Skip to content
דף הבית » סקירה מקצועית על הונדה ג'אז היברידית – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

סקירה מקצועית על הונדה ג'אז היברידית – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לסקירה המקיפה שלנו בפורטל הרכב המוביל בישראל.
היום אנחנו צוללים עמוק לתוך אחת המכוניות החכמות והיעילות ביותר שנוחתות (וממשיכות לנחות) על הכבישים שלנו:
הונדה ג'אז היברידית.
זהו דגם שמצליח לשלב בהצלחה רבה פרקטיות כמעט ללא תחרות בקטגוריה שלו.
הוא מוסיף לזה טכנולוגיה היברידית מתקדמת מבית הונדה.
ולא פחות חשוב – הוא מביא איתו אופי ייחודי.
הג'אז, או Honda Jazz באנגלית, ולעתים גם Honda Fit בשווקים מסוימים, אינה רק סופרמיני היברידית נוספת.
זו מכונית קטנה מבחוץ, אבל גדולה מבפנים.
היא ממוקמת בסגמנט הסופרמיני, אחד הסגמנטים הפופולריים ביותר בישראל, עם שחקניות רבות ומוכרות.
מתחרות עיקריות בשוק הישראלי כוללות, בין היתר, את טויוטה יאריס היברידית (Toyota Yaris Hybrid), רנו קליאו E-Tech היברידית (Renault Clio E-Tech Hybrid), ולמעשה גם מכוניות סופרמיני בנזין פופולריות שמתמודדות על אותו קהל יעד שמחפש רכב קטן, יעיל וקומפקטי, כמו סקודה פאביה או יונדאי i20.
הג'אז מנסה לבדל את עצמה מהמתחרות בעיקר בזכות המרווח הפנימי המדהים שלה והפתרונות הפרקטיים הייחודיים לה.
היא פונה בעיקר למשפחות קטנות, זוגות מבוגרים, או אנשים שגרים בסביבה עירונית וצריכים רכב קל לתמרון וחניה, אך לא מוכנים להתפשר על מקום לנוסעים או למטען.
הסקירה הזו תצלול לכל ההיבטים החשובים של הג'אז היברידית.
החל מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך הטכנולוגיה, יחידת ההנעה ההיברידית הייחודית של הונדה, חווית הנהיגה, הבטיחות, ועד, כמובן, למחיר בשוק הישראלי, רמות הגימור, וחוות דעת גולשים פוטנציאליות.
בואו נתחיל.

עיצוב חיצוני: קופסה חכמה עם טאץ' עדכני

הונדה ג'אז מעולם לא התיימרה להיות מלכת היופי של הכביש.
היא תמיד הייתה נאמנה לפילוסופיית "Form Follows Function".
כלומר, העיצוב נועד לשרת קודם כל את הפרקטיות והמרווח הפנימי.
גם הדור ההיברידי הנוכחי ממשיך במסורת הזו.
הוא שומר על הצללית הגבוהה והקופסתית יחסית.
זה מה שמאפשר את המרווח הפנימי הנדיר שלה.
עם זאת, הונדה עשתה מאמץ רב כדי להעניק לדגם הנוכחי מראה מודרני ועגלגל יותר מקודמיו.

חזית הרכב מעוצבת בחן.
הגריל קטן יחסית ומעוטר בסמל הונדה המובלט.
הפנסים הקדמיים גדולים ומעוצבים.
הם נותנים לרכב מראה ידידותי, כמעט מצויר.
יש להם תאורת LED מודרנית שמוסיפה אלגנטיות.
קו המותניים עולה בהדרגה לכיוון החלק האחורי, וקו הגג הגבוה משתפל קלות לקראת הסוף.
בתי הגלגלים מעט מודגשים.
הם תורמים למראה יציב יותר על הכביש.

מאחור, עיצוב הג'אז נקי ופשוט.
הפנסים האחוריים מעוצבים בצורת L או בומראנג והם נמתחים אל תוך דלת תא המטען.
סף ההטענה של תא המטען נמוך ורחב, מה שמקל על הכנסת חפצים גדולים וכבדים.
זה עוד היבט של התכנון הפרקטי.
בגרסאות מסוימות, יש ספוילר קטן בחלק העליון של דלת תא המטען.
הוא מוסיף נגיעה קלה של ספורטיביות.
חישוקי הגלגלים המוצעים (בדרך כלל בגודל 15 או 16 אינץ' ברמות הגימור הנפוצות בישראל) תואמים את אופי הרכב – לא ספורטיביים במיוחד, אך נאים ועושים את העבודה.

למרות המידות הקומפקטיות (אורך של קצת מעל 4 מטרים), לג'אז יש נוכחות כביש נאה יחסית לרכב בקטגוריה הזו.
היא נראית קצת יותר גדולה ומכובדת מכמה מתחרותיה.
הגובה שלה בולט במיוחד.
הוא תורם לא רק למרווח הפנימי אלא גם לתחושת ישיבה גבוהה יחסית שחלק מהנהגים אוהבים.
בהשוואה לדורות קודמים, העיצוב הנוכחי נעים יותר לעין ומודרני.
הוא עדיין פרקטי, אבל פחות מרובע ו"משעמם" כמו שהיה בעבר.
הוא מצליח להיות חמוד וידידותי למראה, תוך שמירה על הפילוסופיה המרכזית של הדגם.

עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: שיעור בפרקטיות

אם מבחוץ הג'אז היא קופסה חכמה, מבפנים היא גאונות של הנדסת אנוש וניצול חלל.
תא הנוסעים הוא גולת הכותרת של הרכב הזה, והוא מציע חוויה שאין כמעט לאף סופרמיני אחרת.
האווירה הכללית נעימה ואוורירית.
הקונספט העיצובי הוא פשוט ונקי יחסית.
הדשבורד מעוצב בקווים אופקיים שנותנים תחושה של רוחב.
הראות החוצה מעולה, במיוחד קדימה, בזכות עמודי A דקים יחסית ושמשות גדולות.

איכות החומרים ברכב טובה מאוד ביחס לקטגוריה.
בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות הקדמיות נעשה שימוש בחומרים רכים ונעימים למגע.
בחלקים התחתונים יש פלסטיק קשיח יותר, אבל הגימור וההרכבה מרגישים מוצקים ואיכותיים.
אין קרקושים או צלילים זולים.
הכל מרגיש בנוי היטב ויחזיק מעמד לאורך שנים.
הונדה ידועה באמינות שלה, וזה ניכר גם בתא הנוסעים של הג'אז.
הנדסת האנוש טובה בסך הכל.
רוב הפקדים נמצאים במקום הגיוני וקל לתפעול.
יש עדיין כפתורים פיזיים לבקרת האקלים (וזה מבורך!), וזה מקל על שימוש בזמן נהיגה בלי להסיט את המבט מהכביש.

אבל גולת הכותרת האמיתית של הג'אז היא המרווח הפנימי והפרקטיות.
הודות למיקום מיכל הדלק מתחת למושבים הקדמיים (במקום מתחת למושבים האחוריים כמו ברוב המכוניות), הונדה הצליחה לפנות מקום ענק מאחור.
מרווח הרגליים ליושבים מאחור הוא עצום.
הוא מתחרה בקלות במכוניות משפחתיות גדולות יותר.
שלושה מבוגרים יצליחו לשבת מאחור בנסיעות קצרות יחסית, מה שלרוב בלתי אפשרי בסופרמיני אחרת.
מרווח הראש מצוין בזכות הגובה של הרכב.
המושבים עצמם, קדמיים ואחוריים, נוחים ותומכים במידה מספקת לנסיעות ארוכות.

הגאונות האמיתית טמונה במערכת המושבים האחוריים שנקראת "Magic Seats" (מושבי קסם) אצל הונדה.
המושבים האלה לא רק מתקפלים באופן סטנדרטי כדי ליצור רצפה שטוחה וארוכה בתא המטען (עם נפח מרשים של כ-300 ליטר ומעלה, תלוי ברמת הגימור).
הם גם מאפשרים להרים את בסיסי המושבים כלפי מעלה ולנעול אותם אנכית.
זה יוצר חלל מטען עצום ומאוד שימושי מאחורי המושבים הקדמיים.
אפשר להעמיס שם חפצים גבוהים במיוחד כמו עציצים, טלוויזיה גדולה באריזתה, או אפילו אופניים עם גלגל קדמי מפורק.
הפרקטיות הזו, בשילוב עם תא מטען נוח להעמסה, הופכת את הג'אז למכונית סופר-ורסטילית.
יש גם פתרונות אחסון נוספים ברחבי התא, כמו תאי אחסון בדלתות ותא כפפות בגודל סביר.
הג'אז באמת נותנת שיעור למתחרות בניצול חלל.

טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: שדרוג משמעותי

הדור הנוכחי של הג'אז עשה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע לטכנולוגיה ואבזור, בהשוואה לדורות קודמים.
בחלק מרמות הגימור המשווקות בישראל, תמצאו מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 9 אינץ'.
המסך ממוקם גבוה על הדשבורד.
איכות התצוגה טובה וקריאה גם באור יום.
המסך עצמו מבוסס על מערכת הפעלה של אנדרואיד, מה שהופך אותו לנוח ואינטואיטיבי לשימוש.
התפריטים מסודרים באופן הגיוני וקל לנווט ביניהם.
מהירות התגובה סבירה בהחלט, למרות שלא מדובר במערכת מהירה כמו בטאבלטים יוקרתיים.

מערכת המולטימדיה תומכת כמובן בקישוריות סמארטפונים.
היא כוללת Apple CarPlay ו-Android Auto.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, הקישוריות הזו יכולה להיות אלחוטית.
זהו יתרון משמעותי שמפחית את הצורך בחיבור כבלים ומקל על החיים.
יש גם אפשרות לשליטה קולית, אם כי איכות העוזר הקולי משתנה ותלויה לרוב במערכת ההפעלה של הטלפון המחובר.

אבזור הנוחות ברמות הגימור השונות סביר ומעלה.
ברמות הגימור הנפוצות בישראל, ניתן למצוא בקרת אקלים אלקטרונית (לעתים דו-אזורית), כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ולעתים גם מצלמת רוורס (שהיא די הכרחית ברכב מודרני).
ברמות הגימור הגבוהות יותר ניתן למצוא חימום למושבים הקדמיים ואפילו חימום להגה.
בחלק מהגרסאות יש גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ'.
הוא מאפשר תצוגות שונות ומידע על פעולת המערכת ההיברידית וצריכת הדלק.
התצוגה שלו ברורה וקלה לקריאה.

בסך הכל, הג'אז מציעה חבילת אבזור טכנולוגית מודרנית ורלוונטית לשוק הישראלי.
הדגש הוא על שימושיות וחיבוריות, ולא על גאדג'טים מיותרים.
השילוב של מסך מולטימדיה עם אנדרואיד אוטו/אפל קארפליי אלחוטי (בחלק מהגרסאות) ולחצנים פיזיים חשובים לבקרת אקלים הוא שילוב מנצח מבחינת הנדסת אנוש ונוחות שימוש יומיומית.
זה בהחלט שדרוג משמעותי לעומת דורות קודמים של הג'אז, שהיו ידועים יותר בבסיסיות הטכנולוגית שלהם.

ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: היברידית יעילה וחכמה

יחידת ההנעה של הונדה ג'אז היברידית היא הסיפור המעניין ביותר מבחינה טכנית.
הונדה לא משתמשת במערכת היברידית קלאסית כמו זו של טויוטה, אלא במערכת שלה, הנקראת e:HEV.
מערכת זו מורכבת ממנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, שני מנועים חשמליים (אחד שמשמש בעיקר כגנרטור ואחד שמשמש בעיקר להנעה), וסוללת ליתיום-יון קטנה.
הספק המערכת המשולב עומד על כ-109 כוחות סוס (80 קילוואט).
נתון המומנט המרבי הוא כ-25.8 קג"מ.
אלו לא נתונים שירעידו את אמות הסיפים, אבל הם בהחלט מספקים לרכב בגודל הזה, במיוחד בהקשר של צריכת דלק.

הייחוד של מערכת e:HEV טמון באופן פעולתה.
ברוב תנאי הנהיגה בעיר ובמהירות נמוכה, הרכב מונע בעיקר על ידי המנוע החשמלי המניע את הגלגלים.
מנוע הבנזין פועל לרוב כגנרטור שמייצר חשמל עבור המנוע החשמלי, או לטעינת הסוללה.
זה מאפשר נהיגה שקטה וחלקה כמו ברכב חשמלי, תוך ניצול מירבי של אנרגיה.
במהירויות בינוניות, הרכב יכול להמשיך לנוע על חשמל או לעבור למצב היברידי בו מנוע הבנזין טוען את הסוללה והמנוע החשמלי מניע.
רק במהירויות גבוהות יחסית (מעל 80-100 קמ"ש, תלוי בתנאים), מנוע הבנזין יכול להתחבר ישירות לגלגלים דרך מצמד.
המעבר בין מצבי ההנעה השונים חלק ושקוף.
במערכת הזו אין תיבת גיר או הילוכים קלאסית במובן המקובל.
הכוח מועבר לרוב דרך המנועים החשמליים, או ישירות במהירות גבוהה.
היעדר הילוכים או גיר סטנדרטי תורם לחלקות הנסיעה, אך לפעמים, בתאוצות חזקות, מנוע הבנזין יכול ליילל מעט כשהוא פועל כגנרטור.

ביצועי תאוצה 0-100 קמ"ש עומדים על כ-9.4 שניות.
זה נתון טוב מאוד לרכב היברידי עירוני.
בתאוצות ביניים, הג'אז מרגישה זריזה למדי, בעיקר בזכות המומנט הזמין מהמנוע החשמלי כבר מסל"ד נמוך.
זה מקל על עקיפות קצרות או השתלבות בתנועה.
אבל הכוכבת האמיתית של הג'אז ההיברידית היא כמובן צריכת הדלק.
הנתונים הרשמיים (WLTP) עומדים על כ-22-23 קילומטר לליטר (4.3-4.5 ליטר ל-100 ק"מ).
בנהיגה ריאלית בישראל, במיוחד בנהיגה עירונית או בפקקים (שם המערכת ההיברידית מצטיינת בניצול אנרגיה), ניתן להגיע בקלות לנתונים שנעים בין 18 ל-20 קילומטר לליטר.
בנהיגה בינעירונית מהירה, צריכת הדלק תהיה קצת פחות מרשימה, באזור ה-16-17 ק"מ לליטר.
כאשר מדברים על רכב חשמלי, המונח הוא צריכת אנרגיה בקוט"ש לקילומטר או ל-100 קילומטר.
ברכב היברידי כמו הג'אז, המונח צריכת דלק הוא עדיין הרלוונטי והנפוץ ביותר לחיפוש ("צריכת דלק הונדה ג'אז").
העלות לקילומטר נסיעה נמוכה משמעותית בהשוואה למכוניות בנזין מקבילות, במיוחד לנוכח מחירי הדלק בישראל.
בחישוב כלכלי, צריכת הדלק הנמוכה מהווה יתרון משמעותי וחיסכון משמעותי לאורך זמן.

טעינה: הסיפור שונה עבור רכב היברידי קלאסי

כאשר מדברים על רכב חשמלי או רכב פלאג-אין היברידי (PHEV), סעיף הטעינה הוא קריטי.
מדברים על קצבי טעינת AC ו-DC, זמני טעינה בבית ובעמדות ציבוריות, סוגי מחברים וניהול טעינה דרך אפליקציות.
חשוב להדגיש שהונדה ג'אז היברידית היא רכב היברידי "רגיל" (Self-Charging Hybrid).
זה אומר שהיא אינה זקוקה לטעינה חיצונית באמצעות כבל.

הסוללה הקטנה שלה נטענת באופן אוטומטי במהלך הנהיגה.
זה קורה באמצעות מנוע הבנזין שפועל כגנרטור, ובאמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית.
המערכת ממירה חלק מהאנרגיה הקינטית של הבלימה והאטה לחשמל ומאחסנת אותה בסוללה.
היתרון המרכזי הוא נוחות.
לא צריך לחפש עמדות טעינה ציבוריות, לא צריך להתקין עמדת טעינה בבית, ולא צריך לדאוג לחבר את הרכב לחשמל בסוף היום.
מתדלקים בנזין בתחנה בדיוק כמו רכב רגיל, וזהו.
זה הופך אותה לאופציה מצוינת עבור מי שרוצה ליהנות מחלק מהיתרונות של הנעה חשמלית (נסיעה שקטה וחלקה בעיר, צריכת דלק נמוכה) ללא ההתעסקות והתלות בתשתיות טעינה חיצוניות.
החיסרון הוא כמובן שאין אפשרות לנסוע טווחים משמעותיים על חשמל בלבד, ואין אפשרות להפיק את מלוא החיסכון האפשרי שרכב פלאג-אין או חשמלי מלא יכולים להציע.

חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות עירונית ורוגע בינעירוני

הונדה ג'אז היברידית תוכננה קודם כל להיות מכונית קלה ונעימה לנהיגה יומיומית, עם דגש על נוחות ויעילות.
חווית הנהיגה שלה משקפת זאת היטב.
נוחות הנסיעה טובה מאוד ביחס לקטגוריית הסופרמיני.
כיול המתלים רך יחסית.
זה מאפשר לה לספוג היטב את מרבית השיבושים בכבישים עירוניים בישראל, פסי האטה ובורות.
בכביש בינעירוני, היא שומרת על יציבות נאה.
גם כאן, הנוחות סבירה בהחלט.
רק על כבישים משובשים במיוחד או שבורים לחלוטין, הנוחות נפגעת מעט.

רמת בידוד הרעשים טובה.
רעשי מנוע כמעט ואינם נשמעים בנסיעה רגילה ומהירה, במיוחד כשהמנוע החשמלי אחראי על ההנעה.
רק בתאוצות חזקות, כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה כגנרטור, הוא יכול להישמע מעט רועש וליילל בסל"ד גבוה, תופעה מוכרת במערכות היברידיות מהסוג הזה וללא הילוכים קונבנציונליים.
בידוד רעשי רוח וכביש סביר במהירויות חוקיות, אם כי במהירויות גבוהות יותר רעשי רוח יכולים להישמע בתא הנוסעים.

התנהגות הכביש של הג'אז צפויה ובטוחה, אך אינה ספורטיבית.
תחושת ההיגוי קלה וחסרת משוב משמעותי.
זה מקל מאד על תמרון בעיר ועל חניה.
הוא לא מספיק מדויק כדי לעודד נהיגה דינמית.
אחיזת הכביש טובה למדי בתנאים יבשים.
זוויות הגלגול בפניות מורגשות בהחלט בשל הגובה של הרכב וכיול המתלים הרך.
הונדה ג'אז לא מזמינה לכבוש פניות במהירות, והיא מבהירה שהיא מעדיפה נהיגה רגועה וזורמת.
תחושת הבלמים טובה ולינארית יחסית לרכב היברידי.
המעבר בין בלימה רגנרטיבית לבלימה הידראולית כמעט ואינו מורגש.
קל לווסת את עוצמת הבלימה.

יציבות כיוונית במהירויות בינעירוניות טובה ומספקת תחושת ביטחון.
בסך הכל, חווית הנהיגה בג'אז נעימה ומרגיעה.
היא מצטיינת בסביבה העירונית ובנסיעות פקוקות.
שם, המערכת ההיברידית והתמרון הקל הופכים אותה לאידיאלית.
היעדר גיר עם הילוכים מורגש בעיקר בחלקות של ההאצה והנסיעה בעיר, אך גם ב"יללה" של המנוע בתאוצה חזקה.

בטיחות ומערכות עזר לנהג: חבילת בטיחות מקיפה

הונדה שמה דגש רב על בטיחות בדור הנוכחי של הג'אז, והתוצאה מרשימה מאוד ביחס לקטגוריה.
הג'אז קיבלה ציון מרבי של 5 כוכבים ב מבדקי בטיחות המחמירים של ארגון Euro NCAP.
היא הצטיינה במיוחד בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים.
ציון גבוה ב מבחני בטיחות מעיד על תכנון מבני חזק ועל מערכות ריסון יעילות.

אבל החוזק הגדול של הג'אז בהקשר הבטיחותי הוא חבילת מערכות העזר לנהג (ADAS) שכלולה כסטנדרט ברוב רמות הגימור המשווקות בישראל, תחת השם "Honda Sensing".
החבילה הזו מקיפה וכוללת בדרך כלל:
בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control – ACC) שמתאימה את מהירות הנסיעה לזו של הרכב מלפנים.
מערכת שמירה על נתיב הנסיעה (Lane Keeping Assist System – LKAS) שמסייעת בהישארות בתוך הנתיב.
התראה על סטייה מנתיב (Lane Departure Warning – LDW).
זיהוי תמרורים (Traffic Sign Recognition System – TSR).
אורות גבוהים אוטומטיים.
מערכת לניטור שטחים מתים והתראה על תנועה חוצה מאחור (ברמות גימור גבוהות יותר).

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב בסך הכל.
בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה יחסית בפקקים.
מערכת שמירת הנתיב פעילה ונוכחת, לעתים אפילו מעט אגרסיבית מדי בהתערבות שלה, אך היא בהחלט שומרת על הרכב במרכז הנתיב.
מערכת בלימת החירום אמינה ומתערבת במצבי סיכון.
הימצאות כל המערכות הללו כסטנדרט ברכב בקטגוריה זו היא יתרון משמעותי ונותנת תחושת ביטחון גבוהה.
קל יחסית להפעיל ולכבות את המערכות דרך פקדים על ההגה, אם כי ריבוי המערכות דורש הסתגלות ראשונית.
מבדקי בטיחות כמו אלה של Euro NCAP מדגישים את החשיבות של מערכות ה-ADAS במניעת תאונות או הפחתת חומרתן.
הג'אז מצטיינת בתחום זה.

מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה להיות חכם ויעיל?

אחד ההיבטים החשובים ביותר עבור קונים ישראלים הוא כמובן המחיר.
אז כמה עולה הונדה ג'אז היברידית בישראל?
הג'אז היברידית לא ממוצבת כאחת הסופרמיני הזולות בשוק.
הטכנולוגיה ההיברידית והאבזור הבטיחותי המקיף שלה משפיעים על עלותה.
טווח המחיר העדכני בש"ח לדגם (נכון לאפריל 2025, בכפוף לשינויים) נע בדרך כלל בין כ-135,000 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית, ויכול להגיע לכ-150,000 ש"ח ואף יותר לרמות הגימור הגבוהות והמאובזרות יותר.

הונדה משווקת את הג'אז היברידית בישראל בדרך כלל במספר רמות גימור עיקריות.
רמת הגימור הבסיסית מציעה כבר חבילת בטיחות מלאה (Honda Sensing) ואבזור נוחות בסיסי כמו מסך מולטימדיה עם קישוריות לסמארטפון ובקרת אקלים.
רמות הגימור הגבוהות יותר מוסיפות פריטים כמו חישוקים קלים גדולים יותר, מפתח חכם, חימום מושבים והגה, מערכת ניטור שטחים מתים, ולעתים גם לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר.
ההבדלים המרכזיים בין רמות גימור נוגעים בעיקר לאבזור נוחות ויוקרה, בעוד חבילת הבטיחות המתקדמת זהה ברוב המקרים.
מחירון הרכב, כפי שמפורסם על ידי היבואן, משקף את רמות הגימור השונות והאבזור הייחודי לכל אחת.

בכל הנוגע לאחריות, הונדה מציעה בדרך כלל אחריות יצרן מלאה של 3 שנים או 100,000 קילומטר.
חשוב מכך, יש אחריות נפרדת ומורחבת על רכיבי המערכת ההיברידית והסוללה.
אחריות הסוללה היא בדרך כלל 8 שנים או 160,000 קילומטר, המוקדם מביניהם.
אחריות כזו נותנת שקט נפשי משמעותי, במיוחד ברכב היברידי, ומפחיתה חשש מ תקלות יקרות ברכיבים ההיברידיים.
למרות שהונדה ידועה באמינותה, כמו בכל רכב מודרני, עלולות להופיע בעיות מסוימות לאורך זמן.
האחריות המקיפה מסייעת בכיסוי תיקונים כאלה.
עלויות התחזוקה השוטפת סבירות, בדומה למכוניות יפניות אחרות, אך חשוב לקחת בחשבון את עלויות הטיפולים התקופתיים במוסכי היבואן.
שווי השימוש וערך המכירה החוזרת של הונדה ג'אז היברידית טובים יחסית, בשל המוניטין של הונדה והביקוש לרכבים היברידיים יעילים.

יתרונות: למה לבחור בהונדה ג'אז היברידית?

  • מרווח פנימי ופרקטיות ללא תחרות: מערכת ה-Magic Seats והניצול המבריק של החלל הופכים את הג'אז למכונית שימושית בצורה יוצאת דופן. אין כמעט סופרמיני שמציעה כזה מרווח רגליים מאחור וכזה כושר הטענה וורסטיליות.
  • צריכת דלק נמוכה מאוד: המערכת ההיברידית של הונדה יעילה ביותר, במיוחד בנהיגה עירונית. ניתן להגיע לנתונים ריאליים של 18-20 ק"מ לליטר בקלות, מה שמספק חיסכון משמעותי בעלויות הדלק.
  • חבילת בטיחות מקיפה כסטנדרט: מערכות ה-Honda Sensing המלאות כסטנדרט ברוב רמות הגימור, יחד עם ציון 5 כוכבים ב מבחני בטיחות Euro NCAP, הופכים את הג'אז לאחת המכוניות הבטוחות ביותר בקטגוריה.
  • נוחות נסיעה טובה בסביבה עירונית: המתלים הרכים סופגים את מרבית שיבושי הכביש בצורה טובה ומספקים נסיעה נוחה ורגועה בעיר.
  • איכות הרכבה ואמינות פוטנציאלית: הונדה ידועה במוניטין האמינות שלה, ואיכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים של הג'אז מרגישים מוצקים ובנויים היטב. האחריות המורחבת על המערכת ההיברידית מוסיפה שקט נפשי.
  • הנדסת אנוש טובה וראות מצוינת: סידור הפקדים ההגיוני, השילוב בין מסך מגע לכפתורים פיזיים, והראות המצוינת החוצה תורמים לחווית נהיגה קלה ונעימה.

חסרונות: היכן הג'אז פחות מצטיינת?

  • מחיר רכישה יחסית גבוה: הונדה ג'אז היברידית אינה מכונית זולה. המחיר ההתחלתי שלה גבוה משמעותית מזה של סופרמיני בנזין מקבילות, ואף גבוה מחלק מהמתחרות ההיברידיות הישירות.
  • התנהגות כביש לא ספורטיבית: אם אתם מחפשים רכב עם היגוי חד ותחושה ספורטיבית, הג'אז אינה הבחירה המתאימה. כיול המתלים וההיגוי מכוונים לנוחות וקלילות, לא לדינמיות.
  • רעש מנוע בתאוצות חזקות: למרות שברוב הנסיעה היא שקטה, כאשר דורשים תאוצה חזקה, מנוע הבנזין יכול להשמיע קולניות מסוימת ולהישמע "מיילל" בשל אופי פעולת המערכת ההיברידית וללא גיר עם הילוכים מוגדרים.
  • אבזור נוחות מוגבל ברמות הגימור הבסיסיות: כדי ליהנות מכל האבזור הטכנולוגי והנוחות, תיאלצו לבחור ברמות הגימור הגבוהות יותר, מה שיעלה עוד יותר את המחיר.
  • עיצוב חיצוני שנוי במחלוקת (עניין סובייקטיבי): למרות השיפור לעומת דורות קודמים, העיצוב הקופסתי והגבוה יחסית עדיין לא לטעמם של כולם.

בהשוואה למתחרות: עמדתה של הג'אז בזירה הישראלית

הונדה ג'אז היברידית מתמודדת בזירה לא קלה בשוק הרכב הישראלי, בפרט בקטגוריית הסופרמיני ההיברידיות. המתחרה העיקרית שלה, ולמעשה זו שמוגדרת לרוב כמתחרה ישירה, היא טויוטה יאריס היברידית. היאריס מציעה גם היא צריכת דלק מצוינת ואמינות מוכחת של המערכת ההיברידית של טויוטה, שנחשבת ותיקה ומלוטשת. בהשוואה ליאריס, הג'אז מנצחת ללא ספק בסעיף המרווח הפנימי והפרקטיות – תא הנוסעים שלה גדול משמעותית, וה-Magic Seats הם יתרון ייחודי. היאריס לעומת זאת, עשויה להציע חווית נהיגה מעט יותר דינמית או תחושתית, ותדמית המותג "היברידית" שלה אולי קצת חזקה יותר בקרב הציבור הישראלי. רנו קליאו E-Tech היברידית היא מתחרה נוספת, שמציעה עיצוב ספורטיבי יותר וחווית נהיגה שונה. הקליאו מרגישה קצת יותר "מכונית גדולה" מהג'אז ופחות מתמקדת במרווח פנימי קיצוני, אלא יותר באופי נהיגה ועיצוב. אל מול סופרמיני בנזין מקבילות (כמו סקודה פאביה, יונדאי i20, פיג'ו 208 ועוד), היתרון העיקרי של הג'אז הוא כמובן צריכת הדלק הנמוכה באופן דרמטי. עם זאת, רכבי הבנזין האלה נמכרים לרוב ב מחיר נמוך יותר, ומציעים לעתים אבזור דומה או אפילו עדיף ברמות הגימור המקבילות מבחינת עלות. הבחירה בין הג'אז למתחרות תלויה בסדרי העדיפויות של הקונה: האם הפרקטיות והיעילות ההיברידית הן בראש סדר העדיפויות (ג'אז/יאריס), או שמא עיצוב, מחיר התחלתי נמוך יותר או חווית נהיגה ספורטיבית יותר (קליאו, או דגמי בנזין).

סיכום ומסקנות (פסק דין): האם כדאי לקנות הונדה ג'אז היברידית?

הונדה ג'אז היברידית היא מכונית מרשימה מאוד, במיוחד עבור מי שמעריך פרקטיות חסרת פשרות ויעילות אנרגטית גבוהה. היא אינה מושלמת, ונקודת המחיר שלה גבוהה יחסית לסופרמיני. בהשוואה למתחרותיה הישירות כמו טויוטה יאריס היברידית, הג'אז מציעה יתרון מובהק במרווח הפנימי ובגמישות הסידור של תא הנוסעים, בזכות מושבי הקסם הייחודיים לה. היאריס מציעה אלטרנטיבה אמינה ויעילה לא פחות מבחינה היברידית, עם אולי תחושת נהיגה מעט שונה. אל מול מתחרות בנזין, היתרון של הג'אז הוא ברור בסעיף צריכת הדלק והחיסכון לאורך זמן.

אז האם כדאי לקנות הונדה ג'אז היברידית? התשובה היא כן, אבל לא לכל אחד. היא מתאימה במיוחד ל:

  • משפחות צעירות שצריכות מקום לילדים וציוד אך עדיין מעוניינות ברכב קומפקטי לעיר.
  • זוגות מבוגרים שמחפשים רכב קל לתמרון, נוח לעליה וירידה, ויעיל מאוד.
  • אנשים שנוסעים הרבה בעיר או בפקקים ורוצים ליהנות מצריכת דלק מינימלית ומנסיעה שקטה בחלק מהזמן.
  • מי שמעריך פרקטיות ורבגוניות בשימוש ברכב מעל לביצועים ספורטיביים או עיצוב יוקרתי.

היא פחות מתאימה ל:

  • נהגים שמחפשים חווית נהיגה דינמית או ספורטיבית.
  • מי שתקציב הרכישה ההתחלתי שלו מוגבל מאוד ומחפש את האופציה הזולה ביותר בקטגוריה.
  • מי שנוסע בעיקר נסיעות בינעירוניות מהירות וארוכות, שם היתרון היחסי של המערכת ההיברידית פחות בולט (מבחינת צריכת דלק).

בסופו של דבר, הונדה ג'אז היברידית היא מכונית חכמה, סופר-פרקטית, בטוחה מאוד ויעילה להפליא. אם אתם שמים דגש על המרווח הפנימי, הורדת עלויות צריכת דלק יומיומיות, וחבילת בטיחות מקיפה, ומוכנים לשלם את המחיר ההתחלתי הגבוה יחסית, הג'אז ההיברידית היא אחת האפשרויות הטובות וההגיוניות ביותר שתוכלו למצוא בשוק הרכב הישראלי. היא פסק דין חיובי עבור מי שצריכים רכב קטן מבחוץ, אבל עם יכולות של רכב גדול מבפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *