Skip to content
דף הבית » טויוטה קורולה 2017 מחירון לוי יצחק – המבצע שמפתיע אפילו את המומחים!

טויוטה קורולה 2017 מחירון לוי יצחק – המבצע שמפתיע אפילו את המומחים!

אז הנה זה, הרגע הזה שבו אתם מחפשים את הרכב המשומש הבא שלכם, או מנסים להיפרד לשלום מהנוכחי. בום! עולם שלם של שאלות קופץ לכם לראש. הראשונה והכי בוערת? כמה זה שווה?! נכון, ה-2017 טויוטה קורולה. הקונצנזוס המוטורי הישראלי. כולם מכירים, כולם רוצים (או לפחות מכירים מישהו שרצה). אבל איך קובעים לה מחיר? נכנס לתמונה המדריך הלאומי הלא רשמי, הפסיכומטרי של שוק הרכב המשומש – מחירון לוי יצחק. אה, הסיפור לא נגמר שם. ממש לא. לוי יצחק הוא רק נקודת ההתחלה. יש עולם שלם של גורמים שמשפיעים על השורה התחתונה. ואת העולם הזה בדיוק אנחנו הולכים לפרוש כאן בפניכם. תתכוננו לצלול עמוק, כי אחרי זה – תבינו הכל. באחריות.

טויוטה קורולה 2017: למה היא האגדה בשוק המשומשות?

בואו נודה בזה. בישראל, טויוטה קורולה זה לא סתם רכב. זה מוסד. ובשנת 2017, הדגם הספציפי הזה פגע בול. הוא המשיך את המסורת של אמינות בלתי מתפשרת, צריכת דלק ידידותית לארנק, ופשטות תפעול שמצריכה רק דלק, אוויר וטיפולים בזמן. בטח שמעתם את זה: "קורולה? זה טנק. נוסע שנים ולא רואה מוסך". ובכן, עבור דגם 2017, זה די נכון. הדור הזה (E170) היה כבר בשל, אחרי כמה שנות ייצור, כל מחלות הילדות (אם היו בכלל) כבר נעלמו. זה הרכב שסבתא מרגישה בו בטוח, הנהג במונית סומך עליו בעיניים עצומות, והמשפחה הצעירה יודעת שהוא פשוט… יעבוד. תמיד.

מה הופך את דגם 2017 לבחירה חכמה (גם היום)?

יש כמה דברים שפשוט עובדים לטובתה של הקורולה 2017, גם כשהשנים חולפות:

  • אמינות מיתולוגית: הנדסה יפנית במיטבה. מנוע 1.6 ליטר מוכח, גיר אוטומטי פלנטרי שפשוט מחליף הילוכים בלי דרמות. מינימום תקלות, מקסימום שקט נפשי. זה שווה זהב בשוק היד השנייה.
  • חיסכון בדלק: אולי לא שיא הטכנולוגיה ההיברידית, אבל המנוע הזה יודע להיות חסכוני בנסיעה יומיומית. במיוחד מחוץ לעיר הצפופה.
  • עלויות אחזקה סבירות: טיפולים לא יקרים מדי, חלפים נפוצים וזמינים. כל מוסך מכיר אותה בעל פה.
  • סחירות גבוהה: כולם מחפשים אותה. זה אומר שהיא נמכרת מהר יחסית, וזה נתון חשוב מאוד כשאתם בצד של המוכרים.

בקיצור, יש סיבות טובות למה הקורולה 2017 היא ממתק בשוק המשומשות. אבל כמה לשלם עליה, או לבקש עליה? כאן נכנס לתמונה השחקן הראשי שלנו.

לוי יצחק: המצפן הלא רשמי של שוק הרכב בישראל

קבלו את האורים ותומים של הקונים והמוכרים בישראל. מחירון לוי יצחק. השם הזה הפך לשם נרדף למחיר רכב משומש. כמעט כל שיחה על קנייה/מכירה של רכב יד שנייה מתחילה בשאלה: "כמה היא לפי לוי יצחק?". חשוב להבין: לוי יצחק הוא לא חוק. הוא כלי עזר. מצפן. נקודת ייחוס. הוא מנסה לשקף את המחיר הריאלי של רכב מסוים בהתאם לנתונים כמו שנת ייצור, דגם, גרסה, ולוקח בחשבון ירידת ערך טבעית. המטרה? לתת קנה מידה, בסיס למשא ומתן. בלי לוי יצחק, שוק הרכב המשומש היה ג'ונגל פרוע הרבה יותר.

איך המחירון הזה בעצם עובד (בגדול)?

הצוות של לוי יצחק אוסף נתונים ממגוון מקורות: עסקאות בפועל (סוכנויות, ליסינג, פרטיים שמדווחים), מודעות מכירה, טרנדים בשוק. הם מכניסים הכל למודל חישוב שלוקח בחשבון את ירידת הערך ה"טבעית" של כל דגם (כן, כל דגם יורד אחרת בערכו) ומעדכן את המחירים על בסיס חודשי. הם מפרסמים מחיר "בסיס" לכל דגם וגרסה, ומספקים גם טבלאות ניכויים ותוספות למצב הרכב הספציפי. זה כמו ניסיון לכמת משהו שבעצם די דינמי ורגשי לפעמים.

אז כמה שווה טויוטה קורולה 2017 לפי לוי יצחק?

טוב, הגענו לבשר. כדי לדעת את המחיר ה"בסיסי" לפי לוי יצחק לקורולה 2017, אתם צריכים פשוט… לבדוק במחירון עצמו. נכון לרגע נתון, המחיר משתנה. הוא מושפע מחודש העדכון וממצב השוק הכללי. אבל הנה העיקר: אתם נכנסים לאתר/אפליקציה, בוחרים טויוטה, קורולה, 2017, ואת הגרסה הספציפית (יש הבדלים בין ה-Sunny הפופולרית, ה-GLI המאובזרת יותר, או אולי גרסאות אחרות שפחות נפוצות). קליק! וקיבלתם מספר. המספר הזה הוא נקודת הפתיחה שלכם. זו לא המחיר הסופי!

למה המספר של לוי יצחק הוא רק ההתחלה?

כי המחירון מספק מחיר לרכב *ממוצע* באותו שנתון ודגם. מה זה רכב ממוצע? זה רכב שעבר נסועה סבירה לשנתון (בערך 20-25 אלף ק"מ בשנה), במצב מכני וחיצוני סביר, ללא תאונות קשות, עם היסטוריית טיפולים סדירה, ועם מספר בעלים סביר. עכשיו תחשבו: כמה מכוניות בנות 6-7 שנים עונות בדיוק להגדרה הזו? לא הרבה. כמעט כל רכב סוטה מהממוצע הזה, ואז נכנסות לתמונה ה"התאמות" של המחירון, והחשוב מכל – המציאות בשטח.

מעבר למספר: מה באמת משפיע על מחיר הקורולה 2017 בפועל?

זה הסוד האמיתי. לוי יצחק נותן לכם את השלד. את הבסיס. עכשיו צריך לבנות עליו את כל השאר. כל פרט קטן ברכב הספציפי שאתם בוחנים יכול להשפיע, לפעמים בעשרות אחוזים, על המחיר הסופי שיהיה לו שוק. ואלה הדברים העיקריים:

הנסועה (קילומטראז'): השחקן הראשי

אין ויכוח, זה הדבר הראשון שישאלו אתכם או שתבדקו. קורולה 2017 עם 80 אלף ק"מ שווה *הרבה* יותר מקורולה זהה עם 200 אלף ק"מ. לוי יצחק מפרסם טבלאות ניכוי לפי קילומטראז' גבוה או תוספת לפי קילומטראז' נמוך מהממוצע. אל תזלזלו בניכוי הזה. הוא יכול להיות משמעותי מאוד, במיוחד ברכב אמין כמו הקורולה, שבו המנוע והגיר יכולים לנסוע מאות אלפי קילומטרים, אבל הרכיבים האחרים (מתלים, פלסטיקה פנימית, מכלולים נלווים) מתבלים עם הקילומטרים.

מצב הרכב: "פחחות וצבע" זה רק ההתחלה

כן, שריטות, מכות חניה קטנות, דפיקות בפגוש – כל זה מוריד ערך. גם שפשופים בחישוקים או מצב הצמיגים. אבל חשוב הרבה יותר:

  • מצב פנימי: מושבים קרועים? תקרה מתקלפת? פלסטיקה שבורה? ריח רע שלא עובר? כל אלה סימנים לבלאי פנימי שמאותתים על שימוש אינטנסיבי או הזנחה, ומורידים משמעותית מהמחיר.
  • מצב מכני: רעשים חשודים מהמנוע או הגיר? מערכת מיזוג שלא מקררת? אורות אזהרה בלוח השעונים? זה כבר עניין רציני. כל בעיה מכנית דורשת בדיקה ועלולה לגרור ניכוי משמעותי במחיר, או אפילו להפוך את הרכב ללא סחיר עד לתיקון.
  • היסטוריית טיפולים: האם הרכב טופל בזמן, במוסכים מורשים או לפחות מוכרים? יש קבלות? ספר טיפולים מלא? רכב עם היסטוריית טיפולים מסודרת שווה יותר כי הוא משדר אמינות וטיפול נכון לאורך השנים. רכב שהוזנח? סיכון.

היסטוריית בעלות ותאונות: השלד והעבר הפלילי

רכב יד ראשונה מליסינג או השכרה? ניכוי אוטומטי ולרוב גם משמעותי (15-20% ויותר). רכב יד ראשונה פרטית? יתרון. רכב יד שנייה או שלישית פרטית? סביר. מספר בעלים גבוה מאוד? סימן אזהרה. לגבי תאונות: תאונת "שלדה" או תאונה שגרמה לנזק מבני משמעותי (אפילו אם תוקנה "למופת") מורידה דרמטית מהמחיר (לרוב 10% לפחות, לפעמים הרבה יותר), ולפעמים מקשה על מכירה. תאונות פח קלות שתוקנו באופן מקצועי פחות קריטיות, אבל עדיין שווה לציין אותן ולהתייחס אליהן במשא ומתן.

אבזור ותוספות: האם הם שווים משהו?

גרסת הגימור משפיעה על מחיר הבסיס של לוי יצחק. GLI תהיה שווה יותר מ-Sunny בגלל האבזור העשיר יותר (חישוקי מגנזיום, בקרת אקלים, כפתור התנעה וכו'). אבל מה עם תוספות שהותקנו אחרי הקנייה? מערכת מולטימדיה משודרגת? חיישני רוורס (שלא היו מקוריים)? מצלמה? לרוב, תוספות כאלה לא מוסיפות למחיר לפי לוי יצחק או בשוק הפרטי. הן יכולות להפוך את הרכב לאטרקטיבי יותר, אולי לסייע בסגירת עסקה, אבל אל תצפו לקבל עליהן החזר מלא. מערכות מיגון (איתוראן ודומיו) לפעמים נדרשות על ידי חברות הביטוח ומשפיעות על פרמיית הביטוח, אבל לא בהכרח על מחיר הרכב עצמו.

מצב השוק והעונה: עניינים של היצע וביקוש

כן, כן, גם זה משפיע. אם יש הצפה של קורולות 2017 בשוק באותו רגע, המחיר ירד. אם יש מחסור ברכבים חדשים (קרה הרבה בשנים האחרונות), הביקוש ליד שנייה עולה והמחירים יכולים לעלות. גם עונות השנה משפיעות לפעמים (למשל, רכבים משפחתיים נמכרים טוב יותר לפני החגים והחופשות). זה גורם חיצוני, אבל ריאלי.

משא ומתן: איך להשתמש בלוי יצחק לטובתכם?

בין אם אתם קונים או מוכרים את הקורולה 2017, מחירון לוי יצחק הוא כרטיס הכניסה למגרש המשחקים. אבל הניצחון הוא ביכולת שלכם לנווט *בתוך* המחירון ולהציג את המקרה שלכם בצורה הטובה ביותר.

אם אתם קונים: חפשו את ה"הנחות"

בדקתם את הרכב? אתם יודעים את המחיר לפי לוי יצחק. עכשיו תתחילו להפעיל את כל הגורמים שדיברנו עליהם. לקורולה יש קילומטראז' גבוה? מצוין, זו נקודת מיקוח משמעותית. יש שריטות ופגמים קוסמטיים? כל פגם קטן שווה כסף (או ליתר דיוק, שווה הורדה במחיר). הרכב מיד ליסינג? אל תשכחו להזכיר את הניכוי האוטומטי של המחירון, ובנוסף, העובדה שייתכן שהרכב עבר שימושים מגוונים. בדקו היסטוריית טיפולים. בקשו שקיפות. השתמשו בבדיקה במוסך ככלי מיקוח נוסף (אם נמצאו ליקויים). המטרה שלכם היא להצדיק מחיר הנמוך ממחיר המחירון הבסיסי, בהתאם למצב הרכב הספציפי.

אם אתם מוכרים: הדגישו את ה"יתרונות"

הקורולה 2017 שלכם שמורה כמו חדשה? נסעה רק 60 אלף ק"מ? יד ראשונה פרטית מנהגת יחידה? כל אלה נקודות שמצדיקות מחיר גבוה יותר ממחיר המחירון הבסיסי, ואולי אפילו קרוב למחיר המחירון המלא (לפני ניכויים). הדגישו את היסטוריית הטיפולים המסודרת. הראו את הקבלות. נקו את הרכב היטב לפני שמראים אותו – הרושם הראשוני קובע! אם השקעתם בתוספות כמו מערכת מולטימדיה, הציגו אותן כיתרון, גם אם הן לא "שוות כסף" לפי המחירון. המטרה שלכם היא לשכנע שהרכב שלכם הוא "מעל הממוצע" ולכן שווה יותר.

שאלות בוערות ותשובות כנות

בטח עולות לכם שאלות ספציפיות. הנה כמה מהנפוצות ביותר:

  • האם חייבים למכור/לקנות לפי לוי יצחק? ממש לא. לוי יצחק הוא *המלצה*. הוא הנורמה בשוק, אבל המחיר הסופי הוא המחיר עליו מסכימים הקונה והמוכר. אם מצאתם קונה שמוכן לשלם יותר כי הרכב שלכם מיוחד, או מוכר שמוכן לרדת כי הוא לחוץ – זו העסקה.
  • מה קורה אם הרכב עבר תאונה קלה? תאונת פח קלה שתוקנה מקצועית לא "הורגת" את הרכב, אבל מקובל לנכות סכום מסוים (לרוב כמה אלפי שקלים, תלוי באופי הנזק והתיקון) ממחיר המחירון. שקיפות פה הכרחית.
  • האם צבע מיוחד משפיע על המחיר? לרוב לא באופן רשמי במחירון, אבל צבע מבוקש (כמו לבן, הפופולרי בקורולה) יכול לעזור במכירה מהירה. צבעים פחות שגרתיים לפעמים מקשים מעט.
  • כמה "שווה" קילומטראז' נמוך מאוד? קילומטראז' נמוך משמעותית מהממוצע (למשל, פחות מ-10,000 ק"מ לשנה) יכול להוסיף כמה אחוזים טובים למחיר המחירון הבסיסי. שוב, בדקו את טבלאות לוי יצחק הספציפיות.
  • האם קורולה 2017 מליסינג שווה קנייה? יכול להיות, אבל בדקו אותה ביסודיות! המחיר ההתחלתי יהיה נמוך יותר, אבל ודאו שהנסועה סבירה, שהרכב טופל, ושלא עבר תאונות קשות או בלאי חריג משימוש על ידי הרבה נהגים. בדיקה מקיפה חשובה כאן יותר מכל.

המסקנה הסופית: לוי יצחק הוא לא גזר דין, אלא נקודת מוצא

אז מה למדנו על טויוטה קורולה 2017 ומחירון לוי יצחק? המחירון הוא כלי חשוב, מצפן שמנחה את השוק הישראלי. הוא נותן לכם מחיר בסיס לרכב ה"ממוצע". אבל המציאות מורכבת יותר. המחיר הריאלי של הקורולה הספציפית שאתם מתעניינים בה (או רוצים למכור) תלוי בהמון גורמים נוספים: הנסועה שלה, מצבה המכני והקוסמטי, היסטוריית הבעלות והטיפולים, וכן, גם קצת על מזל ומצב השוק באותו הרגע.

הקורולה 2017 נשארת רכב מבוקש ואמין בצורה יוצאת דופן. מחירון לוי יצחק נותן לכם כיוון. אבל כדי לקבוע את המחיר הנכון, צריך לשלב את המידע הזה עם בדיקה יסודית של הרכב עצמו והבנה של הגורמים הנוספים שמשפיעים על הערך. חמושים בידע הזה, אתם מוכנים הרבה יותר לנווט בשוק ולהגיע לעסקה הטובה ביותר עבורכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *