Skip to content
דף הבית » יונדאי קונה EV או קיה נירו EV (דור קודם)

יונדאי קונה EV או קיה נירו EV (דור קודם)

עולם הרכב החשמלי מתפתח בקצב מסחרר. כל יום נולד דגם חדש. או לפחות כך זה מרגיש. אבל לפעמים, דווקא הדגמים שהיו פה קודם הם אלו שמעניקים את התמורה הכי טובה. בטח כשמדברים על שוק היד שנייה. שני שחקנים בולטים בקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים הקומפקטיים, בטח בדורות הקודמים, היו היונדאי קונה EV והקיה נירו EV. שתיהן מגיעות מאותה קבוצת ענק קוריאנית. שתיהן חולקות פלטפורמה ורכיבים טכניים דומים. אבל הן שונות. שונות מספיק כדי לגרום לבלבול. ואפילו כאב ראש קל. אז איך בוחרים? במה כדאי לבחור כשעומדים בצומת הזו? המדריך הזה בא לעשות קצת סדר. ולעזור לכם להחליט מה עדיף בשבילכם. בואו נצלול פנימה ונראה על מה ללכת בסופו של דבר.

הכירו את המתמודדים: קונה EV מול נירו EV (דור קודם)

נסו לדמיין שתי אחיות. שתיהן קיבלו חינוך דומה. גדלו באותו בית (קבוצת יונדאי-קיה). אבל לכל אחת יש אישיות משלה. מראה שונה. תחושה אחרת לגמרי. זו ההשוואה הכי קרובה שאפשר לעשות בין היונדאי קונה EV לקיה נירו EV מהדור הקודם שלה. שתיהן היו מהרכבים החשמליים הראשונים שהפכו באמת לפופולריים ונגישים יחסית לקהל הרחב בישראל ובעולם. הן הציעו טווח נסיעה שימושי מאוד, ביצועים טובים, ופרקטיות יום-יומית. אבל ההבדלים ביניהן חשובים. והם אלו שיכריעו במה כדאי לבחור בסופו של דבר.

למה בכלל להשוות ביניהן?

זו שאלה טובה. כאמור, הן חולקות הרבה מתחת לפני השטח. מנועים חשמליים דומים (לרוב בגרסת ה-204 כ"ס עם סוללת 64 קוט"ש), טווחי נסיעה דומים על הנייר. אז למה ההשוואה הזו כה חשובה? כי חווית השימוש שונה. כמו שתאומים זהים יכולים להיות שונים באופי, כך גם הרכבים האלה. ההבדלים בפרקטיות, בעיצוב, ובתחושה הכללית הם אלו שעושים את ההבדל. והם קריטיים כשאתם מנסים להבין מה עדיף עבורכם.

השוואה ראש בראש: נקודות קריטיות

בואו נפרוט את ההשוואה לנקודות חשובות. כך יהיה לכם קל יותר לעקוב ולהבין איפה כל אחת מצטיינת (או קצת פחות).

עיצוב ומראה חיצוני: מי עושה לכם את זה?

פה ההבדל הראשון והבולט ביותר. היונדאי קונה EV נראית… ובכן, קונה. עיצוב נועז, קצת קוקטי, עם פנסים מפוצלים וגריל קדמי ייחודי (או היעדר גריל). יש לה נוכחות בולטת בכביש. היא לא מתביישת להראות שהיא שונה. מצד שני, הקיה נירו EV נראית יותר כמו קרוסאובר "רגיל". קווים נקיים יותר, מראה פחות קיצוני. היא משתלבת יותר בנוף. במה כדאי לבחור פה? זה עניין של טעם אישי נטו. אתם רוצים רכב שיבלוט? לכו על הקונה. אתם מעדיפים מראה קלאסי יותר? הנירו תתאים לכם יותר. מבחינה פרקטית, לשני הרכבים ראות חיצונית סבירה, אולי בנירו מעט יותר טובה בשל הקווים הישרים יותר בחלק האחורי.

פנים הרכב ומרחב: מי מרווחת יותר?

זו אולי אחת הנקודות הכי חשובות להשוואה פרקטית. היכנסו פנימה. מה אתם מרגישים? הקונה EV מרגישה קצת יותר הדוקה. במושב הקדמי זה פחות מורגש, אבל מאחור, מבוגרים ירגישו שהמרווח לרגליים קצת מוגבל, במיוחד בהשוואה לנירו. תא המטען בקונה גם הוא קטן יותר (כ-332 ליטר לעומת כ-451 ליטר בנירו). הנירו, לעומת זאת, מרווחת יותר. היא מבוססת על פלטפורמה שהייתה היברידית במקור ואז עברה חשמול, מה שאפשר עיצוב פנים מרווח יותר. המושב האחורי בנירו נוח יותר לשני מבוגרים, ואפילו שלושה ילדים יסתדרו יחסית בקלות. תא המטען הגדול יותר בנירו הוא יתרון משמעותי למשפחות או למי שצריך להוביל ציוד. מה עדיף למשפחה עם ילדים? רוב הסיכויים שהנירו תענה טוב יותר על הצרכים.

חווית נהיגה: מי נוסעת יותר טוב?

שתיהן חשמליות, וזה אומר: מומנט מיידי! תאוצה מהירה וחלקה מהרמזור. כיף גדול בעיר. הנתונים הטכניים דומים, לרוב עם הספק של 204 כ"ס וסוללת 64 קוט"ש. מבחינת ביצועים ישרים, אין פער דרמטי. ההבדל הוא יותר בתחושה. המתלים בקונה EV נוקשים יותר, מה שמעניק לה תחושה קצת יותר "ספורטיבית" (במידה) בפניות, אבל פוגע בנוחות הנסיעה על שיבושים. בכבישים משובשים בעיר, היא עשויה להיות פחות נעימה. הנירו EV, לעומתה, מכוילת לנוחות. המתלים רכים יותר, והיא סופגת מהמורות טוב יותר. זה הופך אותה לנוחה יותר בנסיעות יום-יומיות ועל כבישים פחות איכותיים. על מה ללכת אם נוחות היא בראש סדר העדיפויות? הנירו כנראה הבחירה הנכונה. אם אתם מעדיפים תחושה יותר מחוברת לכביש (ועדיין נוחה יחסית), הקונה עשויה להתאים יותר.

טווח נסיעה וטעינה: החרדה החשמלית

אחת השאלות הכי חשובות ברכב חשמלי. שני הרכבים, בגרסת סוללת ה-64 קוט"ש, מציעים טווח נסיעה רשמי דומה, לרוב מעל 450 ק"מ בתקן WLTP. בפועל, בנהיגה אמיתית, עם מזגן וקצת עליות, אפשר לצפות לטווח של כ-350-400 ק"מ ויותר בתנאים אופטימליים. זה טווח מצוין שהספיק לרוב האנשים לשבוע עבודה שלם בלי לטעון. מבחינת טעינה, שתיהן תומכות בטעינת AC ביתית בקצב של עד 7.2 קילוואט (או 11 קילוואט בחלק מהדגמים המאוחרים או בגרסאות ספציפיות) ובטעינת DC מהירה (בקצב של עד 77 קילוואט בגרסאות הראשונות של הקונה ו-100 קילוואט בגרסאות מאוחרות יותר או בנירו). אין פה יתרון ברור וגורף לאחת על פני השנייה בדגמים המקבילים. שניהם נותנים פתרון מצוין ל"חרדת טווח" שאפיינה רכבים חשמליים מוקדמים יותר. במה כדאי לבחור אם טווח הוא העיקר? אין פה מנצחת חד משמעית, שתיהן דומות מאוד בנקודה זו.

טכנולוגיה ואבזור: מסכים, כפתורים ובטיחות

שני הרכבים הציעו אבזור נדיב יחסית לזמנן. מסכי מולטימדיה (בגדלים שונים ותצורות שונות בהתאם לשנתון ולרמת הגימור), לוחות מחוונים דיגיטליים, מערכות בטיחות אקטיביות (בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד). הקונה EV הרגישה אולי מעט יותר "עתידנית" בפנים בגלל העיצוב הייחודי של הקונסולה המרכזית עם הכפתורים האלקטרוניים לתיבת ההילוכים. הנירו EV הייתה יותר קונבנציונלית, עם ידית הילוכים רגילה יותר וקונסולה פחות "חללית". מבחינת נוחות שימוש, יש אנשים שיעדיפו את הפשטות היחסית של הנירו ואחרים יאהבו את הגישה המודרנית של הקונה. מבחינת אבזור בטיחות, חשוב לבדוק כל רמת גימור וכל שנתון בנפרד, כי היו שינויים לאורך השנים. באופן כללי, שתיהן הציעו חבילות בטיחות טובות שהיו מתקדמות לזמנן.

פרקטיקה ביום-יום: מי מתאימה לחיים שלכם?

עזבו רגע את המפרט הטכני. איך הרכבים האלה משתלבים בחיים האמיתיים? הקונה EV, בזכות מידותיה הקומפקטיות יותר, עשויה להיות קצת יותר קלה לתמרון ולחניה בעיר. היא מרגישה זריזה וקופצנית. הנירו EV, בזכות המרווח הפנימי ותא המטען, עדיפה באופן מובהק אם אתם מסיעים אנשים מאחור באופן קבוע, או אם אתם נוהגים להעמיס ציוד. טיול משפחתי עם מזוודות? הנירו תבלע אותן בקלות רבה יותר מאשר הקונה. קניות בסופר לכל השבוע? גם פה לנירו יתרון. מצד שני, אם אתם בעיקר נוסעים לבד או בזוג, ועיקר השימוש הוא עירוני או בינעירוני קצר-בינוני, והעיצוב של הקונה מדבר אליכם יותר, אין שום סיבה לא ללכת עליה. מה עדיף תלוי לחלוטין בסדר היום שלכם ובהרכב המשפחתי.

במה כדאי לבחור? הסיכום (הלא סופי)

אז הגענו לרגע האמת. במה כדאי לבחור? הקונה EV או הנירו EV (דור קודם)? כפי שראינו, אין תשובה אחת נכונה. זו השוואה בין שני רכבים טובים מאוד, עם אותם בסיסים טכניים, אבל עם דגשים שונים לגמרי.

  • בחרו בקונה EV אם: אתם אוהבים את העיצוב הנועז והבולט, אתם בעיקר נוסעים לבד או בזוג, לא מסיעים הרבה נוסעים מאחור, ונוחות נסיעה קשיחה יותר לא מפריעה לכם. היא קומפקטית יותר ומרגישה זריזה בעיר.
  • בחרו בנירו EV אם: אתם צריכים יותר מרווח לנוסעים מאחור ו/או תא מטען גדול, מעדיפים נוחות נסיעה גבוהה יותר וספיגת מהמורות טובה יותר, ומראה חיצוני קלאסי יותר מדבר אליכם. היא פרקטית יותר למשפחות.

מה עדיף עבורכם? זו שאלה שרק אתם יכולים לענות עליה אחרי ששקלתם את הצרכים שלכם. על מה ללכת בסוף? על הרכב שמרגיש לכם נכון. הרכב שמתאים ליום-יום שלכם כמו כפפה. והכי חשוב…

מבחן דרכים – המלך הבלתי מעורער

כל הנתונים, כל ההשוואות, כל המדריכים בעולם לא שווים כמו מבחן דרכים אחד טוב. לכו לסוכנות. בקשו לנהוג בשני הרכבים. שבו מאחור. הכניסו עגלת ילדים (אם יש לכם) לתא המטען. בדקו איך מערכת המולטימדיה עובדת לכם. הרגישו את המושבים. רק אז, אחרי שחוויתם את הרכבים בעצמכם, תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם. כי בסוף, במה כדאי לבחור תלויה בהרגשה האישית שלכם.

בהצלחה בבחירה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *