מגיע כסטנדרט בישראל עם חבילה מקיפה של מערכות עזר לנהג (ADAS).
החבילה כוללת בדרך כלל:
- בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בפקקים (שומרת מרחק, מהירות ועוצרת/מתחילה נסיעה בהתאם לתנועה).
- שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה (כולל תיקוני היגוי).
- ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור.
- בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי.
- זיהוי תמרורים.
- חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס (לרוב מצלמות 360 מעלות).
- התרעה על עייפות נהג.
ברמות גימור גבוהות או כאופציות, ניתן להוסיף מערכות מתקדמות אף יותר, כמו סיוע אקטיבי בתמרוני חירום, התרעה על פתיחת דלת כשרכב חולף מתקרב (Exit Warning), וסייען צמתים.
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי חלק ומרשים בדרך כלל.
הן אינן אגרסיביות מדי, ומשתלבות בצורה טבעית בנהיגה, ומספקות רשת ביטחון נוספת.
קל יחסית לתפעל אותן ולהתאים את ההגדרות דרך מסך המולטימדיה או כפתורים ייעודיים.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): תג מחיר כבד
כאן אנחנו מגיעים לחלק הכואב (לכיס) – המחיר.
האאודי Q8 הוא רכב יוקרה פר אקסלנס, והוא מתומחר בהתאם בשוק הישראלי.
השאלה "כמה עולה אאודי Q8?" תלויה כמובן בגרסת המנוע וברמת גימור הספציפית.
טווח מחירים ורמות גימור
נכון לאביב 2025, המחירון הרשמי של אאודי Q8 חדש בישראל מתחיל באזור ה-750,000 – 800,000 ש"ח עבור גרסת הכניסה (אם קיימת כזו בפועל, לרוב ה-55 TFSI ברמת גימור בסיסית יחסית).
גרסאות מאובזרות יותר של ה-55 TFSI, כמו רמת הגימור "Premium" או "Luxury", יכולות לטפס בקלות לאזור ה-850,000 – 950,000 ש"ח ואף יותר, תלוי באופציות שנוספו.
גרסת הפלאג-אין, ה-60 TFSI e, צפויה להיות יקרה אף יותר, ולהתחיל כנראה מעל רף ה-900,000 ש"ח, וזאת למרות הטבת המס הירוק לרכבי פלאג-אין (הטבה שהולכת ומצטמצמת).
ההבדלים המרכזיים בין רמות הגימור באים לידי ביטוי בעיקר באבזור הנוחות והטכנולוגיה: גודל וסוג החישוקים, סוג הפנסים (LED רגיל או Matrix LED עם לייזר), ריפודי עור משודרגים, מושבי קומפורט עם אוורור ועיסוי, מערכת שמע משודרגת (Bang & Olufsen), תצוגה עילית (HUD), חבילות עיצוב חיצוניות (כמו S-Line), ועוד מערכות בטיחות מתקדמות.
חשוב לבדוק היטב את מפרט האבזור המדויק של כל רמת גימור המוצעת על ידי היבואן בישראל.
אחריות ועלויות תחזוקה
האחריות הסטנדרטית בישראל על רכבי אאודי חדשים היא לרוב לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, עם אפשרות להרחבה לשנה שלישית (או עד 100,000 ק"מ).
בגרסת הפלאג-אין, ישנה אחריות נפרדת ומורחבת על הסוללה, לרוב ל-8 שנים או 160,000 ק"מ (המוקדם מביניהם).
עלויות התחזוקה השוטפת של רכב יוקרה כמו ה-Q8 צפויות להיות גבוהות.
מחירי הטיפולים, החלפים והביטוח גבוהים משמעותית מאשר ברכבים עממיים.
גם שווי השימוש החודשי, הנגזר ממחיר הרכב, גבוה מאוד ומשפיע על עלות ההחזקה למי שמקבל את הרכב מהעבודה.
בנוגע לנושא של תקלות ובעיות, ה-Q8 נחשב לרכב אמין יחסית לקטגוריה ולמורכבות הטכנולוגית שלו.
כמו בכל רכב מורכב, עלולות לצוץ בעיות אלקטרוניות קטנות או תקלות הקשורות למערכות המתקדמות (כמו מתלי האוויר).
חוות דעת גולשים וסקירות ארוכות טווח מצביעות על אמינות כללית טובה, אך חשוב להיות מודעים לעלויות התיקון הפוטנציאליות הגבוהות לאחר תום תקופת האחריות.
X. יתרונות
לסיכום נקודות החוזק של האאודי Q8:
- עיצוב חיצוני מרשים ונוכחות כביש: ה-Q8 הוא רכב שמסובב ראשים ומשדר יוקרה ודינמיות מכל זווית. עיצוב הקופה בשילוב הממדים הנדיבים יוצר מראה ייחודי ומרשים.
- תא נוסעים איכותי וטכנולוגי: הפנים עשוי מחומרים איכותיים ברובם, ההרכבה מצוינת, והאווירה מודרנית ומתקדמת בזכות המסכים הדיגיטליים ומערכות המולטימדיה המתקדמות.
- נוחות נסיעה גבוהה: בזכות מתלי האוויר האדפטיביים (לרוב סטנדרט בישראל) ובידוד הרעשים המצוין, ה-Q8 מציע נסיעה חלקה, שקטה ונינוחה מאוד, גם בכבישים משובשים.
- ביצועים חזקים: הן גרסת הבנזין (55 TFSI) והן גרסת הפלאג-אין (60 TFSI e) מציעות ביצועים מרשימים, תאוצות חזקות וזמינות כוח טובה בכל מצב.
- אבזור עשיר ובטיחות גבוהה: ה-Q8 מגיע מאובזר היטב כבר כסטנדרט (יחסית לישראל) וכולל חבילת בטיחות מקיפה שזכתה לציון מרבי במבחני הריסוק.
- טווח נסיעה חשמלי שימושי (בגרסת הפלאג-אין): ה-Q8 TFSI e מציע טווח חשמלי ריאלי של כ-60-70 ק"מ, המאפשר לבצע נסיעות יומיומיות רבות ללא שימוש בדלק.
XI. חסרונות
ולצד היתרונות, יש גם כמה פשרות ונקודות תורפה:
- מחיר גבוה מאוד: זהו אחד מרכבי הפנאי היקרים ביותר בשוק, הן במחיר הרכישה הראשוני והן בעלויות התחזוקה השוטפות והביטוח. המחירון גבוה משמעותית.
- צריכת דלק גבוהה (בגרסת הבנזין): גרסת ה-55 TFSI צורכת דלק רב, במיוחד בנהיגה עירונית או דינמית. הצריכת דלק הריאלית רחוקה מלהיות חסכונית.
- הנדסת אנוש מבוססת מסכי מגע: התפעול של חלק מהפונקציות דרך המסכים דורש הסתגלות ועשוי להיות פחות נוח ובטיחותי מתפעול באמצעות כפתורים פיזיים בזמן נהיגה.
- מרווח מאחור ושימושיות פחות טובים מה-Q7: עיצוב הקופה והמיקוד בסטייל באים על חשבון המרווח במושב האחורי (בעיקר לנוסע אמצעי) ונפח תא המטען, בהשוואה לאח הגדול והשימושי יותר, ה-Q7.
- עלויות תיקון פוטנציאליות גבוהות: מחוץ לתקופת האחריות, תיקון של מערכות מורכבות כמו מתלי האוויר או רכיבים אלקטרוניים עלול להיות יקר מאוד. תקלות ובעיות אפשריות.
XII. בהשוואה למתחרים
כאמור, המתחרים הישירים של אאודי Q8 בשוק הישראלי הם ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה.
בהשוואה לב.מ.וו X6, ה-Q8 מציע לרוב עיצוב פנים נקי וטכנולוגי יותר, עם תחושת איכות חומרים דומה או מעט גבוהה יותר באזורים מסוימים.
ה-X6, מאידך, נחשב לרוב לרכב דינמי ומהנה יותר לנהיגה, עם היגוי מתקשר יותר ותחושה ספורטיבית מודגשת.
ה-Q8 נוטה להיות מעט נוח יותר בנסיעה רגועה בזכות מתלי האוויר שלו (אם כי גם ל-X6 יש אופציה למתלי אוויר).
בהשוואה למרצדס GLE קופה, ה-Q8 מציג עיצוב חיצוני אולי מעט יותר שרירי ופחות מעוגל.
תא הנוסעים של המרצדס מפואר ומרשים לא פחות, עם מערכת ה-MBUX המתקדמת שלה, אך יש שיעדיפו את הגישה המודרנית והנקייה יותר של אאודי.
מבחינת נוחות נסיעה, שניהם מציעים רמה גבוהה מאוד.
הבחירה בין השלושה תלויה במידה רבה בהעדפות אישיות של עיצוב, תחושת נהיגה, וממשק המשתמש של מערכות המולטימדיה.
כמו כן, הבדלים במפרטי האבזור והמחיר הסופי של כל רמת גימור ספציפית בישראל עשויים להטות את הכף.
XIII. סיכום ומסקנות: הצהרת סטטוס מרשימה, עם תג מחיר תואם
האאודי Q8 הוא ללא ספק רכב מרשים ומוצלח.
הוא משלב עיצוב חיצוני דרמטי ומושך, תא נוסעים יוקרתי, טכנולוגי ואיכותי, נוחות נסיעה מעולה וביצועים חזקים.
הוא מצליח להיות גם ספינת דגל מפנקת לשיוטים ארוכים וגם רכב דינמי באופן מפתיע כשרוצים בכך.
גרסת הפלאג-אין מוסיפה יתרון משמעותי של נסיעה חשמלית שקטה וחסכונית ביומיום, אם כי במחיר גבוה עוד יותר.
עם זאת, ה-Q8 אינו חף מחסרונות.
הוא יקר מאוד לרכישה ולתחזוקה, צריכת הדלק של גרסת הבנזין גבוהה, והתפעול מבוסס המסכים דורש הסתגלות.
הוא גם פחות שימושי כרכב משפחתי מה-Q7, ופחות חד וספורטיבי מה-X6.
אז האם כדאי לקנות אאודי Q8?
אם אתם מחפשים הצהרה ויזואלית, רכב פנאי יוקרתי שמציע את חוד החנית של הטכנולוגיה והעיצוב של אאודי, ומוכנים לשלם את המחיר הגבוה הנדרש – ה-Q8 הוא בהחלט אופציה ראויה ומרשימה.
הוא מתאים במיוחד למי שמעריך סטייל, נוחות וטכנולוגיה, ופחות זקוק למקסימום שימושיות משפחתית.
אם אתם מחפשים את הרכב הדינמי ביותר בקטגוריה, אולי ה-X6 יתאים לכם יותר.
אם אתם זקוקים למקסימום מקום ושימושיות, ה-Q7 (או מתחריו הישירים) הוא הבחירה ההגיונית יותר.
אבל אם הלב שלכם נמשך לעיצוב הדרמטי, לתא הנוסעים העתידני ולשילוב הייחודי של נוחות ונוכחות שה-Q8 מציע, והתקציב מאפשר זאת – קשה להתווכח עם הבחירה.
זהו רכב שמספק חוויה יוקרתית ומרשימה בכל נסיעה.