אאודי A4. שלוש מילים שמסמלות עבור רבים את הכניסה לעולם רכבי היוקרה הגרמניים.
היא לא צעקנית כמו חלק מהמתחרות, לא תמיד הכי ספורטיבית, אבל היא מציעה חבילה מאוזנת ואיכותית שקשה להתעלם ממנה.
במשך שנים, ה-Audi A4 (דור B9 הנוכחי, שהוצג ב-2015 ועבר מתיחת פנים משמעותית ב-2019) מהווה עמוד תווך בהיצע של אאודי ומתחרה ותיקה ועיקשת בסגמנט המשפחתיות-פרימיום התחרותי.
כאן בישראל, היא נאבקת ראש בראש מול יריבות מיתולוגיות כמו ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס, ולעיתים גם מול שחקניות כמו וולוו S60 או לקסוס IS.
הסקירה הזו, נכון לאביב 2025, תצלול לעומק כל היבטי ה-A4 הרלוונטית לשוק הישראלי, מהעיצוב והאבזור, דרך הביצועים וצריכת הדלק, ועד למחיר והשאלה הנצחית: האם כדאי לקנות?
נבחן את היתרונות והחסרונות, נשווה למתחרות וננסה להבין למי היא מתאימה בדיוק.
קהל היעד העיקרי הוא ללא ספק מי שמחפש רכב סדאן יוקרתי, נוח, טכנולוגי ובטוח, שמספק תחושת איכות גבוהה בכל נסיעה, גם אם הוא לא מחפש את ריגוש הנהיגה האולטימטיבי. נתייחס גם לחוות דעת גולשים נפוצות ולתפיסת הדגם בשוק.
I. מבוא: היהלום השקט של אינגולשטאדט
אאודי A4 היא לא רק מכונית, היא מוסד.
מאז שהחליפה את האאודי 80 האייקונית באמצע שנות ה-90, ה-A4 הפכה לאחד הדגמים החשובים והנמכרים ביותר של היצרנית מאינגולשטאדט.
היא תמיד שאפה לשלב בין נוחות, טכנולוגיה ואיכות בנייה מוקפדת, תוך שמירה על עיצוב סולידי ומכובד.
הדור הנוכחי (B9) לקח את הפילוסופיה הזו צעד קדימה, עם קפיצת מדרגה טכנולוגית (במיוחד לאחר מתיחת הפנים) ושיפור נוסף באיכות החומרים ובידוד הרעשים.
בשוק הישראלי, ה-A4 מתחרה כאמור בשלישייה הגרמנית הנצחית.
בעוד ב.מ.וו סדרה 3 פונה לנהג המחפש דינמיות והנאה מנהיגה, ומרצדס C קלאס מתמקדת יותר ביוקרה קלאסית ונוחות מפנקת, ה-A4 מנסה למצוא את שביל הזהב.
היא מציעה שילוב של נוחות גבוהה, טכנולוגיה מתקדמת, תחושת איכות בלתי מתפשרת ועיצוב שמשדר יוקרה מאופקת.
קהל היעד שלה מגוון: מנהלים צעירים, משפחות קטנות שרוצות להתפנק, וכל מי שמעריך איכות גרמנית ומוכן לשלם את הפרמיה הנדרשת עבורה, אך אולי פחות מתחבר לתדמית ה"צעקנית" של חלק מהמתחרות.
בסקירה זו נפרט על כל ההיבטים: נתחיל מהקנקן (עיצוב חיצוני), נעבור למה שיש בפנים (תא נוסעים, טכנולוגיה), נדבר על הלב הפועם (מנוע וביצועים), ננתח את חווית הנסיעה והבטיחות, ולבסוף, נגיע לשורה התחתונה – המחיר והתמורה.
II. עיצוב חיצוני: אלגנטיות מאופקת נוסח אאודי
העיצוב של האאודי A4 (B9), במיוחד לאחר מתיחת הפנים, הוא דוגמה קלאסית לפילוסופיה של אאודי: אבולוציה, לא רבולוציה.
הוא לא מנסה להמציא את הגלגל או לצעוק "תראו אותי!", אלא לשדר יוקרה שקטה, מודרנית וטכנולוגית.
הקווים הכלליים חדים ומדויקים, הפרופורציות מאוזנות, והתחושה הכללית היא של רכב מוצק, בנוי היטב ונטוע היטב על הכביש.
חזית דומיננטית ומודרנית
החזית היא אולי החלק הדרמטי ביותר בעיצוב, הודות לגריל ה"סינגל-פריים" הרחב והנמוך של אאודי, שכאן קיבל מראה אגרסיבי יותר אחרי מתיחת הפנים.
הפנסים הקדמיים, לרוב בטכנולוגיית LED (או Matrix LED ברמות גימור גבוהות יותר), צרים ומחודדים, עם חתימת תאורת יום ייחודית ומרשימה שמעניקה לרכב מראה מתוחכם וזכיר גם מרחוק.
מכסה המנוע מפוסל בעדינות, והפגוש הקדמי משלב כונסי אוויר (חלקם מדומים) שמוסיפים נופך ספורטיבי.
צללית קלאסית וקווים נקיים
מבט מהצד חושף צללית סדאן קלאסית וזורמת.
קו המותניים חד ועובר לכל אורך הרכב, ממש מתחת לידיות הדלתות, ומדגיש את אורכו.
קו הגג משתפל בעדינות לאחור, מה שמעניק לרכב מראה דינמי מבלי לפגוע משמעותית במרווח הראש מאחור (על כך בהמשך).
בתי הגלגלים מודגשים קלות, במיוחד בגרסאות עם חבילת S-Line, ומאכלסים חישוקי גלגלים בעיצובים שונים, לרוב בקוטר 17 או 18 אינץ' בישראל, שתורמים לנוכחות הכללית.
אחוריים אלגנטיים וטכנולוגיים
החלק האחורי ממשיך את הקו הנקי והאלגנטי.
הפנסים האחוריים, גם הם בטכנולוגיית LED, מחוברים כעת (לאחר מתיחת הפנים) בפס כרום רוחבי המדגיש את רוחב המכונית ומוסיף לתחושת היוקרה.
הגרפיקה הפנימית של הפנסים מתוחכמת ומודרנית.
דלת תא המטען משתלבת בצורה חלקה, ולעיתים כוללת ספוילר קטן ואינטגרלי.
הפגוש האחורי נקי יחסית, ומשלב יציאות מפלט (לרוב אחת או שתיים, תלוי במנוע ובחבילת העיצוב), שלעיתים הן אמיתיות ולעיתים מדומות.
בסך הכל, ה-A4 היא מכונית נאה מאוד, אם כי אולי מעט שמרנית לטעמם של חלק.
היא לא מסובבת ראשים כמו אלפא רומיאו ג'וליה, למשל, אבל היא משדרת איכות, ביטחון וסטטוס באופן שקשה לטעות בו.
מידותיה הפיזיות ממקמות אותה בלב הקטגוריה, והיא לא מרגישה גדולה או מסורבלת מדי בכבישי ישראל הצפופים.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: כיתת אמן באיכות
אם יש תחום אחד שבו האאודי A4 כמעט תמיד הצטיינה, ובו היא ממשיכה להרשים גם בדור הנוכחי, הרי זה תא הנוסעים.
הכניסה לקבינה של ה-A4 מרגישה כמו כניסה למשרד הייטק יוקרתי – הכל נקי, מסודר, איכותי וטכנולוגי.
האווירה הכללית היא מודרנית ומינימליסטית, אך לא קרה או מנוכרת מדי.
איכות חומרים והרכבה ללא פשרות
זו אולי נקודת החוזק הבולטת ביותר של ה-A4.
כמעט כל משטח שבו היד נוגעת מרגיש איכותי ויקר.
הדשבורד עשוי מחומרים רכים ונעימים למגע, דיפוני הדלתות מרגישים מוצקים, והמושבים (בריפוד בד איכותי, עור משולב או עור מלא, תלוי ברמת הגימור) תומכים ונעימים.
איכות ההרכבה מופתית, עם מרווחים אחידים ומינימליים בין הפאנלים השונים, ותחושה כללית של מוצקות ועמידות לאורך זמן.
קשה למצוא פלסטיק זול או רופף בתא הנוסעים הזה, וזה בהחלט תורם לתחושת הפרימיום.
הנדסת אנוש מצוינת (ברובה)
הקונספט העיצובי של הדשבורד נקי וממוקד בנהג.
פתחי המיזוג הארוכים והצרים המשתרעים לרוחב הדשבורד הם אלמנט עיצובי ייחודי וגם פונקציונלי.
רוב הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית וקלים לתפעול.
לאחר מתיחת הפנים, אאודי זנחה את חוגת השליטה המרכזית של מערכת ה-MMI לטובת מסך מגע גדול יותר (10.1 אינץ').
בעוד שהמסך עצמו איכותי וברור, התפעול שלו תוך כדי נהיגה דורש קצת יותר תשומת לב מאשר החוגה הפיזית.
עם זאת, לשמחתנו, אאודי השאירה פקדים פיזיים נפרדים ונוחים לבקרת האקלים, וזה יתרון משמעותי בהשוואה למתחרות מסוימות שעברו לשליטה מלאה דרך המסך.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, הודות לקורות A ו-B דקות יחסית.
נוחות ומרווח
המושבים הקדמיים מצוינים.
הם מציעים תמיכה טובה לגוף גם בנסיעות ארוכות, ומגוון רחב של אפשרויות כוונון (לרוב חשמלי לנהג) מאפשר למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית בקלות.
חימום ואוורור למושבים זמינים ברמות הגימור הגבוהות.
במושב האחורי המצב קצת פחות מזהיר.
המרווח לרגליים סביר, אך לא מהנדיבים בקטגוריה.
המרווח לראש טוב, אך נוסע שלישי במרכז יסבול ממנהרת הינע גבוהה ורחבה (שנדרשת גם בגרסאות הנעה קדמית) וממושב פחות נוח.
שני מבוגרים יסתדרו מאחור בנוחות יחסית, אך למשפחות עם מתבגרים גבוהים או כאלו שמרבות להסיע שלושה מאחור, כדאי לבדוק את המרווח בפועל.
תא מטען שימושי
נפח תא המטען עומד על 460 ליטר מכובדים (בדגם הסדאן), נתון טוב שנמצא בממוצע לקטגוריה.
חשוב מכך, המבנה שלו רבוע ושימושי, ללא בליטות או הפרעות משמעותיות.
סף ההטענה נמוך יחסית, ופתח ההטענה רחב מספיק.
ניתן לקפל את המושבים האחוריים (לרוב ביחס 40:20:40) כדי להגדיל את נפח ההטענה לטובת חפצים ארוכים.
קיימים גם פתרונות עיגון ורשתות לאחסון פריטים קטנים.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: חוויה דיגיטלית מתקדמת
אאודי תמיד התגאתה בחדשנות טכנולוגית, וה-A4 אינה יוצאת דופן.
היא מציעה חבילה טכנולוגית מודרנית ומרשימה, במיוחד בדגמים שלאחר מתיחת הפנים.
מערכת מולטימדיה MMI Touch
בלב הקונסולה המרכזית שוכן מסך מגע צבעוני בגודל 10.1 אינץ'.
המסך מציג רזולוציה גבוהה, צבעים חיים וגרפיקה נאה.
מערכת ההפעלה MMI Touch של אאודי מהירה יחסית בתגובתה, והתפריטים מאורגנים בצורה הגיונית וקלה לניווט (לאחר תקופת הסתגלות קצרה).
כאמור, המעבר לשליטה מלאה במגע קצת פחות נוח בנהיגה מאשר חוגת השליטה הקודמת, אך המערכת כוללת גם פידבק קולי ולעיתים רטט קל לאישור הלחיצה.
קישוריות לסמארטפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto היא סטנדרטית, לרוב בחיבור חוטי (אם כי ייתכנו גרסאות עם חיבור אלחוטי).
העוזר הקולי של המערכת מבין פקודות קוליות בשפה טבעית (בעיקר באנגלית) ומאפשר שליטה על פונקציות שונות ברכב.
לוח מחוונים דיגיטלי Virtual Cockpit
אחד מסימני ההיכר הטכנולוגיים של אאודי הוא ה-Virtual Cockpit – לוח מחוונים דיגיטלי מלא המחליף את המחוונים האנלוגיים המסורתיים.
בישראל, הוא מוצע לרוב כסטנדרט או ברמות הגימור הגבוהות.
מדובר במסך LCD בגודל 12.3 אינץ' הממוקם מאחורי ההגה, והוא פשוט מצוין.
הוא מציע רזולוציה חדה, גרפיקה מרשימה ואפשרויות התאמה אישית נרחבות.
ניתן לבחור בין תצוגות שונות, למשל תצוגה קלאסית עם שני שעונים גדולים, או תצוגה שבה מפת הניווט ממלאת את רוב המסך והמחוונים הופכים קטנים יותר.
השליטה על התצוגה נעשית דרך פקדים נוחים על גלגל ההגה.
מערכת שמע ואבזור נוחות
מערכת השמע הסטנדרטית מספקת איכות צליל טובה ונקייה.
לחובבי הסאונד, מוצעת לרוב כאופציה (או כסטנדרט ברמות הגימור הגבוהות) מערכת שמע משודרגת מבית Bang & Olufsen עם 19 רמקולים וצליל תלת-ממדי מרשים.
מבחינת אבזור נוחות, רשימת האבזור בישראל תלויה כמובן ברמת הגימור הספציפית.
לרוב, ניתן למצוא בקרת אקלים מפוצלת (לשניים או שלושה אזורים), חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס, מפתח חכם לכניסה והנעה, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, תאורת אווירה פנימית (לעיתים עם אפשרות בחירת צבעים), וחישוקים קלים.
ברמות גימור גבוהות יותר או כאופציות ניתן למצוא גם גג שמש פנורמי (נדיר יחסית בסדאן), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, ריפודי עור, חימום ו/או אוורור למושבים, תצוגה עילית (HUD) ועוד.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק: יעילות גרמנית
מתחת למכסה המנוע האלגנטי, האאודי A4 מציעה מגוון יחידות הנעה מודרניות ויעילות, המוכרות מדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן.
בישראל, עיקר ההיצע מתבסס על מנועי בנזין טורבו (TFSI) המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית.
מנועי TFSI ותיבת S tronic
הגרסאות הנפוצות ביותר בשוק הישראלי הן אלו המצוידות במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין (TFSI) במגוון הספקים.
לרוב מדובר בגרסת 35TFSI (עם כ-150 כ"ס ומומנט של כ-27 קג"מ) או בגרסת 40TFSI (עם כ-190-204 כ"ס ומומנט של כ-32 קג"מ).
בעבר שווקו גם גרסאות חזקות יותר (45TFSI עם הנעת קוואטרו), אך הן פחות נפוצות.
כל המנועים הללו משודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג S tronic עם 7 הילוכים.
זוהי תיבת הילוכים (גיר) המוכרת ביעילותה ובהעברות ההילוכים המהירות והחלקות שלה ברוב המצבים.
ביצועים ותחושות
גם גרסת הבסיס (35TFSI) מספקת ביצועים נאותים לנהיגה יומיומית.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת קצת פחות מ-9 שניות, והתחושה זריזה למדי בעיר ובכביש המהיר.
גרסת ה-40TFSI כבר מציעה קצב מהיר יותר באופן מורגש (סביב 7.1-7.3 שניות ל-100 קמ"ש) ומאפשרת עקיפות בטוחות ומהירות יותר בכבישים בינעירוניים.
המנועים הללו חלקים ושקטים ברוב תנאי הנהיגה, ומספקים כוח זמין כבר מסל"ד נמוך הודות למגדש הטורבו.
תיבת ה-S tronic פועלת מצוין בדרך כלל, עם העברות מהירות וכמעט בלתי מורגשות.
עם זאת, במהירויות זחילה עירוניות או בתמרוני חניה, היא עשויה לעיתים להרגיש מעט פחות חלקה מתיבה פלנטרית קלאסית.
צריכת דלק: חסכונית יחסית
אחד היתרונות של מנועי ה-TFSI המודרניים, בשילוב עם תיבת ה-S tronic היעילה, הוא צריכת דלק טובה יחסית לקטגוריה ולביצועים.
נתוני היצרן הרשמיים (לפי תקן WLTP המחמיר יותר) מדברים על צריכה ממוצעת של סביב 15-16 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת (תלוי בגרסת המנוע ובאבזור).
בעולם האמיתי, בתנאי נהיגה ישראליים מגוונים, ניתן לצפות לצריכת דלק ממוצעת של כ-11-13 ק"מ לליטר.
בנהיגה רגועה מחוץ לעיר אפשר להגיע גם לנתונים טובים יותר, בעוד שבנהיגה עירונית פקוקה או דינמית יותר, הצריכה תהיה גבוהה יותר.
אלו נתונים טובים לרכב פרימיום בגודל כזה עם מנוע בנזין.
חשוב לציין כי ה-A4 בדורה הנוכחי אינה מוצעת בישראל בגרסה חשמלית מלאה או פלאג-אין הייבריד, כך שהדיון על צריכת אנרגיה וטעינה אינו רלוונטי לדגם זה.
VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי לדגם זה
כפי שצוין בסעיף הקודם, אאודי A4 מהדור הנוכחי (B9) אינה משווקת בישראל עם יחידת הנעה חשמלית טהורה או היברידית נטענת (פלאג-אין).
אמנם קיימות שמועות ודיווחים על דור עתידי של ה-A4 (או יורשתה) שיכלול גרסאות כאלו, אך נכון לאפריל 2025, הדגמים הרלוונטיים לשוק הישראלי מצוידים במנועי בנזין בלבד.
לכן, סעיפים העוסקים בחווית הטעינה, קצב טעינת AC/DC, סוגי מחברים ואפליקציות ניהול טעינה אינם רלוונטיים לסקירה זו של ה-Audi A4 B9.
לקוחות המעוניינים ברכב אאודי חשמלי יצטרכו לפנות לדגמי ה-e-tron השונים של החברה, בעיקר בסגמנט רכבי הפנאי (SUV).
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות ובטחון לפני הכל
חווית הנהיגה באאודי A4 מתאפיינת בעיקר בנוחות, עידון ותחושת ביטחון גבוהה.
היא לא מנסה להיות מכונית ספורט טהורה, אלא לספק נסיעה חלקה, שקטה ונינוחה ברוב תנאי הדרך.
נוחות נסיעה ובידוד רעשים מעולים
כאן ה-A4 באמת מצטיינת.
המתלים מכוילים על הצד הרך יותר (בהשוואה לב.מ.וו סדרה 3, למשל) ומצליחים לספוג את רוב שיבושי הכביש הישראלי בצורה מרשימה.
הנסיעה חלקה ונעימה, הן בעיר והן בכביש המהיר.
גם בידוד הרעשים פשוט מצוין.
רעשי מנוע כמעט ואינם חודרים לתא הנוסעים בשיוט רגוע, רעשי רוח מנוטרלים היטב גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש נשמרים ברמה נמוכה מאוד.
השילוב של נוחות נסיעה גבוהה ובידוד רעשים מעולה הופך את ה-A4 למכונית נהדרת לנסיעות ארוכות.
התנהגות דינמית בטוחה וצפויה
בכל הנוגע להתנהגות כביש דינמית, ה-A4 מציעה יכולת גבוהה, אך פחות "מתקשרת" או מהנה לנהיגה ספורטיבית בהשוואה למתחרה העיקרית ממינכן.
תחושת ההיגוי מדויקת ובעלת משקל טוב, אך היא מעט מנותקת ומספקת מעט משוב על המתרחש מתחת לגלגלים הקדמיים.
אחיזת הכביש גבוהה מאוד, והרכב מרגיש יציב ובטוח גם בפניות הדוקות.
זוויות הגלגול נשלטות היטב, אך התחושה הכללית היא יותר של יעילות ובטיחות מאשר של התלהבות ושובבות.
תחושת הבלמים טובה, עם עוצמת בלימה חזקה ונשיכה ראשונית טובה, אך לעיתים הדוושה יכולה להרגיש מעט ספוגית.
היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מצוינת, והרכב משדר תחושת ביטחון רבה.
תמרון עירוני
למרות מידותיה, ה-A4 קלה יחסית לתמרון בעיר.
קוטר הסיבוב טוב, וההיגוי קל במהירויות נמוכות.
חיישני החניה והמצלמה האחורית (ולעיתים גם מצלמות היקפיות) מסייעים מאוד בתמרוני חניה צפופים.
היעדר גיר ידני (כמו בכל הגרסאות האוטומטיות המודרניות) ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים (S tronic) תורמים לחווית נהיגה חלקה ונטולת מאמץ בנסיעה עירונית.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: ציון גבוה והגנה מקיפה
בטיחות היא תמיד נושא מרכזי עבור רוכשי רכב, במיוחד בסגמנט הפרימיום, ואאודי A4 אינה מאכזבת בתחום זה.
היא מציעה רמת בטיחות גבוהה, הן מבנית והן טכנולוגית.
ציון גבוה במבחני בטיחות
האאודי A4 דור B9 נבחנה על ידי ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP בשנת 2015 (לפני מתיחת הפנים, אך המבנה הבסיסי נשאר זהה) וזכתה בציון המרבי של 5 כוכבים.
היא הציגה ביצועים מרשימים בכל הקטגוריות שנבחנו: הגנה על מבוגרים (89%), הגנה על ילדים (87%), הגנה על הולכי רגל (75%) ומערכות עזר לבטיחות (75%).
אלו ציונים גבוהים מאוד המעידים על תכנון בטיחותי קפדני.
חשוב לציין שמבחני בטיחות אלו מהווים כלי חשוב להשוואה בין דגמים.
מעבר למבדקי בטיחות אלו, ה-A4 מצוידת במבנה מרכב קשיח עם אזורי קריסה מתוכננים לספיגת אנרגיה במקרה של תאונה, ובמערך כריות אוויר מקיף (קדמיות, צד, וילון).
מערכות עזר מתקדמות (ADAS)
כבר ברמות הגימור הבסיסיות בישראל, ה-A4 מגיעה לרוב עם חבילה נאה של מערכות עזר אקטיביות לנהג (ADAS).
החבילה הסטנדרטית כוללת בדרך כלל בלימה אוטונומית במצבי חירום (עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי), התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט רגילה (לעיתים אדפטיבית כסטנדרט או כאופציה) והתרעה על עייפות נהג.
ברמות גימור גבוהות יותר או כאופציה, ניתן למצוא מערך מקיף אף יותר, הכולל בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים עם התרעה אקטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, ומערכת מצלמות היקפיות (360 מעלות).
תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי הוא בדרך כלל חלק ומדויק.
הן אינן אגרסיביות מדי או פולשניות, וקל יחסית להפעיל ולכבות אותן דרך תפריטי המולטימדיה או פקדים ייעודיים.
הן בהחלט תורמות לתחושת הביטחון בנהיגה.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): תג מחיר פרימיום
כמו כל רכב פרימיום גרמני, גם האאודי A4 מגיעה עם תג מחיר גבוה יחסית.
השאלה "כמה עולה אאודי A4?" תלויה כמובן בשאלה אם מדובר ברכב חדש (אם עדיין משווק הדור הזה) או משומש, ברמת הגימור ובאבזור הספציפי.
מחיר ומחירון
נכון לאפריל 2025, מחירי אאודי A4 חדשות, אם עדיין זמינות בגרסאות מסוימות של דור ה-B9, יתחילו ככל הנראה באזור ה-300,000 ש"ח ויטפסו צפונה בהתאם לרמת הגימור והאבזור.
בשוק היד השנייה, מחירי ה-A4 מהדור הנוכחי (B9) משתנים כמובן בהתאם לשנתון, קילומטראז', רמת הגימור ומצב הרכב.
ניתן למצוא דגמים משנתוני 2016-2018 במחירים שמתחילים סביב 120,000-150,000 ש"ח, בעוד שדגמים מאוחרים יותר (לאחר מתיחת הפנים מ-2019 ואילך) יעלו משמעותית יותר, לעיתים מעל 200,000 ש"ח ואף יותר.
מומלץ תמיד לבדוק את המחירון המעודכן ולבצע השוואת מחירים לפני הרכישה.
רמות גימור עיקריות בישראל
לאורך השנים שווקה ה-A4 בישראל במספר רמות גימור.
העיקריות שבהן היו לרוב רמת הבסיס (לעיתים ללא שם ייחודי), רמת "Design" שהתמקדה יותר באלגנטיות ונוחות, ורמת "Sport" (או עם חבילת S-Line) שהציעה מראה דינמי יותר ואבזור ספורטיבי.
ההבדלים בין רמות הגימור באו לידי ביטוי בעיקר בעיצוב החיצוני (פגושים, חישוקים), סוג הריפוד והגימורים הפנימיים, גודל מסך המולטימדיה (לפני מתיחת הפנים), נוכחות ה-Virtual Cockpit, ומערכות בטיחות ונוחות מתקדמות יותר.
חשוב לבדוק היטב את מפרט האבזור הספציפי של כל רכב לפני הרכישה.
אחריות ועלויות תחזוקה
אאודי A4 חדשה נמכרת בישראל לרוב עם אחריות יצרן לשנתיים ללא הגבלת קילומטראז', ולעיתים עם אפשרות להארכה לשנה שלישית (או יותר במסגרת מבצעים או תוספת תשלום).
ברכבי יד שנייה, האחריות עשויה להיות רלוונטית רק לדגמים חדשים יחסית.
עלויות התחזוקה השוטפת (טיפולים, בלמים, צמיגים) של רכב פרימיום כמו ה-A4 גבוהות יותר מאלו של רכב משפחתי עממי.
חלפים מקוריים יקרים, וגם עלות העבודה במוסכי היבואן המורשים גבוהה יחסית.
שווי השימוש החודשי לרכב צמוד ממקום העבודה יהיה לרוב בקבוצת רישוי 6 או 7, מה שמייקר את עלות ההחזקה למקבל הרכב מהעבודה.
תקלות ובעיות פוטנציאליות
בעבר, נקשרו שמותיהם של מנועי ה-TFSI המוקדמים וגיר ה-S tronic (בגרסאותיו הראשונות) עם דיווחים על בעיות ותקלות, כמו צריכת שמן מוגברת במנועים או רעידות ובעיות מכניות בגיר.
חשוב לציין כי בדור ה-B9, ובמיוחד בדגמים שלאחר מתיחת הפנים, אאודי ביצעה שיפורים רבים ביחידות ההנעה הללו, ודיווחים על תקלות נפוצות פחתו משמעותית.
עם זאת, כמו בכל רכב מורכב טכנולוגית, ובמיוחד רכב פרימיום עם מערכות רבות, עלויות תיקון של תקלות לא צפויות עלולות להיות גבוהות.
מומלץ לבצע בדיקה מקיפה לפני רכישת רכב משומש, ולקחת בחשבון את עלויות התחזוקה והתיקונים הפוטנציאליות בתקציב הכולל.
אחריות מורחבת, אם זמינה, יכולה לספק שקט נפשי מסוים בהקשר זה.
X. יתרונות: למה כן?
האאודי A4 מציעה חבילה משכנעת עם מספר יתרונות בולטים:
- איכות תא נוסעים והרכבה: כנראה הטובה ביותר בקטגוריה. חומרים איכותיים, הרכבה מוקפדת ותחושת פרימיום אמיתית בכל פינה.
- נוחות נסיעה ועידון: נסיעה חלקה ונינוחה על רוב סוגי הכבישים, בשילוב בידוד רעשים מעולה שהופך אותה לשותפה נהדרת לנסיעות ארוכות.
- טכנולוגיה מתקדמת: מערכת מולטימדיה איכותית (MMI Touch) ולוח מחוונים דיגיטלי (Virtual Cockpit) מרשים ופונקציונלי.
- עיצוב חיצוני ופנימי אלגנטי ומאופק: משדר יוקרה ואיכות מבלי להיות צעקני מדי. עיצוב נקי, מודרני ועל-זמני.
- בטיחות גבוהה: ציון 5 כוכבים ב-Euro NCAP ומגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות הזמינות כסטנדרט או כאופציה.
- יחידות הנעה יעילות: מנועי ה-TFSI מספקים שילוב טוב של ביצועים נאותים וצריכת דלק סבירה.
XI. חסרונות: איפה הפשרות?
לצד היתרונות הרבים, יש גם כמה חסרונות או פשרות שכדאי לקחת בחשבון:
- מרווח מאחור: אינו מהנדיבים בקטגוריה, במיוחד עבור שלושה נוסעים או למבוגרים גבוהים. מנהרת ההינע גבוהה ומפריעה.
- חווית נהיגה פחות מרגשת: למרות יכולת דינמית גבוהה, ההיגוי מעט מנותק והתחושה הכללית פחות ספורטיבית ומהנה מאשר אצל חלק מהמתחרות (בעיקר ב.מ.וו סדרה 3).
- מחיר ועלויות תחזוקה: מחיר הרכישה (חדש או משומש) גבוה יחסית, ועלויות התחזוקה והתיקונים הפוטנציאליים גבוהות מאלו של רכבים עממיים.
- תפעול מסך המגע בנהיגה: המעבר לשליטה מלאה דרך מסך המגע (לאחר מתיחת הפנים) דורש יותר תשומת לב מהנהג מאשר חוגת השליטה הפיזית הקודמת.
XII. בהשוואה למתחרות: הקרב על הכתר
האאודי A4 ניצבת בלב אחת הקטגוריות התחרותיות ביותר בשוק הרכב.
המתחרות העיקריות שלה בישראל הן כמובן ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס, אך ישנן גם חלופות מעניינות נוספות.
בהשוואה לב.מ.וו סדרה 3: הסדרה 3 היא הבחירה המסורתית של חובבי הנהיגה.
היא מציעה חווית נהיגה דינמית ומרגשת יותר, עם היגוי מתקשר יותר והנעה אחורית (או כפולה) שתורמת להתנהגות ספורטיבית.
מבחינת עיצוב, הסדרה 3 לרוב מציעה מראה אגרסיבי וספורטיבי יותר.
מנגד, ה-A4 מנצחת בנוחות הנסיעה, באיכות תא הנוסעים ובעידון הכללי.
היא גם מציעה לרוב תא נוסעים טכנולוגי יותר (במיוחד ה-Virtual Cockpit).
הבחירה בין השתיים תלויה במידה רבה בסדר העדיפויות של הנהג: הנאה מנהיגה או נוחות ואיכות.
בהשוואה למרצדס C קלאס: ה-C קלאס נתפסת לרוב כיוקרתית והמפנקת מבין השלוש.
היא מציעה עיצוב חיצוני ופנימי מרשים וראוותני יותר, ומתמקדת בנוחות נסיעה גבוהה מאוד (לעיתים על חשבון ריסון המרכב).
תא הנוסעים שלה משדר יוקרה קלאסית, עם שימוש נרחב בחומרים איכותיים ואווירה עשירה.
ה-A4 מציעה איכות חומרים והרכבה דומה או אף טובה יותר, אך עם עיצוב נקי ומינימליסטי יותר.
מבחינה טכנולוגית, שתי המכוניות מציעות מערכות מתקדמות, אם כי ממשק המשתמש של מרצדס (MBUX) נחשב לעיתים לאינטואיטיבי יותר.
ה-A4 עשויה להרגיש מעט יותר דינמית מה-C קלאס, אך שתיהן שמות דגש על נוחות ועידון.
מתחרות נוספות כמו וולוו S60 מציעות עיצוב סקנדינבי ייחודי, דגש חזק על בטיחות ונוחות, ותא נוסעים מינימליסטי ואיכותי. היא מהווה חלופה מעניינת למי שמחפש משהו קצת שונה.
לקסוס IS (אם רלוונטית לשנתון) מציעה אמינות יפנית מוכחת, עיצוב חיצוני זוויתי וייחודי, ולעיתים יחידות הנעה היברידיות יעילות.
XIII. סיכום ומסקנות: האם כדאי לקנות אאודי A4?
האאודי A4 (דור B9) היא מכונית סדאן פרימיום מרשימה וראויה בהחלט.
היא לא מנסה להיות הכי ספורטיבית או הכי ראוותנית, אלא מתמקדת במתן חבילה מאוזנת ואיכותית במיוחד.
נקודות החוזק העיקריות שלה הן איכות החומרים וההרכבה המופתית בתא הנוסעים, נוחות הנסיעה הגבוהה, בידוד הרעשים המצוין והטכנולוגיה המתקדמת.
היא משדרת יוקרה מאופקת, בגרות וביטחון, ומספקת חווית נסיעה נינוחה ונעימה ברוב המצבים.
מנגד, היא אינה מציעה את ריגוש הנהיגה של ב.מ.וו סדרה 3, והמרווח במושב האחורי יכול היה להיות נדיב יותר.
כמו כן, עלויות הרכישה והתחזוקה הן פרימיום, וחשוב לקחת זאת בחשבון.
חוות דעת גולשים רבות משבחות את תחושת האיכות והעידון, אך יש כאלו המציינים את הפשרות הדינמיות או את עלויות התחזוקה.
אז, האם כדאי לקנות אאודי A4?
התשובה היא בהחלט כן, אם אתם מחפשים מכונית סדאן פרימיום המצטיינת באיכות, נוחות, טכנולוגיה ועידון.
היא מתאימה במיוחד למי שמעריך יוקרה שקטה ומוקפדת על פני ספורטיביות מתלהמת, ולמי שמוכן לשלם את הפרמיה הנדרשת עבור תחושת האיכות הגבוהה והטכנולוגיה המתקדמת.
היא בחירה מצוינת לנסיעות ארוכות, לנסיעה יומיומית נוחה ומפנקת, ולמי שרוצה להגיע ממקום למקום בשקט, בנוחות ובסטייל.
עם זאת, אם אתם מחפשים בעיקר חווית נהיגה ספורטיבית ומרגשת, או אם המרווח במושב האחורי הוא קריטי עבורכם, ייתכן שכדאי לבחון גם את המתחרות הישירות, בעיקר את ב.מ.וו סדרה 3.
בסופו של דבר, האאודי A4 היא מכונית מצוינת וראויה שמציעה שילוב מרשים של תכונות.
היא אולי לא הבחירה ה"מרגשת" ביותר בקטגוריה, אבל היא בהחלט אחת הבחירות ה"נכונות" והאיכותיות ביותר.