Skip to content
דף הבית » הונדה סיוויק 2017 תקלות – הגילויים שיביאו אתכם למוסך

הונדה סיוויק 2017 תקלות – הגילויים שיביאו אתכם למוסך

תגידו, יש משהו יותר מתסכל מלשבת בפקק אינסופי, כשברדיו מתנגן השיר הכי מעצבן שקיים, ופתאום – רעש מוזר מהמנוע? או נורית אזהרה שמהבהבת אליכם כאילו אתם בסרט אימה? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה. אם אתם הבעלים הגאים של הונדה סיוויק שנת 2017, או שאתם בכלל מתלבטים אם להצטרף למועדון הנחשק הזה, אתם במקום הנכון. הרכב הזה הוא מלך הכביש בקטגוריה שלו, אין ספק. הוא חסכוני, אמין בדרך כלל, ופשוט כיף לנהוג בו.

אבל כמו בכל מערכת יחסים ארוכה, גם עם הרכב שלכם יהיו רגעים שבהם תצטרכו להשקיע קצת יותר תשומת לב. ברוכים הבאים למדריך המקיף שיקח אתכם יד ביד, צעד אחר צעד, דרך כל מה שאתם צריכים לדעת על הדגם הספציפי והאהוב הזה. בלי בולשיט, בלי סיפורים שרק מסבכים את העניינים. רק המידע הכי מדויק, הכי מקיף והכי פרקטי, שיבטיח לכם שאתם לא רק מבינים את הרכב שלכם לעומק, אלא גם איך להפיק ממנו את המיטב – ולחסוך המון זמן, עצבים וכסף.

אז אם אתם רוצים להיות מומחים קטנים בעצמכם, אם נמאס לכם להרגיש שאתם "לקוחות שבויים", ואם בא לכם פשוט לנהוג בראש שקט – חגרו חגורות! המסע מתחיל עכשיו. בואו נפרק את הסיוויק שלכם לגורמים ונבין יחד איך להפוך כל נסיעה לחוויה נטולת דאגות. כי בסוף היום, כסף ועצבים – עדיף שיישמרו לדברים כיפיים יותר. לא ככה?

הונדה סיוויק 2017: מדריך הגורו המלא לנהיגה נטולת הפתעות (כמעט!)

הפתעות קטנות או: למה הונדה סיוויק 2017 שלכם פשוט אוהבת להיות במרכז העניינים?

הונדה סיוויק, ובמיוחד דור עשירי שנת 2017, נחשבת לרכב סופר פופולרי. ובצדק. היא משלבת אמינות יפנית אגדית, עיצוב חדשני (שקצת מפלג, אבל היי, על טעם וריח אי אפשר להתווכח!), וביצועים מצוינים ביחס לקטגוריה. אבל רגע, כמו כל דבר בחיים, גם כאן יש כמה 'נקודות עניין' קטנות שפשוט שווה לדעת עליהן. תחשבו על זה כעל החבר הכי טוב שלכם – הוא מושלם, אבל לפעמים הוא פשוט חייב את תשומת הלב שלכם. בדיוק ככה הסיוויק.

אנחנו לא מדברים כאן על כשלים קטסטרופליים, חלילה וחס. אנחנו מדברים על דברים קטנים, שבדיוק בגלל שהם קטנים, אפשר לטפל בהם מראש, או ברגע שהם מופיעים, ולחסוך המון כאב ראש וכסף. בואו נצלול פנימה.

1. הגיר הרציף (CVT): לרוץ בלי הפסקה, אבל גם לנוח קצת?

הגיר הרציף (CVT) הוא אחד הגיבורים הראשיים ביעילות ובחיסכון בדלק של הסיוויק 2017. הוא עובד נפלא, מעביר כוח חלק ומרגיש נהדר בנהיגה יומיומית. אבל, כמו כל טכנולוגיה מתוחכמת, גם לו יש את הרגעים שלו. ה'גיבור' הזה, במיוחד בדגמים הראשונים של הדור העשירי, נוטה לפעמים לפתח תופעה שנקראת "ג'אדר" (Judder). זה מרגיש כמו רעידות קלות, או מעין "היסוס" כאשר הרכב מנסה להאיץ ממהירות נמוכה, או אפילו בעמידה בפקק.

למה זה קורה? לרוב זה קשור לנוזל הגיר. הנוזל המיוחד של ה-CVT נשחק עם הזמן, מאבד את תכונות הסיכה שלו וגורם לרצועות הגיר להתחכך באופן לא אופטימלי. זה לא נעים, וזה יכול להחמיר אם לא מטפלים בזה. אבל אל דאגה, הפתרון בדרך כלל פשוט להפליא.

  • הסימנים: רעידות קלות, במיוחד בהאצה ממהירות נמוכה, או תחושה שהגיר "מחליק" לרגע.
  • הטיפול המומלץ: החלפה יזומה וקפדנית של נוזל הגיר. וזה לא סתם נוזל – חייבים להשתמש בנוזל CVT מקורי של הונדה (HCF-2). תאמינו לי, זה לא המקום לחסוך עליו. טיפול נכון יפתור את הבעיה ברוב המקרים.
  • מתי? הונדה ממליצה על החלפה כל 60,000 ק"מ בערך, אבל אם אתם נוהגים בתנאים קשים (פקקים, חום קיצוני), אולי כדאי לשקול להקדים קצת.

שאלה בוערת: כמה "כאב ראש" נגרם מבעיות גיר CVT בסיוויק 2017 בפועל?

בפועל, רוב מקרי ה"ג'אדר" הם קלים וניתנים לפתרון מהיר ויעיל עם החלפת נוזל גיר נכונה. מקרים של כשל גיר מוחלט הם נדירים למדי, במיוחד אם מקפידים על תחזוקה. אז נשמו עמוק, זה לא סוף העולם, רק קריאת השכמה קטנה לתחזוקה יזומה.

2. מערכת מיזוג האוויר: ברוך הבא למדבר, אלא אם…

אצלנו, במזרח התיכון, מזגן ברכב זה לא אופציה, זו הישרדות. ובכן, הסיוויק 2017, במקרים מסוימים, החליטה שהיא רוצה דווקא לתת לכם חוויה "אותנטית" של קיץ ישראלי. דיווחים על כשלים במערכת מיזוג האוויר, בדגש על מדחס המזגן (קומפרסור) או מעבה (קונדנסור), הגיעו לאוזנינו. בדרך כלל, זה מתבטא בכך שהמזגן פשוט מפסיק לקרר כמו שצריך, או מוציא אוויר חם פתאום.

למה זה קורה? לעיתים זה פשוט בלאי טבעי, אבל לעיתים ישנם כשלים ביחידת המדחס או במעבה (שנמצא בקדמת הרכב וחשוף לאבנים ולכלוך). הונדה אף הוציאה תזכורת שירות (TSB) בנושא בדגמים מסוימים, מה שמרמז על עניין ידוע.

  • הסימנים: אוויר חם מהפתחים, רעשים חריגים כשמפעילים את המזגן, או חוסר קירור מוחלט.
  • הטיפול המומלץ: בדיקה מקצועית במרכז שירות. אם זו דליפה קטנה – מילוי גז ותיקון הנקודה. אם זה מדחס או מעבה – כנראה שתצטרכו להחליף חלק. זה לא זול, אבל זה מחיר הנוחות בקיץ ישראלי.
  • טיפ קטן: שימו לב שאין פגיעות חיצוניות במעבה, ותשתדלו להפעיל את המזגן גם בחורף מדי פעם כדי לשמור על תקינות המערכת ועל אטימותה.

שאלה בוערת: האם זה אומר שכל סיוויק 2017 תסבול מבעיות מזגן?

חד משמעית לא. מדובר באחוז קטן יחסית מהרכבים. רוב הסיוויקים נוהגים בהנאה רבה עם מזגן מקפיא. אבל חשוב לדעת שזו נקודה ששווה לבדוק, במיוחד אם אתם רוכשים רכב יד שנייה. אם המזגן מקרר כמו שצריך – אתם מסודרים!

3. מערכת המולטימדיה: כשהסיוויק רוצה לדבר אליכם, אבל לפעמים מגמגמת…

הסיוויק 2017 הגיעה עם מערכת מולטימדיה מרשימה ומתקדמת לתקופתה, עם מסך מגע גדול ואפשרויות קישוריות. נפלא. אבל, לפעמים הטכנולוגיה הזו מרגישה קצת "צעירה" ולא מלוטשת לגמרי. דווחו מקרים של קריסות מערכת, "תקיעות" במסך המגע, Bluetooth שמחליט ללכת לחופשה או בעיות תצוגה.

למה זה קורה? לרוב מדובר בבעיות תוכנה (באגים), שפשוט דורשות עדכון. לפעמים גם חומרת המסך עצמה מפתחת רגישות עם הזמן. זה קצת כמו הטלפון הישן שלכם – לפעמים הוא צריך אתחול מחדש, ולפעמים הוא פשוט לא משתף פעולה.

  • הסימנים: מסך קפוא, מולטימדיה שלא מגיבה, Bluetooth שלא מתחבר, או רצף תקלות שפשוט "קופצות" מהמסך.
  • הטיפול המומלץ: קודם כל, נסו "אתחול קר" (Hard Reset) למערכת. לרוב, לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה (ווליום) למשך כמה שניות תאתחל את המערכת. אם זה לא עוזר, פנו למוסך מורשה לבדיקת עדכוני תוכנה. במקרים קיצוניים, ייתכן שיידרש החלפת יחידת מולטימדיה.

4. משאבת הדלק: ריקול קטן, ראש שקט גדול!

טוב, זו אולי "הבעיה" הכי פחות בעייתית, כי הונדה כבר טיפלה בה. דגמים מסוימים של הסיוויק 2017, יחד עם דגמים נוספים של הונדה ואקורה, סבלו מריקול למשאבת הדלק. כשל במשאבה היה עלול לגרום למנוע לכבות במהלך נסיעה, וזו, רבותיי, בהחלט לא חוויה מומלצת. החדשות הטובות הן שהונדה זיהתה את הבעיה, הכריזה על ריקול והציעה תיקון חינם.

  • הסימנים: קושי בהתנעה, מנוע מגמגם או נכבה תוך כדי נסיעה, נורית תקלה במנוע.
  • הטיפול המומלץ: אם רכבכם לא עבר את הריקול, גשו מיד למרכז שירות מורשה של הונדה. הם יבדקו אם הרכב שלכם כלול בריקול ויבצעו את ההחלפה בחינם. וודאו שרכבכם עבר את התיקון הזה.

שאלה בוערת: איך אדע אם הרכב שלי עבר את הריקול של משאבת הדלק?

הדרך הטובה ביותר היא ליצור קשר עם מוסך הונדה מורשה ולמסור להם את מספר השלדה (VIN) של הרכב. הם יוכלו לומר לכם מיד אם הרכב עבר את התיקון הדרוש, או אם הוא עדיין נדרש. זה תהליך פשוט ומהיר, ואתם רוצים להיות בטוחים ב-100% שהרכב שלכם בטוח לחלוטין.

5. רעשים מהמתלה הקדמי: כשהסיוויק שלכם מתלוננת קצת…

חלק מבעלי הסיוויק 2017 דיווחו על רעשים קלים שמגיעים מהמתלה הקדמי, בעיקר בעת נסיעה על כבישים לא סלולים או מהמורות. הרעש יכול להישמע כמו "נקישה" או "חריקה" קלה. זה לא בהכרח מעיד על כשל בטיחותי מיידי, אבל זה בהחלט מטרד ויכול להצביע על בלאי מוקדם ברכיבי מתלה מסוימים.

למה זה קורה? לרוב מדובר בבלאי של תפוחי פרוק (Ball Joints), בולמי זעזועים או תושבות בולמים. רכיבים אלו סופגים את רוב הזעזועים מהכביש ונשחקים עם הזמן, במיוחד בתנאי נהיגה קשים.

  • הסימנים: רעשים (נקישות/חריקות) מהחלק הקדמי של הרכב בעת נסיעה על משטחים לא אחידים או בפניות.
  • הטיפול המומלץ: בדיקה מקצועית במוסך. לרוב יזהו בדיוק איזה רכיב גורם לרעש ויחליפו אותו. זהו טיפול שגרתי לרכב שעושה את עבודתו.

6. בלאי בלמים: כוח עצירה הוא לא משהו שמשחקים איתו!

טוב, זו אולי לא "תקלה" ייחודית לסיוויק 2017, אלא יותר עניין של אופי. חלק מבעלי הסיוויק מדווחים על בלאי מהיר יחסית של רפידות הבלם הקדמיות ואף של דיסקי הבלם. זה קורה גם ברכבים אחרים, אבל בסיוויק זה בולט קצת יותר, אולי בגלל אופי הנהיגה הספורטיבי שהרכב מאפשר.

למה זה קורה? הרכב שוקל לא מעט, ועם זאת מציע ביצועים טובים. נהיגה תוקפנית, בילויים מרובים בפקקים (שבהם בולמים ונוסעים לסירוגין) או פשוט איכות חומרים מסוימת, יכולים להאיץ את קצב השחיקה. כוח עצירה זה משהו שאי אפשר להתפשר עליו, ורפידות ודיסקים שחוקים פשוט מסכנים את כולנו.

  • הסימנים: רעשי חריקה או שריקה בעת בלימה, דוושת בלם רכה מדי, רעידות בבלימה (מעיד על דיסקים עקומים), או נורית אזהרה בלוח המחוונים.
  • הטיפול המומלץ: החלפת רפידות ודיסקים בזמן. הקפידו להשתמש בחלפים איכותיים, מקוריים או תחליפיים ברמת OEM. זה לא המקום לחסוך.

7. כשהחשמל משחק איתנו: אי אילו גיקים קטנים?

כמו ברכבים מודרניים רבים, גם הסיוויק 2017 מסתמכת רבות על מערכות חשמל ואלקטרוניקה. לעיתים נדירות, דווחו מקרים של כשלים "קטנים" אך מציקים – נוריות חיווי שנדלקות ללא סיבה ברורה, בעיות קטנות בחלונות חשמל או מראות צד, או חיישנים שמחליטים "לשבות".

למה זה קורה? לפעמים זו סתם תקלה אקראית, לפעמים חיווט פגום, ולעיתים רחוקות יותר – בלאי של רכיב אלקטרוני מסוים. בסוף, רכב הוא מכונה מורכבת עם המון חוטי חשמל, וכידוע, "איפה שיש חשמל, יש קצרים" – הומור חשמלי משהו.

  • הסימנים: נוריות אזהרה רנדומליות, תפקוד לקוי של רכיבים חשמליים (חלונות, מראות, תאורה), קושי בהתנעה (מצבר חלש).
  • הטיפול המומלץ: במקרה של נורית אזהרה, קודם כל בדקו אם יש משהו חריג. אם לא, גשו למוסך לבדיקת תקלות ממוחשבת. לרוב, מדובר בתיקון נקודתי ופשוט.

כמה טיפים של גורו לחיים ארוכים ושמחים עם הסיוויק שלכם: 3 עקרונות זהב!

אחרי שדיברנו על כל "ההפתעות" הקטנות, בואו נדבר על הפתרונות. כי בסוף, הונדה סיוויק היא רכב נפלא, ועם קצת תשומת לב, היא תשרת אתכם בנאמנות עוד שנים ארוכות. הנה שלושה עקרונות זהב שישמרו עליכם ועל הרכב שלכם מאושרים:

1. תחזוקה מונעת היא המפתח לשמירה על כיס מלא וראש שקט

תשכחו מ"אם זה לא שבור, אל תתקנו את זה". ברכב, הגישה הזו פשוט תעלה לכם ביוקר. הקפדה על טיפולים בזמן, לפי הוראות היצרן, היא הדבר החשוב ביותר. החלפת שמנים, פילטרים, נוזלים – כל אלו נשמעים כמו בנאליה, אבל הם קריטיים לאריכות ימים של המנוע והגיר. אל תדחו טיפולים. ואל תתפשרו על איכות החומרים. שמן מנוע איכותי, נוזל גיר מקורי של הונדה – אלה ההשקעות הקטנות שיחסכו לכם הוצאות ענק בעתיד.

2. הקשיבו לרכב שלכם: הוא מנסה לדבר אליכם!

רעשים מוזרים? ריחות חריגים? תחושה שונה בנהיגה? אל תתעלמו מסימני אזהרה קטנים. הרכב שלכם לא ישתוק סתם. הוא מנסה לאותת לכם שמשהו קורה. ככל שתזהו את הבעיה מוקדם יותר, כך התיקון יהיה קל, מהיר וזול יותר. נקישה קטנה היום יכולה להפוך לכשל גדול מחר. פקחו עין ואוזן. זו השקעה של כמה שניות שתשתלם בגדול.

3. בחרו מוסך אמין ומקצועי: אתם והסיוויק שלכם ראויים לטוב ביותר

מצאו מוסך שאתם סומכים עליו. מוסך עם ניסיון ספציפי עם רכבי הונדה, ובמיוחד עם דגמי 2017. מוסכניק מקצועי ואמין ידע לאבחן את הבעיות בצורה נכונה, ישתמש בחלפים מתאימים ויתן לכם שירות שקוף והגון. ואם יש לכם ספק – תמיד תבקשו חוות דעת שנייה. אל תתביישו לשאול שאלות. אתם הלקוחות, ואתם רוצים להבין מה קחות לכם ומה בדיוק מתקנים. מוסך טוב הוא כמו רופא טוב – משהו ששווה להחזיק בו חזק.

שאלה בוערת: האם אני צריך ללכת רק למוסך מורשה של הונדה?

מוסכים מורשים של הונדה הם תמיד אופציה בטוחה, כי יש להם גישה ישירה למידע טכני, לכלים מיוחדים ולחלפים מקוריים. עם זאת, ישנם גם מוסכים פרטיים רבים שהם מקצועיים, אמינים ומומחים ברכבי הונדה. העיקר הוא לבחור מוסך עם מוניטין טוב וניסיון מוכח בדגם הספציפי שלכם. לאיפה שהלב והכיס שלכם מובילים אתכם, העיקר שיש לכם אמון מלא במקום.

אז זהו, חברים. הגענו לסוף המסע המרתק שלנו בעולם הנסתר (אבל עכשיו כבר לא!) של הונדה סיוויק 2017. זכרו, ידע זה כוח. ועכשיו, אתם חמושים בידע שיהפוך אתכם לבעלי רכב הרבה יותר חכמים, בטוחים ורגועים. הסיוויק שלכם היא מכונה מופלאה, ועם קצת תשומת לב, היא תמשיך להסיע אתכם בחיוך עוד שנים רבות.

סעו בזהירות, ותיהנו מכל רגע על הכביש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *